romantiikkaa brysselissa?

ann-mariechen

Hei,
Joku joka asuu, tai on oleskellut brysselissa, voisiko neuvoa minua?
Olen menossa poikaystavan kanssa viikonlopuksi marraskuun lopulla brysseliin...oli tarkoitus menna pariisiin, mutta oli niin kallis,etta tyydyttiin halvempaan vaihtoehtoon.

Onko brysseli niin tylsa kuin vaikuttaa, vaan onko siella ainekset roamnttiselle viikonlopulle?

30

3221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole tylsa...

      ...kun vaan tietaa oikeat paikat. Bryssel ei maineestaan huolimatta ole mikaan moderni suurkaupunki, jossa ajan saa kulumaan vain EU-hallintorakennuksia kierrellessa. Itse olen nyt asunut Brysselissa jonkin aikaa, ja olen loytanyt monia paikkoja, jotka ovat vierailun arvoisia. Lisaksi Bryssel on melko pieni kaupunki, eli paikat ovat katevasti "kaden ulottuvilla".

      Jos laitat meiliosoitteesi, niin voin antaa tarkempia vinkkeja pienista romanttisista kahviloista ja ravintoloista, hyvista olutbaareista, eksoottisista ravintoloista jne. Ja tietenkin yrittaa vastailla, jos sinulla on lisaa kysyttavaa.

      • - ? -

        Kun sinulla on mielenkiintoisia vinkkejä kiinnostavista paikoista, niin olisi hyödyllisempää laittaa ne palstalle kaikkien tutustuttavaksi.

        Varsinkin kun palsta on muutoinkin kovin hiljainen, vaikka Belgiassa asuu varsin paljon suomalaisia.

        Ps. Yleisillä palstoilla ei milloinkaan tule antaa henkilökohtaisia tietoja, jotka voisivat auttaa jonkin huonoissa aikeissa paikalle osuneen pääsemään kirjoittajan jäljille.

        Kombinaatio: Yhteystiedot joiden perusteella löytynyt osoite ja lisäksi tieto kotoa poissaolosta => asunto tyhjä matkalta palatessa.


      • voi milloin tahansa...
        - ? - kirjoitti:

        Kun sinulla on mielenkiintoisia vinkkejä kiinnostavista paikoista, niin olisi hyödyllisempää laittaa ne palstalle kaikkien tutustuttavaksi.

        Varsinkin kun palsta on muutoinkin kovin hiljainen, vaikka Belgiassa asuu varsin paljon suomalaisia.

        Ps. Yleisillä palstoilla ei milloinkaan tule antaa henkilökohtaisia tietoja, jotka voisivat auttaa jonkin huonoissa aikeissa paikalle osuneen pääsemään kirjoittajan jäljille.

        Kombinaatio: Yhteystiedot joiden perusteella löytynyt osoite ja lisäksi tieto kotoa poissaolosta => asunto tyhjä matkalta palatessa.

        ...avata kaytannossa nimettomana, ilman realistisia mahdollisuuksia henkilon jaljittamisesta sahkopostiosoitteen ihan tata tarkoitusta varten.

        Avuksi voin kylla yrittaa olla, ja erittain mielellani sen tekisinkin, mutta en halua talla palstalla alkaa selittamaan kaikille tuntemattomille henkilokohtaisista suosikkipaikoistani.


      • - ? -
        voi milloin tahansa... kirjoitti:

        ...avata kaytannossa nimettomana, ilman realistisia mahdollisuuksia henkilon jaljittamisesta sahkopostiosoitteen ihan tata tarkoitusta varten.

        Avuksi voin kylla yrittaa olla, ja erittain mielellani sen tekisinkin, mutta en halua talla palstalla alkaa selittamaan kaikille tuntemattomille henkilokohtaisista suosikkipaikoistani.

        "En halua tällä palstalla alkaa selittämään kaikille tuntemattomille henkilökohtaisista suosikkipaikoistani".

        Mutta ehkäpä juuri siksi, sillä täälä voi täysin discreetosti ja tuntemattomana kertoa tuntemattomille kiinnostavista paikoista ;-)

        Tai voit sanoa vaikkapa yleisemmässä muodossa monien arvostavan sitä ja sitä paikkaa, sen ja sen voksi, sekä kuulleesi hyvää sanottavaa muuan paikasta nimeltä...ja kävaisin itsekin...

        Voilà :-)

        Toivotan kuitenkin mukavaa jatkoa Belgiaan.


      • halua...
        - ? - kirjoitti:

        "En halua tällä palstalla alkaa selittämään kaikille tuntemattomille henkilökohtaisista suosikkipaikoistani".

        Mutta ehkäpä juuri siksi, sillä täälä voi täysin discreetosti ja tuntemattomana kertoa tuntemattomille kiinnostavista paikoista ;-)

        Tai voit sanoa vaikkapa yleisemmässä muodossa monien arvostavan sitä ja sitä paikkaa, sen ja sen voksi, sekä kuulleesi hyvää sanottavaa muuan paikasta nimeltä...ja kävaisin itsekin...

        Voilà :-)

        Toivotan kuitenkin mukavaa jatkoa Belgiaan.

        ...niin kuitenkaan tehdä. Minulla on paljonkin suosikkipaikkoja, erinomaisia ravintoloita/kahviloita hieman keskustan ulkopuolella, jotka olen itse löytänyt, jotka eivät yleisesti ole tunnettuja, enkä ole kuullut kenenkään niistä puhuvan mitään.

        Voin tietenkin luetella myös keskustan turistialueen "arvostetut" ravintolat, mutta en koe sitä hyödyllisenä. Ne löytää helposti itsekin sitten paikan päällä.

        Onnea joka tapauksessa aloittajalle Brysseliin tutustumiseen. Muutama vinkki alueista, joita kannattaa suosia: Tutustumisen arvoisia alueita on vanhan keskustan lisäksi lähinnä ydinkeskustan etelä- ja itäpuolella (Sablon, Louise jne.). Pohjoiseen ja länteen päin en juurikaan itse vaivautuisi, lukuunottamatta Sainte-Catherinen aluetta aivan ydinkeskustan pohjois-/luoteispuolella. Ennen joulua, 30 marraskuuta alkaen, Sainte-Catherinen aukiolla on joulumarkkinat ja luistinrata (www.plaisirsdhiver.be).


      • ihan itse löytänyt nämä
        halua... kirjoitti:

        ...niin kuitenkaan tehdä. Minulla on paljonkin suosikkipaikkoja, erinomaisia ravintoloita/kahviloita hieman keskustan ulkopuolella, jotka olen itse löytänyt, jotka eivät yleisesti ole tunnettuja, enkä ole kuullut kenenkään niistä puhuvan mitään.

        Voin tietenkin luetella myös keskustan turistialueen "arvostetut" ravintolat, mutta en koe sitä hyödyllisenä. Ne löytää helposti itsekin sitten paikan päällä.

        Onnea joka tapauksessa aloittajalle Brysseliin tutustumiseen. Muutama vinkki alueista, joita kannattaa suosia: Tutustumisen arvoisia alueita on vanhan keskustan lisäksi lähinnä ydinkeskustan etelä- ja itäpuolella (Sablon, Louise jne.). Pohjoiseen ja länteen päin en juurikaan itse vaivautuisi, lukuunottamatta Sainte-Catherinen aluetta aivan ydinkeskustan pohjois-/luoteispuolella. Ennen joulua, 30 marraskuuta alkaen, Sainte-Catherinen aukiolla on joulumarkkinat ja luistinrata (www.plaisirsdhiver.be).

        hienot paikat, et voi niitä kenellekään muulle suositella - jotteivat vain kuluta penkkejä ja syö sinun ruokaasi ja pilaa tunnelmaasi! Ei ole ollenkaan kiva kuulla suomea puhuttavan jossain brysselin pikkukuppilassa. Onpa lapsellista!

        Jos ovat kivoja pikkupaikkoja, suosittele vain! On nimittäin pikkuravintolan yrittäjälle hyvää mainosta ja pystyy ehkä pitämään ovensa auki vähän kauemmin. Nykyisin kun näkee liian monia suljettuja ravintoloita/kauppoja täällä Belgiassa.


      • kaikki kohdallaan?
        halua... kirjoitti:

        ...niin kuitenkaan tehdä. Minulla on paljonkin suosikkipaikkoja, erinomaisia ravintoloita/kahviloita hieman keskustan ulkopuolella, jotka olen itse löytänyt, jotka eivät yleisesti ole tunnettuja, enkä ole kuullut kenenkään niistä puhuvan mitään.

        Voin tietenkin luetella myös keskustan turistialueen "arvostetut" ravintolat, mutta en koe sitä hyödyllisenä. Ne löytää helposti itsekin sitten paikan päällä.

        Onnea joka tapauksessa aloittajalle Brysseliin tutustumiseen. Muutama vinkki alueista, joita kannattaa suosia: Tutustumisen arvoisia alueita on vanhan keskustan lisäksi lähinnä ydinkeskustan etelä- ja itäpuolella (Sablon, Louise jne.). Pohjoiseen ja länteen päin en juurikaan itse vaivautuisi, lukuunottamatta Sainte-Catherinen aluetta aivan ydinkeskustan pohjois-/luoteispuolella. Ennen joulua, 30 marraskuuta alkaen, Sainte-Catherinen aukiolla on joulumarkkinat ja luistinrata (www.plaisirsdhiver.be).

        Kylläpä vaikutat kummalliselta veikolta. Mitä yleensä teet tällä palstalla jos et haluakaan antaa vihjeitä?


      • kun..
        kaikki kohdallaan? kirjoitti:

        Kylläpä vaikutat kummalliselta veikolta. Mitä yleensä teet tällä palstalla jos et haluakaan antaa vihjeitä?

        en osaa antaa Bryssel vinkkejä, Antwerpenista tiedän sitäkin enemmän. Monta päivää olette Belgiassa? Tiedän sitten mitä suositella.
        Jos kauemmin kuin vain pe-su, suosittelisin
        käymään Bryggessä.

        Tsekatkaan juna-ajat:

        www.b-rail.be

        Matka-ajaltaan alle tunti. Meno-paluu lippu la-su alle kympin ja kiva kaupunki kävellä ympäriinsä, nauttia suklaasta, oluesta sekä vohveleista. Yleensä sunnuntai on mukava, vaikkakin kiireinen päivä, käydä Bruggessä.

        Antwerpeniin pääsee Brysselistä myöskin alle tunnissa. Antwerpen on tunnettu satama kaupunki, jossa myös timanttikauppa käy kuumana. Myös muodin mekaksi kutsuttu - muotia ihmisille joilla rahaa!

        Aivan Antwerpenin keskustassa Jenever baari
        http://www.devagant.be/
        Lempi-illallisravintolani heti De Vagantin vieressä:
        http://www.devagant.be/ (pöydän voi ja pitää varata viikonlopuksi pari päivää aiemmin - todella suosittu pikkuravintola).
        Mm. Belgialaista perusruokaa tarjoilee
        http://www.taloorkes.be/ - kiva lounaspaikka
        viikonloppuisin.

        Suosittelen myös tutkimaan:

        www.suomi-klubi.com ja kysymään sieltä paikallisten (suomalaisten) vinkkejä.


      • haittaa kuulla...
        ihan itse löytänyt nämä kirjoitti:

        hienot paikat, et voi niitä kenellekään muulle suositella - jotteivat vain kuluta penkkejä ja syö sinun ruokaasi ja pilaa tunnelmaasi! Ei ole ollenkaan kiva kuulla suomea puhuttavan jossain brysselin pikkukuppilassa. Onpa lapsellista!

        Jos ovat kivoja pikkupaikkoja, suosittele vain! On nimittäin pikkuravintolan yrittäjälle hyvää mainosta ja pystyy ehkä pitämään ovensa auki vähän kauemmin. Nykyisin kun näkee liian monia suljettuja ravintoloita/kauppoja täällä Belgiassa.

        ...suomea tai mitaan muutakaan kielta - en varmaan olisi muuttanut siina tapauksessa Brysseliin, vaan vaikka jonnekin Ranskan maaseudulle.

        En halua olla tunnistettavissa talla palstalla, ja siksi en ala luetella suosikkipaikkojani, jotka sijaitsevat lahes poikkeuksetta lahella paikkaa, jossa asun, ja eivat tosiaan ole kovin mainstream. Yksityisesti meililla voin antaa toki vinkkeja.


      • sitten kummallinen.
        kaikki kohdallaan? kirjoitti:

        Kylläpä vaikutat kummalliselta veikolta. Mitä yleensä teet tällä palstalla jos et haluakaan antaa vihjeitä?

        Ja annan kylla mielellani vinkkeja meililla, ja sen tulin vain tanne mainitsemaan. Pahoitteluni. En enaa tulevaisuudessa tarjoa apuani, kun siita kerran moinen mekkala nousee.


      • itse..
        haittaa kuulla... kirjoitti:

        ...suomea tai mitaan muutakaan kielta - en varmaan olisi muuttanut siina tapauksessa Brysseliin, vaan vaikka jonnekin Ranskan maaseudulle.

        En halua olla tunnistettavissa talla palstalla, ja siksi en ala luetella suosikkipaikkojani, jotka sijaitsevat lahes poikkeuksetta lahella paikkaa, jossa asun, ja eivat tosiaan ole kovin mainstream. Yksityisesti meililla voin antaa toki vinkkeja.

        Antwerpenissa eikä laisinkaan haitannut antaa alla olevat linkit vinkiksi. Asun myös vinkkiravintoloideni vieressä. No, minua ei haittaakaan mitä mahdollisesti minut tunnistavat ihmiset minusta ajattelevat. Jos he bongaavat minut täällä, sehän vain tarkoittaa, että käyvät myös itse täällä! Tosi noloa!:D


      • boring
        sitten kummallinen. kirjoitti:

        Ja annan kylla mielellani vinkkeja meililla, ja sen tulin vain tanne mainitsemaan. Pahoitteluni. En enaa tulevaisuudessa tarjoa apuani, kun siita kerran moinen mekkala nousee.

        et voi olla mikään muu kuin harmaa virkamies EU:ssa.


      • Brysselilainen
        boring kirjoitti:

        et voi olla mikään muu kuin harmaa virkamies EU:ssa.

        Kaikki Brysselissa asuvat eivat ole tekemisissa EU-asioiden kanssa. Kuten en minakaan.


    • - ? -

      Keskustelojoille yleisesti. On harmillista havaita yleensä erityisen hijaisen palstan saavan eloa vain polemikointiin, samalla kun asiakeskustelu eri teemoista loistaa liki poissaolollaan, kuten tuossa alempanakin olevat ketjut osoittavat.

      Toisaalta myös toisten valinnan vapautta tulisi kunnioittaa, kaikki eivät toimi smalla tavalla ja halutessaan kommentoida asiaan, sen voi tehdä myös täysin asiallisesti.

      Ps. Oli myös toivottavaa ja kohteliastakin käyttää yhtä ainoata nimimerkkiä per ketju, joka tekee keskutelun seuraamisen loogiseksi.

      Miksiköhän suomalaisia sanotaan ryppyotsaisiksi ja että heiltä puuttuu huumorintajua, varsinkin itsensä suhteen...

      Toivotan kuitenkin kaikille mukavaa alkutalvea, ei näitä tule liian "suomalais-hirsipuu-mantaliteetilla" ottaa, elämä on liian lyhyt siihen ;-)

      Ohessa pieni relax-linkki, keep-cool:

      - http://www.routard.com/photos_categorie/26-bateaux.htm

      ...

      • Antwerpeniläinen

        Käytän nyt sitten tästä lähtien nimimerkkiä Antwerpeniläinen, Antwerpenissa kun asun.

        Kuka täällä on ryppyotsainen ollut, eikä täällä mielestäni ole keskusteltu "huonossa hengessä". Mielestäni tämän keskustelupalstan tarkoituksena on antaa vinkkejä kaikille palstan lukijoille. Brysseliläinen keskustelija kun ei vain halunnut keskustella keskustelupalstan "yleisten sääntöjen" mukaan vaan halusi antaa vinkkinsä suoraan kysyjälle sähköpostitse. Totta kai valinnan vapautta pitää kunnioittaa, mutta pitäisi myös ymmärtää muiden ajatukset vastaavanlaisesta toiminnasta. Tämä keskustelupalsta ei olisi keskustelupalsta, jos kaikki toimisivat samalla tavoin kuin brysseliläinen.

        Hyvää loppuviikkoa tällä hetkellä aurinkoisesta Belgiasta!


      • Brysselilainen
        Antwerpeniläinen kirjoitti:

        Käytän nyt sitten tästä lähtien nimimerkkiä Antwerpeniläinen, Antwerpenissa kun asun.

        Kuka täällä on ryppyotsainen ollut, eikä täällä mielestäni ole keskusteltu "huonossa hengessä". Mielestäni tämän keskustelupalstan tarkoituksena on antaa vinkkejä kaikille palstan lukijoille. Brysseliläinen keskustelija kun ei vain halunnut keskustella keskustelupalstan "yleisten sääntöjen" mukaan vaan halusi antaa vinkkinsä suoraan kysyjälle sähköpostitse. Totta kai valinnan vapautta pitää kunnioittaa, mutta pitäisi myös ymmärtää muiden ajatukset vastaavanlaisesta toiminnasta. Tämä keskustelupalsta ei olisi keskustelupalsta, jos kaikki toimisivat samalla tavoin kuin brysseliläinen.

        Hyvää loppuviikkoa tällä hetkellä aurinkoisesta Belgiasta!

        ...aikaisemmin mainitsin, niin en halua antaa vinkkeja suoraan taalla palstalla. Tarjosin sen sijaan mahdollisuutta yhteydenottoon.

        Vaikka sinun mielestäsi palstan idea on antaa vinkkejä kaikille lukijoille, niin se on kuitenkin vain sinun mielipiteesi, ei mikaan palstan "yleinen saanto". Minun mielestani (joka tietenkin on vain minun nakemykseni, ei lopullinen totuus) palstan tarkoitus on ihan yhtalailla yhdistaa ihmisia ja luoda kontakteja, kuin jakaa suoraan informaatiota kohteista.

        Hyvaa loppuviikkoa minunkin puolestani edelleen melko aurinkoisesta Belgiasta.


      • ann-mariechen
        Brysselilainen kirjoitti:

        ...aikaisemmin mainitsin, niin en halua antaa vinkkeja suoraan taalla palstalla. Tarjosin sen sijaan mahdollisuutta yhteydenottoon.

        Vaikka sinun mielestäsi palstan idea on antaa vinkkejä kaikille lukijoille, niin se on kuitenkin vain sinun mielipiteesi, ei mikaan palstan "yleinen saanto". Minun mielestani (joka tietenkin on vain minun nakemykseni, ei lopullinen totuus) palstan tarkoitus on ihan yhtalailla yhdistaa ihmisia ja luoda kontakteja, kuin jakaa suoraan informaatiota kohteista.

        Hyvaa loppuviikkoa minunkin puolestani edelleen melko aurinkoisesta Belgiasta.

        Huih,
        Lulin etta saisin tuijoella tyhjaa viestiketjua asiastani, mutta tastahan alkoi kunnon vaittely.

        Kiitos kuitenkin hyvaa tarkoittaville viesteille ja vinkeille. Uskon etta asianomaiset ovat hyvilla melin asialla, eivatka yrita kayttaa palstaa vaarin.

        Eli kiitos vinkeista :-) Olemme menossa ensi viikonloppuna joten joulumarkkinoille emme ehdi, ja koska viivymme vain pe-su, ei varmaankaan tule lahdettya brysselia kauemmaksi.

        Eritoten kauniit puutarhat/vesialueet kiinnostavat. jos sellasia on tiedossa, lisaa viesteja saa laittaa!


      • Brysselilainen
        ann-mariechen kirjoitti:

        Huih,
        Lulin etta saisin tuijoella tyhjaa viestiketjua asiastani, mutta tastahan alkoi kunnon vaittely.

        Kiitos kuitenkin hyvaa tarkoittaville viesteille ja vinkeille. Uskon etta asianomaiset ovat hyvilla melin asialla, eivatka yrita kayttaa palstaa vaarin.

        Eli kiitos vinkeista :-) Olemme menossa ensi viikonloppuna joten joulumarkkinoille emme ehdi, ja koska viivymme vain pe-su, ei varmaankaan tule lahdettya brysselia kauemmaksi.

        Eritoten kauniit puutarhat/vesialueet kiinnostavat. jos sellasia on tiedossa, lisaa viesteja saa laittaa!

        Kivoja puistoja, jotka ovat tietenkin viela mukavampia kesalla, mutta miksei nyt syksyllakin:
        - Bois de la Cambre, jonkin matkan paassa keskustan alueelta, metro 'Boondael'
        - Etangs d'Ixelles (kaksi lampea ja niita reunustava puisto), Place Flageyn vieressa, lahella Avenue Louisea
        - Parc de Bruxelles, kavelymatkan paassa keskustasta tai metro 'Parc'


      • - ? -
        Brysselilainen kirjoitti:

        Kivoja puistoja, jotka ovat tietenkin viela mukavampia kesalla, mutta miksei nyt syksyllakin:
        - Bois de la Cambre, jonkin matkan paassa keskustan alueelta, metro 'Boondael'
        - Etangs d'Ixelles (kaksi lampea ja niita reunustava puisto), Place Flageyn vieressa, lahella Avenue Louisea
        - Parc de Bruxelles, kavelymatkan paassa keskustasta tai metro 'Parc'

        Onko Belgia "maineensa" veroinen sään suhteen? Yleisesti kuulee sanottavan, että siellä on "aian" harmaata ja sateista.

        Millainen sää on vaikkapa eteläsuomeen verrattuna. Yhtä paljon tai enemmän harmaata ja sateista vuodessa?


      • Brysselilainen
        - ? - kirjoitti:

        Onko Belgia "maineensa" veroinen sään suhteen? Yleisesti kuulee sanottavan, että siellä on "aian" harmaata ja sateista.

        Millainen sää on vaikkapa eteläsuomeen verrattuna. Yhtä paljon tai enemmän harmaata ja sateista vuodessa?

        ...ei sen harmaampaa tai sateisempaa kuin vaikka etelasuomessakaan. Saatila vaihtelee nopeasti (kuten Suomessakin), eli saman paivan aikana voi sataa ja paistaa moneen otteeseen. Eli Suomalaiselle Belgian saa on tavallinen, ja mielikuva sateisesta ja harmaasta Belgiasta onkin varmaan jonkun Etela-Eurooppalaisen keksintoa.

        Yleisesti ottaen taalla on vain hieman lampimampaa kuin Suomessa, varsinkin talvella. Viime talvi oli tavallista lampimampi, ja ei ollut montaakaan aamua pakkasen puolella. Yleensa lampotila menee alle -5 asteen hyvin harvoin.


      • - ? -
        Brysselilainen kirjoitti:

        ...ei sen harmaampaa tai sateisempaa kuin vaikka etelasuomessakaan. Saatila vaihtelee nopeasti (kuten Suomessakin), eli saman paivan aikana voi sataa ja paistaa moneen otteeseen. Eli Suomalaiselle Belgian saa on tavallinen, ja mielikuva sateisesta ja harmaasta Belgiasta onkin varmaan jonkun Etela-Eurooppalaisen keksintoa.

        Yleisesti ottaen taalla on vain hieman lampimampaa kuin Suomessa, varsinkin talvella. Viime talvi oli tavallista lampimampi, ja ei ollut montaakaan aamua pakkasen puolella. Yleensa lampotila menee alle -5 asteen hyvin harvoin.

        Melko paljon ranskankielisiä belgialaisia on asettunut asumaan Etelä-Ranskaan. Etelän asukkaiden näkökulmasta katsottuna siellä kelit ovat tietty varsin sateisia ja harmaita.

        Yksi mahdollisuus olosuhteista riippuen on asua kesät Belgiassa ja talvet jossakin aurinkosemmasa paikassa.


    • ihailemassa Gentiä

      Itse en Brysseliä pidä kovin romanttisena ja viehkeänä kaupunkina.

      Suosittelen junamatkaa Gentiin. Viehättävä ja myös romanttinen kaupunki, jossa on myös joki. Viime elokuussa paljon turisteja ja paljon häitä. Itse pidän muutenkin flaamialuetta paljon viehättävämpänä, siistimpänä ja ystävällisempänä. Toiset voivat tietysti kokea toisin.

    • viehättävämpi!

      Ihastuimme kaupunkiin kovasti pari vuotta sitten ja tarkoitus on tehdä vielä uusia matkoja tulevaisuudessa.

      Jos haluaa vähän "luksusta" ja romantiikkaa matkalla niin Brysselissä sitä oli käsintehdyt suklaat. Mieheni osti kuohujuomaa ja konvehteja hotelliin.... siitä oli hyvä aloittaa;D Eiköhän se romantiikka ole vähän itsestäkin kiinni, ei vain paikasta!

      Ihastuimme myös pieneen ravintolaan Domaine de Lintillac joka on siinä kalatorin lähellä http://www.resto.com/domainedelintillac/. Siellä herkuttelimme hanhenmaksalla ja ankalla sekä hyvillä viineillä ja edullisesti!

    • began

      edge; cephalexin while breastfeeding; drugs for insomnia; zyloprim gout; inderal and ventricular tachycardia; withdrawal and effexor and paxil;

    • chart

      speak;

    • numeral

      though;

    • behind

      river; glucophage; magic mouthwash tetracycline; levitra; description levitra; order zoloft; buying phentermine online; cialis discount online;

    • crop

      many; cialis; duty free cigarettes; cytotec mexico; benson hedges cigarettes; celexa effects side; acomplia diet rimonabant smoke;

    • occur

      please; slimona; como usar cytotec; cymbalta; zimulti; cheapest diflucan online; order cialis; buy cheap rimonabant; riomont,;

    • pfwenytfdfy

    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe