Hei! Olen hankkimassa Volvo V70 2.5 TDI 01 tai 02vm. Nyt haluaisin tietää teiltä omistajilta tai ex omistajila oman ajokkinne hyvät ja huonot puolet. Eli mikä mättää ja mistä pidätte. Kulutus / ajokilometrit tankillisella kiinnostaa myös kovasti. :)
Kiitos etukäteen. :)
Volvo V70 TDI 00/01 + ja -
18
6078
Vastaukset
- dd5
Jos ostat,niin osta Volvon omalla koneella 2.4 tai d5. Tdi2.5 ww koneella on karkee käyntinen ja vanhanaikainen sanokoot muut mitä haluaa.Kulutus on molemmilla konetyypeillä matka ajossa n4.5-6.0 litraa/sadalla ja kaupungissa vähän enemmän.Vikoja alustassa normaalit koiranluut ja joitakin niveliä.Istuimet huippuluokkaa ja jos kolmiotukivarsien puslat väljät syö eturenkaita,mutta voi vaihtaa kyllä itsekin.Hyvä ajaa ei ruostu, paljon tilaa,mutta vielä älä osta sillä vanhalla koneella niitä kyllä on tarjolla pilvin pimein vaan Volvon oma kone koska se parempi ja saa helpommin kaupaksi jos haluaa myydä.Myydessä kysyvät heti kumpi kone jos on vanha joo ei kiinnosta kuulemiin nim.kokemusta on.
- Itsellä ollut
Sitten vielä jos haluat kuunnella kolinaa ja lonksetta,sekä sisä tilojen narinaa osta pois Volvo.Audista tuli kova haastaja vero muutoksen jälkeen.
- 6 - 8 - 10
Mielikuvituksen tuotetta on tuo 4.5 l/100km kulutus. Siihen voi päästä ainoastaan ajamalla vakionopeutta 70 - 80 km/h manuaalivaihteisella tasamaastoisella tiellä myötätuulessa. "Ajotietokone" kyllä näyttää 4.5 l/100km, mutta se onkin täyttä pötyä, joka paljastuu tankatessa, mikäli osaa kansakoulun jakolaskutoimituksen. Todellisuus on 6-8 l/100km, paitsi jos on kaupunkiajoa paljon, silloin kulutus voi olla 10 l/100km.
- volvoo
6 - 8 - 10 kirjoitti:
Mielikuvituksen tuotetta on tuo 4.5 l/100km kulutus. Siihen voi päästä ainoastaan ajamalla vakionopeutta 70 - 80 km/h manuaalivaihteisella tasamaastoisella tiellä myötätuulessa. "Ajotietokone" kyllä näyttää 4.5 l/100km, mutta se onkin täyttä pötyä, joka paljastuu tankatessa, mikäli osaa kansakoulun jakolaskutoimituksen. Todellisuus on 6-8 l/100km, paitsi jos on kaupunkiajoa paljon, silloin kulutus voi olla 10 l/100km.
Jos ei itsellä ollut niin turha väittää.2.4 d menee 4.5-6l/satasella ja kaupngissa vähän enemmän.Kateellisten puhetta.
- Jos ei itellä ollut?
volvoo kirjoitti:
Jos ei itsellä ollut niin turha väittää.2.4 d menee 4.5-6l/satasella ja kaupngissa vähän enemmän.Kateellisten puhetta.
Kyllä on itellä ollut ja on edelleen.
Koitappa, jos osaat, laskea vaikkapa puolen vuoden kaikki ostetut löpölitrat yhteen ja jaat sen sinä aikana ajetuilla kilometreillä. Tulos ei ole 4.5 litraa/100km eikä edes 6 litraa/100 km vaan enemmän!
Ilmeisesti et osaa tuota laskutoimitusta tehdä.
Minun tdi (automaatti) on kuluttanut 450 211 km matkallansa 30694 litraa. Jakolasku tuottaa 6,8 litraa/100 km.
Kerrohan omasi. Taitaa taas kerran olla vastaus, että silloin kerran kesällä kun ajoin Utsjoelle, niin menomatkalla kulutus oli ajotietokoneen mukaan 4,5 litraa/100km. - goutsi
6 - 8 - 10 kirjoitti:
Mielikuvituksen tuotetta on tuo 4.5 l/100km kulutus. Siihen voi päästä ainoastaan ajamalla vakionopeutta 70 - 80 km/h manuaalivaihteisella tasamaastoisella tiellä myötätuulessa. "Ajotietokone" kyllä näyttää 4.5 l/100km, mutta se onkin täyttä pötyä, joka paljastuu tankatessa, mikäli osaa kansakoulun jakolaskutoimituksen. Todellisuus on 6-8 l/100km, paitsi jos on kaupunkiajoa paljon, silloin kulutus voi olla 10 l/100km.
ajoin tänä kesänä lofooteille pohjois norjaan tosi kovassa kuormassa,kahen äijän sukellus kamat plus ukot ite.kulutus pysy 4,9-5,1 ja vuoristossa nousi parilla desillä.matkaa tuli edes taas torniosta reilusti yli 1000 kilsaa yhellä tankilla.ajettiin yöllä ja vauhtia oli.onkohan näillä valittajilla kokemusta näistä nyky dieseleistä?ja ei tarvinnut pykältää ylämäessä
- V70D5
6 - 8 - 10 kirjoitti:
Mielikuvituksen tuotetta on tuo 4.5 l/100km kulutus. Siihen voi päästä ainoastaan ajamalla vakionopeutta 70 - 80 km/h manuaalivaihteisella tasamaastoisella tiellä myötätuulessa. "Ajotietokone" kyllä näyttää 4.5 l/100km, mutta se onkin täyttä pötyä, joka paljastuu tankatessa, mikäli osaa kansakoulun jakolaskutoimituksen. Todellisuus on 6-8 l/100km, paitsi jos on kaupunkiajoa paljon, silloin kulutus voi olla 10 l/100km.
kyllä se vaan on, että ajotietokone näyttää lukua joka saa kuskin kuin kuskin iloitsemaan. itselläni on D5, ja ajoa tulee maantie/kaupunki, suhteessa ehkä 80/20 %. Ajotieturi näyttää lukua 5.4l/100km, todellinen tankatessa on kuin nakutettu ollut tasoa 5.9l/100km. Tosin ei merkittävä heitto, mutta kuitenkin.
- Tzzq
6 - 8 - 10 kirjoitti:
Mielikuvituksen tuotetta on tuo 4.5 l/100km kulutus. Siihen voi päästä ainoastaan ajamalla vakionopeutta 70 - 80 km/h manuaalivaihteisella tasamaastoisella tiellä myötätuulessa. "Ajotietokone" kyllä näyttää 4.5 l/100km, mutta se onkin täyttä pötyä, joka paljastuu tankatessa, mikäli osaa kansakoulun jakolaskutoimituksen. Todellisuus on 6-8 l/100km, paitsi jos on kaupunkiajoa paljon, silloin kulutus voi olla 10 l/100km.
Ittellä ainakin kulutus on ollu 5.2l/100km vuoden kilometreille (45 000km). Penkit on mukavat ja auto muutenkin nautinnollinen ajaa. Ylimääräistä ääntä kyllä kabiiniin välillä kantautuu.
- oiekas
goutsi kirjoitti:
ajoin tänä kesänä lofooteille pohjois norjaan tosi kovassa kuormassa,kahen äijän sukellus kamat plus ukot ite.kulutus pysy 4,9-5,1 ja vuoristossa nousi parilla desillä.matkaa tuli edes taas torniosta reilusti yli 1000 kilsaa yhellä tankilla.ajettiin yöllä ja vauhtia oli.onkohan näillä valittajilla kokemusta näistä nyky dieseleistä?ja ei tarvinnut pykältää ylämäessä
Täyttä valetta nuo kulutukset. Katsokaa tankkaus.com - Volvo vie reilusti enemmän dieseliä.
- vaihtoehto
tosin kulutus tietokoneen mukaan näyttää n. 10-15% liian positiivisia lukuja (kokemus useasta tapauksesta). Muuten tilava, mutta huomaa takajalkatilat, jotka yllättävän pienet. Lisäksi voisi varoittaa automaattivaihteistosta, jonka kanssa tulee luultavasti ongelmia tarpeeksi ajettuna.
- Peuhapete
Tähän kulutushommeliin voisin asiantuntijana kertoa seuraavaa :
Ajotietokone kertoo täysin oikeita kulutuslukemia, mutta jättää pois yli 99,9 litran hetkelliset kulutukset. (Esim. kovat kiihdytykset tai tyhjäkäynti)
Kahden vuoden seurannan perusteella mitattu kulutus 2.5D (Uusikoppainen saksan tuonti vm.2000 vanhalla koneella)
Kesä 5.4 l/100 km , Talvi 5.9 l/100 km)
Omat ajot pääasiassa yli 10 km pätkiä.
Mikäli kiinoistuit, niin auto tulee lähiaikoina myyntiin ; o ) . . . ja vaihdan muuten uudempaan samanlaiseen automaattilaatikolla.
Voin suositella lämpimästi alustan kolinoita lukuunottamatta. Halpaa ajoa vuosittaisesta 538,- dieselverosta huolimatta.- Ota selvää jos osaat
Asiantuntijuuden alana sinulla on tietämättömyys ja hyväuskoisuus. "Ajotietokone" ei jätä pois tyhjäkäyntiä eikä kovia kiihdytyksiä! Sehän summaa koko ajan kulunutta polttoainetta ja sitten näyttämistä varten jakaa sen ajetuilla kilometreillä. Ongelmana vain on sen "ajotietokoneen" kuluneen polttoaineen mittaaminen. Autossa kun ei ole mittausanturia sitä varten, vaan polttoaineen kulumistieto perustuu tdi:ssä epämääräiseen määränsäätimen asentosignaaliin ja commonrailissa ruiskutussuutinten ohjattuun aukioloaikaan. Vähääkään asiasta perillä oleva tietää, kuinka epävarmoja ja suuren virheen sisältäviä ko. signaalit ovat.
Jotta edes hieman saisit käsitystä väittämiesi perättömyydestä nollaa keskikulutusmittari, aja kilometrin matka, pysähdy ja käytä konetta tyhjäkäynnillä niin näet, että keskikulutusmittari näyttää jatkuvasti kasvavaa keskikulutusta, kuten tietysti kuuluukin. Toinen koe: nollaa keskikulutusmittari, aja kilometri, kiihdytä kaasu pohjassa, hidasta moottorijarrutuksella kaasu ylhäällä, kiihdytä taas kaasu pohjassa, hidasta moottorijarrutuksella. Jos väitteesi olisi totta, mittari jämähtäisi näyttämään sen ekan kilometrin lopputulosta, koska kaasu pohjassa se muka ei laske kulutusta ja moottorijarrutuksessa syöttä on nollilla. - EsaVesa
Kyllä vois kiinnostaa. Tosin jos oli Automaatti niin unohdetaan. :/ Pistäs vähän tietoja tänne ja kuvia jonnekkin jos mahdollista. :)
- Peuhapete
Ota selvää jos osaat kirjoitti:
Asiantuntijuuden alana sinulla on tietämättömyys ja hyväuskoisuus. "Ajotietokone" ei jätä pois tyhjäkäyntiä eikä kovia kiihdytyksiä! Sehän summaa koko ajan kulunutta polttoainetta ja sitten näyttämistä varten jakaa sen ajetuilla kilometreillä. Ongelmana vain on sen "ajotietokoneen" kuluneen polttoaineen mittaaminen. Autossa kun ei ole mittausanturia sitä varten, vaan polttoaineen kulumistieto perustuu tdi:ssä epämääräiseen määränsäätimen asentosignaaliin ja commonrailissa ruiskutussuutinten ohjattuun aukioloaikaan. Vähääkään asiasta perillä oleva tietää, kuinka epävarmoja ja suuren virheen sisältäviä ko. signaalit ovat.
Jotta edes hieman saisit käsitystä väittämiesi perättömyydestä nollaa keskikulutusmittari, aja kilometrin matka, pysähdy ja käytä konetta tyhjäkäynnillä niin näet, että keskikulutusmittari näyttää jatkuvasti kasvavaa keskikulutusta, kuten tietysti kuuluukin. Toinen koe: nollaa keskikulutusmittari, aja kilometri, kiihdytä kaasu pohjassa, hidasta moottorijarrutuksella kaasu ylhäällä, kiihdytä taas kaasu pohjassa, hidasta moottorijarrutuksella. Jos väitteesi olisi totta, mittari jämähtäisi näyttämään sen ekan kilometrin lopputulosta, koska kaasu pohjassa se muka ei laske kulutusta ja moottorijarrutuksessa syöttä on nollilla.Heh !
Saatiinpahan keskustelua aikaiseksi. Tosiaan tosta ajotietokoneen toiminnasta minulla ei ole hölkäsen pöläystä hajua ; )
Noi ilmoittamani kulutukset perustuvat tankkauksista tehtyihin mittauksiin ja niitä on sitten vielä vähän exelissä laskeskeltu muutaman kk:n välein, joten ne ovat kuitenkin luotettavia.
Auto on manuaalilaatikolla ja kilometrejä 230th.
Jos autosta kiinnostuneita löytyy, niin kuvia ja tarkempia tietoja voi pyydellä :
[email protected] - kpg1
EsaVesa kirjoitti:
Kyllä vois kiinnostaa. Tosin jos oli Automaatti niin unohdetaan. :/ Pistäs vähän tietoja tänne ja kuvia jonnekkin jos mahdollista. :)
Ihan ok auto:
- hyvä ajaa, myös veto autona
-erinomainen alusta,pärjää ilman ajonvakautustustakin
-5.5-6.0 l/100Km ja kärrinkanssa 1800 Kg 7-8 l/100Km
-voi vielä käyttää kapeampaa rengasta 195/65/15
-hyvät tilat ja muunneltavuus
-helppo huoltaa itse (remmien vaihdot ja jokavuotinen ardic korjaus liikkeessä)
-kulutusta kestävät materiaalit
- korjailija
volvon alkupään dieseleissä pahoja vikoja. ottakaa selvää, kannattaa.
tiedoksi vaan - yks vaan, ei kiihkeä
huomioikaa laskelmissanne lämmittimen käyttö, talvella vaikuttaa merkittävästi.
- Pihi mutta nuuka
Ja on myös aika lailla eri kulutuslukemia Volvon manuaali vs automaatti. Ei o ihme, että automaatilla ajelevat saa kulumaan lähelle 7:aa litraa. Ja jos tuonikäistä oot ostamassa, niin ehdottomasti muutenkin manuaali kuin vaan kulutuksen takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu564237Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182801- 1402613
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152073- 151523
- 1091400
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731367Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211028