näin helppoa se on; annetaan puolet suomen autoista (tankki täynnä) turhille maahanmuuttajille ja lähetetään joukko kotimatkalle.tässä lyödään kaksi kärpästä kerralla,päästään eroon turhista autonrotteloista
sekä rasismin aiheuttajista.
rasismiin ratkaisu
14
1196
Vastaukset
- -karvapää-
mikä se on?
- R.E.Alisti
Kaikki häiriöitä ja kustannuksia aiheuttavat loisijat.
- -karvapää-
sellainen henkilö jonka ainoa tarkoitus on saada henkilökohtaista hyötyä ja joka ei ole valmis tuomaan yhteiskuntaan mitään hyödyllistä...
- turhin mamu
Me perussuomalaiset emme ansaitse suvaitsemattomia ja sopeutumattomia muslimeja
tänne,omaan isänmaahamme.Afrikka ottakoot takaisin tuhlaajamamunsa. -karvapää- kirjoitti:
sellainen henkilö jonka ainoa tarkoitus on saada henkilökohtaista hyötyä ja joka ei ole valmis tuomaan yhteiskuntaan mitään hyödyllistä...
jos on niin kuka?
- Anti-Demari
karvapää kirjoitti:
jos on niin kuka?
Älä sentään noin tyhmiä kysele, tai esitä noin tietämätöntä.
- funeral_himler
turhin mamu kirjoitti:
tänne,omaan isänmaahamme.Afrikka ottakoot takaisin tuhlaajamamunsa.ei kait sisukimppu tarkoittanut että nämä tyypit olisi täysin turhia... vaan että he ovat meidän yhteiskunnallemme täysin hyödyttömiä
kun meillä kuitenkin on vanhuksia, vammaisia, juoppoja, narkkareita, sekakäyttäjiä taparikollisia ja elämäntapa työttömiä sun muuta pelkkiä kuluja tuottavaa sakkia jo omassa kansassa niin emme me tänne tarvitse tänne enää mitään afrikkalaisia vahvistuksia tähän porukkaan.
minua ja montaa muutakaan veronmaksajaa ei taatusti huvita olla maksajan roolissa tässä rallissa - Mamuniikki
funeral_himler kirjoitti:
ei kait sisukimppu tarkoittanut että nämä tyypit olisi täysin turhia... vaan että he ovat meidän yhteiskunnallemme täysin hyödyttömiä
kun meillä kuitenkin on vanhuksia, vammaisia, juoppoja, narkkareita, sekakäyttäjiä taparikollisia ja elämäntapa työttömiä sun muuta pelkkiä kuluja tuottavaa sakkia jo omassa kansassa niin emme me tänne tarvitse tänne enää mitään afrikkalaisia vahvistuksia tähän porukkaan.
minua ja montaa muutakaan veronmaksajaa ei taatusti huvita olla maksajan roolissa tässä rallissaVanhuksista tai vammaisista ei ole mitään hyötyä, kun eivät maksa tuloveroja enää, vai? Ja ikääntyessäsi tai mahdollisessa onnettomuudessa invalidisoituessasi aiot poksauttaa aivosi pihalle koska tiedät, että muut joutuvat maksajan rooliin? Entä jos saisit kehitysvammaisen lapsen - pitäisikö siinä tapauksessa Afrikasta tullutta veronmaksajaa huvittaa roolinsa?
Kovien arvojen kannattajissa ärsyttää eniten tuo ainainen marina, aivan kuin olisitte ainoat, jotka maata pystyssä pitävät. Meidän muiden täytyy maksaa verot ja päälle kuunnella vielä tuota marinaakin! Työssäkäyvät "somalimuslimit" (joiden lapsuuden verotaakka ei ole muuten suomalaisia rasittanut, toisin kuin ilm. meidän kummankin!) saavatkin sitten lukea kuuluvansa vielä ryhmään: "juopponarkkarisekakäyttäjät"?
Ja mitä tulee selkärankaan, niin onko joku kuullut periaatteistaan hautaan asti kiinni pitävästä kovien arvojen kannattajasta? Muista sitten itse aina, että peräänkuulutat armotonta yhteiskuntaa jossa ihmisen hyödyllisyys määritetään ainoastaan senhetkisen veronmaksukykynsä mukaan. Anti-Demari kirjoitti:
Älä sentään noin tyhmiä kysele, tai esitä noin tietämätöntä.
muslimit on yhtä yhtenäinen joukko kuin kristityt tai buddhalaiset, hindulaiset, juutalaiset jne.
Tosi helppo nähdä yhtenä ryhmänä!turhin mamu kirjoitti:
tänne,omaan isänmaahamme.Afrikka ottakoot takaisin tuhlaajamamunsa.Joskus tuntuu, että me muut emme oikein ansaitse suvaitsemattomia ja sopeutumattomia perssuja...
- funeral_himler
Mamuniikki kirjoitti:
Vanhuksista tai vammaisista ei ole mitään hyötyä, kun eivät maksa tuloveroja enää, vai? Ja ikääntyessäsi tai mahdollisessa onnettomuudessa invalidisoituessasi aiot poksauttaa aivosi pihalle koska tiedät, että muut joutuvat maksajan rooliin? Entä jos saisit kehitysvammaisen lapsen - pitäisikö siinä tapauksessa Afrikasta tullutta veronmaksajaa huvittaa roolinsa?
Kovien arvojen kannattajissa ärsyttää eniten tuo ainainen marina, aivan kuin olisitte ainoat, jotka maata pystyssä pitävät. Meidän muiden täytyy maksaa verot ja päälle kuunnella vielä tuota marinaakin! Työssäkäyvät "somalimuslimit" (joiden lapsuuden verotaakka ei ole muuten suomalaisia rasittanut, toisin kuin ilm. meidän kummankin!) saavatkin sitten lukea kuuluvansa vielä ryhmään: "juopponarkkarisekakäyttäjät"?
Ja mitä tulee selkärankaan, niin onko joku kuullut periaatteistaan hautaan asti kiinni pitävästä kovien arvojen kannattajasta? Muista sitten itse aina, että peräänkuulutat armotonta yhteiskuntaa jossa ihmisen hyödyllisyys määritetään ainoastaan senhetkisen veronmaksukykynsä mukaan.nykytekniikalla vammaista lasta tuskin saan se tullaan abortoimaan heti jos ultraäänissä jotain vammaisuuteen liittyvää löytyy sen teen myös puolisolleni selväksi ennen kuin sellaista lähdetään edes yrittämään.
ja kyllä minä aion poistua keskuudestamme jos invalidisoidun jos 93vuotias vaarinikin kävelee vielä selkäsuorassa ja kannattaa kovia arvoja niin teen myöskin minä loppuun saakka veri velvoittaa.
ja käsitit tietenkin tahallasi väärin pointin
vanhukset, vammaiset yms ovat olleet täällä syntymästään saakka ja osana yhteiskuntaa joka on rakennettu niin että nämä vanhukset ovat maksaneet aikoinaan minun koulunkäytini ja muita kuluja ja minä taas mielelläni maksan heidän vanhuutensa viettämisen ja mahdollisia muitakin kuluja mitä nämä vanhuksetkin ovat omalla työpanoksellaan kustantaneet vammaiset, tiettymäärä työttömiä ja muita rajoittuneita.
ja maahanmuuttajillekin olisin valmis maksamaan about vuoden puolitoista jotain työnhakuun tai koulutukseen innostavaa korvausta mutta jos tuloksia ei ala syntyä niin vaihtakoon maisemaa
mutta jos työpaikka löytyy ja muutenkin sopeutuu meininkiin niin tervetuloa.
tunnen montakin sellaista maahanmuuttajaa jotka tänne ovat sopeutuneet tekevät vakituista työtä ja viihtyvät jos he ovat siihen pystyneet niin ei se ylivoimaista voi olla muiltakaan. - Mamuniikki
nykytekniikalla vammaista lasta tuskin saan se tullaan abortoimaan heti jos ultraäänissä jotain vammaisuuteen liittyvää löytyy sen teen myös puolisolleni selväksi ennen kuin sellaista lähdetään edes yrittämään.
ja kyllä minä aion poistua keskuudestamme jos invalidisoidun jos 93vuotias vaarinikin kävelee vielä selkäsuorassa ja kannattaa kovia arvoja niin teen myöskin minä loppuun saakka veri velvoittaa.
ja käsitit tietenkin tahallasi väärin pointin
vanhukset, vammaiset yms ovat olleet täällä syntymästään saakka ja osana yhteiskuntaa joka on rakennettu niin että nämä vanhukset ovat maksaneet aikoinaan minun koulunkäytini ja muita kuluja ja minä taas mielelläni maksan heidän vanhuutensa viettämisen ja mahdollisia muitakin kuluja mitä nämä vanhuksetkin ovat omalla työpanoksellaan kustantaneet vammaiset, tiettymäärä työttömiä ja muita rajoittuneita.
ja maahanmuuttajillekin olisin valmis maksamaan about vuoden puolitoista jotain työnhakuun tai koulutukseen innostavaa korvausta mutta jos tuloksia ei ala syntyä niin vaihtakoon maisemaa
mutta jos työpaikka löytyy ja muutenkin sopeutuu meininkiin niin tervetuloa.
tunnen montakin sellaista maahanmuuttajaa jotka tänne ovat sopeutuneet tekevät vakituista työtä ja viihtyvät jos he ovat siihen pystyneet niin ei se ylivoimaista voi olla muiltakaan....ja vielä perinteinenkin.
”nykytekniikalla vammaista lasta tuskin saan se tullaan abortoimaan heti jos ultraäänissä jotain vammaisuuteen liittyvää löytyy sen teen myös puolisolleni selväksi ennen kuin sellaista lähdetään edes yrittämään.”
Sinänsä johdonmukaista, mutta ultraäänellä saati muilla menetelmillä ei löydetä, kuin erityisen suuret sikiön kehitykseen liittyvät poikkeamat.
” ja kyllä minä aion poistua keskuudestamme jos invalidisoidun”
Yhtälailla johdonmukaista. En toivo tietenkään sinulle onnettomuutta, mutta varsinkaan neliraajahalvaukseen johtavaa, jottet vahingossakaan joutuisi nielemään ylpeyttäsi.
” ja käsitit tietenkin tahallasi väärin pointin”
Kyllä minä varmaan pointtisi ymmärsin, enkä ainakaan tahallani väärin ymmäränyt. Mutta kirjoituksestasi sai kuvan, että ihmisen hyödyllisyys on sinulle yhtäkuin senhetkinen veronmaksukyky. Siitä taas sain pientä vihiä arvomaailmastasi, jota katsoin aiheelliseksi kommentoida, aivan niinkuin itsekin teet.
Ei tänne käsittääkseni mitään valtavia laumoja vanhus- tai vammaismamuja ole tullut tai tulossa! Itse näen asian siinä valossa, että työssäkäyvät mamut maksavat veroina vanhus- ja vammaismamujen elämisen, jos kenestäkään heistä ei ole ollut lapsuuden kustannuksia (jotka ovat muuten Suomessa, niin suuret, ettei sitä heti uskoisikaan). Tulevaisuudessa kantisvanhuksien eläkkeitä (ja muita kustannuksia) saadaankin maksaa sitten oikein urakalla, oltiin sitten mamuja tai ei.
En tiedä mikä tuo sinun ”veronmaksutaseesi” on, mutta sen tiedän että hyvin harva Suomessa maksaa tuloveroina saman summan, mitä käyttämiensä yhteiskunnan palvelujen rahamääräinen arvo olisi.
” ja maahanmuuttajillekin olisin valmis maksamaan about vuoden puolitoista jotain työnhakuun tai koulutukseen innostavaa korvausta mutta jos tuloksia ei ala syntyä niin vaihtakoon maisemaa
mutta jos työpaikka löytyy ja muutenkin sopeutuu meininkiin niin tervetuloa.”
Tuosta asettamasi aikarajan pituudesta jo huomaa, että elät enemmän reaalimaailmassa kuin useimmat tällä palstalla . Mutta toivoisin, että ymmärtäisit kuinka vaikea esim. somaleiden on saada työpaikkaa, vaikka kuinka innostaisi. Vuosi puolitoistakin voi olla lyhyt aika jos joutuu voittamaan ennakkoluuloja, samahan pätee ns. ikärasismi tapauksissa.
” tunnen montakin sellaista maahanmuuttajaa jotka tänne ovat sopeutuneet tekevät vakituista työtä ja viihtyvät jos he ovat siihen pystyneet niin ei se ylivoimaista voi olla muiltakaan.”
Rupesin miettimään, että tunnenko itseni lisäksi yhtäkään? Mutta tosiaan, tunnenhan minä joitain, mutten koskaan ennen ole ajatellut heitä maahanmuuttajina. Kuten en ajatellut itseänikään vielä vähän aika sitten!
Panee kyllä miettimään, että jos sinulla olisi valta, niin pistäisitkö nuo mamututtusi ja minut mamututtuineni pihalle 1,5 vuoden työttömyyden jälkeen?
Tuli tuosta sinun, ikäisekseen vetreästä, vaaristasi mieleen ”hyvät geenit” ja niiden myötä ns. haittaperiaate. Sen mukaan altruismi, l. näennäisesti pyyteetön auttamishalu, voisi esim. koiraalla olla naaraille signaali hyvistä geeneistä. Jos on resursseja auttaa muita, itselleen hyödyttömiä yksilöitä ja siitä huolimatta pärjätä elämässä sekä saada lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, on se osoitus yksilön paremmasta kelpoisuudesta suhteessa niihin, joilla tähän resursseja ei ole. Mutta teoriahan se tosiaan vain on, johon sattumoisin itse olen tykästynyt. - funeral_himler
Mamuniikki kirjoitti:
...ja vielä perinteinenkin.
”nykytekniikalla vammaista lasta tuskin saan se tullaan abortoimaan heti jos ultraäänissä jotain vammaisuuteen liittyvää löytyy sen teen myös puolisolleni selväksi ennen kuin sellaista lähdetään edes yrittämään.”
Sinänsä johdonmukaista, mutta ultraäänellä saati muilla menetelmillä ei löydetä, kuin erityisen suuret sikiön kehitykseen liittyvät poikkeamat.
” ja kyllä minä aion poistua keskuudestamme jos invalidisoidun”
Yhtälailla johdonmukaista. En toivo tietenkään sinulle onnettomuutta, mutta varsinkaan neliraajahalvaukseen johtavaa, jottet vahingossakaan joutuisi nielemään ylpeyttäsi.
” ja käsitit tietenkin tahallasi väärin pointin”
Kyllä minä varmaan pointtisi ymmärsin, enkä ainakaan tahallani väärin ymmäränyt. Mutta kirjoituksestasi sai kuvan, että ihmisen hyödyllisyys on sinulle yhtäkuin senhetkinen veronmaksukyky. Siitä taas sain pientä vihiä arvomaailmastasi, jota katsoin aiheelliseksi kommentoida, aivan niinkuin itsekin teet.
Ei tänne käsittääkseni mitään valtavia laumoja vanhus- tai vammaismamuja ole tullut tai tulossa! Itse näen asian siinä valossa, että työssäkäyvät mamut maksavat veroina vanhus- ja vammaismamujen elämisen, jos kenestäkään heistä ei ole ollut lapsuuden kustannuksia (jotka ovat muuten Suomessa, niin suuret, ettei sitä heti uskoisikaan). Tulevaisuudessa kantisvanhuksien eläkkeitä (ja muita kustannuksia) saadaankin maksaa sitten oikein urakalla, oltiin sitten mamuja tai ei.
En tiedä mikä tuo sinun ”veronmaksutaseesi” on, mutta sen tiedän että hyvin harva Suomessa maksaa tuloveroina saman summan, mitä käyttämiensä yhteiskunnan palvelujen rahamääräinen arvo olisi.
” ja maahanmuuttajillekin olisin valmis maksamaan about vuoden puolitoista jotain työnhakuun tai koulutukseen innostavaa korvausta mutta jos tuloksia ei ala syntyä niin vaihtakoon maisemaa
mutta jos työpaikka löytyy ja muutenkin sopeutuu meininkiin niin tervetuloa.”
Tuosta asettamasi aikarajan pituudesta jo huomaa, että elät enemmän reaalimaailmassa kuin useimmat tällä palstalla . Mutta toivoisin, että ymmärtäisit kuinka vaikea esim. somaleiden on saada työpaikkaa, vaikka kuinka innostaisi. Vuosi puolitoistakin voi olla lyhyt aika jos joutuu voittamaan ennakkoluuloja, samahan pätee ns. ikärasismi tapauksissa.
” tunnen montakin sellaista maahanmuuttajaa jotka tänne ovat sopeutuneet tekevät vakituista työtä ja viihtyvät jos he ovat siihen pystyneet niin ei se ylivoimaista voi olla muiltakaan.”
Rupesin miettimään, että tunnenko itseni lisäksi yhtäkään? Mutta tosiaan, tunnenhan minä joitain, mutten koskaan ennen ole ajatellut heitä maahanmuuttajina. Kuten en ajatellut itseänikään vielä vähän aika sitten!
Panee kyllä miettimään, että jos sinulla olisi valta, niin pistäisitkö nuo mamututtusi ja minut mamututtuineni pihalle 1,5 vuoden työttömyyden jälkeen?
Tuli tuosta sinun, ikäisekseen vetreästä, vaaristasi mieleen ”hyvät geenit” ja niiden myötä ns. haittaperiaate. Sen mukaan altruismi, l. näennäisesti pyyteetön auttamishalu, voisi esim. koiraalla olla naaraille signaali hyvistä geeneistä. Jos on resursseja auttaa muita, itselleen hyödyttömiä yksilöitä ja siitä huolimatta pärjätä elämässä sekä saada lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, on se osoitus yksilön paremmasta kelpoisuudesta suhteessa niihin, joilla tähän resursseja ei ole. Mutta teoriahan se tosiaan vain on, johon sattumoisin itse olen tykästynyt.en minä siitä ollut huolissani että tänne rynnisi vanhoja ja vammaisia mamuja vaan siitä että nämä ihan parikymppisetkin maahanmuuttajat taikka heidän lapsensa ovat vailla duunia tai opiskelu paikkaa
jolloin heistä ei ole kenellekkään mitään hyötyä edes itselleen... ja tämä näkyykin sitten aika synkissä rikostilastoissa.
sama ongelma kyllä koskee myöskin tiettyä osaa ihan kantaväestöstäkin joita en myöskään siedä yhtään sen enempää kun muualta tulleitakaan vetelehtijöitä.
mitään rahaa ei ainakaan työttömille tai toimeentulotuen piiriin kuuluville pitäsi minun mielestäni maksaa penniäkään vaan antaa jotakin henkilökohtaisia ruokalipukkeita tietty määrä kuussa joilla pitää pärjätä... reilupeli pysyt hengissä ilmaiseksi mutta kuitenkin sellainen systeemi joka ei houkuttele jäämään elämään muiden siivillä.
rahaa saa sitten kun tekee työtä sen eteen nykyinen systeemi on vaan passivoi työttömiä kansalaisuudesta riippumatta...
minä kyllä veikkaan että sinun kaltaisesi tyyppi saisi uusia töitä useammankin puolessatoista vuodessa jos nyt työttömyys iskisi...
vanha viisaus että tekevälle löytyy aina töitä pitää kyllä paikkansa kunhan ei vain rakentele sen duunipaikkansa suhteen heti hirveitä pilvilinnoja
itsekin olen kouluja käynyt ja sitten kun valmistuin karu todellisuus oli että oma ensimmäinen työpaikkani koulun jälkeen oli junasiivouksessa
mutta monien vuosien,firmojen ja alojen kautta olen päässyt nyt oikein mukavasti palkattuun ja mielyttävään työhön. - Mamuniikki
en minä siitä ollut huolissani että tänne rynnisi vanhoja ja vammaisia mamuja vaan siitä että nämä ihan parikymppisetkin maahanmuuttajat taikka heidän lapsensa ovat vailla duunia tai opiskelu paikkaa
jolloin heistä ei ole kenellekkään mitään hyötyä edes itselleen... ja tämä näkyykin sitten aika synkissä rikostilastoissa.
sama ongelma kyllä koskee myöskin tiettyä osaa ihan kantaväestöstäkin joita en myöskään siedä yhtään sen enempää kun muualta tulleitakaan vetelehtijöitä.
mitään rahaa ei ainakaan työttömille tai toimeentulotuen piiriin kuuluville pitäsi minun mielestäni maksaa penniäkään vaan antaa jotakin henkilökohtaisia ruokalipukkeita tietty määrä kuussa joilla pitää pärjätä... reilupeli pysyt hengissä ilmaiseksi mutta kuitenkin sellainen systeemi joka ei houkuttele jäämään elämään muiden siivillä.
rahaa saa sitten kun tekee työtä sen eteen nykyinen systeemi on vaan passivoi työttömiä kansalaisuudesta riippumatta...
minä kyllä veikkaan että sinun kaltaisesi tyyppi saisi uusia töitä useammankin puolessatoista vuodessa jos nyt työttömyys iskisi...
vanha viisaus että tekevälle löytyy aina töitä pitää kyllä paikkansa kunhan ei vain rakentele sen duunipaikkansa suhteen heti hirveitä pilvilinnoja
itsekin olen kouluja käynyt ja sitten kun valmistuin karu todellisuus oli että oma ensimmäinen työpaikkani koulun jälkeen oli junasiivouksessa
mutta monien vuosien,firmojen ja alojen kautta olen päässyt nyt oikein mukavasti palkattuun ja mielyttävään työhön.ja hiukkasen vasemmalle kallellaan ”vihreydessäni” lienenkin, ainakin joissain asioissa.
”....siitä että nämä ihan parikymppisetkin maahanmuuttajat taikka heidän lapsensa ovat vailla duunia tai opiskelu paikkaa
jolloin heistä ei ole kenellekkään mitään hyötyä edes itselleen... ja tämä näkyykin sitten aika synkissä rikostilastoissa.”
” sama ongelma kyllä koskee myöskin tiettyä osaa ihan kantaväestöstäkin joita en myöskään siedä yhtään sen enempää kun muualta tulleitakaan vetelehtijöitä.”
No kaikkihan me olemme siitä huolissamme, niin mamut kuin kantikset. Mutta eikö se ole yhtä lailla mahdollista, että nämä vetelehtijät tai rikolliset itsekin ymmärtäisivät, ettei heistä ole edes itselleen hyötyä? Jos eivät vaan löydä keinoa murtautua kierteestään. En minä usko, kai sitten pehmeämpiin arvoihin kallistuneena, että suurin osa tuosta mainitsemastasi joukosta valitsisi osaansa, jos saisivat tilaisuuden aloittaa alusta. Ei minullakaan ole valmiita ratkaisuja, mutta tarjoamalla mahdollisuuden uuden elämän aloittamiseen, luulisin yhteiskunnan hyötyvän pitkällä tähtäimellä enemmän kuin maton alle lakaisemalla (=>mitä tietenkin on myös koko ongelman kieltäminen!).
” mitään rahaa ei ainakaan työttömille tai toimeentulotuen piiriin kuuluville pitäsi minun mielestäni maksaa penniäkään vaan antaa jotakin henkilökohtaisia ruokalipukkeita tietty määrä kuussa joilla pitää pärjätä... reilupeli pysyt hengissä ilmaiseksi mutta kuitenkin sellainen systeemi joka ei houkuttele jäämään elämään muiden siivillä.”
Käsittääkseni koko sosiaaliturvan ideana on juuri se, ettet tipu mahdollisessa kriisitilanteessa yhteiskunnan ulkopuolelle, vaikka kriisi kauan kestäisikin. Ja kyllä sitä rahaa tarvitsee muuhunkin kuin ruokaan, ajattele nyt miten se työnhakukin sujuu taivasalta ilman puhelinta, lääkkeitä ym.? Takaisinmaksunaika koittaa sitten kun olet taas veroja maksamassa. Äläkä nyt liiaksi tuijota mitään huoltotaseita – It-johtajaakaan ei sydänkohtauksen saatuaan paljoa kiinnosta, onko ensiavunantaja maksanut veroja enemmän vai vähemmän, kuin mitä itse on. Kyllähän tämä yhteiskunta muodostuu kaikista kansalaisistaan (tai sitä odottavista), niin hyvässä kuin pahassa, eikä kaikki ole aina sitä miltä ensiksi näyttää.
” rahaa saa sitten kun tekee työtä sen eteen nykyinen systeemi on vaan passivoi työttömiä kansalaisuudesta riippumatta...”
No ongelmahan se on, mutta uskotko, ettei kansalaispalkkasysteemi jotenkin modifioituna toimisi? En oikein itsekään ole siitä vakuuttunut, lähinnä siksi, että uskon ihmisen pohjimmiltaan niin laiskaksi, että tiputtaa elintasonsakin minimiin mieluummin, kuin tekee motivoimatonta työtä. Mutten minä oikein keksi parempaakaan, kun olen vakuuttunut, että ”lipuke systeemisi” kävisi niiden päälle jotka ovat taloudellisessa tilanteessaan tahtomattaan ja joille tilanteensa parantamisesksi köyhyys olisi kohtalokasta. Itsekin kohtuu köyhästä perheestä lähteneenä tiedän, että kepin antaminen köyhälle, porkkanan sijasta, on likipitäen typerintä mitä voi tehdä. Luin joskus, että nykyisenkaltaisen talouskasvun ylläpitäminen vaatii jatkuvan n. 5% työttömyyden, mutten oikein perusteita ymmärtänyt, kun en ole talouteen erikoistunut. Jotenkin olen ajatellut, että säästöthän ne olisi kaikkein parhain tapa rahoittaa tilapäinen ahdinko, mutta kapitalismihan nimenomaan kannustaa tuhlaamaan rahat heti, ja vielä kaikenmaailman arvonsa hetimiten menettävään roinaan – muutenhan tuloksena on lama, joka johtaa väistämättä työttömyyteen!
” minä kyllä veikkaan että sinun kaltaisesi tyyppi saisi uusia töitä useammankin puolessatoista vuodessa jos nyt työttömyys iskisi...”
Oon tällä hetkellä opiskelija, mutta pitkällä työhistorialla varustettu sellainen. Ja töitä saan tällä hetkellä, niin paljon kun ehdin tehdä. Laman aikana uskoisin tilanteen olevan eri, silloin taitaa mennä ihonväri, papereiden ja taitojen edelle. Ja työttömänäkin olen ollut ja töitä irtosi vasta kun vaihdoin kaupunkia, vaikka töitä oli yhtä paljon kummassakin kaupungissa – sitä voi sitten miettiä, että mistä johtui?
Siivoamalla se minäkin nuorempana aloitin ja pelkään, että jos valmistuttuani en saa oman alan duunia, niin joudun siivoamaan, siitä huolimatta, että osaan muutakin alaani liittymätöntä.
Mukava keskustella vähän niinkuin ”vastapuolen” kanssa palstalla asiallisesti, luulin sen jo mahdottomaksi.
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322223
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472046- 391852
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3191843- 1091436
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161365Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71298Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101147- 411045
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036