Onko kokemuksia veneestä? Kyseessä on 90-luvun alkupuolen malli ja 35 hv:n kone. Mikähän mahtaa olla konesuositus kyseiselle veneelle, sillä mielestäni 35 heppaa on melko paljon nelimetriselle veneelle? Mitä kannattaa mielestänne maksaa edellä kuvatusta yhdistelmästä?
Terhi Sea Fun
8
7072
Vastaukset
- Funny Sea
Valmistajan nettisivustostahan tuo moottorin kokosuositus selviää.
http://www.terhi.fi/static_2003/eng/venemallit_2a.php
Sen mukaisesti 11 kW / 15 hv – eli 35 hv voisi olla Sea Funin tapauksessa hyvinkin yläkanttiin!
Kyllähän 4-metrinen vene VOI sietää enemmänkin kuin 35 hv. Pituuden ohella on kyse paljosta muustakin: leveys, rakenteiden tukevuus, pohjan muoto, varalaidan korkeus jne. - Crescent
Hei,
itselläni ei ole omakohtaisia kokemuksia ko. veneestä, mutta viime keväänä kun etsin pulpettivenettä, muutamia Sea Funeja oli kaupan. Itseäni vähän arvelutti veneen matalat laidat varsinkin kun veneelläni ajetaan merellä (Sea). Itse päädyin ruotsalaiseen Crescent-veneeseen, 4.7m pitkä, laidan korkeus yli 60cm! Mutta asiaan. Veneessäni on 20hv Mariner 2-t vm.-95 ja ajeltuani viime kesänä neljän hengen kuormalla, huomasin että suurempikin kone voisi menetellä. Eli kiinnostaisiko vaihtaa moottoreita? Kaks-kymppinen varmasti toimii Sea Funissa oikein hyvin.- Hene
En ole ostanut venettä vielä, joten en osaa harkita vielä moottorin vaihtoa. 90-luvun alun Sea Funissa oli ilmeisesti korkeammat laidat kuin nykyisissä. Ainakin siltä näytti kun kävin katsastamassa uutta vastaavaa. Uusi näytti paljon kevyempirakenteisemmalta kuin tuo kymmenen vuotta vanha malli, joten siten vanhempi saattaa olla merikelpoisempi. Paljonko maksoit omasta paketistasi?
- Crescent 465
Hene kirjoitti:
En ole ostanut venettä vielä, joten en osaa harkita vielä moottorin vaihtoa. 90-luvun alun Sea Funissa oli ilmeisesti korkeammat laidat kuin nykyisissä. Ainakin siltä näytti kun kävin katsastamassa uutta vastaavaa. Uusi näytti paljon kevyempirakenteisemmalta kuin tuo kymmenen vuotta vanha malli, joten siten vanhempi saattaa olla merikelpoisempi. Paljonko maksoit omasta paketistasi?
..se taisi olla siinä 2500 E korvilla. Ostin veneen yksityiseltä. Molemmat, vene ja moottori vm.-95. Lisäksi kauppaan kuului kaksi tankkia (25 L), ankkuri, airot, lepuuttajia, köysiä, kompassi ja kaiku. Mielestäni ihan kohtuu hinta, ottaen huomioon paketin iän ja kunnon. Ilmoittele jos päädyt Sea Funiin ja haluat vaihtaa konetta. (MUUTKIN SAAVAT TOKI TARJOTA 30-35 HEPPAISTA 2-T KONETTA 5-8 HEPPAINEN KIINNOSTAA MYÖS)
- kertomaa
Itselläni ei ko. venettä ole, mutta veljeni venehankinnan yhteydessä perehdyin hieman malliin. Laitanpa sinullekin keräämääni tietoa.
Terhi Sea Funia alettiin tehdä tietääkseni 80-luvun lopulla. Runko oli sama kuin Terhi 405 Funissa, mutta sisäjärjestely erilainen ja laidat korkeammat. Tuonaikainen Sea Fun painaa 160 kg ja vastaavan ikäinen 405 Fun 135 kg.
Nykyinen Sea Fun C eli pulpettimalli taas painaa 155 kiloa, mutten tiedä onko laitoihin ja runkoon tehty muutoksia.
Vuoden 89 Vene-lehdessä Sea Funiin suositellaan 10-25 hv:n moottoria, joten mainitsemasi 35 on todellakin liikaa. 405 Funiin suositus on samaisessa lehdessä 8-20 hv. Ja nykyisen Sea Funin suositus on todellakin maks. 15 hv.
Kippari-lehti vertaili avoveneitä 6/1990 numerossa ja Sea Fun oli testissä mukana. Yamaha 20:llä se kulki huippua 23 solmua. Kehuja se sai säilytystiloista, hinnoista, airoista ja vakaudesta. Moitteita tuli ajo-ominaisuuksista, kovuudesta aallokossa, tyhjennettävyydestä, esillä olevista ruuvinpäistä ja akkutelineen puutteesta. Jos kiinnostaa, niin kopioita testistä saa tilattua Kipparin toimituksesta.- Jeppe
Olisiko nimimerkki Kertomaa :lla tietoa, onko Kippari lehti testannut Terhi 415R venettä? Olisi mielenkiintoista lukea artikkeli kun sattuu tuomoinen venho olemaan laiturissa kiinni.
- kertomaa
Jeppe kirjoitti:
Olisiko nimimerkki Kertomaa :lla tietoa, onko Kippari lehti testannut Terhi 415R venettä? Olisi mielenkiintoista lukea artikkeli kun sattuu tuomoinen venho olemaan laiturissa kiinni.
Kippari-lehdessä 10/2002 on luettelo kaikista lehdessä siihen mennessä koeajetuista veneistä. Sen mukaan Terhi 415 R on ollut vertailussa Kippari-lehden numerossa 1/88. Kopion voi tilata toimituksen sihteeriltä Satu Bahilta (09) 1566 6234 tai sähköpostilla osoitteesta [email protected]
Kopio maksaa 4,5 e, joten kannattaa käydä kysymässä myös kirjastosta löytyykö lehteä. Luettelo Vene-lehdessä testatuista veneistä löytyy lehden kotisivuilta
http://www.vene-lehti.com/
Tällaisiin testeihin kannattaa tietenkin suhtautua aina varauksella. Niiden tulokset ovat aina jossain määrin subjektiivisia, toimittajan omia mielipiteitä, vaikka kuinka puolueettomuuteen pyritäänkin. Kipparin tapauksessa on myös muistettava, että se oli alunperin Bensowin asiakaslehti ja Bensow möi myös Terhiä. Nykyään tuota sidosta ei enää ole, mutta en muista milloin siirtyminen "sitoutumattomaksi" tapahtui.
Venelehtien vertailut antavat kuitenkin useimmiten hyvää perustietoa veneestä. Testaajilla on myös laaja kokemus erilaisista veneistä, joten siinä mielessä arviointeihinkin voi luottaa. Ostopäätöstä tehdessä tietenkin veneilijän omat tarpeet ja mielipiteet ratkaisevat. - Janne
kertomaa kirjoitti:
Kippari-lehdessä 10/2002 on luettelo kaikista lehdessä siihen mennessä koeajetuista veneistä. Sen mukaan Terhi 415 R on ollut vertailussa Kippari-lehden numerossa 1/88. Kopion voi tilata toimituksen sihteeriltä Satu Bahilta (09) 1566 6234 tai sähköpostilla osoitteesta [email protected]
Kopio maksaa 4,5 e, joten kannattaa käydä kysymässä myös kirjastosta löytyykö lehteä. Luettelo Vene-lehdessä testatuista veneistä löytyy lehden kotisivuilta
http://www.vene-lehti.com/
Tällaisiin testeihin kannattaa tietenkin suhtautua aina varauksella. Niiden tulokset ovat aina jossain määrin subjektiivisia, toimittajan omia mielipiteitä, vaikka kuinka puolueettomuuteen pyritäänkin. Kipparin tapauksessa on myös muistettava, että se oli alunperin Bensowin asiakaslehti ja Bensow möi myös Terhiä. Nykyään tuota sidosta ei enää ole, mutta en muista milloin siirtyminen "sitoutumattomaksi" tapahtui.
Venelehtien vertailut antavat kuitenkin useimmiten hyvää perustietoa veneestä. Testaajilla on myös laaja kokemus erilaisista veneistä, joten siinä mielessä arviointeihinkin voi luottaa. Ostopäätöstä tehdessä tietenkin veneilijän omat tarpeet ja mielipiteet ratkaisevat.Varsin mielenkiintoisen jutun nimi oli "Viisi ohjauspulpetillista". Testattavina olivat Buster R, Flipper 470 S, Marino Swing, Terhi 415 R ja Vator 14 R.
Terhillä mittaa 415x175, paino 180 kiloa, tehot 15-35 hv. Hintaa komeudella 5290 mk vuonna 1979.
Terhi kulki Johnson 20:llä 20,1 solmua ollen testin "hitain". Hätäsimmät olivat samalla koneyksilöllä Marino ja Vator (24,2 ja 23,2 solmua).
Janne
www.rusetti.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789