Lordi ratsastaa vanhalla täytteellä!!

Madonna 75

Lordi. 1996 vuodesta toiminnassa oleva suomalainen hard rock vaikutteinen maskihevibändi.
Erittäinen kiitos Euroviisujen voitosta Suomelle. Kaikella kunnioituksella sisäinen minäni käskee minun tehdä teille mulkvisteille selvennystä. Minulla ei ole mitään henkilökohtaista Tomi Putaansuuta, tai ketään muuta bändin jäsentä vastaan. Haluan selventää ihmisille joitain asioita tähän liittyen, jotka ehkä sitten ovat mediassa vääristyneet. Ilmaisussani saattaa olla täysin henkilökohtasia mielipiteitä tai vääriä vaikutteita omista kokemuksista. Uskon täysin kirjoittamaani, mikä olisi teidänkin? Mitään kaunistelematta, mitään sensuroimatta.. niin ja kiitos, niin teillekkin.

Minusta on naurettavaa sanoa edes pilalla, että Lordi olisi parempi kuin edeltäjänsä maskishockrock yhtyeet ideoimisessa, ja neitsyeämäisyydessään tässä hulvattoman mailman kolkassa.
Tämän hienolaatuisuudesta ja paremmuudesta ihmeellinen bongailu on tyrittävän naurettavaa. Henkilökohtaisena mielipiteenä kukatahansa voi mielitellä tyydyttävästi mitä lystää. Asia on typerämpi kuin koko kommenttini. Haluan teidän vaan ymmärtävän.. Mielestäni yhtyeen asusteet, lavashow, musiikki, musiikkivideot.. eikö ne ole kokonaan vanhalla täytteellä ratsastamista?

Kulttuurinhan on osalta tarkoituksena matkia edeltäjiään, näin keksiä jotain uutta. Siinä Lordi ainakin on totaallisen hyvin onnistunut.
Funtsatkaa, bootsin koko, Mr. Lordin siivet, maski -idea, pyro-tekniikka, Lordi -ääni.. tuosta äskeisestä päätellen moni voisi ajatella minun olevani 13 vuotias kusipää teini. En ole, olen ihan tosissaan. Suhteellisen moni yhtye käyttää pyroa showssaan, ja samon maskeja, mutta kaikki nuo esimerkit yhdistettyinä tuovat tasan yhden bändin mieleen. Ja sen bändin nimi on KISS.

Tiedän Tomi Putaansuun olevan suuri KISS -fani, niinkuin monen muunkin, ja perustaneen suomen KISS Armyn (Finlandin). Sitä ei useasti tehdä (kyse ei ole siitä ensimmäisestä jutusta). Nostan sille hattua. Kukapa ei mailman rock'n'roll -barbaarisen huippu yhtyeestä olisi jotain ideoita aiheuttanut, ja kehitellyt jotain.. "lukuisat nykyiset raskaan rokin vääntäjistähän kertovat tempautuneensa särökitaraan ja korkealta ja kovaa laulamisen mailman yhden bändin ansiosta. Se bändi on KISS."

Minusta on vittumaista tekeytyä niinkuin koko bändin, Lordin, homma olisi kehitetty alusta alkaen itse. En missään tapauksessa kiellä sitä etteikö Putaansuu olisi itse muovannut sellaisia monoja bändille. Onhan hän sanonutkin saaneensa alkeensa, ja ideoita KISSILTÄ, yms. kuten Alice Cooperilta.
Jos olette bändin fani, ei se minulle kuulu millään tavalla, eikä ole myöskään tarkoituksena mitenkään vähentää "teitä".

Seuraavaksi, jotta päästään tästä, sanon suoraan ajattelemani mitä mieleen tulee, niinkuin mielestäni ovat:

-Lordi -ääni. Itse Gene Simmons, KISSIN basisti, käytti samantapaista ääntä ainakin ensimmäisellä soolo-albumilla (KISS - Gene Simmons) biisillä 10. See You In Your Dreams.

-Mr. Lordin käyttämät siivet. Samainen Simmonsin roolihahmo Demon käytti/käyttää siipiä, joilla hän "lentää". Euroviisuissakin näkemän mukaan Lordi räpytteli omiaan.

-Samaisessa, perkele, uskomatonta.. Euroviisuissa oli laulamassa taustaa itse herra Gene Simmons ! Mutta ei, hän olikin Thunderstonen Titus Hjelm, jolle on maalattu KISSIN meikit.

-Entäs Lordin biisit. Kaikessa mahtavuudessaan nehän kuulostavat osalti tutuilta? Lordin Hard Rock Hallelujah kuulostaa suhteellisesti tukkametallin The Poisonin So Tell Me Why biisiltä. Kuunnelkaa vaikka. Sen alku kuulostaa ihan Hallelujahin kertosäkeen soundilta eri kuuloisena. En voi todistaa sitä. Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Mutta ei teitä kiinnosta, älkää siis vaivautuko.

Lordin levyä The Arockalypse:ä tulee useaan otteeseen mieleen vanhan rockin otoksia. Osalta kuulostaa aivan sävelkulun sieltä täältä Twisted Sisteriltä, ja sittemmin vaihtuu Alice Cooperin tapaisempaan, yms. En voi todistaa sitäkään. Twisted Sisteristä puheen ollen. Lordin Hard Rock Hallelujah:iin tehty musiikkivideon pääpiirteinä lopussa ja sieltä täältä on cheerleaderzombeja, koulu, lisää zombeja, kovia jätkiä, Twisted Sisteriä.. Esimerkit siihenhän ovat kuin parahimmat Twisted Sisterin Be Crhrool To You Scuel -musavideoon. Jossette usko omiin esimerkkeihini, menkää YouTubeen, ja verratkaa omia tuntomerkkejänne. Mutta älkää sittenkään, ei teitä kiinnosta. Sisterien videolla aivan selvästi näkyi ne 2 cheerleaderzombia, joita Lordin videolla on taas tublasti enemmän. Joku kehitellyt jotain?

Meinasi siinä vaan silmät tippua päästä kun näki Alice Cooperin kehuvan maasta taivaisiin Lordia, ja sen kuulemma olevan parempi kuin hän ja KISS yhteensä !! Onko järki lähtenyt vai eikö äijä edes huomaa kuinka Lordi blagioi tämän, ja ties kenen muun tuotantoa. Dee Snider, ja olisikohan ollut myös A. J . Pero (Twisted Sister) kehnunut myöskin sitä ihan pyy pivossa. Kaiken huippu on se, että KISSIN ex -manageri Bill Aucoin aikoo nyt katsoa, ja lopulta tarvittaessa tehdä Lordista isomman bändin kuin KISS koskaan oli, samalla kun hän on alkanut hoitamaan Lordin manageri asioita. -Mitä vittua? Ei tule koskaan onnistumaan ! Naurettavaa. Billin mielestä Lordi on, jotain tähän suuntaan, "kekseliäämpi ja itseaktiivisempi" kuin KISS !! Tai mitä ikinä hän sanoikaan Sound -lehden haastattelussa. Toivon todella suomentajan olleen höyryissä sitä tehdessään. -Joo, ja kyllä varmaan ainakin sitten kun kaikki KISS blagiointi -epäillyt olisi poistettu. Kauheata alistamista tätä lojaalin mahtavaa, jonkun mielestä ehkä mailman parasta bändiä, ja nyt sen niin iso suuri fani aikoo sen entisen managerin kanssa tallata sen alleen. Paskat.
Vittu mistään makuasioista ei tehdä mitään tosi asioita !!

Zekatkaa. Lordilta tulee nyt kauhuelokuva, Dark Floors, niinkuin tuli Kissiltäkin 1978, Meet The Phantom of The Park. Seuraavaksi Lordilta varmaankin tulee jokaiselta bändin jäseneltä oma soololevy yhtä aikaa julkaistuna. Sitten se alkaisi riitelemään, ja riisuisi maskinsa, jotta sopisi paremmin musiikkibisnekseen muiden samallaisten pellejen kanssa lavoille.

Olen nyt tuohtunut tästä kaikesta, että puolet aiheellisuudesta katosi tai unohtui. Kaikella kunnioiuksella, jatkoja Lordeille, ja onnea urallenne!

Se vaan täytyy vielä sanoa, että olisin repinyt jonkun silmät päästä irti, jos joku olisi siinä ollut kun näin, että Putaansuu pyöritteli kieltään Euroviisuiisa 2006.

Luultavasti kukaan ei edes ymmärtänyt äskeisestä kommentistani mitään. Lämmintä kättä postilaatikosta sille joka jaksoi kommentin lukea. Kiitos Titus Hjelmin yhdelle suoraan lainatulle kommentille ja lähiomaisille, sekä IBM:n tietokoneelle ja rockille. Anteeksi kirjoitusvirheistä. -No, painukaa jo vittuun.

6

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalmakeppi

Onhan se noinkin että Lordi plagioi KISSiä, mutta KISS puolestaan kopioi lähes täysin Alice Cooperin idean jota mies oli työstänyt 60-luvun puolivälistä.

• Madonna 75

Paskat. Tiedättekö miltä se paska materiaali kuulostaa sen jälkeen, kun se on kuuteen eri kertaan plagioitu? Paskalta.

• ...

Lordi on usein sanonut Alice Cooperin, twistareiden ja Kissiä vaikutteikseen.. Ei se ole noin vakavaa.

• Awatarrr

Kaikkihan sen tietää, että mr.Lordi on suuri KISS-fani, kuten moni muukin Lordin jäsenistä.
        Ja ovat diggailleet Alice Cooperiakin.
        Mutta mr.Lordi oli kiinnostunut hirviöltä näyttämisestä ja laulamisesta Ennen kuin tiesi edes koko KISS:stä.
        Totta kai KISS:ssä ja Lordissa on samantapaisuuksia, mutta pyydän nyt miettimään tätä: Kun katsotaan KISS:n maskeja ja asuja, ja verrataan niitä Lordiin, niin tajuaahan sen jokainen, että vaatii paljon enemmän töitä työstää Lordi puvut. Kaikki on käsityötä - maskit, puvut, lavasteet jne.
        EN yritä kiistää, etteikö mr.Lordi olisi ottanut mallia KISS:n ukoilta, mutta lauluissa...ei.
        Lordin on hyvin hyvin hyvin tarkka siitä, etteivät he blagioi ketään. Saattaahan jossain kappaleissa olla samoja vivahteita (Poison ja HRH), mutta eikö sekin ollut vähän naurettavaa, että Alice Cooper syytti Lordia blagioimisesta?
        Eihän sen naurettavampaa voi edes olla!
        Sitä paitsi olen kuullut monia lauluja, joissa on todella paljon samoja vivahteita.

• Madonna 75
        Awatarrr kirjoitti:

Kaikkihan sen tietää, että mr.Lordi on suuri KISS-fani, kuten moni muukin Lordin jäsenistä.
        Ja ovat diggailleet Alice Cooperiakin.
        Mutta mr.Lordi oli kiinnostunut hirviöltä näyttämisestä ja laulamisesta Ennen kuin tiesi edes koko KISS:stä.
        Totta kai KISS:ssä ja Lordissa on samantapaisuuksia, mutta pyydän nyt miettimään tätä: Kun katsotaan KISS:n maskeja ja asuja, ja verrataan niitä Lordiin, niin tajuaahan sen jokainen, että vaatii paljon enemmän töitä työstää Lordi puvut. Kaikki on käsityötä - maskit, puvut, lavasteet jne.
        EN yritä kiistää, etteikö mr.Lordi olisi ottanut mallia KISS:n ukoilta, mutta lauluissa...ei.
        Lordin on hyvin hyvin hyvin tarkka siitä, etteivät he blagioi ketään. Saattaahan jossain kappaleissa olla samoja vivahteita (Poison ja HRH), mutta eikö sekin ollut vähän naurettavaa, että Alice Cooper syytti Lordia blagioimisesta?
        Eihän sen naurettavampaa voi edes olla!
        Sitä paitsi olen kuullut monia lauluja, joissa on todella paljon samoja vivahteita.

Ei puhutakkaan muista asioista nyt. Paskat sanon minä. Teidän on kovinkin vaikea ymmärtää noitten teinipäisyytenne alumiarinne yli Lordianne. Paskat. Vetäkää rockin raamattu käteen ja tutkikaa.

• zaz

Hyvin kirjoitat mielipiteesi ja kenellekään ei jää epäselväksi tuskin mikään. Sinussa on toimittaja-ainesta. Voin kommentoida plagioinnin olevan yleismaailmallinen piirre, joka edetessään muovautuu eri tekijöistä riippuen, joko huonompaan tai jopa parempaan suuntaan. Lordi-ilmiöstä on hyvinkin paljon eriäviä mielipiteitä, jotka tasapainoilevat inhosta ihailuun. Itse olen KISS-fani, enkä ole yhtään närkästynyt Lordin esittämistä samankaltaisuuksista. Luokittelen ilmiön luonnolliseen jatkumoon: Rock´n Roll never dies!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7221
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2126
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe