Eikö samainen Bombardier valmistanut myös HKL:n ratikat?

Aasiantuntija

Tämäkin tilaus oli laadultaan niin sutta, että koko tilauksen perumista harkittiin pitkään, koska laitteita ei saatu kuntoon useista yrityksistä ja valmistajan lupauksista huolimatta. Liekö sama palvelu- ja yrityskulttuuri Bombardierin Dash-lentokoneissa?

7

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkavat hesassa..

      olisi ollut viisainta helsingin päättäjienkin palauttaa surkeat raitiovaunut valmistajalle,Taisi mennä pupu pöksyyn tai reilut voitelurahat päättäjien taskuun , koska yhä kolistelevat kaduilla.!

    • tiedoksi

      että ei valmistanut vaan Bombardier osti ratikat valmistaneen saksalaisyrityksen.

      • höhhönhöö

        jolla on ihan omat laatukäsityksensä


      • muutakin

        Bombardier osti saksalaisen ratikkatehtaan lisäksi myös kanadalaisen De Havilland Canada yhtiön joka on valmitanut erittäin laadukkaita lentokoneita. DHC on valmistanut mm. Dash 8 koneen sarjat -100 -200 ja -300 joissa ei ole ollut ongelmia. Ongelmat ovat ainostaan Dash 8-Q400 sarjan koneissa jotka on valmistettu Bombardierin aikana.

        Jotain mätää siinä Bombardierissa on!


      • anonyymi

        Kun keskustellaan Bombardierista ja ko. yhtiön laatuongelmista, unohdetaan yleensä mainita Bombardierin valmistaneen HKL:n uudet metrot, jotka ovat toimineen täysin moitteettomasti ja joiden matkustusmukavuus on huipputasoa. Bombardier on HKL:n raitiovaunujen tapauksessa ostanut yhtiön, jonka laatuongelmista sillä ei ostohetkellä ollut tietoa ja jonka tekemiä virheitä se on parhaansa mukaan paikkaillut. Ja ehkä SAS:n huollossakin on saattanut Dash-ongelmassa olla puutteita, koska muiden konetta käyttävien lentoyhtiöiden kalustossa ei ole vastaavia ongelmia ollut. Esim. FLYBE omistaa ko. konemallia enemmän kuin SAS eikä FLYBEllä ole ongelmia ollut.


      • Q400.
        anonyymi kirjoitti:

        Kun keskustellaan Bombardierista ja ko. yhtiön laatuongelmista, unohdetaan yleensä mainita Bombardierin valmistaneen HKL:n uudet metrot, jotka ovat toimineen täysin moitteettomasti ja joiden matkustusmukavuus on huipputasoa. Bombardier on HKL:n raitiovaunujen tapauksessa ostanut yhtiön, jonka laatuongelmista sillä ei ostohetkellä ollut tietoa ja jonka tekemiä virheitä se on parhaansa mukaan paikkaillut. Ja ehkä SAS:n huollossakin on saattanut Dash-ongelmassa olla puutteita, koska muiden konetta käyttävien lentoyhtiöiden kalustossa ei ole vastaavia ongelmia ollut. Esim. FLYBE omistaa ko. konemallia enemmän kuin SAS eikä FLYBEllä ole ongelmia ollut.

        ongelmat SAS'n Q400 koneissa juontavat juurensa juuri huoltopuolelle, ja kuten ym. kirjoittaja totesi esim. FLYBE ei samoja ongelmia ole kokenut juuri huolto proseduurien erilaisuuden takia. ja viimeinen onnettomuus SAS'lla johtui aivan eri syysta kuin aikaisemmat onnettomuudet, ainakin alustavien tutkimusten perusteella...tosin 'suuren yleison' luottamus tietenkin riippuu siita minka verran oikeaa infoa annetaan julkisuuteen ja kaiken tapahtuneen jalkeen, minka verran ihmisilla viela riittaa usko ko. koneisiin.


      • ne muutkin
        Q400. kirjoitti:

        ongelmat SAS'n Q400 koneissa juontavat juurensa juuri huoltopuolelle, ja kuten ym. kirjoittaja totesi esim. FLYBE ei samoja ongelmia ole kokenut juuri huolto proseduurien erilaisuuden takia. ja viimeinen onnettomuus SAS'lla johtui aivan eri syysta kuin aikaisemmat onnettomuudet, ainakin alustavien tutkimusten perusteella...tosin 'suuren yleison' luottamus tietenkin riippuu siita minka verran oikeaa infoa annetaan julkisuuteen ja kaiken tapahtuneen jalkeen, minka verran ihmisilla viela riittaa usko ko. koneisiin.

        Ja silti alumiini rytisee.

        Tänä vuonna Q400 koneessa on ollut laskutelineongelmia muillakin kuin SAS:lla.

        Jeju Air ajautui ulos kiitotieltä Koreassa 12 elokuuta. Artikkeli ei kerro johtuiko tämä laskutelineestä, mutta muistelisin niin.
        http://www.flightglobal.com/articles/2007/08/13/216057/picture-jeju-air-turboprop-skids-off-runway-in-south-korea.html

        Syyskuussa Munchenissä nenälleen Augsburg Airlines.
        http://blog.flightstory.net/307/dash8-q400-incident-at-munich-picture/

        Myös All Nippon Airlines teki Q400:lla laskun nokalleen tässä hiljattain, maaliskuussa 2007.
        http://www.youtube.com/watch?v=rHXpV4vZLOU

        Näitä tuntuu tapahtuvan niin usein että jotain vikaa itse koneessakin varmaan on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1191
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1092
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe