Nirso konna

minun syynikö

Punakorvakonnani on alkanut nirsoksi. Kun sain sen se söi pelkästään eläinkaupasta ostettavia vesikonnan nappuloita (pellettejä). Aloin syöttään sille kuitenkin myös kalaa, katkarapuja ja simpukoita. Nyt alkanut nirsoksi, elikkä pelletit ei kelpaa enää ollenkaan. Kun laitan niitä veteen ne jää aina syömättä ja on nälissään vaikka monta päivää, mutta kun otan sen jalottelemaan ja annan eri astiassa katkarapuja (kuorelliset tällä hetkellä kelpaa parhaiten) tai simpukoita (aiemmin herkkua, nyt ei nekään enää niin kelpaa) tai eilen kelpasi ahvenfileen palat.. Mitä muuta nyt syötän kun tuollalailla alkanut nirsoileen, kun olen lukenut, että katkaravuista ei saa tarpeeksi ravintoa tai siis vitamiinejä.. kun ennen oli hyvä antaa silloin tällöin muuta kun tiesin, että saa pelleteistä vitamiinit.. Auttakkee, elikkä luetelkaa mitä ruokia nyt voin kokeilla.. vihannekset ja hedelmät ja salaatit eivät ole kelvanneet..

2

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syömään kun tuoretta

      tavaraa hae eläinkaupasta nudrobalia:) vai nutrobal.. no kumminkin monivitamiini valmiste noille konnille ja matelijoille:D mutta hiukan hankala antaa konnalle itse pyörittelin ruuvan siinä ja jos oli tarpeeksi iso haukkapala annoin sormien välistä suoraan konnille:D

      käsittääkseni vanhemmiten konnat "vesi" käy syömään enemmän kasvis pitoisia aterioita mutta tiedä häntä onko joku "urbaani legenda":D

    • Puikula-pulla

      Kannattaisi tutustua lääkärin ohjeisiin ja kysyä asiaa eläinlääkäriltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe