thomsonin ongelmat ovat pahat

bridge

on thomsonin modeemi ja soneran kaapeli netti. nyt pitäisi osata mennä haravoimaan thomsonin asetuksia, kuten pistää purkki salatuksi ja vaihtaa uusi kanava.

minulla on thomsonin IP, mutta ei mene modeemiin sisälle ja vaikka nyt pääsisinkin sinne sisälle niin en kuitenkaan osaisi muuttaa mitään sieltä.

10

1076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luigi

thomsonissa ei ole mitään ongelmia vaan ongelma olet sinä joka et osaa tehdä mitään modeemille.

soneralta saa asentajan tekemään salauksen huokealla hinnalla, mutta ehkä se on parempi maksaa kuin yrittää itse, voisit saada vielä koko modeemin rikki.

• veijalainen

thomsonissa on tosiaan paljon ongelmia toisin kuin luigi väittää, mutta asetusten haravointi onnistuu kun menee modeemiin sisälle osoitteella 192.168.0.100 tai 0.10

sieltä salaus tehdään kohdasta wireless ja samasta kohtaan muutetaan myös kanava.

• sonera UP
        veijalainen kirjoitti:

thomsonissa on tosiaan paljon ongelmia toisin kuin luigi väittää, mutta asetusten haravointi onnistuu kun menee modeemiin sisälle osoitteella 192.168.0.100 tai 0.10

sieltä salaus tehdään kohdasta wireless ja samasta kohtaan muutetaan myös kanava.

sinun ei tarvitse laittaa modeemia salatuksi eikä myöskään vaihtaa kanavaa, jos laitat omat hallitut MAC.osoitteet niille kuuluville riveille ja samalla kohtaan closed network ruksi mikä tarkoittaa että nettisi suljetaan muilta käyttäjiltä eli tukiasemaasi ei näy vapaat verkot kohdassa

• kamrotten
        sonera UP kirjoitti:

sinun ei tarvitse laittaa modeemia salatuksi eikä myöskään vaihtaa kanavaa, jos laitat omat hallitut MAC.osoitteet niille kuuluville riveille ja samalla kohtaan closed network ruksi mikä tarkoittaa että nettisi suljetaan muilta käyttäjiltä eli tukiasemaasi ei näy vapaat verkot kohdassa

älä vaan missään nimessä laita ruksia kohtaa closed network sillä silloin sulkisit netin myös itseltäsi. tee vaan se salaus homma sillä se on paljon varmempi ja turvallisempi.

• sa.korpela
        kamrotten kirjoitti:

älä vaan missään nimessä laita ruksia kohtaa closed network sillä silloin sulkisit netin myös itseltäsi. tee vaan se salaus homma sillä se on paljon varmempi ja turvallisempi.

siis kyllä todellakin saa pistää ruksin kohtaan cloded network ja on jopa suositeltavaa että siinä on ruksi. minullakin on ja hyvin pääsen itse omaan verkkooni.

• bridge
        sa.korpela kirjoitti:

siis kyllä todellakin saa pistää ruksin kohtaan cloded network ja on jopa suositeltavaa että siinä on ruksi. minullakin on ja hyvin pääsen itse omaan verkkooni.

kiitos nyt vaan näistä tiedosta joita annoitte minulle, mutta kun ensimmäinen ongelmani on tämä pääsy thomsoniin sisälle kun herjaa vaan että IP 192.168.0.100 on väärä.

• luigi
        bridge kirjoitti:

kiitos nyt vaan näistä tiedosta joita annoitte minulle, mutta kun ensimmäinen ongelmani on tämä pääsy thomsoniin sisälle kun herjaa vaan että IP 192.168.0.100 on väärä.

siis ymmärrä nyt jo hyvä mies että soita soneralle ja käske sieltä tulla asentaja laittamaan nämä asiat oikein.

sillä jos teet itse jotain väärää niin se koituu vain omaksi tappioksi.

• bridge
        luigi kirjoitti:

siis ymmärrä nyt jo hyvä mies että soita soneralle ja käske sieltä tulla asentaja laittamaan nämä asiat oikein.

sillä jos teet itse jotain väärää niin se koituu vain omaksi tappioksi.

kuules luigi minä en ikinä ota yhteyttä soneran asentajaan sen takia että hän laittaisi salauksen, koska en maksa 70 euroa kun sen saa ilmaiseksikin tehtyä, jos joku vaan viittii neuvoa että miten pääsen purkkiin sisälle?

en kaipaa sinulta neuvoja luigi!

• evakko erkki
        bridge kirjoitti:

kuules luigi minä en ikinä ota yhteyttä soneran asentajaan sen takia että hän laittaisi salauksen, koska en maksa 70 euroa kun sen saa ilmaiseksikin tehtyä, jos joku vaan viittii neuvoa että miten pääsen purkkiin sisälle?

en kaipaa sinulta neuvoja luigi!

thomson edellyttää että IP osoite on staattisessa muodossa jotta modeemiin voi kirjautua sisälle.

on syytä myös muistaa että tietokoneen oma IP pitää olla kiinteä eikä julkinen IP.

• bryan malone

virus torjunta ohjelman palomuuri voi estää pääsyn jollekkin sivulle, esim. norton voi estää joskus aivan minkä tahansa sivun kytkemällä palomuurin päälle.

tarkista virustorjunta ohjelmasi tila ja ohjelmahallinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      145
      6069
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3726
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2911
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2568
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      37
      2421
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      25
      1945
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1914
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1600
    Aihe