Eilen päätin pistää suvikumit säilöön ja nastat alle. Muistin että ne pitäisi tasapainottaa, joten ajoin Euromasteriin.
Otettiin vanteet pois, talvi setti tasapainotettiin ja laitettiin auton alle. Menikö siihen nyt 15 min ja lasku, 70 EUROA!
En ollut uskoa alkuunkaan - mutta näin se vain on.
Eräs asiakas laski että ne tekee ainakin 10 tonnin tilin päivän aikana - vain työllä ilman rengasmyyntiä.
Euromaster ryöstää
20
9731
Vastaukset
- Tomppa79
Aika kallis oli kieltämättä tuo homma, mutta nykyisin tuo rahastus on mennyt ihan mahdottomaksi. Itse pidin jo kalliina kun jouduin vaihdattamaan kaksi uutta rengasta autooni (renkaat oli omasta takaa). Työhön sisältyi kahden renkaan irroitus autosta, vanhat renkaat vanteilta pois ja uudet tilalle, näiden tasapainotus ja lopuksi renkaat paikoilleen. Hinta oli 13,50 euroa/kappale, eli 27 euroa yhteensä! Aikaa hupeni se 15 minuuttia tuohon hommaan.
- Topias
Millä ilmeellä ihmiset luulevat yrityksen pyörivän? Jos yritys ei tee tulosta, se on entinen yritys. Ajattele koneiden hinnat, palkat ja niiden lisät, arvonlisävero ja normaalit verot, vuokrat, sähköt... niin ja kyllä se yrittäjäkin tarvii jotakin sen riskin edestä, että hommassa voi mennä talo ja tavarat. Kyllä se on minusta pieni raha, tai tekisitkö itse sillä rahalla?
- entinen rengasmies
jostain se on niidenkin raha saatava. euromasterista en tiedä mutta liikkeessä jossa itse olin töissä ei asiakkaista muulloin kuin sesonkina paljon käynytkään. silloin on taottava kun rauta on kuumaa!
yrittäkää nyt ymmärtää tuo, jos et itse saa renkaita alle laitettua niin siitä saa sitten maksaakkin! tyhmyydestä sakotetaan. olisit vain vienyt tasapainotettavaksi niin olisit päässyt paljon halvemmalla. - nirinnarin
Vaikka et itse vaivautunut tekemään.Olisi ollut koko kesä aikaa teettää tasapainotuskin,pitikö nyt sesonkiaikana ?
Jollain niiden on elettävä luppoajatkin.- raivostunut
Kyseessä oli TASAPAINOTUS - eli tärinät pois. Tallistani löytyy kaikkea muuta paitsi tuo laite.
Muutoin vaihdan aina autoni renkaat - itse.
Mitä laskun määrään tulee, niin se vastaa lähemmäs 300 € tuntivelotusta. - asia ratkeaa
raivostunut kirjoitti:
Kyseessä oli TASAPAINOTUS - eli tärinät pois. Tallistani löytyy kaikkea muuta paitsi tuo laite.
Muutoin vaihdan aina autoni renkaat - itse.
Mitä laskun määrään tulee, niin se vastaa lähemmäs 300 € tuntivelotusta.Sanontahan kuuluu, että ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Ja ei kysyvä tieltä eksy, eli olisit voinut kysyä etukäteen tasapainotustyön hinnan. Se ei maksa mitään.
Tulevaisuutta ajatellen sinun kannattaisi varmaankin hankkia talliisi tasapainotuskone. Haukkuu varmasti hintansa jollain aikavälillä.
http://www.eurovulk.fi/Tasapainoituskoneet_.htm - Ei kiskurihinnoille
asia ratkeaa kirjoitti:
Sanontahan kuuluu, että ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Ja ei kysyvä tieltä eksy, eli olisit voinut kysyä etukäteen tasapainotustyön hinnan. Se ei maksa mitään.
Tulevaisuutta ajatellen sinun kannattaisi varmaankin hankkia talliisi tasapainotuskone. Haukkuu varmasti hintansa jollain aikavälillä.
http://www.eurovulk.fi/Tasapainoituskoneet_.htmBilteman tasapainotuskone on kanssa hyvä.Hintaakin vain 850e.Koneen toiminta on lähes identtinen alla olevan videon kanssa.Eli varsin helppo ja tarkka laite.
http://www.youtube.com/watch?v=eP05hnYhA88 - tosi huippua, jee!
Ei kiskurihinnoille kirjoitti:
Bilteman tasapainotuskone on kanssa hyvä.Hintaakin vain 850e.Koneen toiminta on lähes identtinen alla olevan videon kanssa.Eli varsin helppo ja tarkka laite.
http://www.youtube.com/watch?v=eP05hnYhA88Kiva kun palautit 2007 vuoden typerän ketjun lisäämällä typerän neuvon.
Tuolla sijoituksella ottaen huomioon oheiskulut, ei tuo maksa itseään ikinä takaisin. - sitroen.
tosi huippua, jee! kirjoitti:
Kiva kun palautit 2007 vuoden typerän ketjun lisäämällä typerän neuvon.
Tuolla sijoituksella ottaen huomioon oheiskulut, ei tuo maksa itseään ikinä takaisin.Taannoin (30 v sitten?) oli myynnissä vaakasysteemiin perustuvia yksinkertaisia tasapainotuslaitteita joilla sai staattisen tasapainotuksen tehtyä kiitettävällä tarkkuudella. Siinä oli keskikärjen varassa oleva levy, joka kiinnitettiin vanteeseen ja vanne kärjen varassa jonkun päälle. Laitteen päällä oleva pyöreä vesivaaka näytti, minne päin yhdistelmä oli kallellaan. Ja sitten ylinnä olevalle reunalle painoja kunnes vanne oli vaakasuorassa.
Mistä tällaisia vielä saisi ostaa? - Aikaan ennen
sitroen. kirjoitti:
Taannoin (30 v sitten?) oli myynnissä vaakasysteemiin perustuvia yksinkertaisia tasapainotuslaitteita joilla sai staattisen tasapainotuksen tehtyä kiitettävällä tarkkuudella. Siinä oli keskikärjen varassa oleva levy, joka kiinnitettiin vanteeseen ja vanne kärjen varassa jonkun päälle. Laitteen päällä oleva pyöreä vesivaaka näytti, minne päin yhdistelmä oli kallellaan. Ja sitten ylinnä olevalle reunalle painoja kunnes vanne oli vaakasuorassa.
Mistä tällaisia vielä saisi ostaa?En ole enää nähnyt, mutta sellaista tuli aikanaan käytettyä enemmänkin ja tasapainoitus onnistui, mutta renkaatkin oli siihen aikaan 135-13 ja motaria tuli ajettua vähän... nyt en usko että tasapainoitus riittäisi 205-17 ja paljon motaria ajavana.
Ja aloittajalle vinkiksi, se renkainen alta otto ja alle laitto maksaa myös.
Ja jos "Otettiin vanteet pois" tarkoitti talvirenkaiden laittoa samoille vanteille, niin tuohan oli jo halpa hinta... - alleyllejaväliin
Aikaan ennen kirjoitti:
En ole enää nähnyt, mutta sellaista tuli aikanaan käytettyä enemmänkin ja tasapainoitus onnistui, mutta renkaatkin oli siihen aikaan 135-13 ja motaria tuli ajettua vähän... nyt en usko että tasapainoitus riittäisi 205-17 ja paljon motaria ajavana.
Ja aloittajalle vinkiksi, se renkainen alta otto ja alle laitto maksaa myös.
Ja jos "Otettiin vanteet pois" tarkoitti talvirenkaiden laittoa samoille vanteille, niin tuohan oli jo halpa hinta...aloittaja varmaankin kiitttää kuudenvuoden takaa tuosta oikaisusta.
- Anonyymi
alleyllejaväliin kirjoitti:
aloittaja varmaankin kiitttää kuudenvuoden takaa tuosta oikaisusta.
Ihme idiootit kuvittelee, että näitä lukee vain se aloittaja eikä kukaan muu. Itsepä luenkin tätä ketjua täältä kahdeksan vuoden päästä tulevaisuudesta!
- Anonyymi
raivostunut kirjoitti:
Kyseessä oli TASAPAINOTUS - eli tärinät pois. Tallistani löytyy kaikkea muuta paitsi tuo laite.
Muutoin vaihdan aina autoni renkaat - itse.
Mitä laskun määrään tulee, niin se vastaa lähemmäs 300 € tuntivelotusta.Hölmöä ajattelua laskea jotain tuntiveloitushintoja. Ei siellä rengasliikkeessä ole jatkuvaa asiakasvirtaa ilman taukoja ja jokainen työ kestää 15min.
- mnui brtf
nykypäivänä renkaitten kierrätys takaa eteen 28e.Aikaa meni ainakin 3min.No olishan tuon itsekin tunkin kanssa voinut tehdä,mut puhuin pesun vanteille samaan hintaan(helventi tiheät ja monipuolaiset alut)Nyt on puhtaat myös puolien välistä
- persu
Hinta 100 euroa rengastyöt 4kpl. Tikkurilan ja Puistolan rengas.
Matin rengas ja Autofix 40 euroa.
vertaa.fi - Kesämakkara
Minulta laskuttivat renkaanpaikkauksessa alle laitosta, vaikka vein pelkän renkaan vanteella ilman autoa. Kun huomautin asiasta, niin kertoivat ettei tuo nyt vaikuta lopulliseen hintaan. näin JÄMSÄSSÄ
- tietäjäjämsästä
Kannattaa opetella lukeen kuitti oikein ;)
- Anonyymi
Vein auton Euromasterille (Lahti) renkaiden tasapainotukseen ja kulmien säätöön raidetankojen vaihdon jälkeen.
Ohjauskulmat tuli kuntoon mutta se vaati kaksi uudelleenkäyntiä. Aluksi ei osattu/ymmärretty säätää auton takapään kulmia ollenkaan (ISO MIINUS TÄSTÄ), joten arvot oli edelleen sikinsokin vaikka nelipyöräsuuntaus tilattu.
Uudelleenkäynnillä (kun huomasin ettei muutoksia taakse ole tehty ollenkaan) ne tuli kohdalleen.
Sitten viikon päästä katsastuksessa jäi kiinni löysästä raidetangon mutterista. (Pyöri ihan sormivoimin kierrettä pitkin). Vein auton heti uudelleen Euromasterille ja auto otettiin tutkittavaksi. Liikkeessä sanottiin etteivät olleet säätäessä koskeneet mutteriin, ja säätö tehty avaamalla vaan toinen mutteri, mutta se on HÖLYNPÖLYÄ koska raidetangon sisäpää on silmukalla (piilossa moottorin takana) ja pultti siitä läpi, ei pyörivällä nivelellä. Joten molemmat mutterit, myös kyseinen löystynyt mutteri on pakko avata ja kiristää kun aurauskulmat säätää. Ensimmäinen moka menisi vielä kokemattoman asentajan piikkiin mutta selitys siitä ettei mutteriin olisi koskettu, menee jo yli, jotta voisi antaa hyvät arvosanat.
Jos jotain hyvää on keksittävä niin renkaat oli ainakin tasapainossa ensimmäisellä yrityksellä.- Anonyymi
Se joka raidetangon päät vaihtaa, lähtökohtaisesti työhön kuuluu kulmien säätö. Mitä oot ajatellu ajamalla rengasliikeeseen kulmien säätöön? Tyhmää...?!
- Anonyymi
No vähän vanha ketju, mutta ... 70€ tuntipalkka ( alkava tunti) vaikuttaa ihan normilta eikä edes kalliilta. Jos haluaa ilmaiseksi, niin tee ite niinkuin minä. Jos ei taito taivu niin älä viitti tommosesta valittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733941- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026