Ihmeellistä

keskustelua.,.,.

minkä ikäisten ja mikälaisten palsta tää oikein on.
Jatkuvasti joku ruikuttaa kuin mies lähti,petti jne, ja uskotko etiäisiin, onko enkeleitä ja ties mitä täysin höppää kirjoitetaan, tuntuu kuin joillain ei lääkitys olisi kohdallaan.
Tiedän,että minut nyt haukutaan pystyyn mutta ei haittaa, olen vahva luonne.

90

3290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska .

koskaan ei ole olut niin tärkeää asiaa,
      kuten sinulla oli.

• tammikuun likka

Miks haukuttas. Näinhän se on täällä elämässäkin. Seuraappas vaan :)
      Työssä ollessa päällimäiset keskustelut ovat työhön littyviä, harrastuspiireissä siihen liittyviä mutta vapaalla tätä samaa, olen huomannut ja itte olen myös mukana jutuis.
      Kun täällä kirjoitellaan, jutut ovat näkyvämpiä kuin jos pelkästää täs kavereitten kanssa jutellaan samassa tilassa.
      Mut mä uskon etiäisiin :))

• mies-v57

Ei aikuisuus estä sitä,että elämässä tulee
      vastaan ongelmia,vastoinkäymisiä.Eikö tämän
      sivun tarkoitus ole keskustella asioista.Ei
      keskustella vain vahvuuksista vaan myös heikkouksista.Ei vain onnistumisista vaan
      myös epäonnistumisista.Ei vain iloista,vaan myös suruista.Kaikkia niitä meillä jokaisella on.
      Mitä paremmin voidaan,uskalletaan,niistä puhua,
      sitä nopeammin niistä toivutaan.Minusta tämä
      sivu saa nopsaan mennä siihen suuntaan,että
      täällä uskaltaa olla tavallinen ihminen.Ei
      täydellinen onnistuja joka asiassa.
      Silloin tämä on aito aikuisten sivu.
      Annetaan jookos kaikkien kukkien kukkia
      ja ollaan positiivisin mielin.Mukavaa
      päivää sinulle!

• olisi noin

yltiöpositiivinen kaikkeen myötämielisesti suhtautuva hymistelijä.
        Ilman särmää oleva taivas luotsi,tekisin itsarin.

• Pieni ajattelija
        olisi noin kirjoitti:

yltiöpositiivinen kaikkeen myötämielisesti suhtautuva hymistelijä.
        Ilman särmää oleva taivas luotsi,tekisin itsarin.

sinulle on positiivisuuteen ja myötämielisyyteen suhtautua? Ehkäpä se siellä kriisiryhmässäsi vähitellen aukeaa, eikä tarvitse sentään itsaria tehdä.

• RosaLiiin

...kun en malta olla
      siteeraamatta
      "...maailmassa monta on ihmeellistä asiaa,
      se kummastuttaa hämmästyttää pientä kulkijaa.."

sit mie vielä lissään, että uskon enkeleihin

eiköhän vaan joku jo ehota että Niuvanniemeen tämä naenen ja het

• ja kait

ufojakin olet nähnyt:)

• rosaliini*

tääl o niin paljo sellast mitä ei maalaisjärjel selitetä.
        Minäkä en uskal koska kertto kaikki mitä on vasta tullu ja koken.
        Nämä kaiken kieltävä ja kovat on muute enite peloissa outoje asioitte äärel.
        Sunnuntain viimeks ko sauna lämmiti jutteli saunatontu kans se lähet sullekki tervessi ja vanhemp valtiomiäs laitta kans.

• uskon enkeleihin.

Täälläkin he ovat minua eteenpäin auttaneet ja kainalossaan suojelleet.

• enkelitriolta
        uskon enkeleihin. kirjoitti:

täält kovast tuulest.

• tuntuipa
        enkelitriolta kirjoitti:

täält kovast tuulest.

se hyvältä.

• RosaLiiin
        rosaliini* kirjoitti:

tääl o niin paljo sellast mitä ei maalaisjärjel selitetä.
        Minäkä en uskal koska kertto kaikki mitä on vasta tullu ja koken.
        Nämä kaiken kieltävä ja kovat on muute enite peloissa outoje asioitte äärel.
        Sunnuntain viimeks ko sauna lämmiti jutteli saunatontu kans se lähet sullekki tervessi ja vanhemp valtiomiäs laitta kans.

...sanoistasi vanhempi valtiomies.
        Erityisesti ne saunatontun lämmitti...
        minunkin saunassa ollut nääs jo vuosikymmenii...

Elämä se on koulannu, vaan enpä ole tullut kovaksi, välillä pittää tietysti olla jämäkkä, vaan kun hellä mieli puskoo läpi.

Ja voitko kuvitella, että on aika hauskaa olla vähän hupsuhko, hassu vanhempi naenen.

Tiiä, vaikka niitä ufojaki oisin nähnä...

• vain,,
        uskon enkeleihin. kirjoitti:

minä en enkeleihin usko kun en ole niitä nähnyt , enkä usko raamattuunkaan,enkä etiäisiin ,enkä ufoihin.

• kaikkien
        vain,, kirjoitti:

minä en enkeleihin usko kun en ole niitä nähnyt , enkä usko raamattuunkaan,enkä etiäisiin ,enkä ufoihin.

kukkien kukkia, kukkia vaan. Johan tänne maailmaan mahtuu uskoa ja epäuskoa. Jokainen johonkin uskoo kuitenkin.

• kotikiusat
        enkelitriolta kirjoitti:

täält kovast tuulest.

ko hujaht tost ikkuna ohitte,hetkeks se tarttus männy latva mut sit tuul repis se irt.
        Taisi lennel noil hali reissuillas,olssi ny poiken minuki rutistamas, vähä jo ikäväki o.

• enkelitrio
        kotikiusat kirjoitti:

ko hujaht tost ikkuna ohitte,hetkeks se tarttus männy latva mut sit tuul repis se irt.
        Taisi lennel noil hali reissuillas,olssi ny poiken minuki rutistamas, vähä jo ikäväki o.

Mää ole viälki tääl tyynys pääl !

• koolinki
        vain,, kirjoitti:

uskon raamattuun. Oon nähnytki monta kertaa.

• kotikiusat
        enkelitrio kirjoitti:

Mää ole viälki tääl tyynys pääl !

äske ko piri piäne preiki ja pötköti sänkys Teräspetoni kuunelle nii siin vieres ol joku mukav kaveri.
        Tul nii rauhaline oloki,taas jaksa.

• enkelitrio
        kotikiusat kirjoitti:

äske ko piri piäne preiki ja pötköti sänkys Teräspetoni kuunelle nii siin vieres ol joku mukav kaveri.
        Tul nii rauhaline oloki,taas jaksa.

Telepatiaa.
        Ps.mun piti oikkee tehrä se nikki päiväl kuvan kans,
        muttem mää osannukka...
        mahroiks mittää men hukka ?
        Emmää usko.
        Tammikuun likan takia,ku olis ollu hänel assiaa.Ni hän olis siit huamannu jne.

• kotikiusat
        enkelitrio kirjoitti:

Telepatiaa.
        Ps.mun piti oikkee tehrä se nikki päiväl kuvan kans,
        muttem mää osannukka...
        mahroiks mittää men hukka ?
        Emmää usko.
        Tammikuun likan takia,ku olis ollu hänel assiaa.Ni hän olis siit huamannu jne.

et mää saa hypät siivel ja tul kans teiä föli

• enkelitrio

ihmeellist?Mukavaa viikkoa sinulle Hauhau ja miumau!
      Älä jaksa ottaa tätä palstaa niin vakavasti :)

• hefti

Kissalan porukka kaiketi kokoontuu taas.

• ihmisten jo eläneitten

vähän ennenkin ja osa nähnyt muutakin kuin aamuruskon. minusta on hyvä että tavallisesta arjesta myös puhutaan. no ei ole murhia ei tappoja eikä rattijuopumuksia mullakaan kerrottavana joka havahduttaisi. minulla on nyt tämä oma juttu jonka tunnen kipeäksi. jos en tuntisi söisin ilmeisesti mielialalääkitystä. mutta kun en. voihan sitä muutenkin turruttaa itsensä suomalaiseen tapaan kapakassa tai juomalla kotona mutta kun ei sekään oikein istu. ohita rakas ystävä surulliset ero sun muut kirjoitukset. oikein hyvä jos olet säästynyt näiltä. olet joko laskelmoiva tai tunnepuolta ei liitossasi olekaan. tai viihdyt yksin.

• Toiset kirjoittaa tuollaista, ja toiset taas vaan narisee mitä muut kirjoittaa..Meitä on moneksi..

Eikö sinun mielestäsi nuo kirjoitukset ole ihan tavallisen ihmisen tavallista elämää?

• Kovastihan sinua on kiinnostanut, kun olet noin paljon kirjoituksia lukenut. Ja vielä haluat kommenttejakin, ja innolla odotat lisää kommentteja.

Tunnusta pois vaan, hauskaa tää on, Hyvin se on sunkin aikas rattoisasti kulunut näitä ihmeellisiä lukemalla.

• Ei lääkitystä lainkaan

Sinä olet fiksu. Kiva kun tulit tänne ja aloitat noin fiksun kirjoituksen meidän hölmöjen kanssa. Saat 10 pistettä ja papukaijamerkin. Hyvä hyvä sinä.

• kyrsii tällä

hetkellä jokin, niinpä tuo jatkuva toitotus lääkityksestä tuntuu loukkaavalta.
      Moni joutuu jo meidän iässä syömään jatkuvasti lääkkeitä, ja parempi niin, kuin olla älyämättä hoitaa itseään tarvitsemillaan tropeilla.
      Suurempi surku siis heitä, jotka eivät osaa hakea tarvitsemaansa hoitoa.

• tammikuun likka

Ihan kaikista asioista ei passais "huudella" se saattaa pian olla omalla kohalla. Hyvä tai paha..Onni tai onnettomuus.."Elämän laki" antaa ja ottaa. Tämän opin jo lapsena, vastaan pitää ottaa kaikenlaista täs elämäs..

• Tervoa

sinä varmaan lukisit Päätalon Ii-joki sarjan antaumuksella, jos annettaisiin tunti elinaikaa?

• jartsev

sinä huomasit tuon, toiset täällä kirjoittavat eivät sitä ole huomanneetkaan. Kyllä meitä nyt hävettää;)

• sen nyt

näkee miten fiksuja te olette. Teidän kirjoituksianne ei saa arvostella mutta olette herkkiä arvostelemaan sitä joka teitä arvostellee.
        Jutun aloittaja.

• jartsev
        sen nyt kirjoitti:

näkee miten fiksuja te olette. Teidän kirjoituksianne ei saa arvostella mutta olette herkkiä arvostelemaan sitä joka teitä arvostellee.
        Jutun aloittaja.

Sitähän sinä kokoajan haluat todistaa, ole onnellinen että sinä olet!

• vielä,.,.,.
        sen nyt kirjoitti:

Jutun aloittaja.

etten jätä kirjoittelunne arvostelua, tulen olemaan entistä ilkeämpi kannan otoissani kun te sitä haluatte. Aloittaja.

• ihan'
        vielä,.,.,. kirjoitti:

etten jätä kirjoittelunne arvostelua, tulen olemaan entistä ilkeämpi kannan otoissani kun te sitä haluatte. Aloittaja.

kasvattaa meitä, hih??

• kotikiusattu
        vielä,.,.,. kirjoitti:

että jatkat,ei pääse totuus unohtumaan.
        Täällähän vois muuten hetken aikaa unohtaa ulkopuolella vaanivan todellisuuden.
        Pettymys olis vaan kahta kauheampi kun taas kirjoittelun jälkeen havahtuu ja tajuaa missä mennään.
        Siltä pohjalta ,anna tulla vaan.

• tammikuun likka
        vielä,.,.,. kirjoitti:

Paha mieli sulle vaan tulee. Paree, kun tuut kahveelle ja istut pöyrän toiselle puolelle ja siinä sitten parannettas maailmaa :)

• kotikiusattu
        tammikuun likka kirjoitti:

Paha mieli sulle vaan tulee. Paree, kun tuut kahveelle ja istut pöyrän toiselle puolelle ja siinä sitten parannettas maailmaa :)

saanko minä istahtaa enkelien siivelle ja tulla myös kahville?

• tammikuun likka
        kotikiusattu kirjoitti:

saanko minä istahtaa enkelien siivelle ja tulla myös kahville?

Se vallan sopii :)

• vielä,.,.,. kirjoitti:

Jos sulla on vaan ollut tänään huono päivä.

Jos oikein rehellinen olen, niin olen minäkin joskus lyönyt netin kiinni ja mies on kysynyt, mikä nyt on kun et nettiäkään avaa. Olen kiukutellut ja sanonut, että ne on vanhanaikaisia ja niillä on toinen jalka jo haudassa, ja minä en halua enää kuulua niihin. Mutta en ole soitellut kuitenkaan suutani kellekkään täällä, itse olen vaan tupissut aikani.

No parin päivän päästä oon taas nöyrtynyt ja päättänyt taas kuulua 50 iin. Sellasta se on, ei aina naurata minuakaan, vaikka paljon oon kyllä näille jutuille hihitellyt.

• tammikuun likka
        miljoona kirjoitti:

Jos oikein rehellinen olen, niin olen minäkin joskus lyönyt netin kiinni ja mies on kysynyt, mikä nyt on kun et nettiäkään avaa. Olen kiukutellut ja sanonut, että ne on vanhanaikaisia ja niillä on toinen jalka jo haudassa, ja minä en halua enää kuulua niihin. Mutta en ole soitellut kuitenkaan suutani kellekkään täällä, itse olen vaan tupissut aikani.

No parin päivän päästä oon taas nöyrtynyt ja päättänyt taas kuulua 50 iin. Sellasta se on, ei aina naurata minuakaan, vaikka paljon oon kyllä näille jutuille hihitellyt.

Kyllä sitä tykönänsä saattaa ajatella kaikenlaista, ei passaa kaikkee kirjoittaa :)
        Se on pikkusen samanlaista, kun istuu tuolla Tampereen Sokoksella ja kattelee ihmisiä. No tuleehan sitä kaikenlaista mieleen, ei niitä ääneen voi sanoa :))) Tyttö tuppaa siitä huomauttamaan "taas sää kyyyylääät" jokseenkin ärsyttävällä tavalla ja äänellä. No mihis niitä silmiään laittaa - Joku Muu saattaa ajatella minusta saman suuntasesti :)))

• tammikuun likka kirjoitti:

Kyllä sitä tykönänsä saattaa ajatella kaikenlaista, ei passaa kaikkee kirjoittaa :)
        Se on pikkusen samanlaista, kun istuu tuolla Tampereen Sokoksella ja kattelee ihmisiä. No tuleehan sitä kaikenlaista mieleen, ei niitä ääneen voi sanoa :))) Tyttö tuppaa siitä huomauttamaan "taas sää kyyyylääät" jokseenkin ärsyttävällä tavalla ja äänellä. No mihis niitä silmiään laittaa - Joku Muu saattaa ajatella minusta saman suuntasesti :)))

Ja usein harmittaa kun en jaksa enkä myöskään voi valvoa myöhempään, vaan pakko mennä nukkumaan just sillon kun tuntuu, että menot täällä sen kun vaan paranevat. Öitä.

• tammikuun likka
        miljoona kirjoitti:

Ja usein harmittaa kun en jaksa enkä myöskään voi valvoa myöhempään, vaan pakko mennä nukkumaan just sillon kun tuntuu, että menot täällä sen kun vaan paranevat. Öitä.

Ihan samalla tavalla nyt on asiat. Hyv yöt ♥

• Puidenhalaaja
        miljoona kirjoitti:

...ja varmaan monella muullakin. Monta kertaa olen päättänyt, että se on loppu nyt. Monella muulla palstalla syntyy paljon syvällisempiä keskusteluja, mutta niistä aroista asioista puhutaan puskasta ja tämmöinen yhteisöllisyys jää puuttumaan. Nyt kun olen töissä enää puolet työajasta niin huomaan kaipaavani sitä yhteisöllisyyttä. Tänne voi tulla silloin kun huvittaa ja aina täältä löytyy seuraa. Erityisesti täydenkuun aikaan valvoessa se tuntuu turvalliselta.

Niin,aloittaja: voit lisätä vielä kuuhulluuden siihen listallesi;)

• Sinimarjanen

sen ikäsiä ihmisiä, että elämässä on
      ehtinyt tapahtua yhtä sun toista.
      Mielestäni on oikeutettua saada kirjoittaa
      aiheesta, kuin aiheesta. Jokaisen oma
      valintahan on, mihin keskusteluun haluaa osallistua.
      Mahdollisimman paljon vain aloituksia eri
      aiheista, eli siis jokaiselle jotakin.:)

• mutta täytyy..

muistaa,että ei ruppee arvostelemaan viisaitten vaki kirjoittajien mielipiteitä.
        Täytyy uskoa enkeleihin ja etiäisiin ja lukea aina jonkun suhteen päättymistä ja pettämisistä ja jokunen ruoka ohje siinä sivussa.
        Tai sitten jonkun laulunsanojen ketjutukseen, tätä on 50 ihmisten jutun aiheet suurelta osin.
        Jos joku yrittää huumoria pistää sekaan niin kuin olen huomannut niin se ei ole soveliasta, pitää ruikuttaa jostain parisuhde ongelmasta,se on mieluinen puheen aihe. Aloittaja.

• Akaton mies

No joo, niin onkin oikeen notta jokaanen kirijoottaa.
        Mä haluaasin että puhuttaasihin hevoosista, mä haluan ny hevoosen ittelleni. On se ny hommattava, vaikka Kiveen-navalta. Ei se oliis likaa yksinääselle, tuliis tarpeesehen. terv. hevoosetoon seppä ja Tiitu-kani pohojanmaalta.

• kotikiusat
        Akaton mies kirjoitti:

Mä haluaasin että puhuttaasihin hevoosista, mä haluan ny hevoosen ittelleni. On se ny hommattava, vaikka Kiveen-navalta. Ei se oliis likaa yksinääselle, tuliis tarpeesehen. terv. hevoosetoon seppä ja Tiitu-kani pohojanmaalta.

vai oikke hevose meina osta,koit ny muista et hualeton o hevoseton poika.
        meinaks ajo mukka otta sen hevose?kani seuraks.
        Sit sä jouru ostama ameriikkalaise reka siin o kaks huanet ja köökki mukan,eurooppalaisse rekka ei mahru.
        Tai jos poni osta,se vois kyl ol hassu näköst ko pitk konttine sep kyyhöttäs se seljäs.
        Kerros ny vähä tarkemmi,muu rupes kiinostama ,ettes vaa häjyilemä olis menos?

• Sinimarjanen
        Akaton mies kirjoitti:

voisin ottaa hevosen, mutta kerrostaloon
        ei oikein voi sitä asuttaa.:))

Terveisiä Sepälle ja Tiitu kanille,
        täältä Vantaalta.:))

• Otto-Vaan

Sitä sosiaallista kanssa käymistä.Näin ikääntyville
      Senioreille hyvä dementian ehkäisy keino.
      (Olin tänään oikein aiheesta kuulemassa proffan luennolla.)

Samoin kun kalaöljy kapselitkin,kaksi otan päivässä
      verenpaine lääkkeen lisäksi.
      Onko sulla tästä lääkityksestä jotain korjaamisen varaa?

• kun ei ole

mitään lääkitystä, pitänee kait jotain pillereitä käydä lääkäriltä pyytämässä että minäkin näkisin enkeleitä ja etiäisiä ja ehkä pian ufojakin.
        Aloittaja

• Otto-Vaan
        kun ei ole kirjoitti:

mitään lääkitystä, pitänee kait jotain pillereitä käydä lääkäriltä pyytämässä että minäkin näkisin enkeleitä ja etiäisiä ja ehkä pian ufojakin.
        Aloittaja

Minähän kysäsin sinun mielipidettä minun lääkityksestä.
        Näyttäskö olevan kohdallaan.:)))

• Tulipupu

kevyesti iloittelevat ja kauneimmat mielet löytyvät niiltä joille eleämä on antanut raskaimmat ja raastavimmat puntit. Pienetkin kukkaset ja hupsuttelevat askeleet keveydessään ovat arvokkaampia kuin jatkuva nyrpistely.

• Pieni ajattelija

kiukkusella päällä, mitenkähän sitä sais vähän relattua?
        Voihan se olla että se on aina tollanen.

• Tulipupu
        Pieni ajattelija kirjoitti:

kiukkusella päällä, mitenkähän sitä sais vähän relattua?
        Voihan se olla että se on aina tollanen.

ja muutokseen suostuminen ja ratkaisun tekeminen pistää kenet tahansa pirskahtelemaan ja pärskähtelemään kuin olisi sähikäisiä aroilla paikoilla. Aika on armoton ja ei noteeraa sätkyttelijää ja vastaanharojaa vaan hioo timanttinsa tavallaan.

• tammikuun likka

Kellokin näyttää jo maatemenoa. Hyvää yötä Sinulle ja muille palstaa lukeville. :) ♥

• taas uudet

aiheet(tai samat)kenen mies petti jätti ja kenet.

• Pieni ajattelija
        taas uudet kirjoitti:

aiheet(tai samat)kenen mies petti jätti ja kenet.

että joku on löytänytkin uuden miehen...

• sinut mielipaha,

kun huomaat toisten viihtyvän aloitusten, ja toistensa seurassa?
      Sinut haukutaan, sanot, kai kukin saa esittää ääneen oman mielipiteensä? Oli sanoja sitten kuka tahansa.

• nyt kattoon

kolkilta filmiä.Tuun sit viel katsoon, mitä alottaja vielä on keksiny narista.
        Alottajan mielestä kaiketi tosi tyhmää myös lojua telekkarin ääressä jotain tyhmää filmiä tuijaamassa.

• ALOITTJA

----------------------------------------

• Sinullekin!
        ALOITTJA kirjoitti:

----------------------------------------

Hymyillään, edes hiukkasen, kun taas tavataan!

• muistella Peteliuksen sketsiä, jossa erikoisen outo mies(hänen roolihahmo) elehti vaikkapa ravintolassa.

Sketsi päättyi aina Peteliuksen roolihenkilön toteamukseen:" Ihmeelliinen höpööttäjä".;D

Tätäkö tarkoitat?
      - minun moraali on juuri oikean laista, ei liian tiukkaa tai leväperäistä.
      -minun tapani kommunikoida olisi jokaisen hyvä opetella, niin ei tulisi väärinkäsityksiä.
      - minun juttuni palstalla pitäisi tyydyttää jokaisen tarpeet, tai jos ei tyydytä, heiltä puuttuu elämä tai ainakaan lääkitys ei natsaa.

jk. - minun tämä juttuni on ainoa oikea vastaus tähän ketjuun, hyi te muut, jotka ette osaa edes oikein vastata; hyi hyi.

ps. Älkää ampuko pianistia; APUUVA!!!

• Juniperus

Kärjistäen sanoen tältä keskustelupalstalta puuttuu keskustelu. Se ei vain yksinkertaisesti näy olevan tämän palstan kirjoittajien tarvelistalla etusijalla.

Yleisintä on small talk, eli jutustellaan sanomatta mitään. Se näyttää täyttävän tiettyä sosiaalista yhteydenpidon tarvetta, mutta ei se varsinaista keskustelua ole. Pikemminkin yksinäisten ajankulua ja oikeiden ihmissuhteiden korvike.

Eräät kirjoittajat toteuttavat itseään ja kirjoittamisen tarvettaan. Muutamat hakevat lohdutusta, jotkut purkavat pettymystään tai kiukkuaan. Oman merkittävän ryhmänsä muodostavat seuranhakijat, jotka yrittävät kaikessa antaa itsestään sileän kuvan.

Palstalle on syntynyt laaja konsensus, ja eri tavalla ajatteleviin suhtaudutaan hyvin varauksellisesti. Kirjoittajat pelkäävät virtuaaliystävyyssuhteiden katkeamista, ja riskaabeleihin aiheisiin varotaan ottamasta kantaa. Siksikään virkeää keskustelua ei pääse syntymään.

• riitely

on sinun mielestäsi keskustelua??

• ibiza

mielipiteiden vaihtoa, ei "jääräpäistä" oman näkemyksen läpiajoa....

• Suttura

Minun kirjallinen ilmaisukykyni on aivan liian heikko, jotta voisin tällä foorumilla "keskustella" mistään asiasta. Korkeintaan tiivistämään ajatukseni muutamaksi sanaksi. Ja luottamaan siihen että ainakin joku ymmärtää sanomani.
        Elävässä elämässä, kasvotusten keskustelukumppanin kanssa, minulla ei yleensä ole ongelmia...:)

PS. Arkikieleni on ruotsi.

• Juniperus
        riitely kirjoitti:

on sinun mielestäsi keskustelua??

Onko keskustelu mielestäsi riitelyä?

Keskustelu on mielipiteiden vaihtoa, myös erilaisten. Hymistely sen sijaan ei ole oikeaa keskustelua.

• Juniperus
        ibiza kirjoitti:

mielipiteiden vaihtoa, ei "jääräpäistä" oman näkemyksen läpiajoa....

Jos keskustelija esittää mielipiteitä pystymättä perustelemaan niitä, se vaikuttaa minustakin jääräpäiseltä jankkaamiselta ja omien kantojen läpiajamiselta.

• Juniperus
        Suttura kirjoitti:

Minun kirjallinen ilmaisukykyni on aivan liian heikko, jotta voisin tällä foorumilla "keskustella" mistään asiasta. Korkeintaan tiivistämään ajatukseni muutamaksi sanaksi. Ja luottamaan siihen että ainakin joku ymmärtää sanomani.
        Elävässä elämässä, kasvotusten keskustelukumppanin kanssa, minulla ei yleensä ole ongelmia...:)

PS. Arkikieleni on ruotsi.

Kielitaito ei ole keskustelun olennaisin osa, eikä siihen tulisi yleensäkään kiinnittää huomiota, jos väärinkäsityksiä ei synny. Tiivistäminen parantaa luettavuutta eikä kaikkea tarvitse sanoa samassa viestissä: useasta puheenvuorostahan keskustelu syntyy.

Sitä paitsi viestisi on mielestäni hyvinkin kelvollista suomea.

• Suttura
        Juniperus kirjoitti:

Kielitaito ei ole keskustelun olennaisin osa, eikä siihen tulisi yleensäkään kiinnittää huomiota, jos väärinkäsityksiä ei synny. Tiivistäminen parantaa luettavuutta eikä kaikkea tarvitse sanoa samassa viestissä: useasta puheenvuorostahan keskustelu syntyy.

Sitä paitsi viestisi on mielestäni hyvinkin kelvollista suomea.

Olen sen verran nopea puheessani ja hidas kirjoittamisessa että ajatus ehtii yleensä laukata jo pitkälle eteenpäin, ennekuin olen sen präntiksi laittanut! :)

• siis sinäkin
        Juniperus kirjoitti:

Onko keskustelu mielestäsi riitelyä?

Keskustelu on mielipiteiden vaihtoa, myös erilaisten. Hymistely sen sijaan ei ole oikeaa keskustelua.

pahoillasi, että puhujat tulevat toimeen toistensa kanssa. Sinun toive kai olisi, että riitasointu voittaisi alaa?? Miksei ihminen tule toimeen sovun kanssa??

• Suttura
        Suttura kirjoitti:

Olen sen verran nopea puheessani ja hidas kirjoittamisessa että ajatus ehtii yleensä laukata jo pitkälle eteenpäin, ennekuin olen sen präntiksi laittanut! :)

Ajatus laukkaa, näppäimet jarruttaa!

• Juniperus
        Suttura kirjoitti:

Ajatus laukkaa, näppäimet jarruttaa!

Minusta olisi paljon pahempi, jos ajatukset eivät ehtisi näpyttelyn mukaan. (Sitäkin näkee.) Minulla molemmat ovat hitaita, ja pari sormeani ehtii siirtää ruudulle kaiken, mitä päästäni irtoaa. Toisinaan joutuvat sormeni jopa odottamaan.

• Juniperus
        siis sinäkin kirjoitti:

pahoillasi, että puhujat tulevat toimeen toistensa kanssa. Sinun toive kai olisi, että riitasointu voittaisi alaa?? Miksei ihminen tule toimeen sovun kanssa??

Olen vain sitä mieltä, että eri mieltä oleminen ei ole riitelyä ja erimielisten tulisi tulla toimeen ja ystävystyäkin. Minun ihanteenani on suvaitsevaisuus, jossa kaikista asioista voidaan keskustella käymättä kiinni kirjoittajan henkilöön.

Usein jyrkimmät kannanottoni kirjoitan juuri tämän palstan suvaitsematonta samanmielisyyttä vastaan.

• Suttura
        Juniperus kirjoitti:

Minusta olisi paljon pahempi, jos ajatukset eivät ehtisi näpyttelyn mukaan. (Sitäkin näkee.) Minulla molemmat ovat hitaita, ja pari sormeani ehtii siirtää ruudulle kaiken, mitä päästäni irtoaa. Toisinaan joutuvat sormeni jopa odottamaan.

Hitaasti hyvää tulee...

Minä taasen olen kuin pingisottelu. ;)

PS. Hymiöt ovat nykypäivän välimerkkejä!

Vertaa:
        ! = huudahtaa
        ? = kysyy, utelee
        !? = hämmästelee
        .... = mainitsen, sanon vaan, jatkoa seuraa...

;) :) :D .....

• mutta jo

50 ikäisenä, ei oikein sovi vielä.
      Kirjoitukset on kuin,,,,,siis ei voi olla totta.
      Jos joku kirjoittaa asiallista asiaa, ei saa vastakaikua, mutta kun valitat jotain rakkauden puutetta, kuka on eronnut, kuka on karannut, kuka on maitokauppa reissulla silmäillyt jotain tyyppiä,joku haluaa syliin, jäykkyys siellä ja täällä,,,,,,,,siis onko kaikki ihan kohdallaan, mielikuvitus elämä aika vilkas ja se voi ilmetä myös livessä jo huomaamattasi. Ja kun jotku jaksaa istua päivät pitkät koneella.

• aivottomuuttani

SITÄ MINÄKIN OLEN TOTTATOTISESTI TAIVASTELLUT. minunkin pitäis kohta siirtyä seuraavalle ikäryhmälle, ei taivas. minusta on kyllä aina tuntunutkin että en ole oikean ikäinen. en tunnusta voielä olevani fakkispaska, ´pidän huolta henkisestä ja fyysisestä kunnostani ilman lääkkeitä. burana riittää.

• vielä 70+ ikäisenä
        aivottomuuttani kirjoitti:

SITÄ MINÄKIN OLEN TOTTATOTISESTI TAIVASTELLUT. minunkin pitäis kohta siirtyä seuraavalle ikäryhmälle, ei taivas. minusta on kyllä aina tuntunutkin että en ole oikean ikäinen. en tunnusta voielä olevani fakkispaska, ´pidän huolta henkisestä ja fyysisestä kunnostani ilman lääkkeitä. burana riittää.

voi harrastaa ihan mitä tuntee omakseen.
        Karaoke ja tanssi on yksi tuttavani 70 harrastus.
        50 voi harrastaa ihan samoja asioita, kun jauhaa tällä palstalla pettymyksiään ja usein miten ne samat toistaa itteensä.

• Jahah

Valtion virsikirja varaston pitkäaikainen hoitaja
        kyselemään onko käännettäviä kirjekuoria:=)

• se virkahan
        Jahah kirjoitti:

Valtion virsikirja varaston pitkäaikainen hoitaja
        kyselemään onko käännettäviä kirjekuoria:=)

on lopetettu aikapäiviä sitten. :)
        Mutta siitä huolimatta, ain laulain työtäs tee...

• Pirre*

olla vaan..toisten..
        Ja ideoipa Sinä ystävä hyvä se OIKEA keskustelun aihe..ja luotsaa siitä päiviä kestävä keskustelu...

Mie en sitten sotkeennu keskustelun tasoa laskemaan, - luppoon olla hilijaa..:)

• pitäisi olla jo

Minun mielestä suvaitsevuutta pitäisi olla jo meilläkin,eikä ilkeily päällimmäisenä,kuten nyt huomaan sen sitä monasti olevan.Jos joku kirjoittaa vaikeista asioista elämässään,huomaan että kysytään onko lääkitys kohdalla.(pitäisi aina muistaa,jos se lääkitys on,siihen on syy ja voi tapahtua meille jokaiselle)Toiselle sama asia ei ole vaikea mutta kirjoittajalle on.Jos joku kokee jonkun kirjotuksen omasta mielestään turhaksi,mikä pakko siihen on ilkeästi vastata,sen voi ohittaa,ilman kommenttia.Mielipiteitä saa olla ja pitää,mutta se miten ne kertoo on eri asia ja se kertoo paljon kommentoijasta.Ihminen voi käyttää vahvuuttaan niin monella tavalla,kovuus ja vahvuus on mielestäni aivan eri asioita.Tämä oli nyt minun mielipiteeni,lähden töihin ja yritän olla olkapää ja kuuntelija tarvitsevalle.

• jartsev

jos nämä fiksut ja "oikeanlaisen" keskustelun taitajat osallistuisivat erinomaisilla, analyyttisillä puheenvuoroillaan muihinkin keskustelualoituksiin kuin vain näihin joissa arvostellaan alentuvasti keskustelun tasoa, keveyttä ja ennen kaikkea muita keskustelussa mukana olevia. Se varmaan nostaisi keskustelun tason niihin "sfääreihin" jossa tällainen akateemisesti sivistymätön tavis tipahtaisi oitis kuuntelun- ja sanattoman ihailun puolelle.

• siis mie oon

nirppanokka? Akateemisuudesta huolimatta inhoan sfääreihin meneviä keskusteluja jos ne ovat kapeasti katsovia eli alentuvia. Kai sitä saa olla sfääreissä mielikuvitusrikas ja höppänä vaikka olisi kouluja tullut käyneeksikin.

Villakoiran ydinluu taitaa olla niissä fiksuissa älyneroissa, jotka tietävät olevansa parempia ja osaavampia kuin kaikki muut, jotka eivät ole osin em. syystä kouluttautuneet missään iässä ja luulevat jääneensä paiti jostakin. Avoin yo on avoin tittelinkipeillekin.

• Akateemikko
        siis mie oon kirjoitti:

nirppanokka? Akateemisuudesta huolimatta inhoan sfääreihin meneviä keskusteluja jos ne ovat kapeasti katsovia eli alentuvia. Kai sitä saa olla sfääreissä mielikuvitusrikas ja höppänä vaikka olisi kouluja tullut käyneeksikin.

Villakoiran ydinluu taitaa olla niissä fiksuissa älyneroissa, jotka tietävät olevansa parempia ja osaavampia kuin kaikki muut, jotka eivät ole osin em. syystä kouluttautuneet missään iässä ja luulevat jääneensä paiti jostakin. Avoin yo on avoin tittelinkipeillekin.

Tittelinkipeä?

Niin mikä sinä olitkaan?

• mie oon mie
        Akateemikko kirjoitti:

Tittelinkipeä?

Niin mikä sinä olitkaan?

En ole tittelin kipeä. Mitäs arvoisa akateemikko täällä tekee? Onks siulla luuta mukana? ;))

• Suttura
        mie oon mie kirjoitti:

En ole tittelin kipeä. Mitäs arvoisa akateemikko täällä tekee? Onks siulla luuta mukana? ;))

Mistä minut tunnistit?
        ;))

• ja mie oon mie
        Suttura kirjoitti:

Mistä minut tunnistit?
        ;))

mut mitenkäs päättelit kuka mie oon ja mistä mie siut tunnistin eli en?

• mie on mie
        ja mie oon mie kirjoitti:

mut mitenkäs päättelit kuka mie oon ja mistä mie siut tunnistin eli en?

eli *suttura hyvä kuka mie oon sit oikeestaan siun mielestäis?

• Suttura
        mie on mie kirjoitti:

eli *suttura hyvä kuka mie oon sit oikeestaan siun mielestäis?

ja siitä, kun luudan otit puheeksi!

Vihjaa vähän, jotta kuva kirkastuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1392
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe