mitä te täällä olette, on osa luopumassa elämästään tai tahtomassa luopua. Kun olen aikani lukenut ja itsekin masennuksesta kärsivä, olen tullut siihen tulokseen että täällä on todella paljon sielukkaita ja ajattelevia ihmisiä joista löytyy valtaisa määrä empatiaa toisille siitäkin huolimatta että itse kärsivät! Ei meidän pidä luovuttaa missään tapauksessa koska meiltä löytyy sielua ja lämpöä jota maailma tarvitsee, kuin olisimme uudestisyntymässä paljon henkisesti rikkaampina ja muita huomioonottavampina ? me tutkiskelemme itseämme ja tekojamme ja suhdettamme muihin, me ajattelemme! Yritämme löytää omaa itseämme ja jalostaa sitä !
EN VOI YMMÄRTÄÄ MITEN
10
794
Vastaukset
- ja uskaltamaan puhua
hakemaan tukea ventovierailta ja toivomaan parasta, etsimään rakkauden ja välittämisen voimaa niin muilta kuin ennenkaikkea itseltämme. Niin moni tukee ja lämpimästi koettaa auttaa muita mutta kuinka moni osaa antaa tuon saman tuen ja sympatian ja lämmön myös itselleen ?
- paljon pysyvää hyvyyttä
Näin katkeaisi se tuska jota moni on itse kokenut häneen itseensä eikä jatkaisi matkaa omiin lapsiimme tai läheisiimme ! Sillä tuntuu usein että juuri ainoa keino pysäyttää maailman julmuus on koettaa vähentää sitä omalta osaltaan ja koettaa tukea muitakin tähän samaan lämpimään suuntaan elävää kohtaan! Vain näin voi syntyä uutta ja parempaa olo ja elintilaa meille kaikille
- huomio >
KIITOS KUN KIRJOITIT "HUOMIOSI" PALSTALLE..
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
"kuin olisimme uudestisyntymässä paljon henkisesti rikkaampina ja muita huomioonottavampina ? me tutkiskelemme itseämme ja tekojamme ja suhdettamme muihin, me ajattelemme! Yritämme löytää omaa itseämme ja jalostaa sitä ! " ~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Näin minulle ainakin on käynyt.
Ennen sairastumista juoksi kilpaa rahan,työn / kuluttamisen - oravanpyörässä > ehtimättä tutkia itseään ja päämääriään,tapojaan ja tottumuksiaan, / henkistä puoltaan.
Kunnes henki loppui ja sairastui.
Nyt kun tuosta kaikesta on päässyt pois,ja on ehtinyt/ joutunut tutkimaan itseään, onkin löytänyt sisältään aivan uuden ihmisen > ajattelevan, empaattisen, huolehtivan, jaksavan,rajallisuutensa tuntevan ihmisen.
Joka uskaltaa olla sosiaalinen, toiset / lähimmäiset huomioon ottava, itsestään huoltapitävä, tasapainoinen, omantunnon rauhan löytänyt, ymmärtävä (koska on itse ollut vakavasti sairas, kuolemanportilla käynyt)
"Katso edessäsi on uusi luomus. Kaikki vanha on kadonnut. KATSO uusi on siaan tullut"
Näin se on > Terv. JUKKA - Psykoosin rajamailla
löytyy tästä. Tai olen harkinnut sitä, vakavasti, olen kerran jo käynyt rajamailla. Vaikeimpina aikoina, kun en vielä ollut saannut apua, olisi tehnyt mieli vain heittäytyä tyhjyyteen. Mutta en tehnyt sitä. Nyt olen ajatellut jälleen. Olen nähnyt paljon elämässäni, vaikak olenkin vasta 17-vuotias. Se kaikki kuitenkin kummittelee pään sisällä, koko ajan. Ja kun kävelen käytäviä pitkin, tuntuu vain että avuttomat huutavat apua taukoamatta, kirkuvat päässäni.
Olet oikeassa. Ei pitäisikään luovuttaa. Joskus tuntuu kuitenkin vain mahdottomalta jatkaa. Päätös ei ole helppo, teki sitten mitä hyvänsä. Toivon että ihmiset hakisivat lohtua toisistaan ja antaisivat sitä toisilleen, kuten täällä. Kaikki olemme kuin yhtä perhettä. Ymmärrämme toisiamme, autamme selviämään.- ryhmät
Hyvä laskeutumis- ja rauhoittumis-paikka.
Päivätoiminnat vajaakuntoisille/ masentuneille.
Niissä voi avautua sosiaaliselle kanssakäymiselle ja kuulla, että muillakin on samanlaista. Et ole yksin.
Siitä on sitten hyvä ponnistaa, niinsanottujen terveiden ihmisten "sekaan" ?
OTA selvää vaikka mielenterveystoimiston kautta. Varmasti/ toivottavasti löytyy.
Yksin ei kannata jäädä harhailemaan.
Kansalaisten koulutus on osaksi väärin suunnattua.
Ihmiset kilpaillutetaan koulutuksen myötä puoliksi tärviölle.
Tälläinen kilpailuyhteiskunta tuottaa jatkuvasti rattailta pudonneita.
Lähtökohdat eivät ole kaikille samat. Siltikin; ihmetyttää tuo nuorien ihmisten pahoinvointi.
Huippuosaamiseen tähtäävä suoriutumispakko muodostuu monelle kamelinselän katkaisevaksi oljeksi.
Mielestäni ei kannusteta tarpeeksi yksilöllistä oman tien kulkemisen valinnaisuuteen.- WOT79
Jos se elämänhalusta luopuminen johtuu myös siitä ettei ole ketään josta välittää ja jota kohtaan tuntea empatiaa. Eli ettei tunne vain olevansa ilman välittämistä vaan ettei myöskään voi antaa sitä.
Tuntee että kaikki se empatia jota kantaa sisällään menee hukkaan, aikaa myöden ne tunteet sitten voivatkin kuolla jos niille ei löydy käyttöä. Ja se tyhjyys sisällä ainakin saa jo elämästä luopumisen tunteita aikaan. Itse en ole aikonut luopua elämästäni juurikin sen takia että jaksan uskoa löytäväni sellaisen elämän jossa pääsen toteuttamaan itseäni paremmin ja myös antamaan rakkautta.
Ja kannustusta heille jotka ovat vielä sen verran vahvoja että jaksavat auttaa heikompiaan, teitä he tarvitsevat pitääkseen elämänliekkiä yllä...- Rakkautta <3
Rakkautta voi antaa monella tavalla ja monelle taholle: Löytöeläinkodit ja eläinsuojeluvalvojien tilat ovat täynnä kodittomia kissoja ja koiria... Ne tarvitsevat RAKKAUTTA
- "sentään"
Rakkautta <3 kirjoitti:
Rakkautta voi antaa monella tavalla ja monelle taholle: Löytöeläinkodit ja eläinsuojeluvalvojien tilat ovat täynnä kodittomia kissoja ja koiria... Ne tarvitsevat RAKKAUTTA
Tuota MINÄ en oikein ymmärrä > anteeksi vaan.:
Kun näillä sivuilla on täynnä ihmisiä > lähimmäisiä, joilla elämä ei ole oikein raiteillaan.> Toisten ihmisten arvostelun, piittaamattomuuden, ymmärtämättömyyden ym. vuoksi
Eikähän olisi jo syytä lähestyä yksinäistä, ahdistunutta lähimmäistä pienellä huomiolla ja ymmärtäväisyydellä.
Vai uskallatko lähestyä yksinäsistä , ahdistunutta lähimmäistä empaattisesti ja ymmärtävästi. Vai pelkäätkö lähestyä ? Luutko että ahdistus on tarttuva tauti niin kuin LINTUINFULENSSA.
Ps. Kun pystyy lähestymään ahdistuksessa olevaa lähimmäistä > hänen tasollaan > syntyy ystävällä todellista helpotusta, parannusta.
Jatkossa ei saa muutakuin empatiaa ja sympatiaa ja positiivista palautetta teoistaan.
Pitääkö selittää lopputulos> Saa tuntea ITSENSÄKKIN arvokkaaksi ihmiseksi kun on auttanut hädässä olevaa > HENGENPELASTUS mitalli ja PAPUKAIJAMERKKI: >
Loput saat arvioida itse.
Empatiaa, sympatiaa, RAKKAUTTA JA SUB>STRAALIA. Niitä jokainen ihminen tarvitsee.
Myös sinä > vai etkö tarvitse ?
- Yleinen vuodattaja
Välillä kyllä tuntuu, että elääkö sitä vain päivän kerrallaan eteenpäin, siirtääkseen vain itsemurhaa. Vuosi sitten halusin vain kuolla, toki sitä välillä vieläkin haluan, mutta en niin voimakkaasti. Junan näkeminen vähän pelottaa, kun sinne alle haaveilin menemisestä viime syksynä. Nyt ei tee mieli kuolla. Tropit pitävät ahdistuksen vähäisenä ja tekevät vähän aivokuolleeksi, kasviksi.
Vaikeuksia kokeneet osaavat varmasti kohdata toisia ihmisiä ja antaa hyväksyntää ja empatiaa. Oishan se kiva antaa rakkautta jollekin mielitietylle, mutta kukapa tälläista heikkoa, syvällistä 29v. miestä tahtoisi rakastaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283