Eikö samainen Bombardier valmistanut myös HKL:n ratikat?

Aasiantuntija

Tämäkin tilaus oli laadultaan niin sutta, että koko tilauksen perumista harkittiin pitkään, koska laitteita ei saatu kuntoon useista yrityksistä ja valmistajan lupauksista huolimatta. Liekö sama palvelu- ja yrityskulttuuri Bombardierin Dash-lentokoneissa?

7

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkavat hesassa..

      olisi ollut viisainta helsingin päättäjienkin palauttaa surkeat raitiovaunut valmistajalle,Taisi mennä pupu pöksyyn tai reilut voitelurahat päättäjien taskuun , koska yhä kolistelevat kaduilla.!

    • tiedoksi

      että ei valmistanut vaan Bombardier osti ratikat valmistaneen saksalaisyrityksen.

      • höhhönhöö

        jolla on ihan omat laatukäsityksensä


      • muutakin

        Bombardier osti saksalaisen ratikkatehtaan lisäksi myös kanadalaisen De Havilland Canada yhtiön joka on valmitanut erittäin laadukkaita lentokoneita. DHC on valmistanut mm. Dash 8 koneen sarjat -100 -200 ja -300 joissa ei ole ollut ongelmia. Ongelmat ovat ainostaan Dash 8-Q400 sarjan koneissa jotka on valmistettu Bombardierin aikana.

        Jotain mätää siinä Bombardierissa on!


      • anonyymi

        Kun keskustellaan Bombardierista ja ko. yhtiön laatuongelmista, unohdetaan yleensä mainita Bombardierin valmistaneen HKL:n uudet metrot, jotka ovat toimineen täysin moitteettomasti ja joiden matkustusmukavuus on huipputasoa. Bombardier on HKL:n raitiovaunujen tapauksessa ostanut yhtiön, jonka laatuongelmista sillä ei ostohetkellä ollut tietoa ja jonka tekemiä virheitä se on parhaansa mukaan paikkaillut. Ja ehkä SAS:n huollossakin on saattanut Dash-ongelmassa olla puutteita, koska muiden konetta käyttävien lentoyhtiöiden kalustossa ei ole vastaavia ongelmia ollut. Esim. FLYBE omistaa ko. konemallia enemmän kuin SAS eikä FLYBEllä ole ongelmia ollut.


      • Q400.
        anonyymi kirjoitti:

        Kun keskustellaan Bombardierista ja ko. yhtiön laatuongelmista, unohdetaan yleensä mainita Bombardierin valmistaneen HKL:n uudet metrot, jotka ovat toimineen täysin moitteettomasti ja joiden matkustusmukavuus on huipputasoa. Bombardier on HKL:n raitiovaunujen tapauksessa ostanut yhtiön, jonka laatuongelmista sillä ei ostohetkellä ollut tietoa ja jonka tekemiä virheitä se on parhaansa mukaan paikkaillut. Ja ehkä SAS:n huollossakin on saattanut Dash-ongelmassa olla puutteita, koska muiden konetta käyttävien lentoyhtiöiden kalustossa ei ole vastaavia ongelmia ollut. Esim. FLYBE omistaa ko. konemallia enemmän kuin SAS eikä FLYBEllä ole ongelmia ollut.

        ongelmat SAS'n Q400 koneissa juontavat juurensa juuri huoltopuolelle, ja kuten ym. kirjoittaja totesi esim. FLYBE ei samoja ongelmia ole kokenut juuri huolto proseduurien erilaisuuden takia. ja viimeinen onnettomuus SAS'lla johtui aivan eri syysta kuin aikaisemmat onnettomuudet, ainakin alustavien tutkimusten perusteella...tosin 'suuren yleison' luottamus tietenkin riippuu siita minka verran oikeaa infoa annetaan julkisuuteen ja kaiken tapahtuneen jalkeen, minka verran ihmisilla viela riittaa usko ko. koneisiin.


      • ne muutkin
        Q400. kirjoitti:

        ongelmat SAS'n Q400 koneissa juontavat juurensa juuri huoltopuolelle, ja kuten ym. kirjoittaja totesi esim. FLYBE ei samoja ongelmia ole kokenut juuri huolto proseduurien erilaisuuden takia. ja viimeinen onnettomuus SAS'lla johtui aivan eri syysta kuin aikaisemmat onnettomuudet, ainakin alustavien tutkimusten perusteella...tosin 'suuren yleison' luottamus tietenkin riippuu siita minka verran oikeaa infoa annetaan julkisuuteen ja kaiken tapahtuneen jalkeen, minka verran ihmisilla viela riittaa usko ko. koneisiin.

        Ja silti alumiini rytisee.

        Tänä vuonna Q400 koneessa on ollut laskutelineongelmia muillakin kuin SAS:lla.

        Jeju Air ajautui ulos kiitotieltä Koreassa 12 elokuuta. Artikkeli ei kerro johtuiko tämä laskutelineestä, mutta muistelisin niin.
        http://www.flightglobal.com/articles/2007/08/13/216057/picture-jeju-air-turboprop-skids-off-runway-in-south-korea.html

        Syyskuussa Munchenissä nenälleen Augsburg Airlines.
        http://blog.flightstory.net/307/dash8-q400-incident-at-munich-picture/

        Myös All Nippon Airlines teki Q400:lla laskun nokalleen tässä hiljattain, maaliskuussa 2007.
        http://www.youtube.com/watch?v=rHXpV4vZLOU

        Näitä tuntuu tapahtuvan niin usein että jotain vikaa itse koneessakin varmaan on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe