elisa boikottiin

olkaa varovaisia

elisa tekee elämästä painajaisen.
ystäväni vaoitteli minua erotessaan elisan palvelusta. en kuitenkaan kuunnellut, koska kaikki meni hyvin. minulle ei ilmaantunut laskuja ja koska monella oli sama tilanne luulin että laskut on vain myöhässä. luulin että asiat korjaantuu. toisin kävi...
sain suoraa karhulaskun. laskussa oli eriteltynä vain 55e, kuitenkin loppu summa oli 105e. edes netistä ei selvinnyt mistä loput laskut muodostui. yritin viikon soittaa asiakas palveluun, aina törmäsin samaan tekstiin tiedotteiden ja valintojen jälkeen "palveluun on juuri nyyt tullut paljon puheluita...." en päässyt edes jonoon. laiton netissä yhteyden otto pyynnön, johon ei vielläkään ole vastattu.
eilen sitten puhelimeni suljettiin. soitin uudestaan asiakas palveluun, tosin varkaus puolelle. no eihän siellä osattu tehdä mitään. neuvottiin menemään liikkeeseen papereiden kanssa. edes soiton siirtoa eivät voineet laittaa. no päästyäni liikkeeseen, ei sielläkään voitu auttaa, jätettiin vain isolle taholli kiireellinen soittopyyntö. tosin tuota soittoa odotetaan edelleenkin. ei edes laskuja saanut jotta olisin voinut tarkistaa asian mistä koonti laskut on muodostunut. eli mitään mahdollisuuksia liittymänaukeamiseen ei ole.

tässä sitä nyt ollaan ilman puhelinta ja mietitään kuinka lääkäriltä saisi lapsen sydäntutkimusten tulokset.

olkaa te muut ihmiset tarkkoja ja varovaisia. suosittelen lämpimästi elisasta ja elisan tytäryhtiöistä pois siirtymistä. itselläni on kolumbus.

18

1607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulossa?

      Hei
      Emme ole saaneet Elisalta minkäänlaisia laskuja kesäkuun jälkeen. ;Mitä lie odotettavissa??????
      Varmaan karhukirje meillekin.
      Jos näitä samantapaisia tulee muillekin pitäisikö tehdä yhdessä jotain
      Postit ei ole meiltä kadonneet ennenkään. En syytä postia.

      • matkapuhelinlaskuja?

        Minulla on Elisa laajakaista. Siitä kyllä on tullut laskut ihan ajallaan. Eri asia on se, että heinä-elokuussa laajakaista oli poikki 3 viikkoa. Odotin hyvitystä, ei tullut. Soitin asiakaspalveluun, jonotin VAIN puoli tuntia. Asiakaspalvelusta sanottiin, etteivät voi asialle mitään, tieto pitäisi tulla tekniseltä tuelta. No soitin sinne. Jonotin yli TUNNIN. Sitten kun sieltä vastattiin, kerroin asiani ja hän alkoi koneeltaan asiaa katsomaan. Silloin puhelu meni poikki. Mikä lie syynä, akku ei ainakaan tyhjentynyt. En ole saanut itsestäni vielä irti, että taas soittaisin ja odottaisin ainakin tunnin. Toivon, että tämä teknisen tuen henkilö olisi niin fiksu, että huomattuaan koneeltaan, että tosiaan on laajakaista ollut poikki, olisi tehnyt hyvityspyynnön laskutukseen! Odotan mielenkiinnolla seuraavaa laskua. Jos siinäkään ei ole hyvitystä, täytyy taas alkaa soittelemaan! Jos eivät sitten ole silloin lakossa! Matkapuhelimessa minulla on Kolumbus (pari muutakin liittymää), laskua ei ole tullut sitten toukokuun, mutta en ihmettele sitä asiaa, koska laskutusraja on 20 euroa ja en ole tällä puhelimella soitellut juuri ollenkaan.


      • elisanet + puhelin
        matkapuhelinlaskuja? kirjoitti:

        Minulla on Elisa laajakaista. Siitä kyllä on tullut laskut ihan ajallaan. Eri asia on se, että heinä-elokuussa laajakaista oli poikki 3 viikkoa. Odotin hyvitystä, ei tullut. Soitin asiakaspalveluun, jonotin VAIN puoli tuntia. Asiakaspalvelusta sanottiin, etteivät voi asialle mitään, tieto pitäisi tulla tekniseltä tuelta. No soitin sinne. Jonotin yli TUNNIN. Sitten kun sieltä vastattiin, kerroin asiani ja hän alkoi koneeltaan asiaa katsomaan. Silloin puhelu meni poikki. Mikä lie syynä, akku ei ainakaan tyhjentynyt. En ole saanut itsestäni vielä irti, että taas soittaisin ja odottaisin ainakin tunnin. Toivon, että tämä teknisen tuen henkilö olisi niin fiksu, että huomattuaan koneeltaan, että tosiaan on laajakaista ollut poikki, olisi tehnyt hyvityspyynnön laskutukseen! Odotan mielenkiinnolla seuraavaa laskua. Jos siinäkään ei ole hyvitystä, täytyy taas alkaa soittelemaan! Jos eivät sitten ole silloin lakossa! Matkapuhelimessa minulla on Kolumbus (pari muutakin liittymää), laskua ei ole tullut sitten toukokuun, mutta en ihmettele sitä asiaa, koska laskutusraja on 20 euroa ja en ole tällä puhelimella soitellut juuri ollenkaan.

        Netistä laskut tulevat ihan säännöllisesti.
        Mutta toukokuussa avatusta puhelimesta ei ole tullut
        kuin yksi 2 viikon lasku.


      • linkin
        elisanet + puhelin kirjoitti:

        Netistä laskut tulevat ihan säännöllisesti.
        Mutta toukokuussa avatusta puhelimesta ei ole tullut
        kuin yksi 2 viikon lasku.

        tänne. Elisan matkapuhelinlaskutus on ollut jäljessä kesän ja alkusyksyn, mutta pyritään kirimään kiinni. Turha näistä asioista on täällä mouruta! Ottakaa selvää! Ja mitä asiakaspalvelun jonoihin tulee, niin ketkäköhän siellä jonottaa, no nimenomaan te ja kaltaisenne jotka eivät omaa itse taitoa ottaa asioista selvää, Elisa sivuila ollut asiasta infoa ties kuinka pitkään.

        http://www.elisa.fi/ir/index.cfm?t=5&o=5130.00&did=14298


      • voit kokeilla

        suosittelen että menet käymään elisan liikkeessä tai yrität soittaa asiakas palveluun tai varastetut puhelimet puolelle. vaadi saada laskut. ole myös tarkkana että laskut on oikein tarkissta kaikki maksut ja että mahdolliset puhepaketit on oikein ja näkyy selkeästi. mihinkään viivästys korkoihin ja muihin elisalla ei ole oikeutta, he eivät voi periä niitä. elisan on myös annetteva maksuaikaa, kosak kyseesä on usea kuukauden laskut. nämä ohjeet minä sain kuluttajasuojasta.
        nyt minulla on asia menossa kuluttajariitalautakunnalle. annoin johtoportaalle viellä mahdollisuuden sopia ja laitoin sähköpostia, ketään ei ole vastannut.
        minä pyydän vain että saisin laskut, että saisin tarkistaa ne ja asillisen maksuajan. pyysin myös soitonsiirtoa kyseisestä liittymästä toiseen, sekään ei käy. minusta en vaadi liikaa...

        olkaa sitkeitä ja taistelkaa. soitelkaa perään, älkää antako anteeksi virheitä.

        ei ole työntekijöiden vika että isompi johto tekee virheitä.
        elisan ongelmat eivät johdu järjestelmän uudiostamisesta, vaan siitä että ei ole henkilökuntaa ja se mikä on harvalla on ammattitaitoa työhön. elisa myi työntekijät baronalle....


      • vinkkii
        matkapuhelinlaskuja? kirjoitti:

        Minulla on Elisa laajakaista. Siitä kyllä on tullut laskut ihan ajallaan. Eri asia on se, että heinä-elokuussa laajakaista oli poikki 3 viikkoa. Odotin hyvitystä, ei tullut. Soitin asiakaspalveluun, jonotin VAIN puoli tuntia. Asiakaspalvelusta sanottiin, etteivät voi asialle mitään, tieto pitäisi tulla tekniseltä tuelta. No soitin sinne. Jonotin yli TUNNIN. Sitten kun sieltä vastattiin, kerroin asiani ja hän alkoi koneeltaan asiaa katsomaan. Silloin puhelu meni poikki. Mikä lie syynä, akku ei ainakaan tyhjentynyt. En ole saanut itsestäni vielä irti, että taas soittaisin ja odottaisin ainakin tunnin. Toivon, että tämä teknisen tuen henkilö olisi niin fiksu, että huomattuaan koneeltaan, että tosiaan on laajakaista ollut poikki, olisi tehnyt hyvityspyynnön laskutukseen! Odotan mielenkiinnolla seuraavaa laskua. Jos siinäkään ei ole hyvitystä, täytyy taas alkaa soittelemaan! Jos eivät sitten ole silloin lakossa! Matkapuhelimessa minulla on Kolumbus (pari muutakin liittymää), laskua ei ole tullut sitten toukokuun, mutta en ihmettele sitä asiaa, koska laskutusraja on 20 euroa ja en ole tällä puhelimella soitellut juuri ollenkaan.

        elisalla on minun tietojeni mukaan toiminut melko hyvin netti puoli. mutta ongelmia on.
        älä anna periksi, taistele ihmeessä. tai laita vaikka nettipalautteen puolelta viestiä, pyydä ottamaan yhteyttä. tuo kestää kauan, mutta ehkä sitä kautta välttää valtavan jonotuksen.

        taistele ihmeessä, vaadi saada se mikä oikeasti kuuluu sinulle. se mikä oikeasti on sinun oikeus.

        elisa myi työntekijät baronalle. se on ongelmien syy. ei ole enään työntekijöitä koska suurin osa sanoi itsensä irti. järjestelmän uusimminen on vain pieni teko syy. ei ole työntekijöiden vika että johto mokaa, mutta kärsiköön kohto mikistaan. nykyään harvoilla on enään elisalla ammattitaitoa hoitaa asiat.


      • olkaa tarkkoina
        elisanet + puhelin kirjoitti:

        Netistä laskut tulevat ihan säännöllisesti.
        Mutta toukokuussa avatusta puhelimesta ei ole tullut
        kuin yksi 2 viikon lasku.

        monella nettilaskutus eli omaelisa sivuilla on ollut ongelmia. siksi on tiedotteet kun kirjautuu.

        näin oli myös minulla. yritin kytkeä nettilaskutusta päälle, tosin turhaan. kesti pitkään ennenkuin sain toimimaan. senkin jälkeen ongelmia oli. minulle ei tullut laskuja näkyviin sinnekkään. 15.10 nettiin ilmaantui lasku 16tai17.10 tuli kotiin karhulasku. eräpäivä oli kuitenkin 15.10. ja kotiintulleessa heti.
        lasku olli viellä virheellinen, edes netissä ei saanut erittelyä mistä lasku koostuu. vain 50e oli nähtävillä ja se oli ok, loppu arvoitus edelleen...


      • sisäpiiri tietoa
        linkin kirjoitti:

        tänne. Elisan matkapuhelinlaskutus on ollut jäljessä kesän ja alkusyksyn, mutta pyritään kirimään kiinni. Turha näistä asioista on täällä mouruta! Ottakaa selvää! Ja mitä asiakaspalvelun jonoihin tulee, niin ketkäköhän siellä jonottaa, no nimenomaan te ja kaltaisenne jotka eivät omaa itse taitoa ottaa asioista selvää, Elisa sivuila ollut asiasta infoa ties kuinka pitkään.

        http://www.elisa.fi/ir/index.cfm?t=5&o=5130.00&did=14298

        no tuota. olen erittäin tietoinen elisan tilanteesta. nuo kaikki verukkeet ei mene minuun läpi. sillä hyvä ystäväni lähti elisalta, koska elisa myi työntekijät baronalle. ja satun tietämään että samaan syssyyn lähti paljon muitakin ihmisiä. eli elisalla ei yksinkertaisesti riitä henkilökunta, siksi ongelmat. kaiken lisäksi uudet palkatut työntekijät on vukrafirman kautta, eli ammatti taito ei ole kohdallaan. heillä ei ole kokemusta viellä.

        niin ja mitä minun tapaukseen tulee, minulle ei tullut laskuja. kun tuli, tuli karhu lasku. lukuisista soitoista ja netti soittopyynöstä huolimatta en mistään saanut ketään kiinni jotta olisin asian voinut selvittää. puhelin suljettii 2vko laskun tulemisesta. tosin laskun eräpäivä oli sama kuin se ilmaantui nettiin????
        asian tiimoilta olen ollut yhteydessä vaikka mihin, kaikki on nostanut kädet pystyyn. nyt asia on elisan korkeimman johdon harkinnassa. olen saanut kuluttajasuojaviranomaiselta jo tuen juttuuni, he jopa kehottivat minua vaatimaan korvausta kaikesta. eli seuraavaksi asiani menee kuluttajariitalautakuntaan ja koska minulla on todisteita omaksi eduksi, olen varma voittaja. kuten kuluttajasuoja a.m. sanoi, "todennäköisesti elisa haluaa sopia asian ennen kuin kuluttajariitalauta laittaa asian eteenpäin laittamista..."


      • Yhtä tyhjän kanssa
        linkin kirjoitti:

        tänne. Elisan matkapuhelinlaskutus on ollut jäljessä kesän ja alkusyksyn, mutta pyritään kirimään kiinni. Turha näistä asioista on täällä mouruta! Ottakaa selvää! Ja mitä asiakaspalvelun jonoihin tulee, niin ketkäköhän siellä jonottaa, no nimenomaan te ja kaltaisenne jotka eivät omaa itse taitoa ottaa asioista selvää, Elisa sivuila ollut asiasta infoa ties kuinka pitkään.

        http://www.elisa.fi/ir/index.cfm?t=5&o=5130.00&did=14298

        Elisalainenko se siellä kirjoittelee ja yrittää pelastaa omaa työpaikkaansa, kun asiakkaat vaihtavat liittymänsä muualle. Pelkkä linkki ei näissä ongelmissa auta vaikka olisi kuinka viisas ihminen. Toimivalla yrityksellä pitää olla toimiva asiakaspalvelu, johon maksavilla asiakkailla on oikeus soittaa, oli asia mikä tahansa.


      • UrmasTheAngry

        Elisa on kuulemma uudistanut ja parantanut(heh heh) laskutussysteemiään ja nyt viiveellä tulevat laskut alkavat tulemaan 3viikon jaksoissa ja itselläni on 3 kuukautta laskuttamatta, viimeinen laksu päättyi heinäkuuhun. Hyvästi elisa ja haistakaa paska uudistustenne kanssa!


      • päässä
        linkin kirjoitti:

        tänne. Elisan matkapuhelinlaskutus on ollut jäljessä kesän ja alkusyksyn, mutta pyritään kirimään kiinni. Turha näistä asioista on täällä mouruta! Ottakaa selvää! Ja mitä asiakaspalvelun jonoihin tulee, niin ketkäköhän siellä jonottaa, no nimenomaan te ja kaltaisenne jotka eivät omaa itse taitoa ottaa asioista selvää, Elisa sivuila ollut asiasta infoa ties kuinka pitkään.

        http://www.elisa.fi/ir/index.cfm?t=5&o=5130.00&did=14298

        ja ne ovat kastuneet pahasti!!! KÄYTÄ SATEENSUOJAA!

        sun linkki oli uuteen lokakuussa julkaistuun tiedotteeseen, jossa kerrottiin että viiveet johtuvat elisan lakutusjärjestelmän muutoksista.

        vuoden alussa oli aivan samantapainen selvitys heillä, silloinkin oli kyse laskutusjärjestelmän muutoksesta ja virheet olivat syntyneet vuosina 2005-2007 siis aina vaan jatkuu sotkut elisalla!

        tässä pätkä jonka äsken kopioin elisan selittelysivulta vuoden alun mokasta, huomatkaa että he kehuvat omaa järjestelmäänsä tarkaksi (HAH, jo on otsaa kehua itseään vihaisille asiakkaille!):

        "Viiveet aiheutuivat laskutusjärjestelmässä tehdyistä muutoksista.

        Onko muita laskutusviiveitä?
        Laskutusjärjestelmään tehdyt muutokset eivät ole aiheuttaneet laskutukseen muita viiveitä.

        Onko minua veloitettu oikein? Miten varmistatte että tätä ei pääse tapahtumaan jatkossa?
        Kyseessä on aiemmin laskuttamatta jääneet puhelut. Elisa ei siis ole laskuttanut liikaa. Nämä yksittäiset tapahtumat aiheutuivat järjestelmämuutoksista eikä niillä ollut vaikutusta muuhun laskutukseen. Elisalla on tarkka seuranta laskutuksen oikeellisuudesta ja seurannan yhteydessä nämäkin viiveet huomattiin. Teemme parhaamme, että laskutus on jatkossa oikein."


      • Hanna
        UrmasTheAngry kirjoitti:

        Elisa on kuulemma uudistanut ja parantanut(heh heh) laskutussysteemiään ja nyt viiveellä tulevat laskut alkavat tulemaan 3viikon jaksoissa ja itselläni on 3 kuukautta laskuttamatta, viimeinen laksu päättyi heinäkuuhun. Hyvästi elisa ja haistakaa paska uudistustenne kanssa!

        Elisan uusi laskutusjärjestelmä uudistus on niiin perseestä. Olen nyt joka laskun jälkeen soittanu Elisan asikaspalveluun ja jonottanut n. tunnin saaamatta minkäälaista vastusta kysymykseeni. Miten voi olla mahdollista, että 40-60€ laskut muuttuvat laskutusmuutoksen myötä 100-200€?
        Elisan asiakkaat joutuvat kärsimään yhtiön omasta laskutusmokasta.
        Hauskinta tässä on, että olen saanut kaksi aivan erilaista vasttausta. Ensimmäisellä kerralla minulle sanotiin, että koska laskuja tulee useammin kun eräpäiviä on ei Elisa kerkiä päivittämään jo maksettuja laskuja uusiin maksuihin. Tästä johtuen laskuissa on jo maksettu osuus lisätty uuteen maksettavaan osuuteen. Tänään soitin uudestaan asiakaspelveluun ja minulle kerrottiin, ettei asia ole näin vaan minun kuuluu maksaa koko lakutussumma! Onhan se aika omituista ettei edes asikaspavelijilla ole tietoa laskutuksesta!


    • aikaa päivää sitten

      oon ollut tyytyväinen kun vaihdoin ensimmäisen laskusotkun jälkeen liittymäni pois. tämä tapahtui vuoden alussa kun firma laskutti törkeästi kahden vuoden takaisista tekstiviesteistä. en oo katunut, ehkä elisa on!

      ei firma voi olla kannattavalla pohjalla kun aletaan riitelemään omien asiakkaiden kanssa!!!!

    • neuvo

      heh. sain elisalta vastauksen maksa laskut niin voidaan tehdä soitonsiirto tai avata liittymä. muuten hyvä mutta kun en saa asiallisia laskuja. nyt olen viikon odottanut että saisin kyseiset laskut kesä-heinäkuulta, mutta turhaan. kuinka voin maksaa kun ei ole laskuja.
      laitoin myös elisan korkeimpaan johtoon sovinto ehdotuksen. pyysin vain että liittymä avataan ja että saan laskut ja kohtuulisen maksuajan laskuille. eipä vastaa edes korkein johto. ensiviikon alussa asia lähtee kuluttajariitalautakuntaan, mikäli sopuun ei päästä.

      itselläni laskutus on itä-helsingissä, kuulin että itä-helsingin aslueella on ainakin 2 minua vastaavaa tapausta. eli liittymät suljettu ilman laskuja.

      -ihmiset olkaa tarkkoina.
      -tulostakaa kaikki mahollinen mitä pystytte.
      -pyytäkää kaikki kirjallisena.
      -soittakaa ja vaatikaa laskut
      -tarkistakaa huolella laskut
      -myöhätymis maksuja ei tarvitse maksaa jos laskuton myöhässä.
      -mikäli on useaa lasku kerralla on maksuaikaa oltava kohtuullisesti.

      • syvältä!!!

        Mut kun en pääse kytkykännykästä eroon ku vasta ens vuoden elokuussa, jos sittenkään kun elisa toimii miten toimii. Sain tän päivän postissa puhelinlaskun ja edelleen ihmettelen heidän laskutusta. Laskun summaksi on laitettu 76,26, johon sisältyy edellinen lasku, jonka olen maksanut viikkoja sitten. Jos ei ole tarkkana, maksaa saman laskun kahteen kertaan, jonka virheen itse keväällä tein, kun en älynnyt tsekata laskua tarkkaan. Oli se kuulkaas taistelu saada se kahteen kertaan maksamani lasku hyvitettyä.

        Mietin, että miten me saataisiin elisa vastuuseen tekosistaan ja ihmiset eroon kytkysopimuksistaan. Voiko vedota siihen, että elisa rikkoo sopimusehtojaan? Olen niin vittuuntunut heidän touhuihin, että ei enää ikinä elisaa, kunhan joskus siitä eroon pääsen.


      • itse en ole enään asiakas

        Itselleni tuli puhelimen wappilasku vaikka en ollu edes koko elisan asiakas sillon enään. toki tuo oli loppujen lopuksi 0 lasku mutta enään en koskaan elisan asiakkaaksi rupea.


    • irtisano liittymäsi

      Elisa kannattaa todellakin laittaa boikottiin. Asiakkaiden kohtelu on niin huonoa, että parempi irtisanoa kaikki kytkökset Elisaan. Tuon firman on syytä opetella paljon lisää nöyryyttä. Jos Elisan asiakkaana jatkaa, niin ongelmat tulevat varmasti jatkumaan...

    • elisan asiakas

      Onneksi tajusimme perheeni kanssa lopettaa elisan kanssa asioimisen. Ja ihan heidän omasta ansioistaan. Saimme liittymä lahjana sellaista Tricen skeidaa että ihan uskomatonta! Jotkut sitten sanoo että pitäs olla tyytyväinen kun on ilmaiseksi saanut. Mut kyllä minun mielessäni ainakin elisan brändi on yhtä tasokas nyt kuin antamansa liittymä lahjat jotka ei toimi. Sikäli ovat juuri elisan imagoon sopivia lahjoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      148
      1218
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1105
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      835
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      812
    Aihe