Tämäkin tilaus oli laadultaan niin sutta, että koko tilauksen perumista harkittiin pitkään, koska laitteita ei saatu kuntoon useista yrityksistä ja valmistajan lupauksista huolimatta. Liekö sama palvelu- ja yrityskulttuuri Bombardierin Dash-lentokoneissa?
Eikö samainen Bombardier valmistanut myös HKL:n ratikat?
7
655
Vastaukset
- jatkavat hesassa..
olisi ollut viisainta helsingin päättäjienkin palauttaa surkeat raitiovaunut valmistajalle,Taisi mennä pupu pöksyyn tai reilut voitelurahat päättäjien taskuun , koska yhä kolistelevat kaduilla.!
- tiedoksi
että ei valmistanut vaan Bombardier osti ratikat valmistaneen saksalaisyrityksen.
- höhhönhöö
jolla on ihan omat laatukäsityksensä
- muutakin
Bombardier osti saksalaisen ratikkatehtaan lisäksi myös kanadalaisen De Havilland Canada yhtiön joka on valmitanut erittäin laadukkaita lentokoneita. DHC on valmistanut mm. Dash 8 koneen sarjat -100 -200 ja -300 joissa ei ole ollut ongelmia. Ongelmat ovat ainostaan Dash 8-Q400 sarjan koneissa jotka on valmistettu Bombardierin aikana.
Jotain mätää siinä Bombardierissa on! - anonyymi
Kun keskustellaan Bombardierista ja ko. yhtiön laatuongelmista, unohdetaan yleensä mainita Bombardierin valmistaneen HKL:n uudet metrot, jotka ovat toimineen täysin moitteettomasti ja joiden matkustusmukavuus on huipputasoa. Bombardier on HKL:n raitiovaunujen tapauksessa ostanut yhtiön, jonka laatuongelmista sillä ei ostohetkellä ollut tietoa ja jonka tekemiä virheitä se on parhaansa mukaan paikkaillut. Ja ehkä SAS:n huollossakin on saattanut Dash-ongelmassa olla puutteita, koska muiden konetta käyttävien lentoyhtiöiden kalustossa ei ole vastaavia ongelmia ollut. Esim. FLYBE omistaa ko. konemallia enemmän kuin SAS eikä FLYBEllä ole ongelmia ollut.
- Q400.
anonyymi kirjoitti:
Kun keskustellaan Bombardierista ja ko. yhtiön laatuongelmista, unohdetaan yleensä mainita Bombardierin valmistaneen HKL:n uudet metrot, jotka ovat toimineen täysin moitteettomasti ja joiden matkustusmukavuus on huipputasoa. Bombardier on HKL:n raitiovaunujen tapauksessa ostanut yhtiön, jonka laatuongelmista sillä ei ostohetkellä ollut tietoa ja jonka tekemiä virheitä se on parhaansa mukaan paikkaillut. Ja ehkä SAS:n huollossakin on saattanut Dash-ongelmassa olla puutteita, koska muiden konetta käyttävien lentoyhtiöiden kalustossa ei ole vastaavia ongelmia ollut. Esim. FLYBE omistaa ko. konemallia enemmän kuin SAS eikä FLYBEllä ole ongelmia ollut.
ongelmat SAS'n Q400 koneissa juontavat juurensa juuri huoltopuolelle, ja kuten ym. kirjoittaja totesi esim. FLYBE ei samoja ongelmia ole kokenut juuri huolto proseduurien erilaisuuden takia. ja viimeinen onnettomuus SAS'lla johtui aivan eri syysta kuin aikaisemmat onnettomuudet, ainakin alustavien tutkimusten perusteella...tosin 'suuren yleison' luottamus tietenkin riippuu siita minka verran oikeaa infoa annetaan julkisuuteen ja kaiken tapahtuneen jalkeen, minka verran ihmisilla viela riittaa usko ko. koneisiin.
- ne muutkin
Q400. kirjoitti:
ongelmat SAS'n Q400 koneissa juontavat juurensa juuri huoltopuolelle, ja kuten ym. kirjoittaja totesi esim. FLYBE ei samoja ongelmia ole kokenut juuri huolto proseduurien erilaisuuden takia. ja viimeinen onnettomuus SAS'lla johtui aivan eri syysta kuin aikaisemmat onnettomuudet, ainakin alustavien tutkimusten perusteella...tosin 'suuren yleison' luottamus tietenkin riippuu siita minka verran oikeaa infoa annetaan julkisuuteen ja kaiken tapahtuneen jalkeen, minka verran ihmisilla viela riittaa usko ko. koneisiin.
Ja silti alumiini rytisee.
Tänä vuonna Q400 koneessa on ollut laskutelineongelmia muillakin kuin SAS:lla.
Jeju Air ajautui ulos kiitotieltä Koreassa 12 elokuuta. Artikkeli ei kerro johtuiko tämä laskutelineestä, mutta muistelisin niin.
http://www.flightglobal.com/articles/2007/08/13/216057/picture-jeju-air-turboprop-skids-off-runway-in-south-korea.html
Syyskuussa Munchenissä nenälleen Augsburg Airlines.
http://blog.flightstory.net/307/dash8-q400-incident-at-munich-picture/
Myös All Nippon Airlines teki Q400:lla laskun nokalleen tässä hiljattain, maaliskuussa 2007.
http://www.youtube.com/watch?v=rHXpV4vZLOU
Näitä tuntuu tapahtuvan niin usein että jotain vikaa itse koneessakin varmaan on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee3861492- 1051278
Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1161210Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli1621113- 44987
- 63896
Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt32816Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit0800Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s91794Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?
8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni167681