Itsetyydytys ja paniikkihäiriö

__huolestunut__

Olen lukenut netistä juttuja ahdistuneisuuden/paniikkihäiriön suhteesta itsetyydytykseen ja asia on jäänyt askarruttamaan minua suuresti. Siksi haluaisin avata ASIALLISEN keskustelun koskien teemaa.

Olen itse kärsinyt pitkäaikaisesta paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuudesta jo vuosia, mutta huomasin molempien ongelmien pahentuneen merkittävästi (varsinkin tuon ahdistuneisuuden ja alakuloisuuden), kun aloin tyydyttää itseäni 2-3 kertaa joka päivä. En tiedä, onko näillä kahdella asialla mitään tekemistä toistensa kanssa ja haluaisinkin kuulla muiden kommentteja ja kokemuksia. Luulen, että masturboinnista on tullut minulle pakkomielle ja eikös yleensä tällaisilla asioilla ole taipumusta vaikuttaa myös mielenterveyteen.

3

1447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruiskis kimmo

onanoi rauhassa on hyvä että pystyt rentoutumaan, ja nauttimaan . monesti paniikkkilääkitys tuo siihen ongelmia, sehän vituttaa....:)))

• Mun mielestä

Siis jos olet NAINEN, niin mielestäni masturboinnissa ei pitäisi olla haitallisuutta elimistölle tai henkiselle puolelle, muuta kuin siinä muodossa, että jos tuntee masturboinnin vääränä, likaisena tms. jolloin voi seurata ahdistusta ja masennusta tms.

Mielestäni masturbointi ei myöskään ole oikea lääke masennuksen aiheuttaman lamaantuneisuuden/ahdistuksen parantamiseksi. Kannattaisi yrittää etsiä ne ongelmat miksi masentaa/ahdistaa, ja yrittää vaikuttaa niihin.

Luulisin, että masturbointi ja huono olo, kulkevat käsikädessä. Huono olo ajaa ihmisen etsimään parempaa oloa, tässä tapauksessa masturbointia mahdollisimman usein, mikä ei kuitenkaan ole ratkaisu ongelmiin.

Sitten myös epäilisin, että paniikkihäiriöisellä orgasmi saattaa aiheuttaa lisäongelmia, sillä se on kuitenkin todella voimakas fyysinen reaktio, kun saa orkut (hengitystiheys kasvaa, sydän hakkaa, hiostaa, silmissä sumenee, kouristeluja jne.)

Tämä jälkimmäinen kappale pätee myös miehiin, mutta sitten miehistä lisää:

jos olet taas MIES, niin

kuten tuolla alemmassa keskustelussa kirjoitinkin, niin en usko, että masturbointi aiheuttaa itsessään juurikaan henkisiä ongelmia, vaan se, että siitä seuraa liian usein suoritettuna ainevajautta elimistössä.

Itse harrastin parhaimmillaan 5 krt päivässä, joka viikonpäivä masturbointia, joten en yhtään ihmettele, että olin aivan sekaisin :-)

Ainakin itellä oli sillai, että mitä useammin masturboin, sitä heikommat orgasmitkin sain.

Joten suosittelen, että kokeilet pakottaa itsesi vähentämään masturbointia reippaasti. Se ei ole helppoa, tiedän sen :-) mutta mun mielestä on parempi, että on kelvollinen olo useammin ja paremmat orkut, kuin hetkellinen laskeva euforia monesti päivässä, sekä omata pitkäaikaisia ahdistusoireita...

• Anonyymi

Itsetyydytys ei ole paha asia, paitsi uskonnollisesti. Sitä harrastaa kaikki jossain vaiheessa elämää, mutta lähtökohtaisesti voisi ajatella että onko ongelma enempi halu kontrolloida aomaa tekemistä kuin itse nautinto?. Jos et koe mielihyvää, niin voisiko syy olla jossain muualla silloin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4215
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2126
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1944
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1851
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      446
      1739
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      55
      1375
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      464
      1300
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1296
    Aihe