Täällä on niin paljon negatiivista kirjoitusta, että ajattelin pistää yhden positiivisenkin. Olen kahden lapsen kummi (1-vuotiaan ja 16-vuotiaan) ja hyvin ylpeä kummi. Olin todella otettu kun minua näihin kunniatehtäviin on pyydetty.
Minulle ei ole saneltu mitä minulta odotetaan. Olen katsonut etuoikeudekseni kuitenkin muistaa lahjalla näitä kummilapsia niin syntymäpäivinä ja joulunakin. En koe olevani lahjalinko vaan haluan ilostuttaa näitä ihania lapsia lahjoillani.
Olen molempien elämässä mukana vahvasti. En päivittäin, mutta viikottain. Tarpeen vaatiessa hoidan tätä pienempää...toki tarve on ollut vain kerran, mutta hyvin meni joten eiköhän toinenkin kerta vielä tule. En tunne, että kummilapsen vanhemmat olisivat hyväksikäyttäneet statustani kummina, vaan tarjouduin itse. Koen, että kummina olen tukena ja turvana myös lapsen vanhemmille.
Teini-ikäinen kummilapseni asuu kaukana (500 km), joten hänelle soittelen ja s-postailen. Eihän yhteydenpidon tarvitse olla vaativaa. Siinä samalla kun laitan spammina vitsejä menemään työkavereille niin laitan myös kummilapselle. Soittelen hänelle turhan päiväisiä asioita ja hän soittelee minulle. Kertoo asioita, joihin tarvitsee aikuisen näkökulmaa mutta ei sitä omilta vanhemmiltaan uskalla pyytää. Olen myös tämän luottamuksen arvoinen.
Kummina olo on palkitsevaa. Olen saanut luotua erityislaatuisen suhteen (toinen sukua toinen ystävien lapsi) molempiin kummilapsistani. Myös ystävieni lapsen kummina olo on lähentänyt välejä entisestään ystäviini. Meillä kun on nyt yhteinen ilo ja murhe!
Kummilapsi pääsi ripiltä viime kesänä...voi sitä onnea ja ylpeyttä. Kyyneleitä oli niin kovin paljon ja alttarille siunaamaan meneminen oli hienoa...onneksi en silloin itkenyt.
Olen ylpeä kummilapsistani. Toivottavasti he ovat ylpeitä myös minusta.
Onnellinen ja ylpeä
2
293
Vastaukset
- kummi84
Mukava lukea täältä välillä myös tällaista :)
Kummilapsemme on nyt vasta muutaman kuukauden, mutta toivon että saisimme luotua häneen samankaltaisen suhteen kun sinulla tuon isomman kanssa on jo :)
Uskon todella että kummilapsesi voivat olla ylpeitä kaltaisestasi kummista :)
Itse olin nuorena jopa kateellinen kaverilleni joka teki kumminsa kanssa kaikenlaisia juttuja ja oli yhteysissä muulloinkin kun juhlapäivinä.. - hmv
Minulla on yksi kummipoika (6kk) ja olen hyvin ylpeä pojasta! Olen nähnyt hänet vain kerran ja se johtuu siitä että poika asuu USAssa ja itse täällä Suomessa.. Mutta silti hän on minulle hyvin tärkeä, ja myös hänen sisaruksensa, jotka ovat myös serkkujani... Oli suuri kunnia saada kutsu kummiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381