Olisi hauska kuulla millaisissa tilanteissa ystävyyssuhteenne alkoivat, tai alkoi?
En tarkoita parisuhteeseen johtanutta ystävyyttä...
Kuinka ystävyys alkoi?
18
820
Vastaukset
yhden tapauksen, jossa koko tähänastisen aikuisiän elämän mittainen ystävyys alkoi kuulemma autokolarista...
Onko jotain vastaavanlaista, ehkä hieman epätavallista alkua kokemusmaailmassanne?
Entä mihin ystävyytenne ehkä loppui?Eräs ystävyys alkoi bussipysäkillä. Olin menossa töihin. Tuleva ystäväni kertoi olevansa menossa katsomaan kuolevaa mummoaan sairaalaan...
Eräs ystävyys alkoi siten, että ovikello soi ja tuntematon nainen tuli haukkumaan minut pystyyn. Kuuntelin sen hirveän sättimisen ja haukkumisen ja suoranaisen huudon tyynesti. Sanoin, etten ole aivan varma olenko nyt ymmärtänyt oikein, ja ole ystävällinen ja tule istumaan keittiön puolelle. Ja kaadoin kupin kahvia....- hildurvonhopsis
Keneksi hän sinua luuli?
Minulla on paljon "kaksoissiskoja". Olen ollut milloin missäkin, vaikka olen kuitenkin ollut kotona. Kerrankin pankkiautomaatilla joku nainen tervehti minua iloisesti. Tietenkin tervehdin, mutta sanoin etten tunne häntä. Hän luuli minua serkukseen - olin hänen mielestään ihan samannäköinen (viime viikolla). Yksi nainen kertoi menneensä juttelemaan yhdelle naiselle, noin kuukausi sitten(jota luuli minuksi), ja selvisi jutellessa, etten se ollut minä. Helsingissä asuessani yksi ystävä oli vihainen ja loukkaantunut minulle, "kun en ollut tuntevinaan" häntä ravintolassa. Kerroin olleeni kyllä ihan mieheni ja lapseni kanssa kotona tuona iltana.
Siskoni toi minulle Seura-lehden (Seura 2/2007 sivu 73), jossa oli ihan saman näköinen tyttö, kuin minä olin nuorena ja kysyi olenko minä siinä nuorena (tein joskus nuorena vähän mallin töitäkin oman työn ohessa). Olisi kiva tietää kuka tuo malli on ja onko hänen vanhempansa sukulaisiani. Minulla on paljon serkkuja, joita en ole tavannut vuosikymmeniin.
Tätini toi minulle kesällä lehden ja kysyi olenko minä siinä nuorena (vanha nuoruudenkuvaniko?). No en kyllä ollut minä.
Minun edesmennyt enoni oli nuorena ihan saman näköinen kuin Richard Gere (se ihana mies niissä KappAhlin mainoksissa) ja huomasin sen serkkuni kanssa yhtäaikaa, kun enoni kuva on äitini lipaston päällä.
Saman näköisiä "kaksospuolia" on sitten varmaan jokaisella ihmisellä - vai onko? hildurvonhopsis kirjoitti:
Keneksi hän sinua luuli?
Minulla on paljon "kaksoissiskoja". Olen ollut milloin missäkin, vaikka olen kuitenkin ollut kotona. Kerrankin pankkiautomaatilla joku nainen tervehti minua iloisesti. Tietenkin tervehdin, mutta sanoin etten tunne häntä. Hän luuli minua serkukseen - olin hänen mielestään ihan samannäköinen (viime viikolla). Yksi nainen kertoi menneensä juttelemaan yhdelle naiselle, noin kuukausi sitten(jota luuli minuksi), ja selvisi jutellessa, etten se ollut minä. Helsingissä asuessani yksi ystävä oli vihainen ja loukkaantunut minulle, "kun en ollut tuntevinaan" häntä ravintolassa. Kerroin olleeni kyllä ihan mieheni ja lapseni kanssa kotona tuona iltana.
Siskoni toi minulle Seura-lehden (Seura 2/2007 sivu 73), jossa oli ihan saman näköinen tyttö, kuin minä olin nuorena ja kysyi olenko minä siinä nuorena (tein joskus nuorena vähän mallin töitäkin oman työn ohessa). Olisi kiva tietää kuka tuo malli on ja onko hänen vanhempansa sukulaisiani. Minulla on paljon serkkuja, joita en ole tavannut vuosikymmeniin.
Tätini toi minulle kesällä lehden ja kysyi olenko minä siinä nuorena (vanha nuoruudenkuvaniko?). No en kyllä ollut minä.
Minun edesmennyt enoni oli nuorena ihan saman näköinen kuin Richard Gere (se ihana mies niissä KappAhlin mainoksissa) ja huomasin sen serkkuni kanssa yhtäaikaa, kun enoni kuva on äitini lipaston päällä.
Saman näköisiä "kaksospuolia" on sitten varmaan jokaisella ihmisellä - vai onko?Kyllä hän oikealle ihmiselle puhui, mutta en ollut tehnyt mitään väärää. Asia oli väärinkäsitys...
- Pirre*
rauhallinen; et provosoitunut hyökkäyksestä - ja niin sait ystävän.
Olet miljoona, ilmeisesti hyvin empaattinen ihminen.. Pirre* kirjoitti:
rauhallinen; et provosoitunut hyökkäyksestä - ja niin sait ystävän.
Olet miljoona, ilmeisesti hyvin empaattinen ihminen..Kait sen heti ymmärtää, että on jokin väärinkäsitys. Empaattiseksi en väitä lainkaan itseäni, olen erittäin kylmä ja raaka ihminen tarvittaessa.
- Pirre*
miljoona kirjoitti:
Kait sen heti ymmärtää, että on jokin väärinkäsitys. Empaattiseksi en väitä lainkaan itseäni, olen erittäin kylmä ja raaka ihminen tarvittaessa.
tilanteessa voinut joku suuttua jo vastapuolen tavasta ottaa asiat esille, hyökkäävästä tavasta..
Empatiaasi avioi vain sillä kun vieras ihminen sai vastakaisua kertomukselleen omaisensa kuolemasta, - olisithan voinut kuitata hänen kertomuksensa hymähdyksellä, tai jollain yhdentekevällä kommentilla..eikö vain? :) Pirre* kirjoitti:
tilanteessa voinut joku suuttua jo vastapuolen tavasta ottaa asiat esille, hyökkäävästä tavasta..
Empatiaasi avioi vain sillä kun vieras ihminen sai vastakaisua kertomukselleen omaisensa kuolemasta, - olisithan voinut kuitata hänen kertomuksensa hymähdyksellä, tai jollain yhdentekevällä kommentilla..eikö vain? :)Mummon sairaudesta pompattiin keskustelemaan omista vaivoista ja sattui niin että olemme erittäin harvinaisia kohtalotovereita.
- Pirre*
miljoona kirjoitti:
Mummon sairaudesta pompattiin keskustelemaan omista vaivoista ja sattui niin että olemme erittäin harvinaisia kohtalotovereita.
siis..
- hildurvonhopsis
Tuo olikin hyvä kysymys.
♥ Minulla on muutamia ystäviä, joiden kanssa ystävyys alkoi samalta luokalta oppikoulusta (silloin oli vielä kansakoulu, ja oppikoulu).
♥ Joidenkin ystävien kanssa olen ollut samassa työpaikassa ja ystävyys jatkuu.
♥ Joidenkin ystävien sisko oli nuorena hyvä ystäväni ja vaikka hän on jo kuollut, niin veljet ja heidän vaimonsa ovat vieläkin ystäviäni. Tuon 45vuotiaana kuolleen ystävän vanhin poika on kummipoikani ja pidän häneen ja hänen perheeseensä yhteyttä.
♥ Nuorena asuin alivuokralaisena Helsingissä ja tuo silloinen vuokranantaja (nainen) on vieläkin hyvä ystäväni ja pidämme yhteyttä.
♥ Monet sukulaiset ovat tietenkin ystäviäni myös.
♥ Samanikäisten lasten joistakin vanhemmista on tullut ystäviä.
♥ Kummilasteni (7) vanhemmat ovat ystäviäni.
♥ Lasteni kummit ovat ystäviäni.
♥ Sinkkuilloissa (kerran kävin) oli enemmän naisia 1999 ja yksi kiva ja reipas nainen ja hän jäi ystäväksi (nykyisin hän on jo rouva ja pikkutytön äiti).
♥ Seurakunnista yhteiskristillisissä tapahtumissa on kaikenikäisiä mies- ja naisystäviä ja perheitä.
♥ Vedän myös itse yhteiskristillisiä naisteniltoja. Tapasin siellä lapsuuden naapurin "tytön", jota en ollut nähnyt yli 40 vuoteen ja nykyisin harrastamme yhdessä kaikkea kivaa. Hänen aviomihensä on vielä työelämässä ja tämä ystävä opiskelee yliopistossa "vanhoilla päivillään".
♥ Ystävien ystävät usein tulevat myös minun ystävikseni.
♥ Vaikka et halunnut tietää, niin parisuhde aikoinaan alkoi Helsingissä 66:ssa. Se kesti vain kahdeksan vuotta.
♥ Nykyisin ei ole parisuhdetta ja en tiedä mistä sellaisen aikuisen, raittiin ehdottomasti vapaan miehen löytäisi.
♥ Käyn seniorilattareissa (siellä on vain naisia). Käyn kuntosalilla (siellä on miehiä ja naisia). Käyn pilateksessa (siellä ei ehdi tutustua keneenkään). Käyn saksankielen kurssilla (siellä on naisia ja "liian" nuoria miehiä). Käyn näissä kaikissa sen lapsuudenystäväni kanssa (jota en ollut nähnyt yli 40 vuoteen ja tapasin viime keväänä).
♥ 50-vuotis päivilläni oli 77 henkilöä. Nuorin oli 1/2 vuotias ja vanhin silloin 85v (nyt jo kuollut). Oli tosi kivat synttärit. Sanoin etten halua lahjoja enkä kukkia, vaan runo tai laulu tai itsetehty kortti riittää.
Minä uskon myös naisen ja miehen väliseen ystävyyteen, sillä minulla on "vain" ystävänä myös miehiä. En ole kyllä laskenut kuinka monta ystävää minulla on. Tuttavia on paljon, mutta ystäviä vähemmän - kuitenkin ihan riittävästi.
♥ Ihania ystäviä onkin ♥- Pirre*
Hildur paljon ystäviä, - miten ihmeessä jaksat vaalia kaikkia ystävyyssuhteitasi..?
- maajussi.
ystävyydet alkoivat kun opin puhumaan,
vielä on 3 ennen kouluikää alkanutta ystävyyttä,
täysin voimassa, ovat lasten kummejakin.
seuraavat alkoivat koulussa, kun pakko puhua
ja tehdä yhteistyötä.
Rakkaus alkoi koulumatkalla, suutelimme 8 vuotiaana,
kun nyk. vaimo tuli meille iltapäiväksi,
josta hänet haettiin autolla 15 jälkeen.- Pirre*
ainakin toisenne hyvin, kun seurustelunne alkoi jo noin varhain..:))
Olin eilen illalla kuusi vuotiaan tyttäreni tytön synttäreillä, ja minua nauratti sisäänpäin, kun lapsen äiti kertoi että Vilma halusi jonkun pojan (esikoulusta) v ä l t t ä m ä t t ä synttäreilleen, muut seitsemän olivat tyttöjä; liekö siinä jo kirjoitettu love storyn alku :))
toisella puolella maapalloa, jossa tänä päivänä lapset kävelevät miinoihin ja pommit räjähtelevät kirkoissa...
opetin peruskoulun toka luokkaa pienessä yksityisessä koulussamme, toisessa kerroksessa, luokassa joka oli ikäänkuin terassi, avoin kahdelta seinältään ja sinne johtivat raput hallista...
sinä iltapäivänä olin yksin noin kymmenen oppilaan kanssa ja se oli päivän vimeinen tunti...
kun näin rappuja myöten tulevan pitkän, nuoren, vaalean ja pyöreäposkisen tytön, tuntemattoman, ja ajattelin...ei voi olla kuin suomalainen! (en ollut nähnyt yhtään suomalaista moneen vuoteen).
Nyt, 30 vuotta on kulunut siitä, ja asumme 200 metrin päässä toisistamme, mutta Ruotsissa ja se ystävyys joka alkoi silloin kauan sitten nuoruudessamme, kaukana pohjolasta, on vain vahvistunut ja olemme kuin siskoksia.- Pirre*
varmasti pikkuisenkin samalla suunnalla sijaitsevat kotimaat yhdistävät, ja niinkuin teille kävi, - yhdistävät ikuisiksi ystäviksi..
Muuten Ploma, sinulla on ollut rikas elämä..:) Pirre* kirjoitti:
varmasti pikkuisenkin samalla suunnalla sijaitsevat kotimaat yhdistävät, ja niinkuin teille kävi, - yhdistävät ikuisiksi ystäviksi..
Muuten Ploma, sinulla on ollut rikas elämä..:)että ystävättäreni ja minä olmme syntyneet n. 100 km. päässä toisitamme Suomessa...
En tiedä elämäni rikkaudesta ja miten se mitataan, erilainen ehkä ja olen mahdollisesti ottanut enemmän riskejä kuin keskiverto suomalainen, vaikka kyllä meitä jotka olimme nuoria kuusikymmentäluvun lopulla on hävinnyt taivaan tuuliin on suuri määrä; en ole suinkaan ainoa.
- Pirre*
ystävyys alkoi kun olin joskus nuorena tarjoilijana, tai harjoittelijana kyseiseen hommaan, - ja kaadoin tarjottimillisen juomia erään frouvan syliin..olisimpa saanut hänen senhetken ilmeensä filmille :/
- oli huikeeta
Se voisi tapahtua vieläkin. Ei parane kertoa. :-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931392
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253657Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55599- 53584