Minne pitäisi mennä yläasteen jälkeen, jos haluaisin elokuva-alalle?
Minne mennä?
7
551
Vastaukset
- hattu
Jos haluat lukion kautta niin Helsingin kuvataidelukiosta on kai helpompaa päästää Taik:n ELO:lle, mutta jos haluat amiskautta niin eikös joku media-assistentti oo sellasen alku. HKTL:ssä on kanssa aika paljon elokuva-kursseja.
- Breeze
Voit mennä joko lukion kautta ammattikorkeisiin tai vaikkapa Taideteolliseen. Toinen vaihtoehto on hakea johonkin tuotantoyhtiöön harjoittelijaksi tai tutustua elokuva-alan ihmisiin ja päästä heidän kauttaan töihin. Elikä koulutettu tai itseoppinut.
Et kertonut minkä elokuvan osa-alueen parissa haluaisit työskennellä. Vaatimukset eri töissä ovat kovin erilaiset.
Jos tiedot elokuvanteosta ovat suppeat, voi niitä parantaa lukemalla joitain alan kirjoja tai oppaita. - Alalla ammatissa
Elokuvakoulu jossa opetetaan miten juttuja tehdään oikeasti on Taideteollisen ELO.
Haluat minne tahansa, niin käy lukio ensin. Mediakoulut eivät ole mikään astinlauta Taideteolliseen vaan sitä on monipuolinen yleissivistys. Lue klassikoita, seuraa politiikkaa, käy taidenäyttelyissä, lue kulttuurilehtiä, tee musiikkia ja käy teatterissa. Ja katso leffoja - paljon. Ja moneen kertaan.
Itse olen pörrännyt leffanteossa nyt parikymmentä vuotta eri puolilla maailmaa. Ei ole alalta glamouri hävinnyt. Enkä kadu. Tervetuloa alalle! Mutta tee sen eteen töitä. Kannattaa kyllä, vaikkei tämä mikään kultakaivos aina olekaan.
Tekniikkaa oppii missä vaan takahikiän kansanopiston editointikursseilla, mutta oikeassa elokuvanteossa se ei riitä. Eikä se ole edes tärkeintä. Tärkeintä on KÄSIKIRJOITUSTAITO, DRAMATURGIANTAJU ja HELVETIN HYVÄT HOKSOTTIMET!- hattu
Itse olen sinne alalle suunnistanut jo pitkän aikaa. Oletkos itse käynyt ELO:n? Ilmeisesti olet, niin voisitkos ottaa yhteyttä ([email protected]). Olen jo pitkään tahtonut keskustella jonkun kanssa jolla on vähän läheisempää tietämystä alasta, kuin koulun kuurolla Elokuva - ja Videokurssin opettajalla.
Jos voisin pari kysymystä heittää ja vähän muutenkin kysyä alasta. - Alalla ammatissa
hattu kirjoitti:
Itse olen sinne alalle suunnistanut jo pitkän aikaa. Oletkos itse käynyt ELO:n? Ilmeisesti olet, niin voisitkos ottaa yhteyttä ([email protected]). Olen jo pitkään tahtonut keskustella jonkun kanssa jolla on vähän läheisempää tietämystä alasta, kuin koulun kuurolla Elokuva - ja Videokurssin opettajalla.
Jos voisin pari kysymystä heittää ja vähän muutenkin kysyä alasta....heti kun ehdin. On nimittäin kiireistä aikaa aina kesät, joten voit unohtaa lomat heti kättelyssä. Toisaalta matkustamaan pääsee ja Tuotanto maksaa, heh.
Olen käynyt ELOn. Kyllä. Otaksun että kiinnostuksesi liittyy myös sen itse sisällön luomiseen eikä pelkästään bitteihin, vimpaimiin ja kaapelikytköksiin. Nimittäin tekniikka muuttuu: jos nyt aloitat opiskelut yhdellä härvelillä, niin se on Tekniikan museon hyllyllä vitriinissä kun valmistut alalle. Mutta dramaturgian lait ja elokuvan kieli ne ovat huomattavasti pitkäikäisempiä...
- Maisa
Esim. kallion ilmaisutaidon lukioon
Mutta ei se lukio takaa näyttelijän uraa. - amblin
älä mene mihinkään. ei spielbergään ollut elokuvakoulussa. Lukio kannattais kuiteski käydä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062449
- 1061912
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161804Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921432Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41375Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals133975- 57957
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125948- 64946