Pari nojatuolia, pikkutuoleja ja sohva 1850-1890 luku

On ne ennenkin osanneet aika hienoja vuodesohvia tehdä!?
Saa nähdä minkälainen lopputulos tulee kun minä ne verhoilen 8)
Valmiiksi ne tulee vasta joskus helmi / maaliskussa, eipä tule kiire. :D:D
Tuolla saa tiiraille jos kiinnostaa, koitan ottaa kuvia joka työvaiheen jälkeen 8)
http://www.saunalahti.fi/halinds/asiakas/

14

3572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meppuFIU

      Kyllä on ihanaa kun vanha hyvä runkonen huonekalu saa uuden elämän näppärissä sormissa. Vanhat huonekkalut palvelee pitkään ja vaikka kunnostus maksaakin niin ilo on pitkä ja silmäniloa joka päivälle. Onko jo kangas valittu? Mielenkiintosta nähdä valmiina...;-))

      • ... koko kaluston kunnostus jonku euron, mutta kestääkin sitten seuraavat 100v tai ainakin muutaman vuosikymmenen hyvin hoidettuna :D

        Tuommoista painettua kuvionahkaa mikä niissä oli ei kukaan enää valmista joten päälliseksi tulee tämän värinen nahka, http://www.saunalahti.fi/halinds/124_2421_02042004_barokkitu.jpg ehkä vähän liian punainen väriltään mutta vain kuvassa ei livenä :D


      • meppuFIU
        Hazze kirjoitti:

        ... koko kaluston kunnostus jonku euron, mutta kestääkin sitten seuraavat 100v tai ainakin muutaman vuosikymmenen hyvin hoidettuna :D

        Tuommoista painettua kuvionahkaa mikä niissä oli ei kukaan enää valmista joten päälliseksi tulee tämän värinen nahka, http://www.saunalahti.fi/halinds/124_2421_02042004_barokkitu.jpg ehkä vähän liian punainen väriltään mutta vain kuvassa ei livenä :D

        nahka on.. onko ulkomailta tuotua? En ole moista nähnyt ennen...noit kuvionahka on kaunista verrattuna tohon pintamaalattuun.!;-))
        Sopii hienosti tammiseen kalustoon.


      • meppuFIU kirjoitti:

        nahka on.. onko ulkomailta tuotua? En ole moista nähnyt ennen...noit kuvionahka on kaunista verrattuna tohon pintamaalattuun.!;-))
        Sopii hienosti tammiseen kalustoon.

        Henry Borgin maahantuomaa nahkaa, yhden vastaavan tiedän juuri toiselta toimittajalta ilmestyneen markkinoille.
        Kerran kun on jotain käyttänyt ja hyväksi todennut, niin vaikee vaihtaa vaikka hinta olis halvempi :P


      • meppuFIU
        Hazze kirjoitti:

        Henry Borgin maahantuomaa nahkaa, yhden vastaavan tiedän juuri toiselta toimittajalta ilmestyneen markkinoille.
        Kerran kun on jotain käyttänyt ja hyväksi todennut, niin vaikee vaihtaa vaikka hinta olis halvempi :P

        miettisinkin en Henry Borgilla oli joitakin erikoiskuvioisiin;-))
        Totta..hyväksi todetusta ei tuota ikävii yllärei! ;-))


    • Minäpä

      Minä olen verhoillut aivan samanlaisen kalustoon vuonna 2000! 4 pikkutuolia, kaksi nojatuolia ja paneelisohva. Vaihdettiin siihen antiikkinahat, kun alkuperäiset, tuo sama kuvionahka, oli mennyt ihan haperoksi. Minullakin on kuvia kalustosta töiden edistymisestä. On kuulemma turkulaisen Bomanin tehtaan mallistoa.

      Asiakas oli muuten Nokian silloinen pääjohtaja Jorma Ollila.

      • Samankokoinen kalusto toikin on mitä minä teen :D
        Onko tietoa koska kyseistä kalustoa on valmistettu?


      • Minäpä
        Hazze kirjoitti:

        Samankokoinen kalusto toikin on mitä minä teen :D
        Onko tietoa koska kyseistä kalustoa on valmistettu?

        Kalusto on piirrettynä jossakin Bomanin huonekalutehtaan kuvastossa leijonanpäineen kaikkineen. Minulla ei ole sitä kuvastoa enää, joistain kirjastoista sitä voi löytyä. Me arvioitiin se kalusto 1910-1920-luvulle, silloin Bomanin tehdas oli toiminnassa. Tyylihän oli uusrenessanssia. Saksalainen sidonta oli kyseisessä kalustossa joustimissa.

        Uusi nahka oli Henry Borgin toimittamaa antiikkinahkaa kalleimmasta päästä, asiakkaallahan ei ollut pikkurahasta puutetta. 15000 markkaa tuli ne nahat maksamaan silloin, eli 2500 euroa.


    • yksi kolleega

      äkkiseltään aattelin että näinköhän taas mennään.. mettään, mutta hienosti kestää päivänvalon tuo kädenjälki. intoa työhön, komea kalusto!

      • ... Kiitos! Kyllä mä ajattelin et ton keikan hoidan mahdollisimman hyvin ja sen jälkeen vasta teen konkurssin 8)


    • Laivat

      Kunnostin kansalaisopistossa samantyylisen sohvan, siis vuodesohva jonka käsinojat saa laskettua alas. Jugendia, eli aika suoraviivainen sinun sohvaasi verrattuna. Puuosat tammea, niille ei tarvinnut tehdä mitään. Päällisenä oli senaikainen nahkajäljitelmä, miksikäs sitä nimitetäänkään? Verhoilin sen kankaalla kun ope oli sitä mieltä, että nahka on liian vakea aloittelijalle. Koko talvi sen kunnostamisessa meni ja vielä tein kesällä kotona loppusilauksia. Kivaa oli ja nyt minulla on aivan upea sohva tässä kirjastohuoneessani. Enpä kyllä luopuisi siitä isollakaan rahalla:D

      Kiinostavaa seurata työsi edistymistä!

      • nipsahdus

        hyvää työtä olet tehnyt. osasta tuoleja eturundi peilaa kiharaa.....


      • nipsahdus kirjoitti:

        hyvää työtä olet tehnyt. osasta tuoleja eturundi peilaa kiharaa.....

        joo jos totta puhutaan niin minähän en niitä loppuun asti tehnyt vaan eräs toinen, minä tein ne siihen asti mitä ekassa linkissä kuva oli. (http://koti.welho.com/hanlind3/asiakas/ )

        Kävi niin että vuos sitten leikelty käsi ei kestänyt vielä verhoilu hommien tekoa ja piti delegoida työ eteenpäin!

        http://koti.welho.com/hanlind3/pvm/18032008/IMG_9136_5.jpg
        http://koti.welho.com/hanlind3/pvm/23032008/IMG_9369_5.jpg
        T:Hasse


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe