Punakorvakonnani on alkanut nirsoksi. Kun sain sen se söi pelkästään eläinkaupasta ostettavia vesikonnan nappuloita (pellettejä). Aloin syöttään sille kuitenkin myös kalaa, katkarapuja ja simpukoita. Nyt alkanut nirsoksi, elikkä pelletit ei kelpaa enää ollenkaan. Kun laitan niitä veteen ne jää aina syömättä ja on nälissään vaikka monta päivää, mutta kun otan sen jalottelemaan ja annan eri astiassa katkarapuja (kuorelliset tällä hetkellä kelpaa parhaiten) tai simpukoita (aiemmin herkkua, nyt ei nekään enää niin kelpaa) tai eilen kelpasi ahvenfileen palat.. Mitä muuta nyt syötän kun tuollalailla alkanut nirsoileen, kun olen lukenut, että katkaravuista ei saa tarpeeksi ravintoa tai siis vitamiinejä.. kun ennen oli hyvä antaa silloin tällöin muuta kun tiesin, että saa pelleteistä vitamiinit.. Auttakkee, elikkä luetelkaa mitä ruokia nyt voin kokeilla.. vihannekset ja hedelmät ja salaatit eivät ole kelvanneet..
Nirso konna
minun syynikö
2
293
Vastaukset
- syömään kun tuoretta
tavaraa hae eläinkaupasta nudrobalia:) vai nutrobal.. no kumminkin monivitamiini valmiste noille konnille ja matelijoille:D mutta hiukan hankala antaa konnalle itse pyörittelin ruuvan siinä ja jos oli tarpeeksi iso haukkapala annoin sormien välistä suoraan konnille:D
käsittääkseni vanhemmiten konnat "vesi" käy syömään enemmän kasvis pitoisia aterioita mutta tiedä häntä onko joku "urbaani legenda":D - Puikula-pulla
Kannattaisi tutustua lääkärin ohjeisiin ja kysyä asiaa eläinlääkäriltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3922124Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882039- 981752
- 4421715
- 71414
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1091183- 211955
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9876Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41812Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72800