Lexuksen hybridimallien kilpailuasetelma paranee huomattavasti autoveron uudistuksen myötä. Oheiset tiedot on poimittu Iltasanomien hinnanmuutoksia ennakoivasta tilastosta. Kilpailijoita valitsin vertailuun sen bensiinimallin joka on teholtaan lähimpänä Lexus-hybridiä.
Malli, (hinta nyt) -> uusi hinta 1.1.2008
Lexus GS450h (84000) -> 77500
Audi A6 4,2 FSI (100800) -> 105300
BMW 550iA (97900) -> 100300
Mercedes E500A (99800) -> 107600
Lexus RX400h (82000) -> 76400
Audi Q7 3,6 FSI Aut (78600) -> 90600
BMW X5 3,0si (80600) -> 85000
Mercedes ML350 (79500) -> 86400
Lexus LS600h (158700) -> 153900
Audi A8 6,0 (177800) -> 227400
BMW 760iA (187800) -> 224300
Mercedes S500 (147500) -> 160300
Hintoja miettiessä kannattaa lisäksi ottaa huomioon se, että Lexuksen vakiovarustelu on poikkeuksetta kilpailijoita parempi.
IS-malli, josta ei ole hybridiä, kärsii vertailussa BMW:hen jonka ilmoittamat kulutukset ovat niin alhaisia.
Lexus IS250 Aut (46400) -> 45400
Audi A4 2,0 TFSI Aut (46500) -> 44400
BMW 325iA (51600) -> 46800
Mercedes C230 Aut (55600) -> 54500
Lexus ja autoveron muutokset
9
1486
Vastaukset
- Sen sijaan...
Nissan, Daihatsu, Suzuki, Honda, Hyundai, Mazda, Kia, Mitsubishi, SsangYong ja Landwind ovat. Ja Hindustan tietenkin.
- terkkuja
Tatu-setä sanoi, että aurinko nousee idästä! Japanilaiset ovat paljon älykkäämpiä kuin suomalaistet. Kirjoituksesi osoittaa Tatu-sedän teorian oikeaksi.
- HEH!!
Älä Sakemannin omistaja puhu ...kaa!!
- Hybrid power
Onneksi verotus suosii kehittynyttä tekniikkaa(tosin omastamielestä parempi olisi kokonaispäästöihin (ei pelkkä CO2) sitoutuva verotus, niin dieselit ei sais niin rajua etua bensaan nähen ja hiukkassuodattimista/D-CAT tapaisista ei rankaistaisi hinnassa vaan kannustettaisiin sellaisiin). Eikös muuten nuo BMW:n "efficient" ideat ole lähellä mikrohybridiä? Siis jarruenergian talteenottoa pienessä määrin ja auto-start-stop. Melkovarmaan tulee tuonkaltainen teknologia olemaan perinteisenkin auton rinnalla kaikilla merkeillä, jos autoverotus muuttuu muuallikin päästöistä riippuvaksi. Ikävä kyllä testeihin optimointikin voi lisääntyä. Käsittääkseni nuo BMW:t ei kuluta niin paljoa vähempää kuin kilpailijat, mitä voisi luulla EU-normin mukaisesta kulutuksesta.
Toyotan ja lexuksen hybridit ovat puhtaimpia autoja luokissaan. - käy,
tai sitten ei. Vaikka Lexus ja sen hybriditekniikkaa on kaikkien Tojo-miesten mielestä parasta maan päällä, niin ei vaan tunnu europpalaisille kelpaavan. Missä vika?
Lexukselta puuttuu täysin varteenotettavat vaihtoehdot hintaluokassa 50-60k€. On panostettu urheiluautomaiseen suorituskykyyn, vaikka vähemmälläkin pärjäisi. Noita isomoottorisia (hinta 100k€ ja yli...) malleja myydään Suomessa todella vähän eikä muutosta ole luvassa.
Kun verrataan noita malleja eurooppalaisiin dieseleihin, niin eipä ole kovinkaan kummoiset erot.
Jostain syystä ihmiset eivät vain halua ostaa esim. GS-mallia, vaan ostavat hieman huonommalla suorituskyvyllä varustetun eurooppalaisen diesel-auton: saa paremman auton halvemmalla ja pienemmällä kulutuksella.- jdjdkjdk
Ei Lexuksella ole mitään syytä myydä pienillä moottoreilla varustettuja malleja joilla GS-malli ehkä maksaisi sen alkaen 55000 €.
Mallisarjojen yläpäähän kannattaa nähdäkseni satsata kolmesta eri syystä:
1. Nämä kalliimmat mallit ovat niitä joille on kysyntää ympäri maailman.
2. Malliston yläpäässä voittomarginaalit ovat paljon paremmat (ei BMW 530 valmistaminen ole yhtään BMW 520 kalliimpaa).
3. Mallistoa on huomattavasti helpompi laajentaa ylhäältä alaspäin kuin päinvastoin.
Toyota on esitellyt julkisuuteen hyvin selkeän suunnitelman Lexuksen tulevaisuudesta Euroopassa. Myynti aiotaan kasvattaa tämän vuoden noin 50000 autosta noin 150000 autoon vuonna 2015. Eurooppalaisissa autolehdissä on arvailtu että tuohon suunnitelmaan kuuluisi BMW 1-sarja tyylisen auton lanseeraus.
Lopuksi kannattaa muistaa etteivät myyntimäärät välttämättä korreloi mitenkään kannattavuuden kanssa.
- Mandingo8
40% oli hydridimalleja. Tänään tuli Lexus uutiskirje kotiin.
- autoja
Lexuksen hybridit ovat kyllä järjettömyyden huippuja (mutta hyvin markkinoituja) RX400h lukuunottamatta. Autot ovat isoja mutta tavaratila on miniluokkaa, kantavuus samoin. Paljon järkevämpiä autoja löytyy kaupunkiajoon (jos hybridi on parhaimmillaan ja tavaratilalla ei niin väliä), matkustamiseen ko. autot eivät sovi, kun matkustajien tavarat ei mahdu mukaan. Muutenkin matka-ajossa hybridin kulutusetu kuluu korkeamman massa(akut) liikutteluuun.
- GS300
Pääsääntöisesti Lexus-omistaja kantaa salkkua. Itseni lisäksi saman olen huomioinut monissa muissakin. Oman Lexukseni kantavuus on riittänyt tuohon oikein hyvin (ja riittäisi hybridissäkin).
Hybridi-ajattelu on lähinnä tunteellinen kysymys, haluaako antaa oman panostuksensa tämän savuavan maan säilyttämiseksi.
Mitä tulee kaupunkiajosta, siinä hybridi on ehdottomasti ykkönen! Varsinkin Suomen talvipakkasilla hybridiautot antaisivat jalankulkijoillekin enemmän hengitettävää ilmaa, nehän sammuttavat itsensä aina, kun auto pysähtyy. Kun jalka nostetaan jarrulta, moottori herää jälleen. Varmaan tuon vuoksi vain japanilaiset tekevät hybrideitä - Volvo, Jaguar, MB ja BMW saattavat olla käynnistymättä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214