Faktaa Star Warsista

digi-fani

Hei taas kaikki! Nyt olen laatinut teille vähän faktoa Star Warsista, jotka on tosi vaikee löytää.



1. TIE-hävittäjissä ei ole hengissäpitolaitteistoa, joten lentäjät pysyvät hengissä lentopukujen avulla.

2. Taisteludroidit eivät pysty ajattelemaan itsenäisesti, joten ne eivät tunne pelkoa eivätkä armoa.

3. Ainoastaan senaatin puhemies Mas Amedda ja ylikanslerin avustaja Sly Moore tiesivät Palpatinen salaisesta henkilöllisyydestä.

4. Kloonisotilaiden haarniskasta on usein käytetty pilkkanimeä "ämpäri".

5. Darth Maulin Sith Inflitator-alus pystyy muuttumaan näkymättömäksi.

6. Jos Tasavallan risteilijä on vahingoittunut pahasti, sen salonkikapseli voidaan irroittaa aluksesta, jolloin matkustaja pääsevät pakoon räjähtävästä risteilijästä

7. Kauppaliitolla on niin suuri valta, että se on saanut jopa oman edustajan senaattiin.

8. Klooni kasvavaa kaksi kertaa nopeammin kuin tavallinen ihminen.

9.Kapinallisia auttaa Bothanin vakoojaverkosto, jonka vakoojat kestävät koviakin menetyksiä tehtävissä.

10. Keisari Palpatine käytää kävelykeppiä teeskentelläkseen olevansa heiko, muta hän ei oikeasti tarvitse sitä.

11. Senaattori Bail Organan diplomaattialuksen, Tantive IV:n tykkitornit ovat oikeasti naamioituja pelastuskapseleita, sillä hän ei halua, että sitä varustettaisiin aseilla.

12. Aina kun virkavalta saapuu Mos Eisleyn kantiinaan, he eivät näe jälkiä kahakoista. Kukaan ei myöskään tiedä, mitä niille tapahtuu.




Ei sitten muuta, kuin hei hei!

13

1364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa-a..

      8 - Thrawn kasvatti kloonit vieläkin nopeammalla tahdilla ysalamirien avulla.

      10 - Enpä ole nähnyt ensimmäistäkään kuvaa/filminpätkää siitä että Palpatine olisi käyttänyt kävelykeppiä.

      • digi-fani

        Thrawn ei ainoastaan tehnyt klooneja, vaan hän myös väräsi oikeita ihmisiä stormtrooppereiksi ja Palpatinen kylläkin on käyttänyt kävelykeppiä.Katso Jedin Paluusta se kohta, jossa Palpatine saapuu toiselle Kuolemantähdelle, niin huomaat mistä mä oikein puhun.


      • ja keppi
        digi-fani kirjoitti:

        Thrawn ei ainoastaan tehnyt klooneja, vaan hän myös väräsi oikeita ihmisiä stormtrooppereiksi ja Palpatinen kylläkin on käyttänyt kävelykeppiä.Katso Jedin Paluusta se kohta, jossa Palpatine saapuu toiselle Kuolemantähdelle, niin huomaat mistä mä oikein puhun.

        Sanamuoto oli semmoinen josta sai kuvan että Palpatine käyttäisi aina keppiä.


    • 8. Kun Imperiumi tuhosi kokonaan Kauppaliiton. Sen jälkeen tuhosivat Kamino planeetan kloonaus laitteet.

      Eikös SW ep 2: Kloonien hyökkäyksessä selitetty, että Jango Fett päätti muuttaa kloonit niin, että kasvavat kuin normaalit ihmiset? Eli viitataan Boba Fettiin ainakin.

      10. Darth Vader raivostuu ja tuhoaa jonkun paikan. Sidious loukkaantuu siinä rytäkässä.

      Tuo kymppi kohta taitaa olla sitten Expand universeä.

      • Scifisti77

        Episode II:ssa Jango Fett halusi YHDEN kloonin omaksi pojakseen ja tämän ainoastaan niin että se kasvaisi normaalisti. Tämä yksi klooni, joka kasvoi normaalisi oli siis Boba Fett. Ei hän muita klooneja vaatinut normaalisti kasvatettavaksi.

        Expanded Universessa Palpatine tulee takaisin kaksi kertaa Dark Empire I ja II sarjakuvissa. Itse en ole näitä sarjakuvia lukenut, mutta hankinnassa on. Palpatine tuli takaisin kloonina, mihin hänen sielunsa/henkensä ilmeisesti jotenkin siirtyi. Luke Skywalkerin kohtaaminen uudestisyntyneen keisarin kanssa johti siihen, että Luke kääntyi pimeälle puolelle ja teki pahoja tekoja keisarille jonkin aikaa. Leia sai lopulta käännytettyä Luken takaisin valon puolelle ja keisari tuhottiin.

        En ole lukenut sarjakuvia, mutta ajallisesti ne sijoittuvat Thrawn -trilogian ja Jedi Akatemia -trilogian väliin. Jedi Akatemia ja muissa sen jälkeen tulleissa kirjoissa väillä mainitaan, kuinka Luke muistelee kauhulla tuota pimeälle puolelle kääntymistään ja sitä mitä hän on siitä oppinut. Täytyy joskus hommata ne sarjakuvat kyllä.

        Scifisti77


      • Veteranfan
        Scifisti77 kirjoitti:

        Episode II:ssa Jango Fett halusi YHDEN kloonin omaksi pojakseen ja tämän ainoastaan niin että se kasvaisi normaalisti. Tämä yksi klooni, joka kasvoi normaalisi oli siis Boba Fett. Ei hän muita klooneja vaatinut normaalisti kasvatettavaksi.

        Expanded Universessa Palpatine tulee takaisin kaksi kertaa Dark Empire I ja II sarjakuvissa. Itse en ole näitä sarjakuvia lukenut, mutta hankinnassa on. Palpatine tuli takaisin kloonina, mihin hänen sielunsa/henkensä ilmeisesti jotenkin siirtyi. Luke Skywalkerin kohtaaminen uudestisyntyneen keisarin kanssa johti siihen, että Luke kääntyi pimeälle puolelle ja teki pahoja tekoja keisarille jonkin aikaa. Leia sai lopulta käännytettyä Luken takaisin valon puolelle ja keisari tuhottiin.

        En ole lukenut sarjakuvia, mutta ajallisesti ne sijoittuvat Thrawn -trilogian ja Jedi Akatemia -trilogian väliin. Jedi Akatemia ja muissa sen jälkeen tulleissa kirjoissa väillä mainitaan, kuinka Luke muistelee kauhulla tuota pimeälle puolelle kääntymistään ja sitä mitä hän on siitä oppinut. Täytyy joskus hommata ne sarjakuvat kyllä.

        Scifisti77

        Tämä Dark Empire sarjis löytyy myös hyvin varustetuista kirjastoista,tosin alkuperäisenä ilman Suomi käännöstä.


      • Scifisti77
        Veteranfan kirjoitti:

        Tämä Dark Empire sarjis löytyy myös hyvin varustetuista kirjastoista,tosin alkuperäisenä ilman Suomi käännöstä.

        Usko tai älä, mutta täältä Tampereen kirjastoista ei löydy sellaista sarjakuvaa. Olen etsinyt kaikilla hakusanoilla, mutta ei tunnu löytyvän. Ei pääkirjastosta eikä muista kirjastoista.

        Suomenkielinen nimi Musta Keisari 1 ja 2, oli kyllä jossain, mutta ei voinut lainata. Outoa. Pitää kaivaa vielä.

        Mutta kyllä sitä vielä myydäänkin jossain.

        Scifisti77


      • Veteranfan
        Scifisti77 kirjoitti:

        Usko tai älä, mutta täältä Tampereen kirjastoista ei löydy sellaista sarjakuvaa. Olen etsinyt kaikilla hakusanoilla, mutta ei tunnu löytyvän. Ei pääkirjastosta eikä muista kirjastoista.

        Suomenkielinen nimi Musta Keisari 1 ja 2, oli kyllä jossain, mutta ei voinut lainata. Outoa. Pitää kaivaa vielä.

        Mutta kyllä sitä vielä myydäänkin jossain.

        Scifisti77

        Ettei löytynyt sieltä päin Suomea,itse olen löytänyt Dark Empire sarjakuvan Lohjan uudesta kirjastosta,vaikka Lohja ei ole iso paikkakuntana niin jotenkin se sarjis on tupsahtanut tänne.Tuossa alkuperäis julkaisussa on vaan paremmat värisävyt kuin Suomi julkaisussa.


      • Scifisti77 kirjoitti:

        Usko tai älä, mutta täältä Tampereen kirjastoista ei löydy sellaista sarjakuvaa. Olen etsinyt kaikilla hakusanoilla, mutta ei tunnu löytyvän. Ei pääkirjastosta eikä muista kirjastoista.

        Suomenkielinen nimi Musta Keisari 1 ja 2, oli kyllä jossain, mutta ei voinut lainata. Outoa. Pitää kaivaa vielä.

        Mutta kyllä sitä vielä myydäänkin jossain.

        Scifisti77

        En minäkään ole Tampreeta löytänyt. Pitäisi kai itse tilata, pääsisi halvalla lukemaan sarjikset/kirjat ensimmäisenä ;)


    • KorjaajaXXXXXXXXXXXXXXX

      3) Dooku tiesi myos, kuten vamasti Maul. Sate Pestage oli myos asiasta tietoinen.

    • Veteranfan

      Jotkut teistä varmasti ovat jo huomanneet kirjakauppojen hyllyllä myynnissä olevan Star Wars Kuvitettu Opas episodit 1 - 6 !
      Kyseessä on siis ensimmäinen opas, jossa on periaatteessa kaikki tiedot Star Wars universiumista,hahmot,alukset,oliot ,planeetat ja tietysti tausta tietoa asioista joita ei elokuvista näe.
      Aiemmin on julkaistu oppaat episodeista 1 - 3,mutta nyt on tuo vanha trilogiakin saatu oppaaksi kansien väliin.Kaikki samassa paketissa.Oppaan hinta oli 34 euroa Prismassa.
      Ehdoton joululahja faneille.

      • digi-fani

        Otin nämä faktat juuri tuosta kirjasta. Minä vaan olin sattunut ostamaan juuri tämän kirjan Akateemisesta kirjakaupasta. Yksi asia kuitenkin minua kirjassa kuitenkin vihastuttaa;kirjan suomentajat ovat suomentaneet turbolaserkanuunan sädetykiksi, mikä on väärin.


      • Mitcu.

        ainakin ep1:n kuvitetussa oppaassa oli kummallisia tietoja, kuten "nyrpeä ilme" tai "arvokas puku". Osasi ärsyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe