Mikä maasikaa vaivaa?

bambutraakki

Hän käyttäytyi alkuun yltiöystävällisesti, melkein lipevästi tai imarrellen, jos oikein tulkitsin. Mutta hän tuntuu olevan kovin herkkähipiäinen.

Tunnumme puhuvan (sähköisesti: ilmeittä, äänettä ja eleittä) jatkuvasti ristiin, onnistumme riitelemään, vaikka nähdäkseni olemme ihan samaa mieltä. Olemme kai tulkinneet kumpikin tahoillamme toisen asenteen alentuvaksi ja kirjoitamme siksi kiukkuisesti.

Minusta hänen kirjoituksensa on ihan puhtaasti ilkeilyä - ei lainkaan rakentavaa.

En ymmärrä hänen motiivejaan. Hänestä kirjoitan kuin hän olisi idiootti. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Koetin haastaa hänen älyään, koska oletin hänellä olevan sellaista ...

Hän lisää minusta nähden selkeän hyökkäävien lauseiden perään silmäniskuhymiöitä, joiden hän selittää merkitsevän, että kyse oli vitsistä. Minusta ilkeily ei muutu vitsiksi, vaikka perässä olisi miten monta silmäniskua tahansa ...

Selvennykseksi: mistään romanssin hakemisesta ei tässä ole kysymys ainakaan minun puoleltani vaan pikemminkin ystävyyden yrittelystä.

Osaisiko joku neuvoa minua?

Puu-lohikäärme

7

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulisika

      Sian kiinteä elementti on Vesi. Vuoden elementti (Maa) antaa Sialle kestävyyttä ja energiaa.Maasika tarkoittaa hyvää mutta ei ole kovinkaan "hienostunut" ja tästä syystä hän saattaa vaikuttaa töykeältä... Maasika on aistillinen ja ystävällinen. Kannatta kuitenkin varoa Sian pahaa tuulta... sanoo toinen Sika.

      Puulohikäärmeen kiinteä elementti on Puu, vuoden elementti Puu. Tuplapuun kanssa ei kannata riidellä, sen tiedän. Puulohikäärmeellä on valtava itsetunto (komenteleva) mutta on kuitenkin suurpiirteinen eikä halua loukata ketään.

      • bambutraakki

        Kiitos kovasti tuosta! Taidan muuten olla tripla-puupää, joskaan en muista mistä se kolmas tuli, kk:sta tai tunneista.

        Neuvoa pyytäisin siksi, että olen aika ahdistunut tästä tilanteesta, jossa olemme ilmeisesti sopineet sähköisen keskustelun lopettamisesta. Minä nyt ainakin aion pitää siitä kiinnikin.

        Ahdistuneisuuteni tuntuu kuitenkin sanovan: tämä ei käy päinsä, asialle on tehtävä jotain ... Haluaisin ottaa vastuun tilanteesta ja saada sen jotenkin ratkeamaan hyvään suuntaan, jottei tarvitsisi kauheissa riidoissa lopettaa kommunikointia tyyten. Se ei voi olla vaivaamatta kumpaakin.

        Olen ollut niin turhautunut ja vihainen, että rankka kuntosalikierroskaan ei auttanut yhtään. Olen aina vain vihainen ja ahdistunut.

        Kyse ei ole siitä, että edes haluaisin välttämättä olla tuon maasian ystävä. Tuntuu vain niin turhalta energianhaaskuulta jättää sopimatta. Sovinnoneleeni on kuitenkin jo ainakin kerran torjuttu.

        Olisiko fiksuja ehdotuksia? Kannattaisiko kenties antaa pölyn laskeutua näin ensin alkuun ...?


      • Tulisika
        bambutraakki kirjoitti:

        Kiitos kovasti tuosta! Taidan muuten olla tripla-puupää, joskaan en muista mistä se kolmas tuli, kk:sta tai tunneista.

        Neuvoa pyytäisin siksi, että olen aika ahdistunut tästä tilanteesta, jossa olemme ilmeisesti sopineet sähköisen keskustelun lopettamisesta. Minä nyt ainakin aion pitää siitä kiinnikin.

        Ahdistuneisuuteni tuntuu kuitenkin sanovan: tämä ei käy päinsä, asialle on tehtävä jotain ... Haluaisin ottaa vastuun tilanteesta ja saada sen jotenkin ratkeamaan hyvään suuntaan, jottei tarvitsisi kauheissa riidoissa lopettaa kommunikointia tyyten. Se ei voi olla vaivaamatta kumpaakin.

        Olen ollut niin turhautunut ja vihainen, että rankka kuntosalikierroskaan ei auttanut yhtään. Olen aina vain vihainen ja ahdistunut.

        Kyse ei ole siitä, että edes haluaisin välttämättä olla tuon maasian ystävä. Tuntuu vain niin turhalta energianhaaskuulta jättää sopimatta. Sovinnoneleeni on kuitenkin jo ainakin kerran torjuttu.

        Olisiko fiksuja ehdotuksia? Kannattaisiko kenties antaa pölyn laskeutua näin ensin alkuun ...?

        Sinä sen sanoit: kannattaa antaa pölyn laskeutua.

        Kiinalaiset sanovat näin: Puu hallitsee tällaisessa tilanteessa mutta kannattaa olla varovainen. Puu on nimittäin ainoa elementti, joka voi kuluttaa loppuun Maan voimavarat. Puun "laajenemisyritys" ärsyttää Maata todella paljon ja Puu taas kyllästyy Maan tapaan toimia.
        Olisiko käynyt näin? Sinä tiedät, minä en. Tällä hetkellä molemmilla on vaikea ilmaista tunteitaan "rakentavalla" tavalla.

        Minä olen oppinut yhden asian tämän elämän aikana: toista ihmistä ei voi muuttaa.


      • bambutraakki
        Tulisika kirjoitti:

        Sinä sen sanoit: kannattaa antaa pölyn laskeutua.

        Kiinalaiset sanovat näin: Puu hallitsee tällaisessa tilanteessa mutta kannattaa olla varovainen. Puu on nimittäin ainoa elementti, joka voi kuluttaa loppuun Maan voimavarat. Puun "laajenemisyritys" ärsyttää Maata todella paljon ja Puu taas kyllästyy Maan tapaan toimia.
        Olisiko käynyt näin? Sinä tiedät, minä en. Tällä hetkellä molemmilla on vaikea ilmaista tunteitaan "rakentavalla" tavalla.

        Minä olen oppinut yhden asian tämän elämän aikana: toista ihmistä ei voi muuttaa.

        >> Kiinalaiset sanovat näin: Puu hallitsee tällaisessa tilanteessa mutta kannattaa olla varovainen. Puu on nimittäin ainoa elementti, joka voi kuluttaa loppuun Maan voimavarat. > Puun "laajenemisyritys" ärsyttää Maata todella paljon > ja Puu taas kyllästyy Maan tapaan toimia. > Tällä hetkellä molemmilla on vaikea ilmaista tunteitaan "rakentavalla" tavalla.


      • Tulisika
        bambutraakki kirjoitti:

        >> Kiinalaiset sanovat näin: Puu hallitsee tällaisessa tilanteessa mutta kannattaa olla varovainen. Puu on nimittäin ainoa elementti, joka voi kuluttaa loppuun Maan voimavarat. > Puun "laajenemisyritys" ärsyttää Maata todella paljon > ja Puu taas kyllästyy Maan tapaan toimia. > Tällä hetkellä molemmilla on vaikea ilmaista tunteitaan "rakentavalla" tavalla.

        Tauko tekee hyvää. Sen jälkeen aika näyttää.

        Miten muut sikaihmiset toimivat? En tiedä. Minä yritän hillitä oikeassa olemisen tarvettani.


      • bambutraakki
        Tulisika kirjoitti:

        Tauko tekee hyvää. Sen jälkeen aika näyttää.

        Miten muut sikaihmiset toimivat? En tiedä. Minä yritän hillitä oikeassa olemisen tarvettani.

        ... siitä, että jaksoit paneutua. Tämä traakki on jo ollut puolipäivää ihan rauhoittunut, puh!

        Varsinainen power drain tuollainen suuttumus on, kun ei oikein ole edes mihin purkaa. Maasika-parkaa en hennonnut kohteekseni ottaa, sillä suuttumukseni harvoin liikahtava iso pyörä oli lähtenyt pyörimään. Siitä olisi VOINUT tulla rumaa jälkeä ...

        Tauko kuulostaa hyvältä.

        Niin kuulostaa myös tuo periaatteesi oikeassa olemisen tarpeesi hillitsemisestä. Hatunnosto sille!


    • grigori r

      ....älynmittelö ja vallanhalu sarvia kolistellen puhumalla ulkokohtaisista asioista on ajanhukkaa..
      kohdatkaa ihmisinä lohikäärme on kyllä yleensä kypsä laittamaan itseään likoon..jos kaveri tuntee itsensä uhatuksi, ja puolustautuu..vesittää viisastelemalla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      218
      1703
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1574
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1278
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1209
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1177
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1125
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1085
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1026
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      93
      997
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      993
    Aihe