Kaikenlaisia vatsavaivoja

Moi!

En tiedä mistä oikein aloittaisin, mutta kerron nyt ainaskin ekana että joudun syömään yhteen sairauteen ibuprofeenia, ja olen käynyt vatsatähystyksessä ja sisätautilääkäri sanoi että ibuprofeenia saan syödä. Eli voiko ibuprofeeni aiheuttaa ummetusta?

Kärsin siis erittäin kovasta vatsasta, enkä millään viitsisi ruveta käyttämään esim. Laxoberonia, eli miten te saatte vatsanne toimimaan? Ja mikähän voisi kovavatsaisuutta aiheuttaa? Voiko aiheuttaa ruisleipä?

Viitsisikö joku antaa vähän vinkkejä.
Kiitos!
11766
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

ja refluksitautia, ja mulle ainakaan ei sovi tuo ruisleipä ollenkaan, aiheuttaa mulla ummetusta. Kokeiles jättää se pois, jos ruisleipä aiheuttaa vaivoja.

Laxoberonia älä missään nimessä käytä, suolesi tottuu siihen, tulee laiskaksi.

Syö luumuja, maitohappobakteerituotteita, tattaripuuroa ja paljon kuitupitoisia ruokia, ei kuitenkaan yhdellä kertaa liikaa. Ja vähintään 2 litraa päivässä vettä.

Äänestä
  • "Sydänkohtauksen riski on tulehduskipulääkkeiden käyttäjilläkin pieni, tutkijat painottavat"

    Myös vatsahaavan voi saada, mutta se on vaan "voi", vatsahaavan voi saada monesta muustakin.

    Jos ubuprofeeni olisi todistetusti vaarallinen tulehduskipulääke, se sata varmasti otettaisiin pois apteekkivalikoimasta.

    Äänestä



  • Niin niin kirjoitti:

    Ronatic, Disofrol, Rinomax....

    Mm. nuo kaikki poistettu apteekin valikoimasta, vaikka "menekki" oli vähintäänkin hyvä, myös muita kipu- ja kolmio-lääkkeitä on vedetty pois apteekeista.

    http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=11

    Äänestä

  • sori, kuolleet kun ei valita kirjoitti:

    Monta hyvää (kipukin)lääkettä on vedetty pois markkinoilta vain siksi että vähäinen määrä ihmisiä on saanut lääkkeestä vakavia sivuvaikutuksia tai jopa kuollut.
    Lääkefirmathan taasen mainitsevat lääkepakkauksissaan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ihan vain siksi että jos nyt yhdelle tai puolikkaalle ihmiselle tulee ko oire, ei firma joudu vastuuseen...sillä varoitettiinhan siitä etukäteen!

    Äänestä

  • vaan kirjoitti:

    Monta hyvää (kipukin)lääkettä on vedetty pois markkinoilta vain siksi että vähäinen määrä ihmisiä on saanut lääkkeestä vakavia sivuvaikutuksia tai jopa kuollut.
    Lääkefirmathan taasen mainitsevat lääkepakkauksissaan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ihan vain siksi että jos nyt yhdelle tai puolikkaalle ihmiselle tulee ko oire, ei firma joudu vastuuseen...sillä varoitettiinhan siitä etukäteen!

    ovat saattaneet kuolla muuhun kuin kipulääkkeisiin.

    Jenkeissä mm. on sellainen systeemi että jos joku kundi hyppää parvekkeelta ja kuolee, ruvetaan tututkimaan ja hutkimaan mitä lääkkeitä se on syönyt. "Kappas vaan, se on syönyt buranaa, otetaan burana pois lääkevalikoimasta, burana on takuulla aiheuttanut sen hulluuden hypätä parvekkeelta..."

    Hieman karrikoiden homma menee noin, kaikki markkinoilta otetut lääkkeet eivät suinkaan aiheuta mitään, vaan kyse on hätävarjelun liiottelusta.

    Äänestä

  • vaan kirjoitti:

    Monta hyvää (kipukin)lääkettä on vedetty pois markkinoilta vain siksi että vähäinen määrä ihmisiä on saanut lääkkeestä vakavia sivuvaikutuksia tai jopa kuollut.
    Lääkefirmathan taasen mainitsevat lääkepakkauksissaan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ihan vain siksi että jos nyt yhdelle tai puolikkaalle ihmiselle tulee ko oire, ei firma joudu vastuuseen...sillä varoitettiinhan siitä etukäteen!

    http://keskustelu.kaksplus.fi/t892033,50

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Ruisleivän syöjä kirjoitti:

Moi!

En tiedä mistä oikein aloittaisin, mutta kerron nyt ainaskin ekana että joudun syömään yhteen sairauteen ibuprofeenia, ja olen käynyt vatsatähystyksessä ja sisätautilääkäri sanoi että ibuprofeenia saan syödä. Eli voiko ibuprofeeni aiheuttaa ummetusta?

Kärsin siis erittäin kovasta vatsasta, enkä millään viitsisi ruveta käyttämään esim. Laxoberonia, eli miten te saatte vatsanne toimimaan? Ja mikähän voisi kovavatsaisuutta aiheuttaa? Voiko aiheuttaa ruisleipä?

Viitsisikö joku antaa vähän vinkkejä.
Kiitos!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu