Käynnistysongelma

pakkasella

Mikä on kun ei taho käynnistyä pakkasella 2,5tdi -01 v70? Onkohan joku hehku pimiänä vai missä vika on ja miten tarkistetaan toimiiko hehkut? Eikä käy heti kaikilla viiellä. Ajetti 250thkm.

12

12429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100A

      Sillä välillä kun mittalet niitä hehkujen vastuksia/ akulta otat piuhalla virtaa niin vaida kaikki hehkut suosiolla uusiin.
      Sekä tietenkin polttoainesuodatin vaidettu ennen pakkasia uudeksi, ruikustuspumpun ajoitus kunnossa.Tässä on hintatietoa.

      DIESEL HEHKUTULPPA VOLVO 850 S6O/S70/V70
      Hinta / 1 kpl. Vaihda kaikki tulpat kerralla! Yksittäisvaihto ei ole hyvä ratkaisu.
      850/70-TDi --01 Moottorille. . . . . . . . . . . . . . . . 26-1855 9.90

      • 100A

        Vaikuttavat sen että polttoainesuihku on hienojakoinen ja puristustahdin aikana syttyminen on sitten varmaa.
        Suuttimet otetaan irti ja testataan polttoaneella paineen kanssa näkevät siitä sumusta onko suutin kunnossa.
        Kun olet tehnyt luettelut hommat niin pitäisi Vollen lähteä aina tulille pyydettäessä.Onko sinulla lohkolämmmitys mahdollisuutta tai Webastoa autossasi.


      • pakkasella
        100A kirjoitti:

        Vaikuttavat sen että polttoainesuihku on hienojakoinen ja puristustahdin aikana syttyminen on sitten varmaa.
        Suuttimet otetaan irti ja testataan polttoaneella paineen kanssa näkevät siitä sumusta onko suutin kunnossa.
        Kun olet tehnyt luettelut hommat niin pitäisi Vollen lähteä aina tulille pyydettäessä.Onko sinulla lohkolämmmitys mahdollisuutta tai Webastoa autossasi.

        Kiitos vinkeistä!

        Lohkolämmitin on kyllä!

        Jep täytyy kurkkia konepellin alle.

        Onko jotain vinkkejä hehkujen vaihtoon ts.jotain tärkeää huomioon otettavaa? Itsellä ei kokemusta diisseleistä mutta on hyviä remppamiehiä kavereina joitten kans yhessä onnistuu, itse teen kaikki pikkurempat kuten jarrurempat, laturinvaihot jne.ja täytyy nyt koittaa tätäkin, tuskin kovin iso homma on?

        Mitenköhän on noitten suuttimien kanssa, eli kuluuko ne vai tukkeutuuko ne jotenkin?


      • 100A
        pakkasella kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä!

        Lohkolämmitin on kyllä!

        Jep täytyy kurkkia konepellin alle.

        Onko jotain vinkkejä hehkujen vaihtoon ts.jotain tärkeää huomioon otettavaa? Itsellä ei kokemusta diisseleistä mutta on hyviä remppamiehiä kavereina joitten kans yhessä onnistuu, itse teen kaikki pikkurempat kuten jarrurempat, laturinvaihot jne.ja täytyy nyt koittaa tätäkin, tuskin kovin iso homma on?

        Mitenköhän on noitten suuttimien kanssa, eli kuluuko ne vai tukkeutuuko ne jotenkin?

        Hehkutulpissa ei voi tehdä väärin asennusta.Oikea tulppa ja sama homma kuin jos bensamoottorin vaidat sytytystulpat.Tässä linkki kuinka hehkut toimii.
        http://www.ngk.fi/Hehkutulpat.1592.0.html

        Polttoainesuutiin jos kulunut niin sumu on epätasaista saa enemän tavaraa mitä suotavaa käynnistys tuottaa ongelmia ja ajaessa voi tullaa mustaa savua.
        Tehkää perusteelinen talvihuolto ,huohotin putsataan ja putsarit vaidetaan miin matkateko on harmittomampaa.


      • Nimetön
        100A kirjoitti:

        Vaikuttavat sen että polttoainesuihku on hienojakoinen ja puristustahdin aikana syttyminen on sitten varmaa.
        Suuttimet otetaan irti ja testataan polttoaneella paineen kanssa näkevät siitä sumusta onko suutin kunnossa.
        Kun olet tehnyt luettelut hommat niin pitäisi Vollen lähteä aina tulille pyydettäessä.Onko sinulla lohkolämmmitys mahdollisuutta tai Webastoa autossasi.

        missä sijaitsee sytkäboksi ,pian koko auto purettu ei vain löydy.auto 740 vm 87


    • Säätöpyörästä

      Tavallisin syy huonoon käynnistymiseen on ruiskutuksen väärä ajoitus. Kun se on kohdallaan, ei hehkutulpillakaan ole juuri merkitystä. Käännäppä pumpun hihnan taittopyörästä ennakkoa pari astetta lisää.

      Hehkutulpan kiristysmomentti on 15 Nm EIKÄ YHTÄÄN YLI eikä kyllä allekaan. Hehkutulppaa irti kierrettäessä voi jengat irrota kannesta, joten jos kierre alkaa hirttää irti kierrettäessä, pitää keksiä jotakin leikkaantumisen estämiseksi.

      Koska tulpissa ei ole tiivisteitä, kartiopinta ainoastaan, on sanomattakin selvää, että pinnan on oltava puhdas, hiekat putsattava tulppien poteroista messinkiharjalla paineilmalla yms ennen tulppien irroitusta.

      • 2.5tdi

        joo, ongelma oli myös 2,5 tdi käynnistyvyys jo pikkupakkasella. Hehkut tarkastettiin, oli ok, mutta vika ruiskutuspumpun ennakossa, ja nyt käynnistyy, eikä perääbn jää yhtä paksua savuverhoa


    • usko minua

      Mulla oli käynistys ongelmia d5 koneessa. Vein volvolle ja vaihtoivat uuden polttoaine suuttimen ongelmat loppui. Olihan se kallis lysti. Suutin maksoi 380£ työ 50£ vikakoodien purku ja nollaukset ja polttoaine suodattimen vaihto 155£ eli 585. Älä vie muualle kuin volvolle muilla korjoomoilla ei ole tarvittavia laitteita. Minä vein ja sekin maksoi.

      • john doe

        Paikallisella dieselkorjaamolla korjattiin suutin
        tiivistekorjaussarjalla 20 euron sarja 120 ekeä
        työtä ja taas pelittää.Commonraili ei saa tehtyä painetta tarpeeks käynnistykseen ku suutin ohivuotaa
        paluuputkeen. Helppo todeta jopa itsekin, paluuputket irti varovasti ja suuttimen sähköpiuhat pois ja jos jostain suuttimesta tulee p.a startatessa niin luultavasti syyllinen on paljastettu.


      • volvo v70 d5 -03

        vaihtoivatko vain yhden suuttimen? oliko kaikki loput neljä kunnossa


      • CommonRail
        volvo v70 d5 -03 kirjoitti:

        vaihtoivatko vain yhden suuttimen? oliko kaikki loput neljä kunnossa

        Kun suutin alkaa vuotamaan ja siten päästää yhteispaineen karkuun, ei toinen suutin sitä voi tietää ja sekin kiusalla alkaisi yhtaikaa vuotamaan. Miksi siis ehjiä suuttimia vaihdettaisi, kun vuoto on vain yhdessä.


    • volvov70vm98

      volvo v70 vm98 Pihalla pitää olla melkeen pakkasta että vasta hehkuttaa? esim siinä aamulla ku on joku 7astetta niin ei hehkuta,yks aamu oli joku 2-3astetta niin hehkutti ja lähti komiasti käyntiiin??missä vika?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe