kokemuksia Honda BF2 ??

Honda BF2

onko minkälaisia kokemuksia kyseisestä hondasta ?olen ostamassa soutuveneeseen pikku moottoria ja honda kiinnostaisi hinta taitaa olla n.650€ ellen ole ihan väärässä ja takuuta tulee 4 vuotta. paljonko kuluttaa kaasupohjassa/ uistelu vauhtia ???

8

7786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hydratech

      Uistelukäytössä BF2 on kuulemani mukaan kehno, jos vene on pieni. Siinä on viskokytkin ja kun kierroksia tarvitaan, että potkuri pyörii niin yhtäkkiä sitten mennäänkin yli sopivan uistelunopeuden.

      Onkos kulutuksella väliä kun pieniruokaisempaa konetta et varmasti löydä? Ja onko sillä väliä meneekö litra vai puolitoista?

      • tuntematon

        Hondan kytkin on kyllä keskipakokytkin mutta ongelma on joka tapauksessa sama eli pienillä kierroksella veto loppuu. Tosin 2hv konetta harvoin pääsee käyttämään tyhjäkäynnillä edes soutuveneessä.


      • vanha bf

        itellä on käytössä sellainen vanhempi bf2, jossa ei ole tätä keskipako/visko kytkintä. siinä on siis vain yksi vaihde, eikä siinä ole vapaa vaihdetta. jos haluaa pakittaa, niin kääntää moottoria 180 astetta, joka onnistuu helposti. moottorilla voi uistattaa ihan huoletta myös pienimmällä mahdollisella käyntinopeudella ja pienellä veneellä, eikä ilmene mitään pätkimistä tai muuta käynti ongelmaa. tasaisen tappava kone, joka ei oo pettäny koskaan. lähtee helposti käyntiin myös talven jälkeen.

        muistaakseni nelitahti moottorit kuluttavat uistattelu nopeudella huomattavasti vähemmän lörsää, kuin 2 tahti koneet(en oo vertaillu) ja veikkaankin hondan olevan pihimpi alhaisella kierrosnopeudella.


    • oce

      Testattiin männä suvena Yamaha 2 hv 2 tahti/Honda BF2. Ensi huomio oli että Honda on raskaampi. Toinen huomio että ääni molemmissa lähes samaa luokkaa. Ajettavuus Hondalla helpompi kun ei tarvi sammuttaa jos haluaa pysähtyä. Bensan kulutus yllättäen Hondalla suurempi eli tankillisella Yamahalla pidemmälle. Tosin tässä luokassa kulutuksella tuskin väliä on. Ja Hondan paras pointti on ettei tartte lotrata öljyn ja bensan sekoittelulla.
      Itse kuitenkin valitsin Yamahan koska tarvitsen moottoria satunnaisesti ja on kevyempi kantaa autolta veneelle kun kantomatkaa kertyy n. puoli kilometriä. Kantokahva piti kehitellä itse kun alkuperäinen on alapuolelta arvostelun.
      Ja vielä yksi pointti Yamahan hyväksi. HINTA.

    • nipa40

      2 on kohtuu pieni ruokainen sillä siinä on 1 litran kiinteä tankki ja sillä huristelee reipasta soutu vauhtia n.10 kilsaa,kokemus kertoo sillä itelläni on ollut sellainen jo 8 vuotta eikä mitään vikaa koko aikana.

    • uusi

      Yamaha F2,5.
      Sitä Hondaa ei esim. naiset uskalla edes yrittää käyntiin koska se potkii takaisin niin pahasti.
      (kokemusta on) Ja Yamahassa ei ole mitään keskipakokytkin-pelle hommaa.

    • Anonyymi

      Nyt joutuu noita kulutuksia miettimään itse kukin.

      • Anonyymi

        Etkö vanhempaa löytänyt?! Alkaa usko mennä kahelin kaivajan kykyihisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe