hei, on ruvennu arveluttaa et onko tää mun vauva ihan kunnossa. Luulen että hänellä on hikka kun tuntuu tykytystä (vähän kun sydän löisi) alavatsalla mutta itseäni huolestuttaa kun se on tosi nopeaa! Sekunnin välein tuntuu tykytys.. onko tää normaalia? vai onko sillä joku kouristelukohtaus ja hän onkin jotenkin sairas?? Rupes pelottaa tosi paljon. Kertokaa ihmeessä muutkin miten nopeaa tahtia teillä masuasukit hikottelee! Vai pitääkö jo mennä johonkin vauva tutkituttamaan? HUI...
vauvan hikka(ko)?
5
2026
Vastaukset
- janeski78
vaavilla hikka... rv 31 menossa. tuntuu juuri sellaiselta kuin kuvailit... mut käy tarkastuttamassa jo olet epävarma vauvan voinnista...
- harvemmin
meillä hikotellaan. Eli noin kolmen sekunnin välein. Ainakin olen kuvitellut tätä hikaksi.
- pissaa
Esikoispoika ainakin värisi mahassa välillä tiheän tykyttävällä tavalla, terkka sanoi sen olevan "pissausvärinää" :). Hikka on nyt tän tokan aikana ollu 2-3 sekunnin välein tapahtuvaa nykyttelyä, pari minuuttia kerrallaan.
- kans
tuommosta tiheää tykytystä, ihan kun sydän löis, näkyykin vatsanahan värähtelynä. nyt rv31 ja ekan kerran tuon huomasin joskus ehkä viikoilla 29... Alkuunsa ihmettelin sitä huolissani, kun enhän ollu koskaan kuullukaan että sikiöllä vois olla hikka, ja pienessä mielessäni pohdiskelin että onko vauva jotenkin kehitysvammanen, hakkkaa pakkoliikkeenä päätään seinään (saa nauraa!!!!), kunnes sisko kerran kysyi että joko oot tuntenu hikan...
- jouluodottelija
Mulla noi hikat on tuntunut jo monta viikkoa ja vaihtelevat kovasti eli välillä kestää vaan pari min. ja toisaalta yli viisikin min. Välillä hikka tulee just' tollai about sekunnin välein ja välillä parin sekunnin välein. Joskus tuntuu melko voimaakkaana tärähtelynä (näkyy jopa ulospäin) ja välillä taas tuntuu vaimeammin...riippuu niin nappulan asennosta. Mutta mun maallikkoarvaus on tosiaan se, että kyseessä on hikka. Voit kuitenkin kysyä sitä neuvolasta jos olet asiasta huolissasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110