Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Henkilöstöpäällikön palkka

tavallinen tallaaja

Olisin kysellyt mitä yksityisillä maksetaan henkilöstöpäälliköille palkkaa. Näin jossain lehdessä jotain juttuja, mutta ne on päässy unohtumaan. Jos aikoo alalle, niin mikä palkka voisi olla esim. vuoden työn jälkeen? Mitä maksetaan henkilöstöassistenteille?

17

16604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tof

      Itse sain assistentin alkupalkkaa 1850 euroa kuussa suoraan koulunpenkiltä (yliopistokoulutus), vuoden työssäolon jälkeen palkkani nousi 2100 euroon.

      Henkilöstöpäällikön palkaksi arvelisin n. 3500 - 400 0 euroa, riippuen toki paikkakunnastakin.

      • ihme...

        että siirtävät tehtaansa ulkomaille!! Kelaa nyt, palkka sivukuluineen. Ja mikä lopullinen osuutesi yrityksesi menestymiseen? Noilla palkoilla pitäisi olla jo suht nero ja parantaa yrityksen tuottavuutta vähintään oman palkan verran.


      • Kk.

        Kyllä sulle on aika riistopalkkaa maksettu. HR-assistentin mediaani on yli 2000e/kk. Itselleni maksettiin 2400e ja juuri valmistuneena tradenomina.

        Henkilöstöpäällikkö tienaa pk-seudulla vähintään 4000-5000e, tuolla ehdottamallasi 3500e ei saa pätevää ihmistä töihin. Nyt olen HR-konsulttina Helsingissä ja tienaan 6000e etuineen. Yritysjohdon konsultointia muutosjohtamisessa ja esimiestyönkehittämisessä nyt lähinnä. Samat jutut eri ihmisille...


    • päin

      Olen ite hr-assari, työkokemusta jo yli 10 vuotta ja palkka 2500. Se päällikkö saa 4000. Firma on keskisuuri, ei kuitenkaan Hesassa.

      • piäkallonmetsästäjä

        Ei voi verrata suoraan. Tärkeimmät erottavat tekijät ovat
        - koulutus
        - tehtävää nähden relevantin työkokemuksen pituus (saa lisäpojoja sovellettavista kokemuksistakin)
        - työnantaja (iso/pieni, paikallinen/kansainvälinen, millä alalla jne)
        - hr-funktion koettu tärkeys ko. firmassa
        - pääkaupuinkiseudulla vaiko ei
        - yrityksen palkankorotuspolitiikka
        - oma neuvottelutaito (pyytääkö korotusta joka vuosi vai odottaako yleisiä)

        Sen voin sanoa, että hr-tehtävät ovat ekat jotka lähtee kun tulee huonot ajat. Strategista kumppania yritysjohdolle ei meistä tule sitten millään. Olisinpa ottanut laskennan pääaineeksi, enkä tätä hömppää! Vai pitäiskö mennä takaisin myyntitehtäviin - ainoa millä saa äänensä kuuluviin firmassa on jos sitä seuraa positiivinen kassavirta...

        Älkää valitko hr:ää vaikka hauskaa onkin lukea - myöhemmin saattaa kaduttaa.


      • Pascius
        piäkallonmetsästäjä kirjoitti:

        Ei voi verrata suoraan. Tärkeimmät erottavat tekijät ovat
        - koulutus
        - tehtävää nähden relevantin työkokemuksen pituus (saa lisäpojoja sovellettavista kokemuksistakin)
        - työnantaja (iso/pieni, paikallinen/kansainvälinen, millä alalla jne)
        - hr-funktion koettu tärkeys ko. firmassa
        - pääkaupuinkiseudulla vaiko ei
        - yrityksen palkankorotuspolitiikka
        - oma neuvottelutaito (pyytääkö korotusta joka vuosi vai odottaako yleisiä)

        Sen voin sanoa, että hr-tehtävät ovat ekat jotka lähtee kun tulee huonot ajat. Strategista kumppania yritysjohdolle ei meistä tule sitten millään. Olisinpa ottanut laskennan pääaineeksi, enkä tätä hömppää! Vai pitäiskö mennä takaisin myyntitehtäviin - ainoa millä saa äänensä kuuluviin firmassa on jos sitä seuraa positiivinen kassavirta...

        Älkää valitko hr:ää vaikka hauskaa onkin lukea - myöhemmin saattaa kaduttaa.

        Kyllä se on niin, että HR on se joka lähtee viimeiseksi, pistää pönkän ovelle ja sammuttaa valot.


      • Jekkonen

        Yksityisellä sektorilla en alle 6000 e/kk henkilöstöpäällikön tehtäviä alkaisi tekemään.


      • HR
        Pascius kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että HR on se joka lähtee viimeiseksi, pistää pönkän ovelle ja sammuttaa valot.

        Mikä on HR?


      • hr päällikkö
        Jekkonen kirjoitti:

        Yksityisellä sektorilla en alle 6000 e/kk henkilöstöpäällikön tehtäviä alkaisi tekemään.

        Itse taasen en tekisi alle 7000€.


      • se on:
        HR kirjoitti:

        Mikä on HR?

        HR = Human Rersource = Henkilöstöhallinto


      • TuroHepamama

      • Harrison2545
        Jekkonen kirjoitti:

        Yksityisellä sektorilla en alle 6000 e/kk henkilöstöpäällikön tehtäviä alkaisi tekemään.

        Ja se on normi.


    • Opiskellaanvielä

      Paljosta tekisitte valtion? Yksityisen? Tai kunnan? Luin jostain että valtiolla kun työskentelee saa 5000€ ja kunnalla vähä päälle 4000€
      Onko teistä noi liian vähän? Itse opiskelen Henkilöstöpäälliköksi, enkä tiedä hakeudunko valtiolle, kunnan vai yksityiseen :S Olishan se kivempi saada tietty enemmän palkkaa :D

    • Ihan ite mie

      Jos kerran opiskelet alaa, niin mieti itse mitä puhut. Työn mielekkyys on paljon suurempi merkitys pitkällä juoksulla kuin se, saatko pari sataa enemmän....

      Toivottavasti tuo opetetaan jo siellä koulussa, koska sitä tulet hokemaan itse seuraavalle tasolle henkilöstöpäällikkönä. Ja myös huomaamaan, että vaikka kaikki saisi 2x nykyisen palkan, ei tuottavuus ja työtyytyväisyys parane, jos esimies on huono!

    • Guru75

      Vittu näihin hommiin otetaan merkonomi
      Vaikka kyseessä on vaativa ammattitehtävä. Haistakaa paska rekryihmiset, jotka ette tiedä muutenkaan substanssia mitään vaikka luulette olevan ei kaikkitietävä. Vitun urpot

    • Miesbosse

      Sama huomio. Itsellä OTM-tutkinto työoikeudesta ja paikan saa tradenomibimbo.

      • Bimbotaiei

        Yleensä soveltuvuustesti on suhteellisen tarkka. Ehkä yrityksesä on monta tosi pätevää "bimboa" työssä? Tutkinto ei aina takaa että pärjää ihmisten kanssa. Kyllä asenne ja ihminen on tärkeä työyhteisössä. Kun lukee kirjoitusta niin tuli heti mieleen että minä en ainakaan haluaisi työskennellä henkilöstöpäällikön alaisuudessa joka vihoissaan nimittää bimboksi. Se siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe