Simsalabim Jim

Afroditen_poika

Tulinpa tässä kuunnelleeksi Juice Leskinen ETC -bändin tuotantoa, ja sieltä korviini singahti myös bändin soittaman albumin nimikappale "Simsalabim Jim".

Hyvin suuri osa Juicen sanoituksista on selvästi liitettävissä johonkin hänen henkilökohtaisen elämänsä tilanteeseen tai esimerkiksi johonkin ajankohtaiseen uutiseen. Simsalabim Jim on kuitenkin kappale, joka on jäänyt minulle melkoiseksi mysteeriksi. En osaa millään linkittää sitä kehenkään tietämääni henkilöön tai mihinkään tietämääni Juicen elämänpolun tapahtumaan, joka olisi voinut olla tuota biisiä inspiroimassa.

Ilmeisesti kyseessä kuitenkin oli Juicelle tärkeä henkilö/hahmo, koska hän sentään nimesi koko albumin tuon biisin mukaan.

Juice itse tosin oli sitä mieltä, että biisejä pitäisikin tulkita nimenomaan irrallaan tekijästä ja hänen elämästään. Mutta minkäs sille voi, kun asia kuitenkin kiinnostaa :)

Mahtaisiko kenelläkään olla tietoa tuon biisin taustoista? Kuka oli tuo mystinen mies, joka sai kaiken näyttämään kauniilta, mutta herätti miehissä vihaa ja pelkoa? Tai mistä sanoituksessa ylipäätään on kyse?

2

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veikkaan jeesusta...

    • gryphon14

      Hieno biisi kyseessä, olen kuunnellut paljon viimeaikoina. Itse tykkäänkin enemmän näistä Juicen vähän mystisimmistä biiseistä, joita tosin on aika vähän. Mieleen tulee Anni domini. Tämäkin kertoo Juicen ylivoimaisesta monipuolisuudesta.

      Minullekin biisi jää hieman hämäräksi, mutta toisaalta tuntuu välillä paremmalta, ettei yritä pohtia kappaleen tarkoitusta puhki. Juicehan itsekin kommentoi joskus, että ei hän tee biisejä, niitä vain tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe