Auton hinta vs mopon hinta?

8000e paketti

Kuis teillä motskarin ja auton omistajilla rahat on jakaantuneet? Itellä on auton tän hetkinen arvo noin 1500-2000e ja motskarin 7000-8000e. Eli alle kymppi kiinni kalustossa. Auton huollan ja melkein aina korjaankin ite ja motskari ei oo tarvinnu kun huoltoo. Voisin väittää et uudehko renault/volvo/bmw tulis kallimmaksi vuodessa...

27

2812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HannuKaisa

Pyörän hinta 22 000 euroa
      Oma auto 28 000 euroa
      Vaimon auto 26 000 euroa
      Ja kaikkien vuosimalli 2007
      En huolla autoja itse, pyörän huollan itse

• hurjan kalliita kamoja

oma pyörä 8 000€
      miehen 9 000€
      auto 15 000€

• Hondatar

Nelipyöräsestä (-06) maksoin 24t, kakspyöräsestä (-05)13t. Arvot tänä päivänä jotain muuta, varsinkin autossa.

• 31.10.2007

Moottoripyörä 5 k€ kilometrejä 10 000 / vuosi
        Polkupyörä 0.5 k€ kilometrejä 100 / vuosi

Ykkös-auto 30 k€ kilometrejä 20 000 / vuosi
        Kakkos-auto 2 k€ kilometrejä 2 000 / vuosi
        Kolmos-auto 2 k€ kilometrejä 0 / vuosi

• säästäisin

Auto (-02) maksoi -03 noin 28 te, arvo 12 te?
      Mp maksoi tänä keväänä 14,5 te

Varmasti olisi tullut kalliimmaksi vaihtaa auto uuteen ja olisi ainakin tosi paljon tylsempää.

Toisaalta molemmat on sellaisia, ettei juuri nyt ole mitään tarvetta miettiä arvoja ja vaihtamisia. Kumpaakaan en huolla enkä tule huoltamaan itse. 70-luvulla purin ja kokosin kevarin moottorin sen verran monta kertaa, että nykyään olen mieluummin kahvilla, kun ammattilainen huoltaa.

• tulevia tarpeita varten

Pääoma kasvaa nykyään mukavasti riskirahastoissa.

• säästäisin
        tulevia tarpeita varten kirjoitti:

Pääoma kasvaa nykyään mukavasti riskirahastoissa.

Minulla ei ole tulevia tarpeita. Ja arvo-osuustilillä on pääomia ihan tarpeeksi kaikkiin tuleviin auto- ja mp-kauppoihin.

Onnea riskirahastosijoituksiin. Suosittelen kuitenkin katsomaan kehityskäyriä useamman periodin yli. Tässä on menty niin monta vuotta ylöspäin, että joskus mennään alaskin päin.

• pyörä 4k€

Suhde voi jatkossa pienentyä mutta auto pysyy ainakin tuplahintaisena.

• äää öööö

vai mitä nyt kysyttiinkään.... :)

• Old Biker.

Taisit ottaa hieman liian suuren annoksen, koska näyttää tuo ajatus sekoavan kokonaan.

• öööö ää
        Old Biker. kirjoitti:

Taisit ottaa hieman liian suuren annoksen, koska näyttää tuo ajatus sekoavan kokonaan.

Sori luulin olevani selkeä heitossani. Noh väännän Old Bikerillekin oikeen rautalangasta, nim "vaatimaton" aloitti "Tunnistatko Snobiutesi" johon tämä mun heitto oli suora viite, kapish?

• Kielitaitoinen motoristi
        öööö ää kirjoitti:

Sori luulin olevani selkeä heitossani. Noh väännän Old Bikerillekin oikeen rautalangasta, nim "vaatimaton" aloitti "Tunnistatko Snobiutesi" johon tämä mun heitto oli suora viite, kapish?

Yrittänet kirjoittaa italian kieltä. Verbi ymmärtää (capire) taipuu näin

io capisco
        tu capisci
        lei capisce
        noi capiamo
        voi capite
        loro capiscono

Eli jos yritit kirjoittaa "tajuatko", sinun olisi pitänyt kirjoittaa capisci. Suomen kielessaä ei ole sanaa kapish.

Terveisin
        kielitaitoinen pilkunviilaaja

• pppp eeee
        Kielitaitoinen motoristi kirjoitti:

io capisco
        tu capisci
        lei capisce
        noi capiamo
        voi capite
        loro capiscono

Eli jos yritit kirjoittaa "tajuatko", sinun olisi pitänyt kirjoittaa capisci. Suomen kielessaä ei ole sanaa kapish.

Terveisin

En yrittäne.
        Tammen nykysuomen slangisanakirjan, täydentänyt Otto K. Malinen, sivulla 56 löydät viitauksen kapish (bonjaatko, kässäätkö toope, menikö perille). Varsin käytetty muodossaan, erityisesti varhaisnuorison keskuudessa, joten KAPISH vaan suomalaisittain!
        Ilmeisesti sen toisen asian taisitkin hogata... :)

• Nimetön
        öööö ää kirjoitti:

ihmiset paljasti itsensä...
        Ihminen, se vaan ei malta olla kehuskelematta sillä mitä omistaa.

• Olli Hokkanen
        Kielitaitoinen motoristi kirjoitti:

io capisco
        tu capisci
        lei capisce
        noi capiamo
        voi capite
        loro capiscono

Terveisin

Mitä tai mikä on "Suomen kielessaä".

"lei capisce " mutta entäs jos se on Erkki

Ei pysty, liian hapokasta, ei pysty.

Nyt kävi näin.

• suzukisti

Auton huollan itse kun muistan... arvo 4-5ke ja mopo on 07 eli ketjut öljyän. Muuta ei passaa et takuu pelaa.

• M.S.

Auto = 0 euroa
        MP = 0 euroa

OK talo 620.000 euroa.

Kuitenkin ajan sekä autoa että "mopoa" säännölisesti.

• samoissa

hintaluokissa liikutaan,autoo talvella jonkin verran tarttee,ni pakko sellastakin riesaa pitää.

• menee pyöriin.

Jos jotain joskus jää,ni bussikorttin ostan.

• KÖYHA

mopo 800 ja auto 400eur.

• V70/CBR600F

että meillä näin..

• sillä on :=)
      mun mopo maksoi 2000e
      ja auton arwo on noin 3000-5000e
      eikä ole mitään kiirettä waihtaa kumpaakaan :=)
      se että olenkin wäliinputoaja museorekisterissä :=)
      ei sekään haittaa tjn
      autolle se pärjää aina tjn ;)
      mut wakuutus maksut onkin toinen juttu
      huollan itse molemmat jos wiitsin :=)

• ggyjgjygjygjgjgj

mulla on 06 mallin 1000 gsx-r ja 85 mallin corolla.maksetut hinnat:13800 ja 320 euroa,näin siksi että autoilu vituttaa aina kun sitä joutuu tekemään,eikä siksi kiinnosta laittaa senttiäkää enempää mihikää kotteroo kiinni.

• olet vielä

keskenkasvuinen tai muuten henkisesti kehittymätön.

• Old Biker.
        olet vielä kirjoitti:

keskenkasvuinen tai muuten henkisesti kehittymätön.

Entäs sitten? Mikäs olet itse?

Tiedätkö, että motoristi kunnioittaa toista motoristia ja hänen ajokkejaan, olkoon ne sitten mitä tahansa.

Motoristille ei ole päätarkoitus toisen luokkaaminen.

• mainitaan eri autoja

Tässäkin ketjussa mainitaan muutamia automalleja jotka ovat tavallisia pyöriä rahalla mitattuna kalliimpia...joskaan yhdelläkään niistä ei saa alkuunkaan samantasoista nautintoa kuin esim. 600cc CBR Hondalla (keskikokoinen peruspyörä siis).

On toki olemassa autoja joiden suorituskyky ja mukavuus kaikin puolin on parempi kuin minkään pyörän mutta sellaisiin on kovin harvoilla varaa. No esimerkkinä Bugatti Veyron...

Hinnalla ei siis mielestäni mitata auton ja pyörän eroa. Suurelle osalle motoristeista kysymys on niin pitkälle edenneestä harrastuksesta, että auto on pelkkä välttämätön paha ja sateensuoja ja pyörä taas harrastus ja samalla nautintoväline. Niin minullekin. Auton arvostus esineenä ei siis ole kovin korkealla.

Uudehkon auton pitäminen tulee todellakin kalliimmaksi kuin pyörän vaikka kysessä on VAG-konsernin LongLife-tuote pitkillä huoltoväleillä.

• että pyöräni

(2kpl, museo- sekä kioskipyörä) ja auto ovat rahallisesti samanarvoisia oman aikansa klassikoita joita ei usein maantiellä tule juuri vastaan. Nautin kaikilla ajamisesta mutta sateella ja talvella molemmat ovat lämpimässä tallissa. Minulla harrastus ei siis ole edennyt niin vakavalle tasolle että autoni olisi pelkkä välttämätön paha. Ja luulenpa vielä etten ole ajatuksineni yksin.

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4726
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2169
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1743
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      184
      1722
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      166
      1548
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      281
      1401
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      201
      1242
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1169
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      205
      1146
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1104
    Aihe