Onko kellään kokemusta moisista renkaista?
Hankook w401 hiaceen
7
838
Vastaukset
- ja uutena renkaana
Ostin Hankook nastoitetut talvirenkaat 195/70R15C vw pakuun pari viikkoa sitten ja laitoin ne taka-akselille.
Oli kauhea todeta, ettei vw mennyt ohjaamatta suoraan vaan se "nuljui" jostain syystä.
Ajoin sellaiset 300 km ja päätin soittaa liikeeseen kysyäkseni, mikä on vikana. Renkaat valmistettu huhtikuussa 2007 eli tuoreet ovat.
Vastasivat että kyse on ulkolämpötilasta eli renkaat ovat löysät. Sanoivat ettäodota kun ilmat kylmenevät ja kumi hieman vanhenee niin ilanne paranee. Väittivät että sama nuljumisilmiö on myös nokialaisissa jne eli ns kalliimmissa merkeissä.
En jaksanut odotella ilmojen kylmenemistä vaan laitoin ne renkaat etuakselille ja sirsin etuakselillä olevat vanhemmat talvirenkaat (gislaved) taakse. Ei nuljunut enää vw.
Ilmat menivät nollan alapuolella ja tällä hetkellä tuntuu että renkaat toimivat. Ihan täysin varma en ole Hankook renkaan hyvyydestä, kun en ole niitä ennen käyttänyt - joten jos uudelleen menisin ostamaan niin ostaisin michelinit. Ihan van sen takia että en usko niiden nuljuvan , oli lämpöyila mikä halusi.
Hintaa on kuitenkin paljon enemmän michelinillä - ja se on raskauttava tekijä sille merkille. - ja uutena renkaana
Ostin Hankook nastoitetut talvirenkaat 195/70R15C vw pakuun pari viikkoa sitten ja laitoin ne taka-akselille.
Oli kauhea todeta, ettei vw mennyt ohjaamatta suoraan vaan se "nuljui" jostain syystä.
Ajoin sellaiset 300 km ja päätin soittaa liikeeseen kysyäkseni, mikä on vikana. Renkaat valmistettu huhtikuussa 2007 eli tuoreet ovat.
Vastasivat että kyse on ulkolämpötilasta eli renkaat ovat löysät. Sanoivat ettäodota kun ilmat kylmenevät ja kumi hieman vanhenee niin ilanne paranee. Väittivät että sama nuljumisilmiö on myös nokialaisissa jne eli ns kalliimmissa merkeissä.
En jaksanut odotella ilmojen kylmenemistä vaan laitoin ne renkaat etuakselille ja sirsin etuakselillä olevat vanhemmat talvirenkaat (gislaved) taakse. Ei nuljunut enää vw.
Ilmat menivät nollan alapuolella ja tällä hetkellä tuntuu että renkaat toimivat. Ihan täysin varma en ole Hankook renkaan hyvyydestä, kun en ole niitä ennen käyttänyt - joten jos uudelleen menisin ostamaan niin ostaisin michelinit. Ihan van sen takia että en usko niiden nuljuvan , oli lämpöyila mikä halusi.
Hintaa on kuitenkin paljon enemmän michelinillä - ja se on raskauttava tekijä sille merkille. - aleksi-veijo
Älä laita hankookkia, kaverilla on sellaiset ja samat kokemukset nuljumisesta. Ite ostin continentalit pakuun, 430e sarja.
- Nimetön
Voihan se olla tuli virhe tehtyä, mutta kuten sulo vilen mainitsi, että halvalla sain (300e/sarja), päätin ostaa ne. Ens viikolla laitan ne alle, ja tosissaan mulla tulee ehkä 4000km talvessa ajeltua, joten eiköhän ne vältä mulle...
- korean kumit
Ostin viime talvena hiaceen aurorat,on hankookin halpamerkki.Alku oli aika järkyttävää ajaa oli kun ois tyhjin renkain ajanu,mutta kyllähän siihen tottu.Pito oli kyllä hyvä,mutta nastat ei oikein tunnu pysyvän.Mikä parasta keväällä kun laittaa suvikumit on kuin ajas uudella autolla.eipä nulju enää.
- onko myös kesähankook täysi...
Onko ne kesärenkaasi näitä "hankookin malleja" vai ihan muuta merkkiä-
NImittäin -minulle yritettiin myydä uudet Hankook kesärenkaat tosi edulliseen hintaan, eli alle 250 € koko 4 -renkaat paketti (195/70R15C ja uudet olivat. EN ostanut.- siksipä kysynkin- onko sinulla ne kesärenkaat Hankookit vai jokun muu "länsimerkki" - dodgi
onko myös kesähankook täysi... kirjoitti:
Onko ne kesärenkaasi näitä "hankookin malleja" vai ihan muuta merkkiä-
NImittäin -minulle yritettiin myydä uudet Hankook kesärenkaat tosi edulliseen hintaan, eli alle 250 € koko 4 -renkaat paketti (195/70R15C ja uudet olivat. EN ostanut.- siksipä kysynkin- onko sinulla ne kesärenkaat Hankookit vai jokun muu "länsimerkki"Kingstar merkkiset on kesärenkaina, eipä ainakaan minun ajoilla tunnu yhtään huonommilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132