Juhla-Mokka=hyi helvetti

Miten Suomen myydyin kahvi VOI olla tuo myrkkyliemi. Jouduin taas työpaikalla nielemään sitä moskaa kun ei muuta ollut ja meinasin oksentaa. Kitkerää ja maistuu kuumalta vedeltä, johon on tumpattu tupakkaa.

Mitä tahansa muttei Juhla-Mosk, eiku Mokkaa...
Kunpa suomalaisten maku viimeinkin muuttuis ettei tuota tyrkytettäis enää joka paikassa ! Eihän 90 sentillä VOI saada hyvää kahvia puolta kiloa - vai mitä edes maksaa kun en ikinä sitä osta.
Ilmianna
Jaa

14 Vastausta

on maha kipeänä pari tuntia. Sellaista.
Ilmianna
Jaa
Eniten myytyjen suomalaisten kahvien ongelma on aivan liian vaalea paahtoaste. Paahtimot ovat vuosikymmenestä toiseen toitottaneet sitä, kuinka "Suomeen tuodaan vain korkeluokkaisimpia kahvilaatuja, joiden hienot aromit pääsevät oikeuksiinsa nimenomaan vaaleapaahtoisina". Katin kontit! Jotenkin vain paahtimot ovat saaneet kansan totutettua noihin litkuihinsa eikä parannusta ole näköpiirissä. Kustannuskysymys tuo paahtoasteen nostaminen tuskin olisi – ehkäpä paahtimot nyt vain pelkäävät, ettei tummempi ja parempi kahvi kävisikään kaupaksi kun kansa on oppinut ryystämään suoveden oloista sumppia?

Pauligin kahveista normaali Presidentti on vieläkin äljäkkeisempää kuin Juhla-Mokka! Äskettäin on markkinoille tullut tummapaahtoinen (lue: keskipaahtoinen) Presidentti, joka on ihan juotavaa – mutta pienistä volyymeistä johtuen hinta on mitä on. Tarjouksista sitä on turha hakea.

Valitettavasti paahtoastemaku ja hinta yhdessä ohjaavat minut juomaan kompromissi-aamukahvinani ruotsalaista Gevaliaa. Joskus ostan tummaa Presidenttiä sen kalleudesta huolimatta. Työpaikallani tujautan alkuiltapäivällä mokkakupillisen espressoa (yleensä Pauligin Espresso Originalea, joskus Lavazzaa).

Luin äskettäin jostain, että Kuhmon Alko varautuu heinäkuisiin Kamarimusiikkijuhliin hankkimalla huomattavavasti normaalia suuremman valikoiman ja määrän viinejä, erityisesti kuivia valkoviinejä. Paikkakunnan ruokakaupat taas osaavat varautua tummapaahtoisten kahvien kysyntäpiikkiin. Olisikohan niin, että kulttuuriväki olisi eturintamassa vaatimassa Suomeenkin enemmän kansainvälistä makusuuntausta edustavaa kahvikulttuuria?
Ilmianna
Jaa
Kävisikö Santos kahvi? Tiedätkö mistä se tehdään?
Minä tiedän. Kauppiaat palauttavat niitä kahvipaketteja, joihin on päässyt ilmaa ja ne kaikki sekoitetaan keskenään ja pakataan uudeksi kahvimerkiksi, joka on siis Santos.
Ilmianna
Jaa
Mielestäni se on todella hyvä kahvi. Juttelin erään kahveja juoneen ihmisen kanssa ja hän totesi että "miksi suomalaiset valittavat kahveistaan, jotka ovat tehty paljon hienommista kahvilajeista kuin jotkut kaputsiinot ja esppressot". Olen samaa mieltä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
> miksi suomalaiset valittavat kahveistaan,
> jotka ovat tehty paljon hienommista
> kahvilajeista ...

No siksi, että tarjoushintaluokassa saa vain aivan liian vaaleapaahtoiseksi jätettyä kahvia. Paahdettaessa kahvia enemmän saataisiin siitä selvästi paremman makuista ja terveellisempää (liian vaalea paahtoaste jättää kahviin liikaa vatsalle epäystävällisiä parkkihappoja). Kuulostaa ehkä nurinkuriselta, mutta asia on fakta.

Ei tunnu hyvältä maksaa kunnolla paahdetusta kahvista neljättä euroa / ½ kg, kun samoista laaduista valmistettua vajaapaahtoista saa tarjouksesta puoleentoista euroon.

Ei minulla muuta valittamista. Jos suomalaiset haluavat "nauttia" vatsaa korventavaa suovettä jatkossakin, niin siitä vaan! Minä maksan kalliimpaa hintaa vaikka hammasta purren.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikä tahansa on myrkkyä kun sen keittää niin surkeella keittimellä ..... Joku Bosch tai mokkamasteri ..... Krups, lämpösulakekin on yli 200 astetta kestävä niin palaahan se pilalle kun pitäs 90 asteessa olla parhaimmillaan. Olen niin monesti todennut että huono keitin, huono kahvi. Philips voittaa mennen tullen Juhla Mokan keittämisessä kaikki muut keittimet. En ole kokeillu muita kahveja Philipsissä mutta tiedän, että Juhla Mokka menee pilalle jos se keitetään ylikuumaksi, siitä tulee valmiiksi pikeä jota ei juo Erkkikään irvistämättä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No sinähän mestari olet, kun ei testeissä ole havaittu keittimillä mitään vaikutusta kahvin makuun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Juhlamokka on aivan hirveätä, itse ainakin suosin laadukasta Rainbow kahvia, joka on erinomaisen makuista, mutta myös edullista. Rainbow kahvi on todellinen voittajan valinta!
Ilmianna
Jaa
Olet oikeassa.
Juhla Mokkaa ei meillä tarjota edes vieraille!
Pakkohan on paahtimon tietää, että laatu on roskaa.
Heillähän on niitä maistajia, ja jos laatu menee heidän läpi, niin tarkkaajien aistit ovat palaneet loppuun.
Nyt kaikki, jotka ovat samaa mieltä, laittamaan sähköpostia Pauligille.
Olen paljon euroopassa ja kauko-idässä.
Siellä saa parempaa kahvia kuin täällä Suomessa.
Fazer Cafee on hinnoitellut itsensä ulos, vaikkakin he tekevät hyvää kahvia kymppitonnien laitteilla.
Ilmianna
Jaa
Juhla-mokka edelleen samaa tupakka vettä hyi ja hyi... onko paahtimomestari edelleen sama. Vai tuleeko raaka-aine tupakkaviljelmältä. Kun menee kahvilaan tai kylään tietää jo pihalla mitä joutuisi juomaan, onneksi tee pelastaa
Ilmianna
Jaa
Maku asia, turha niistä kiistellä. Jos et tykkää niin hommaa jotain mistä pidät. ja asiasta poiketen.. Olisihan se mukavaa kun olisi vaihteeksi kalliimmillekin kahveille välillä jotain tarjouksia. niin tummille että vaaleille. Itse ostan vaalea paahtoista Hieno kahvia, viis terveellisyydestä.. minä pidän sen mausta.. Tumma kahvikin voi olla hyvää jos se on keitetty oikein.. silloin kun se ei ole.. niin se maistuu pitkään pannussa seisseelle/pannuun kärähtäneelle kahville.. tai kahville jossa on liikaa puruja..tulee liian vahvaa.. toki jotkut varmaan pitävät näistäkin.. maku on yksilöllistä.. toinen tykkää, toinen ei.
Ilmianna
Jaa
Keittimen puhdistus, vaikuttaa paljonkin kahvin makuun
Muistutin vaan ,...
Ilmianna
Jaa
Uusi
Tilaa ruotsista Zoegas Skånerost nii saat kunnon kaffeeta ;)
Ilmianna
Jaa
Uusi
Minusta tummapaahto kahvi maistuu kauan keittimessä seisoneelta ja pahalta. Kulta katriina on todella laimeaa, menee nopeasti kahvipaketti loppuun. Veli toi kerran Stockmannilta pehmeässä paketissa olevaa kahvijauhoa, paketissa oli kuva afrikkalaisista kahvipapujen kerääjistä. Oli todella hyvää suodatinjauhekahvia, nimeä en muista ja kyseistä kauppaa ei kaupungissani ole.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Juhla-Mokka=hyi helvetti

Miten Suomen myydyin kahvi VOI olla tuo myrkkyliemi. Jouduin taas työpaikalla nielemään sitä moskaa kun ei muuta ollut ja meinasin oksentaa. Kitkerää ja maistuu kuumalta vedeltä, johon on tumpattu tupakkaa.

Mitä tahansa muttei Juhla-Mosk, eiku Mokkaa...
Kunpa suomalaisten maku viimeinkin muuttuis ettei tuota tyrkytettäis enää joka paikassa ! Eihän 90 sentillä VOI saada hyvää kahvia puolta kiloa - vai mitä edes maksaa kun en ikinä sitä osta.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta