Kokomusta vierihoitoon

Kokoomuksessa alkaa näkyä jo samoja panikoitumisen merkkejä kuin Kepulla maatalouskysymyksissä. Kepu on monessa ryvettynyt puolue ja yleensä se selviääkin monikasvoisella politikoinnillaan kaikista muista kysymyksistä paitsi maatalousaiheista, mikä nostaa aina tunteet pintaan Kepussa.

Kokoomus hermostui sanomalehti Demarin teettämästä kyselystä pahanpäiväisesti. Eihän se aiheetta hermostunut, kyllä kansalaismielipiteellä on tietysti vaikutuksensa. Sen sijaan, että Kokoomus olisi alkanut käsitellä ja poistaa virheitään, se on itsepintaisesti kieltänyt kaiken. Se kieltää myös ko. selvityksen pätevyyden. Tämä taas kävi gallup-asiantuntijoiden kunnian päälle, mikä sai kyselyn teettäneen firman kilpailijan puolustamaan selvityksen pätevyyttä. Suomen gallupin edustaja sanoi, että muilla menetelmillä ja kysymyksenasetteluilla olisi päästy samaan tulokseen. Asiantuntijoiden esiin nouseminen johtunee tässä siitä, että he laativat yleensä kysymykset ja tilaaja antaa vain aiheen, mistä kysytään.

Kokomustalta puuttuu kokemusta. Puolueen puheenjohtajana on kokematon märkäkorva ja puoluesihteeri höseltävä intoilija. Virheitä tulee silloin helposti kasapäin niin kuin nyt on käynyt. Paine alkaa sitten olla liian kova ja vaaditaankin työrauhaa erilaisiin asioihin, ettei "paha" julkisuus pääsisi riepottelemaan.

Kepu kutsui paniikisaan avukseen Eero Heinäluoman. Ehkä tässä tilanteessa Kepu voisi puolestaan antaa Kokoomukselle jonkinlaista vierihoitoa ja vertaisterapiaa. Paikka on tietysti aika paha, kun Kepullakin on taas oma maatalouspaniikki päällä. Ehkä molemmat pähallituspuolueet joutuvat sitten taas turvautumaan Eero Heinäluoman apuun ongelmiensa selvittämiseksi.

20

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäselkeä ilmaus?

      "Tämä taas kävi gallup-asiantuntijoiden kunnian päälle, mikä sai kyselyn teettäneen firman kilpailijan puolustamaan selvityksen pätevyyttä. Suomen gallupin edustaja sanoi, että muilla menetelmillä ja kysymyksenasetteluilla olisi päästy samaan tulokseen."

      Eikö TNS-gallup kuulu Suomen Galluppiin?

      • ja johdattelusta

        Suomen Gallup on nykyisin TNS-Gallup, kun se myytiin jokin vuosi sitten yhdelle maailman suurimmista mielipidetutkimuslaitoksista, TNS-Groupille.

        Vain Gallupoin Juhani Pehkonen on kommentoinut kokoomuksen ihmettelyä johdattelevista propagandakysymyksistä. Kilpailija olisi lähinnä Taloustutkimuksen Eero Lehti, joka ei tietääkseni ole asiaa kommentoinut.

        Pehkonen on viemässä Suomen peritteikkäintä markkinatutkimuslaitosta (perustettu ennen sotia) aika huonoon suuntaan, kun sortuu noin tökeröön johdatteluun tutkimuksessa, jossa käytetään Gallupin nimeä luomassa luotettavuusmielikuvaa pelkälle demariräksytykselle.


      • Huku hulluuteesi
        ja johdattelusta kirjoitti:

        Suomen Gallup on nykyisin TNS-Gallup, kun se myytiin jokin vuosi sitten yhdelle maailman suurimmista mielipidetutkimuslaitoksista, TNS-Groupille.

        Vain Gallupoin Juhani Pehkonen on kommentoinut kokoomuksen ihmettelyä johdattelevista propagandakysymyksistä. Kilpailija olisi lähinnä Taloustutkimuksen Eero Lehti, joka ei tietääkseni ole asiaa kommentoinut.

        Pehkonen on viemässä Suomen peritteikkäintä markkinatutkimuslaitosta (perustettu ennen sotia) aika huonoon suuntaan, kun sortuu noin tökeröön johdatteluun tutkimuksessa, jossa käytetään Gallupin nimeä luomassa luotettavuusmielikuvaa pelkälle demariräksytykselle.

        No, ei tietenkään kokoomuksen Eero Lehti kommentoi.
        Sehän istuu jossain leijonan kidassa oikein itsensä, eli kokoomusmulkun näköisenä.


    • pelkkää pölhöpopulismia

      Demareiden hölmöily jatkuu.

      Puolue yrittää nyt kysymyksenasettelultaan kyseenalaisilla gallupeilla todistaa Kokoomusta Tehyn tyytymättömyyteen syylliseksi. Demarit vain peittää sitä tosiasiaa ettei se itse ikinä, EI IKINÄ, ole tehnyt mitään palkkatasa-arvon ja pienipalkkaisten koulutettujen naisten eteen, EI MITÄÄN.

      Tehyn tyytymättömyys ei ole syntynyt vaalikampanjan aikana eikä vaalien aikana, se on syntynyt demarien pitkällä hallintokaudella jolloin se asellisen siipensä SAK:n kanssa oli edistämässä palkkaerojen kasvua epäämällä kerta toisensa jälkeen naislaojen vaatimukset isopalkkaisten miesvaltaisten teollisuuden alojen eduksi.

      Kysely on yksi jatke siinä pölhöpopulismissa johon demarit ovat vajonneet todellisten tekojen osoituttua olemattomiksi ja omien vaihtoehtojen totaalisen puuttumisen vuoksi.

      • ---

        >Me päätimme asettaa kertaheitolla suomalaisen vaalilupauskulttuuriin uuteen muottiin. Julkaisimme ohjelman, josta voi olla jotakin mieltä ja joka kertoo täsmällisesti mitä Kokoomus seuraavassa hallituksessa tekee.


      • minkä lupasi
        --- kirjoitti:

        >Me päätimme asettaa kertaheitolla suomalaisen vaalilupauskulttuuriin uuteen muottiin. Julkaisimme ohjelman, josta voi olla jotakin mieltä ja joka kertoo täsmällisesti mitä Kokoomus seuraavassa hallituksessa tekee.

        Kokoomuksen ansiosta julkisen alan koulutetut naiset saivat ensimmäistä kertaa Suomen historiassa korkeammat palkankorotukset kuin yksityisen sektorin vientialojen miehet.

        Tällaista ei ole koskaan tapahtunut, koska SDP ja SAK ovat sen estäneet aivan jokaisessa keskitetyssä tupossa, joita demarit ovat olleet junailemassa.


      • ..kiinnosta tippaakaan..
        minkä lupasi kirjoitti:

        Kokoomuksen ansiosta julkisen alan koulutetut naiset saivat ensimmäistä kertaa Suomen historiassa korkeammat palkankorotukset kuin yksityisen sektorin vientialojen miehet.

        Tällaista ei ole koskaan tapahtunut, koska SDP ja SAK ovat sen estäneet aivan jokaisessa keskitetyssä tupossa, joita demarit ovat olleet junailemassa.

        Sinä ja sinun kokoomusrakkautesi.
        Mene sänkyyn sen kokoomuksesi kanssa.


      • iloitsen siitä
        ..kiinnosta tippaakaan.. kirjoitti:

        Sinä ja sinun kokoomusrakkautesi.
        Mene sänkyyn sen kokoomuksesi kanssa.

        Aina, kun teiltä luusereilta menee jauhot suuhun asiatekstin edessä, tulen hyvin iloiseksi.

        Kiitän siitä sinua.


    • on luvannut

      rahaa oppositiosta päin rahaa vaikka kuinka paljon. Eikö sekään riitä. Asia vain pääsi jotenkin unohtumaan 12 vuoden hallituskautena.

    • kertaisit

      Lukisit sinäkin uudelleen sen Uimosen kolumnin Kalevasta, jonka joku neropatti on saanut siivotuksi taas muualle, koska siinä käsiteltiin demareiden mokia.

      • uimonen

        Poliitikot virittivät vaalien alla löysillä puheillaan tehyläisten odotukset epärealistisiksi. Kokoomus tasa-arvotupoineen on suurin syntypukki. Se meni lupailemaan Jyrki Kataisen johdolla rahoittavansa yleisen linjan ylittävät koulutettujen naisten palkankorotukset valtion kassasta ylimääräisen valtionosuuden avulla.

        Kokoomus oli oppositiossa, eikä sillä ollut valtakirjaa antaa lupausta, mutta se hakikin lupauksen avulla valtakirjaa päästä valtaan. Se oli halpahintainen tapa kalastaa ääniä ja siihen sisältyi amatöörimäinen virhe. Poliitikothan eivät neuvottele palkkasopimuksista.


    • Ihan syyttä

      Demarin tutkimuksen kysymyksenasettelu oli täysin johdatteleva. Siitähän ei ole mitään epäselvää kenellekään.

      Gallupin Juhani Pehkonen selittelee omassa asiassaan, kun erehtyi päästämään SDP:n puoluetoimiston johdattelevan propagandan pilaamaan Gallupin mainetta.

      Sama Pehkonmen oli muuten mukana siinä ydinvoimatutkimuksessa, jossa rikottiin alkeellisimmatkin kysymyksenasettelun luotettavuuden periaatteet.

      Ellen väärin muista, niin tämä Pehkonen on myös julkidemari.

      • uudet kysymykset

        Mikähän olisi tutkimustulos jos kysymys olisi asetettu:
        "Onko Tehyn palkkavaatimusten syy SDP:n hallituskausilla tapahtunut palkkojen jälkeenjääneisyys?"

        Luulenpa että lähes 100 % olisi vastannut kyllä.

        Mikähän olisi ollut demarilehden otsikko tuossa tilanteessa?


      • Mikähän olisi ollut?
        uudet kysymykset kirjoitti:

        Mikähän olisi tutkimustulos jos kysymys olisi asetettu:
        "Onko Tehyn palkkavaatimusten syy SDP:n hallituskausilla tapahtunut palkkojen jälkeenjääneisyys?"

        Luulenpa että lähes 100 % olisi vastannut kyllä.

        Mikähän olisi ollut demarilehden otsikko tuossa tilanteessa?

        Se kannattaa varmaan kokoomuksen teettää sellainen gallup, sittenhän se nähdään, ei tarvitse luulotella.
        Asetelkaa kysymykset vaikka mainostoimisto Bobin ohjeiden mukaan ja antakaa Eero Lehden Taloustutkimukselle ne.
        Tosin voi se olla, ettei galluptutkimuksia tehdä teettäjän kysymyksien mukaan, vaikka niin jotkut väittääkin.
        No, en ole varma, mutta tuskinpa tuollaiset luulottelijatkaan varmoja on, eihän ne muuten luulottelisi.


      • neutraalia
        Mikähän olisi ollut? kirjoitti:

        Se kannattaa varmaan kokoomuksen teettää sellainen gallup, sittenhän se nähdään, ei tarvitse luulotella.
        Asetelkaa kysymykset vaikka mainostoimisto Bobin ohjeiden mukaan ja antakaa Eero Lehden Taloustutkimukselle ne.
        Tosin voi se olla, ettei galluptutkimuksia tehdä teettäjän kysymyksien mukaan, vaikka niin jotkut väittääkin.
        No, en ole varma, mutta tuskinpa tuollaiset luulottelijatkaan varmoja on, eihän ne muuten luulottelisi.

        Demarien gallupkysymys: "Mahdollisen Tehyn joukkoirtisanoutumisen suurin syyllinen on Kokoomus joka antoi vaaleissa katteettomia lupauksia" on täysin neutraali eikä missään tapauksessa johdatteleva. Eikö vaan.

        On siis suorastaan ihme että vain 49% vastasi olevansa täysin samaa mieltä.


      • Oletko vainoharhainen?
        neutraalia kirjoitti:

        Demarien gallupkysymys: "Mahdollisen Tehyn joukkoirtisanoutumisen suurin syyllinen on Kokoomus joka antoi vaaleissa katteettomia lupauksia" on täysin neutraali eikä missään tapauksessa johdatteleva. Eikö vaan.

        On siis suorastaan ihme että vain 49% vastasi olevansa täysin samaa mieltä.

        Oli mahdollisuus vastata olevansa eri mieltä.
        Todistapa muuten, että kysymykset laati uutispäivä demari eikä TNS-gallup, kuten avauksessa kerrotaan.


      • eri mieltä
        Oletko vainoharhainen? kirjoitti:

        Oli mahdollisuus vastata olevansa eri mieltä.
        Todistapa muuten, että kysymykset laati uutispäivä demari eikä TNS-gallup, kuten avauksessa kerrotaan.

        Moni sanomalehti tuomitsee pääkirjoituksissaan Demarin johdattelevan "tutkimuksen". Keskisuoimalaisen konserniin kuuluva, keskustalainen Savon Sanomat panee sen ihan lyttyyn.

        Ja tottakai kysymykset on laatinut SDP. Ei Gallup olisi noin tökerö ikinä.


    • Ei uusarvoista esitystä näk...

      Menneisyyden vangit nostaa pitäis juoksuhaudasta ylö tähän päivään.

    • kokkareille

      Se huomaa joutuneensa pakkoavioliittoon. Sydän palaa entisen kullan syliin ja Eeron iso syli odottaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe