asuttuani Hämeenkyrössä 30 vuotta en vieläkään ole saanut selville, mikä teissä on kun teitä ei pääse lähelle. Huumorin taju on aika heikko ja jos kadulla heittää suustaan jonkun sanan vastaan tulijalle, noin ihan vaan saadakseen vastauksen niin silloin katsotaan että mikä hullu tuo on kun puhuu vieraille Olen eteläsuomesta lähtöisin ja olen tottunut että sitä olisi kiva heittää tässä synkässä elämässä välillä niin sanotusti vähän hetulaa. Joten onko ketään paljasjalkaista Hämeenkyröläistä joka osaisi vastata tähän, hymyiltäisiin kun tultaisiin vastaan.
Hämeenkyröläinen mikä olet
13
1617
Vastaukset
- hymyiletkin
vielä sen hetulan heiton lisäksi. Turpiin tulee kyrön raitilla, ei täällä ny kaikkee suvaita.
- oooo
tuossa taisikin olla kaikki kiteytettynä kyröläisestä hengestä,onneksi muulta muuttaneet ovat sekoittaneet meitä sisäsiittosia ja ehkä tuoneet muutakin väriä elämään ja pieniin piireihin uusia ajatuksia.
- mauriveikko
ei tosissaan suvaita siinä olet oikeassa mutta taidat lukeutua näihin joilta ei saa vastausta vaikka kysyisi tietä johonkin paikkaan tai vastaavaa. Ei siinä mitään vedä vaan kaikkia turpaan jotka uskaltavat häiritä rauhaasi, se on miehen puhetta ainakin täällä päin näköjään. Siis puheet ja hymyilyt pois ja naama peruslukemille, se on poikaa siis täälläpäin. Oli se hyvä tietää että tulee turpiin, koetan vältellä sinua.!!!!!!
- NYT AIVAN
..kaikkea ehkä ymmärtänyt...Ensinnäkin yleistät käsitystäsi heikosta huumorintajusta.
Itse olen asunut opiskellut eri kaupungissa(no eihän tämä kaupunki olekaan!), vaan tännepä sitten eksyin.
Myönnän toki, että onhan täällä monenlaista hiihtäjää. Toiset ovat todella mukavia huumorintajuisia ja sitten löytyy kyllä ihan toisenlaistakin eläjää; leuhkaa,kateellista,juoruilevaa....etc.
Itse olen kyllä erittäinkin huumorintajuinen ja puhun JOPA vieraille,olen ystävällinen....
Mutta en "kadulla heitä suustani jotain sanaa" vastaantulijalle,toivoakseni saavani vastauksen!?
Sehän nyt varsin omituiselta kuulostaa! Kun mainitsin, että puhun JOPA vieraille, tarkoitin, että se tapahtuu esm.kaupassa,pankissa, missä nyt on ihmisiä....
Mutta kerrohan mitä tarkoitit,eli onko tapanasi kävellessä/pyöräillessä ihan vaan heitellä sanoja suustasi kuka sitten vastaan tuleekin?
Sillä perusteella sinua voisi aivan missä tahansa "katsoa hulluksi"....
Sorry, jos olenkin nyt ymmärtänyt väärin.....- mauriveikko
että jos kadun varrella joku leikkaa esim. ruohoa tai haravoi ja pysähdyn ja koetan saada puheen tynkää aikaan, niin muljautetaan aika usein pahasti että mitä siinä kyselet. Minä itse ainakin vastaisin että täytyy leikata kun on niin pitkäksi päässyt. Ja vastaavia tilanteita tarkoitin lähinnä, mutta jos tämä on hulluutta niin silloin olen sitä. Kerrankin kun minulta kysyttiin kun pumppasin pyörääni ilmaa kadun reunassa, että lisäät vähän henkeä pyörääsi. Niin vastasin että täytyy laittaa uudet hapekkaat syysilmat sisään niin kulkee paremmin,tää on huumoria mitä pitää olla ihmisillä. Mutta harvoin sitä saa Hämeenkyrössä osakseen, parempi olla vaan nokka tukossa, kuten yksi vastaajakin sanoi että saa turpiinsa kun juttelee ja hymyilee täällä ihmisille. Kai se niin sitten on että täytyy puhua ihmisille muualla kuin täällä, kun heti hulluksi leimataan kun suunsa avaa.Mutta hyvää alkavaa talvea kuitenkin kaikille ryppy otsaisillekkin.
- MITÄÄN HÄTÄÄ....
mauriveikko kirjoitti:
että jos kadun varrella joku leikkaa esim. ruohoa tai haravoi ja pysähdyn ja koetan saada puheen tynkää aikaan, niin muljautetaan aika usein pahasti että mitä siinä kyselet. Minä itse ainakin vastaisin että täytyy leikata kun on niin pitkäksi päässyt. Ja vastaavia tilanteita tarkoitin lähinnä, mutta jos tämä on hulluutta niin silloin olen sitä. Kerrankin kun minulta kysyttiin kun pumppasin pyörääni ilmaa kadun reunassa, että lisäät vähän henkeä pyörääsi. Niin vastasin että täytyy laittaa uudet hapekkaat syysilmat sisään niin kulkee paremmin,tää on huumoria mitä pitää olla ihmisillä. Mutta harvoin sitä saa Hämeenkyrössä osakseen, parempi olla vaan nokka tukossa, kuten yksi vastaajakin sanoi että saa turpiinsa kun juttelee ja hymyilee täällä ihmisille. Kai se niin sitten on että täytyy puhua ihmisille muualla kuin täällä, kun heti hulluksi leimataan kun suunsa avaa.Mutta hyvää alkavaa talvea kuitenkin kaikille ryppy otsaisillekkin.
...Kyllähän tuo jo vähän valaisi!
Ehkä kuvittelin, että mennessäsi vain jotakin heittelet suustasi....
Sorry!
Kuten sanoinkin, onhan täällä monenlaista tallaajaa...
Ei muuta kun jatka vain samaan malliin....ja eipä näistä "turpiin antajista" tarvi välittää. Sehän on selvä merkki omasta huonosta itsetunnosta tai ongelmista....Olen itsekin kuullut kuinka kerran yksi onneton oli ihan vain ehkä "omaksi ilokseen" alkanut yht´äkkiä nimittelemään tosi törkeästi tuntemaani henkilöä ja siinä oli jo uhannut vetästä turpiin toistakin henkilöä...
Että, syytä olisi tälläkin nahjuksella katsoa peiliin...
Olen pahoillani, koska sain väärän käsityksen kirjoituksestasi!
ps. Onko tuo turpiin vetäminen ainoa keino ihmiselle, jolla omat asiat mättää...?
-sairasta-
Hyvää alkavaa talven jatkoa! - ftjhujg
MITÄÄN HÄTÄÄ.... kirjoitti:
...Kyllähän tuo jo vähän valaisi!
Ehkä kuvittelin, että mennessäsi vain jotakin heittelet suustasi....
Sorry!
Kuten sanoinkin, onhan täällä monenlaista tallaajaa...
Ei muuta kun jatka vain samaan malliin....ja eipä näistä "turpiin antajista" tarvi välittää. Sehän on selvä merkki omasta huonosta itsetunnosta tai ongelmista....Olen itsekin kuullut kuinka kerran yksi onneton oli ihan vain ehkä "omaksi ilokseen" alkanut yht´äkkiä nimittelemään tosi törkeästi tuntemaani henkilöä ja siinä oli jo uhannut vetästä turpiin toistakin henkilöä...
Että, syytä olisi tälläkin nahjuksella katsoa peiliin...
Olen pahoillani, koska sain väärän käsityksen kirjoituksestasi!
ps. Onko tuo turpiin vetäminen ainoa keino ihmiselle, jolla omat asiat mättää...?
-sairasta-
Hyvää alkavaa talven jatkoa!Toi turpaanveto juttu vaikuttais kyllä huumorilta. Hyvää sarkasmia mitä kaikki ei näköjään ymmärrä...
- LUOKITELLAAN
ftjhujg kirjoitti:
Toi turpaanveto juttu vaikuttais kyllä huumorilta. Hyvää sarkasmia mitä kaikki ei näköjään ymmärrä...
huumoriksi, niin eipä oo tietoo huumorista!
...sellasesta mikä vaikka suupieliä vetäis hymyyn.
Mut näinhän se homma etenee täällä käpykylässä...
Turpaan vain ja onnea!...muistakaa, et se oli HUUMORIA! - maurisepon seppo
LUOKITELLAAN kirjoitti:
huumoriksi, niin eipä oo tietoo huumorista!
...sellasesta mikä vaikka suupieliä vetäis hymyyn.
Mut näinhän se homma etenee täällä käpykylässä...
Turpaan vain ja onnea!...muistakaa, et se oli HUUMORIA!Einarinari pieri ja pani. Muuta käppänä ikaalisiin ni pääset ookeen kaapunkiin. This is hjuumor...
- hullu,
maurisepon seppo kirjoitti:
Einarinari pieri ja pani. Muuta käppänä ikaalisiin ni pääset ookeen kaapunkiin. This is hjuumor...
niin täällä ihmistä katsotaan jos jonkun ventovieraan kanssa juttusille alat.Linja-autossakin matkustaessa mennään kuin viimeiselle tuomiolle.
Mutta meneppa hämeenkyröläinen Eteläkymenlaaksoon, olet kuin ulkomailla ja Kotkaan...Olet ymmällä.
Miten näin pienessä maassa kansanluonne heittelehtiikään. Nooh-antakaamme se hämäläisille anteeksi,se kuuluu hämeen hitaille ominaispiirteisiin.
Kaikille hyvää joulunodotusta ja pidetään tappi korkealla sillä kohta käy hämeenkyröläinen SAHTI. Silloin kaikki ovat iloisia.(Toivottavasti). - Ei saa syytellä hämäläisiä
hullu, kirjoitti:
niin täällä ihmistä katsotaan jos jonkun ventovieraan kanssa juttusille alat.Linja-autossakin matkustaessa mennään kuin viimeiselle tuomiolle.
Mutta meneppa hämeenkyröläinen Eteläkymenlaaksoon, olet kuin ulkomailla ja Kotkaan...Olet ymmällä.
Miten näin pienessä maassa kansanluonne heittelehtiikään. Nooh-antakaamme se hämäläisille anteeksi,se kuuluu hämeen hitaille ominaispiirteisiin.
Kaikille hyvää joulunodotusta ja pidetään tappi korkealla sillä kohta käy hämeenkyröläinen SAHTI. Silloin kaikki ovat iloisia.(Toivottavasti).Hämeenkyrön asukkaat kuuluvat heimoltaan ja murteeltaan satakuntalaisiin. Jos talousalueen nimi on Pirkanmaa, ja muutamana vuonna olemme olleet Hämeen Pohjoisessa vaalipiirissä, ei se tee meistä hämäläisiä. Se on ryöstöviljelyä. Sillanpää oli satakuntalainen kirjailija ja puhui yläsatakuntalaisella murteella kuten valtaosin ns. Tampereen murrekin puhutaan. Tarkoitan sitä vanhempaa Tampereen murretta jostain 1900-luvun alkupuolelta. Nykyinen on Baabelin tornissa sekoitettua yleiskieltä.
Teatterineuvos Eino Salmelainen (synt. Ikaalisissa) kirjoittaa elämäkerrassaan, että pohjoissatakuntalaiset ovat kansanluonteeltaan Suomen vittumaisimpia. Pitkä oli se kielteisten adjektiivien jono, millä hän meikäläisiä kuvaili, eikä ihan väärässä ollutkaan. Tarkoitushakuisesti tosin jätän nyt pois ne myönteiset piirteet, mitä meissä on. Kyröläiseen totuuteen mahtuu vain yhdenlaisia asioita! - mauriveikko
Ei saa syytellä hämäläisiä kirjoitti:
Hämeenkyrön asukkaat kuuluvat heimoltaan ja murteeltaan satakuntalaisiin. Jos talousalueen nimi on Pirkanmaa, ja muutamana vuonna olemme olleet Hämeen Pohjoisessa vaalipiirissä, ei se tee meistä hämäläisiä. Se on ryöstöviljelyä. Sillanpää oli satakuntalainen kirjailija ja puhui yläsatakuntalaisella murteella kuten valtaosin ns. Tampereen murrekin puhutaan. Tarkoitan sitä vanhempaa Tampereen murretta jostain 1900-luvun alkupuolelta. Nykyinen on Baabelin tornissa sekoitettua yleiskieltä.
Teatterineuvos Eino Salmelainen (synt. Ikaalisissa) kirjoittaa elämäkerrassaan, että pohjoissatakuntalaiset ovat kansanluonteeltaan Suomen vittumaisimpia. Pitkä oli se kielteisten adjektiivien jono, millä hän meikäläisiä kuvaili, eikä ihan väärässä ollutkaan. Tarkoitushakuisesti tosin jätän nyt pois ne myönteiset piirteet, mitä meissä on. Kyröläiseen totuuteen mahtuu vain yhdenlaisia asioita!kannan otoista kaikille siitä mitä ihminen voi tai saa puhua toisille ihmisille. Mutta opin lähinnä sen että pitäisi osata pitää mölyt sisällä eikä häiritsisi toisten elämän menoa. Siis naama peruslukemille muuten tulee lättyyn Hämeenkyrössä. Oli silti mielen kiintoista kuulla asiasta kommenttia, HYVÄÄ JATKOA KAIKILLE HÄMEENKYRÖLÄISILLE.
- exhämis
mauriveikko kirjoitti:
kannan otoista kaikille siitä mitä ihminen voi tai saa puhua toisille ihmisille. Mutta opin lähinnä sen että pitäisi osata pitää mölyt sisällä eikä häiritsisi toisten elämän menoa. Siis naama peruslukemille muuten tulee lättyyn Hämeenkyrössä. Oli silti mielen kiintoista kuulla asiasta kommenttia, HYVÄÄ JATKOA KAIKILLE HÄMEENKYRÖLÄISILLE.
Pakko vielä jälkijunassa kommentoida sen verran, että 18 ensimmäistä vuottani tuossa Juudaksen **rseessä asuin, enkä toden totta pois päästyäni ole paluuta harkinnut. Sen verran on nimittäin vierasta, tällaiselle savolais-karjalaista syntyperää olevalle, tuo oman ahdistuksen purkaminen muihin sen sijaan, että osattaisiin ottaa mielekästä tunnetason yhteyttä toisiin ihmisiin... Hämeenkyrössä tuntuvat kiteytyvän lähestulkoon kaikki ne kielteiset luonteenpiirteet, joita suomalaisiin tavanomaisesti yhdistetään, tunneköyhyyttä, itsepäisyyttä ja epäluuloisuutta myöten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703