Mieheni on äkkipikainen

n&h

Hei! Olemme uskossa oleva pariskunta. Takana paljon väkivaltaa ja alistamista puolin toisin. Mieheni on erittäin mustasukkainen ja omistushaluinen. Olen yrittänyt käyttäytyä niin hyvin kuin mahdollista, mutta mikään ei tunnu riittävän. Aina löytyy syy vihaan ja pahoinpitelyyn. Alkoholi on vielä herra meidän talossa, vaikka elämä onkin lähtenyt huimaan nousuun uskoon tulomme myötä. Se ei kuitenkaan riitä selitykseksi väkivallalle. Tänä aamuna mieheni oli hyvin vihainen ja vietyään minut koulutukseen, lähti antamaan opetusta kollegalleen...mietin vain, että milloinhan tämä loppuu? Onko kenelläkään täällä samoja kokemuksia? Olen kokenut, että Jumala on tarkoittanut meidät silti yhteen. Minulla on oma asunto hätätilanteiden varalta. Siunausta kaikille!

33

1030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • umpihetero.

tekisit "syntiä" ja ottaisit eron...

• n&h

Ei siitä tule mitään. Viimeksi hän oli mielisairaalan akuuttiosastolla hoidossa ja on täysin riippuvainen minusta. Lisäksi rakastan itse häntä ja ymmärrän häntä. En ole itsekään pulmunen, joten on katsottava peiliinkin...

• n&h

Niin, hän ei sitten mennytkään sen kollegan luo, vaan meni kotiin laannuttamaan raivoaan :)
        Kiitos Herralle!!!

• Josuli

hakeneet ihan ammatti-apua? Kyseessä on niin vahvat siteet ettei niitä pysty omin neuvoin katkaisemaan. Omassa suvussa on alkoholisteja (ei perheessä), ja täytyy sanoa että se on sellainen juttu, ettei siitä pääse pois jos ei hae apua ja ole itsekin tarpeeksi kova luonteinen. Jos ja kun olette hakeneet apua mutta miehesi väkivaltainen luonne ei muutu, niin ehdotan eroa. Serkkuni seurusteli joskus väkivaltaisen ja mustasukkaisen miehen kanssa josta ei tullut loppua vaikka mies kuinka lupasi että enää ei pahoinpitele. Serkkuni aina uskoi lupauksiin, kunnes kerran mies pahoinpiteli hänet sairaala kuntoon. Eihän sellaisesta suhteesta tule mitään jossa toinen kokee itsensä niin heikoksi että pitää olla väkivaltainen! Sellainen ihminen tarvitsee apua koska väkivallan kierrettä on muuten vaikea katkaista. Ja vaikka ihminen ei olisi väkivaltainenkaan, mutta omistaa niin huonon itsetunnon kuin väkivallan tekijät, niin apua hänen tulisi silti saada-

• n&h

Olemme hakeneet kaiken mahd. avun. Oliko tuo mies uskossa? Olen koko ajan odottanut, että kun hän tosissaan ottaa Jeesuksen sydämeen, niin Herra muuttaa häntä...vaikka tiedän, että ihmisiähän me vain ollaan. Olen nyt tavallaan nöyrtynyt elämään tässä suhteessa, sillä olen huomannut itsessäni paljon parantamisen varaa. Toivottavasti ei käy huonosti.

• ,että
        n&h kirjoitti:

Olemme hakeneet kaiken mahd. avun. Oliko tuo mies uskossa? Olen koko ajan odottanut, että kun hän tosissaan ottaa Jeesuksen sydämeen, niin Herra muuttaa häntä...vaikka tiedän, että ihmisiähän me vain ollaan. Olen nyt tavallaan nöyrtynyt elämään tässä suhteessa, sillä olen huomannut itsessäni paljon parantamisen varaa. Toivottavasti ei käy huonosti.

kyseessä on asia, johon yhdenkään ihmisen viisaus ei riitä, eli kenelläkään ei ole antaa sinulle viisaudenkiveä.

Tälläisen asian kanssa ihmisen tulee elää joka hetki Jeesuksen kanssa ja antaa Hänen johdattaa tahtomiseen ja tekemisiin.

Kerrot itsestäsi, että sinussa on parantamisen varaa. Hyvä, että olet löytänyt omat heikkoudet, mutta älä vain jää niihin, sillä sinä saat avun Jeesukselta ja pääset niistä irti. Ei se aina tapahdu siinä silmänräpäyksessä, vaan se on kasvamisen tulos, eli mitä lujemmin kasvat Jeesuksen tuntemiseen, sitä vahvemmaksi tulet.

Jumalan Sana puhdistaa ja siksi meissä tulee olla Sana, sillä sillä Sanalla saamme pahana päivänä vastustaa pahuutta.

Elävä Jumalan, Jeesus Kristus kykenee parantamaan kaiken, mikä on rikki mennyt ja miehesi on aivan rikki, eikä se ole ihme. Epäluulo ja toivottomuus kasvaa ihmisessä, kun hän joka päivä joutuu syömään ravintoa, jota media, tv antaa, eli kaikkinaista pahuutta. Miten ihminen voi toiseen luottaa, kun hänelle näytetään malli, miten paraskin ihminen saattaa hänet pettää yllättäen.

Kauniit ja rohkeat aloittivat todellisen ihmisen mielenterveyteen koskevan kampannoinnin. Siellähän kaikki on sallittua ja ihminen voi vaihtaa puolisoa halujensa mukaan.

Kerran viisaaksi mainittu munkki kertoi radiossa, että hän on saanut Jeesukselta ohjeeksi antaa neuvon väkivaltaa käyttäville puolisoille, että heidän tulee erota määräajaksi, n. puoleksi vuodeksi ja koettaa sen jälkeen uudelleen, ehkä joillekin tuo ohje sopii, mutta ei kaikille.
        Sinun tulee olla lähellä Jeesusta ja usko Häneen sydämestäsi, sillä Hän on PARANTAJA.

Oletko lukenut evankeliumit läpi. Osaatko mennä google haulla Raamattuun.

Se tapahtuu näin. Kirjoita googleen sana Raamattu ja valinnan auetessa valitse uskonkirjat.net, aarreaitta ja siellä on ohje miten sitä käytetään.

Siunausta sinulle ja perheellesi ja helpotus tulkoon osaksenne.

• Josuli
        n&h kirjoitti:

Ainakin serkun sanomani mukaan mies oli uskossa. Sitähän ei taas tiedä mitä miehen sydämessä oli. Ja jos ihmisellä on joku sairaus, niin ei uskoontulo sitä sairautta välttämättä paranna. Monet psykologiset sairaudet tarvitsevat psykologin apua. Jos haluat elää tuollaisessa suhteessa, niin se on tietenkin oma asiasi, mutta täytyy miettiä onko se aivan tervettä.

• n&h kirjoitti:

Jos hän on olevinaan tullut uskoon, on hän tehnyt sen ainoastaan sinun takiasi. Siksi hän juo edelleen, ei ole siis kokenut sisäisesti yhtään mitään muutosta, eikä hän väkisin tule uskoon.

Hän on tosi vaikeassa jamassa,
        elää itseään pettäen ulkonaisesti muka uskovaisen elämää, ja samalla kärsii, ja mieli on lujalla, siitä syystä, että ei olettamansa uskovaisuuden takia voi tehdä sitä mitä todella haluaa, että näyttäis sinun silmissä, ja ehkä muidenkin, että on uskossa, vaikka itse tietää varmasti, että ei ole.
        Miten oman uskosi laita on? Juotko edelleen miehesi mieliksi ja seuraksi, ja muutenkin sitä rataa mitä hän lauaa.
        Sun pitää itse todella ensin päästä vapaaksi kaikesta sidonnaisuudesta mieheesi, ja sitä kautta voi olla toivoa miehesikin eheytymisestä!

• --------
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Jos hän on olevinaan tullut uskoon, on hän tehnyt sen ainoastaan sinun takiasi. Siksi hän juo edelleen, ei ole siis kokenut sisäisesti yhtään mitään muutosta, eikä hän väkisin tule uskoon.

Hän on tosi vaikeassa jamassa,
        elää itseään pettäen ulkonaisesti muka uskovaisen elämää, ja samalla kärsii, ja mieli on lujalla, siitä syystä, että ei olettamansa uskovaisuuden takia voi tehdä sitä mitä todella haluaa, että näyttäis sinun silmissä, ja ehkä muidenkin, että on uskossa, vaikka itse tietää varmasti, että ei ole.
        Miten oman uskosi laita on? Juotko edelleen miehesi mieliksi ja seuraksi, ja muutenkin sitä rataa mitä hän lauaa.
        Sun pitää itse todella ensin päästä vapaaksi kaikesta sidonnaisuudesta mieheesi, ja sitä kautta voi olla toivoa miehesikin eheytymisestä!

mohikaani taas luulee tietävänsä ketkä on uskossa ja ketkä ei.
        Lopeta hyvä ihminen tuo paskanjauhanta, sinä et voi tietää ainakaan näin netin kautta kuka on uskossa ja kuka ei ole vaikka itse näin tunnutkin luulevan.
        Uskoviakin ihmisiä on erilaisia, kaikki eivät ole niinkuin sinä, ja Herralle kiitos siitä!

• siinä.
        -------- kirjoitti:

Lopeta hyvä ihminen tuo paskanjauhanta, sinä et voi tietää ainakaan näin netin kautta kuka on uskossa ja kuka ei ole vaikka itse näin tunnutkin luulevan.
        Uskoviakin ihmisiä on erilaisia, kaikki eivät ole niinkuin sinä, ja Herralle kiitos siitä!

taas yhden hengen joukkoineen jännittää joustansa. Lopeta jo tai et pääse ikinä homoudestasi eroon.

• -------
        siinä. kirjoitti:

taas yhden hengen joukkoineen jännittää joustansa. Lopeta jo tai et pääse ikinä homoudestasi eroon.

mahdoit tarkoittaa? Minua vai mohikaania? Vai nimimerkki poikalasta?
        Itse en ainakaan homo ole, mohikaanista tai poikalapsesta en osaa sanoa kun en tapauksia henk. koht. tunne.

• -------- kirjoitti:

juovuksissa ja hakkaa akkaansa! Siitä sen tietää, ettei ole uskossa, ainkaan Jeesukseen, ja jos on vaikka ollut, on pahasti luisunut vääryyden polulle. Paluu on aina mahdollista.

Vai onkohan se kenties sinun mielestäsi Hengenhedelmää? Varmasti on, mutta ei Pyhän Hengen!

• poikalapsi
        siinä. kirjoitti:

Näkyy taas jollakulla vainoharha vieneen voiton. En käytä EDELLEENKÄÄN täällä muita nimimerkkejä kuin rekisteröityä Poikalasta. Ritari on väärässä ja luulee olevansa jumala, enkä minä ole ainut, joka sen on jo kauan sitten huomannut.

Homous on pysyvä ominaisuus. Ei siitä kukaan pääse eroon, eikä tarvitsekaan. Sinä sen sijaan voisit päästä harhaluuloistasi eroon vaikkapa jättämällä helluntailahkon omaan arvoonsa.

• poikalapsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

juovuksissa ja hakkaa akkaansa! Siitä sen tietää, ettei ole uskossa, ainkaan Jeesukseen, ja jos on vaikka ollut, on pahasti luisunut vääryyden polulle. Paluu on aina mahdollista.

Vai onkohan se kenties sinun mielestäsi Hengenhedelmää? Varmasti on, mutta ei Pyhän Hengen!

Uskovainen ei myöskään valehtele tai luule olevansa jumala. Miten on, oletkos sinä muka siis uskovainen, senkin omahyväinen valehtelija?

• opettajaihminen

Olisiko syytä keskittyä siihen juttuun ja jatkaa omien asioiden käsittely illaksi? Minkälaisessa koulutuksessa voi ylipäätään toimia noin?

• n&h

Olen työvoimakoulutuksessa. Tietokoneen perusopetusta, jonka jo osaan. Olen tehnyt jo kaikki tehtävät ja minulla on aikaa olla netissä. En siis tee mitään luvatonta, joten voit olla huoleti!

• opettajaihminen
        n&h kirjoitti:

Olen työvoimakoulutuksessa. Tietokoneen perusopetusta, jonka jo osaan. Olen tehnyt jo kaikki tehtävät ja minulla on aikaa olla netissä. En siis tee mitään luvatonta, joten voit olla huoleti!

puuhata asiaankuulumatonta kesken oppimisjakson?

• n&h
        opettajaihminen kirjoitti:

puuhata asiaankuulumatonta kesken oppimisjakson?

Juurihan kerroin. Ei ole mitään uutta. Miten Sinulla on aikaa olla netissä? Sitäpaitsi tämä ei ole huoletonta! Minulla on vaikea elämäntilanne ja tämän tärkeämpää minulla ei voisi olla tällä hetkellä. Ja piste!

• n&h kirjoitti:

Juurihan kerroin. Ei ole mitään uutta. Miten Sinulla on aikaa olla netissä? Sitäpaitsi tämä ei ole huoletonta! Minulla on vaikea elämäntilanne ja tämän tärkeämpää minulla ei voisi olla tällä hetkellä. Ja piste!

Ei uskovatkaan ole enkeleitä.
        Kerrot tutun tuntuista tarinaa riippuvuudesta jua siihen liittyvästä niskan päällä olemisesta, vaikka sairauskin on mukana?
        K.M. Junkkarin kirja 'Läsnä ja lähellä' ja vielä paremmin kirja 'Tule lähelle, mene pois', tekijä Irene Kristeri, voisi valottaa jotain malleja, joista voisit omaan tilanteeseesi löytää vinkkiä.

Kenenkään ei ole pakko olla vävaltaisessa suhteessa, on 'asiantuntijoiden'helppo neuvo. Uskovana rima on paljon korkeammalla sisimmän 'pakosta'.
        Itseään voi muuttaa ja siihen apua hakea.
        Puoliso ehkä tekee omia ratkaisujaan, kun etsit apua omaan tilanteeseesi ja vältät enempää ärsyttämistä.

• n&h
        holav kirjoitti:

Ei uskovatkaan ole enkeleitä.
        Kerrot tutun tuntuista tarinaa riippuvuudesta jua siihen liittyvästä niskan päällä olemisesta, vaikka sairauskin on mukana?
        K.M. Junkkarin kirja 'Läsnä ja lähellä' ja vielä paremmin kirja 'Tule lähelle, mene pois', tekijä Irene Kristeri, voisi valottaa jotain malleja, joista voisit omaan tilanteeseesi löytää vinkkiä.

Kenenkään ei ole pakko olla vävaltaisessa suhteessa, on 'asiantuntijoiden'helppo neuvo. Uskovana rima on paljon korkeammalla sisimmän 'pakosta'.
        Itseään voi muuttaa ja siihen apua hakea.
        Puoliso ehkä tekee omia ratkaisujaan, kun etsit apua omaan tilanteeseesi ja vältät enempää ärsyttämistä.

Olen tiedostanut oman käytökseni. Aion nyt tehdä vain itseni suhteen töitä ja yrittää itse käyttäytyä kuten haluaisin toisen käyttäytyvän. Aika näyttää, mikä on totta ja mikä ei. Uskossa olemme molemmat varmasti, mutta vuosikausien riippuvuudet ja väärät mallit ei hetkessä lähde. Kuten sanoin jo aiemmin, paljon on mennyt asiat eteenpäin Herran avulla. Emme olisi hengissä kumpikaan ilman pelastusta. Tahto on hyvään, mutta liha niin heikko! Olenhan sentään jo saanut aikaiseksi hommata oman asunnon. Katsotaan nyt miten käy tulevaisuudessa :)

• siis pikkiäkäinen!

• DoctorT

Väkivaltaisessa suhteessa ei tarvitse kenenkään elää, EI EDES USKOVAN!

Pakene, kun vielä voit!

Toki Jumalan aikaa voi odottaa, mutta turvallisempaa tehdä se omassa asunnossa, siksi muuta pois!

• Kadun*Nainen

alkoholi pois kokonaan kuvioista, se voi tapahtua myös lääkkeillä, jos oma tahto siihen ei riitä.
      Selvä väärinkäyttö johtaa siihen, että
      suhde/tilanne elää väärässä totuudessa, huumattuna ihminen ei osaa ajatella johdonmukaisesti ja mennä itseensä, vaan kokee ääriladalta kaikki. Niin rakkauden kuin vihankin. Hermosto oppii tähän pikkuhiljaa. Se rappeuttaa. Todelliset arvot ja tunteet tulevat kyllä esille, kun ihminen nousee ensin omille jaloilleen.

• menettely.

Sinun pitää nyt ryhtyä ajattelemaan omaa itseäsi, ennen kuin saattaa olla myöhäistä. Naisihmisenä olet liian kiltti ja olet kuvitellut ties kuinka kauan, että uskovaisesta miehestä voisi joskus tulla kunnon puoliso.

Kerropa itsellesi, haluatko olla vielä 20 vuodenkin päästä miehesi hakattavana? Vai haluatko, että loppuelämäsi muuttuisi turvattomuudesta ja pelosta rauhalliseksi ja hyväksi?

Ota siis ja lähde äläkä enää ole marttyyri. Ei se miehesi ikinä muuksi muutu.

• ...........

"Ajakaa pois pahojahenkiä ja riivaajia, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita."

Tämä on raamatunkohta jonka monet uskovat ovat unohtaneet tai eivät käytä sitä.

Väkivalta on riivaajien ja pahojen henkien aikaansaannosta, ja ne kuuluu ajaa pois Jeesuksen nimessä. Ei Jumala ole tarkoittanut että joutuisit elämään väkivaltaisessa suhteessa. Vaan Jumala tahtoo että sinulla olisi täällä elämässä niin kuin taivaassa. "Tapahtukoon Sinun tahtosi myös maanpäällä niin kuin taivaassa."

Aloita jokainen päiväsi rukoilemalla, ja julista ääneen kaikkea mitä haluat ja mitä et halua elämääsi. Sillä Sanalla tämä maailma on luotu ja Sanalla sitä pidetään pystyssä. Luot itse omalla suullasi päiväsi ja tulevaisuutesi.

Julista TULKOON Jeesuksen nimessä, kaikkea sitä mitä tarvitset.
      Ja julista MENE POIS Jeesuksen nimessä ja veressä, kaikkea sitä mitä et halua.
      "Julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit."
      Teet ihmeitä ja merkkejä julistamalla SANOJA, ja Jumala tekee oman osuutensa, eli toteuttaa ne.

"SANA ei tyhjänä palaja, vaan tekee tehtävänsä joka on sille annettu." Varo siksi sanoja jotka eivät ole Jumalasta, sillä ihmeet ja merkit seuraa myös vääristä sanoista.

• --------

"
        Teet ihmeitä ja merkkejä julistamalla SANOJA, ja Jumala tekee oman osuutensa, eli toteuttaa ne. "

Kaikki olisikin noin yksinkertaista :D
        Mutta valitettavasti ei ole.
        Esim. jotkut kyllä pääsevät alkoholismista uskon avullla mutta valitettavasti ei kaikki, ei vaikka kuinka rukoilisi ja haluaisi.
        Tuntemattovat ovat Herran tiet.

• ......................
        -------- kirjoitti:

"
        Teet ihmeitä ja merkkejä julistamalla SANOJA, ja Jumala tekee oman osuutensa, eli toteuttaa ne. "

Esim. jotkut kyllä pääsevät alkoholismista uskon avullla mutta valitettavasti ei kaikki, ei vaikka kuinka rukoilisi ja haluaisi.

>Voi kunpa kaikki olisikin noin yksinkertaista.
        Mutta valitettavasti ei ole.<

"Usko tulee kuulosta...."
        "Joka uskoo sille kaikki on mahdollista."
        "Joka uskoo voi tehdä suurempiakin tekoja mitä Jeesus teki." yms. yms.

Jos ruokkii korviaan oikeilla sanoilla, niin usko kasvaa itsestään. Jos ruokkii korviaan epäuskon sanoilla niin myös epäusko tulee itsestään.

Uskovallakaan ei ole mitään oikoreittiä, on opittava rukoilemaan ja uhraamaan omaa aikaansa Jumalan seurassa olemiseen.

Jos käytät tunnin tai kaksi joka päivä rukoukseen, niin elämäsi ei ole mahdollista ettei se muuttuisi.

• so. on synnin seuraus
        -------- kirjoitti:

"

eli EPÄUSKO ettei Jumalaa ole tai ei suostu elämään Hänen sanansa, Raamatun mukaista elämää, on EMÄSIKA, juoppous, varastaminen, huoraaminen jne, jne ovat pikkuporsaita.Ne on hyljättävä Jeesuksen nimessä.

www.kan.fi

• .........
        ...................... kirjoitti:

>Voi kunpa kaikki olisikin noin yksinkertaista.
        Mutta valitettavasti ei ole.<

"Usko tulee kuulosta...."
        "Joka uskoo sille kaikki on mahdollista."
        "Joka uskoo voi tehdä suurempiakin tekoja mitä Jeesus teki." yms. yms.

Jos ruokkii korviaan oikeilla sanoilla, niin usko kasvaa itsestään. Jos ruokkii korviaan epäuskon sanoilla niin myös epäusko tulee itsestään.

Uskovallakaan ei ole mitään oikoreittiä, on opittava rukoilemaan ja uhraamaan omaa aikaansa Jumalan seurassa olemiseen.

Jos käytät tunnin tai kaksi joka päivä rukoukseen, niin elämäsi ei ole mahdollista ettei se muuttuisi.

ollut onneksi kyse minusta vaan n&h:n uskovasta, alkoholisoituneesta miehestä.
        Minä ainakin uskon siihen että hän on uskonsa kanssa tosissaan kun n&h kerta niin itse sanoo.
        Pointti oli vain se että ei kaikki ongelmat todellakaan ratkea rukoilemalla, jos et tuota tiedä tai hyväksy, olet mielestäni melkoisen typerä.

Tunnen puolen kymmentä alkoholisoitunutta, parannuksen tehnyttä uskovaa, jotka ovat saaneet helpotusta tautiinsa uskosta mutta siltikin viina välillä vie..

• ..........
        ......... kirjoitti:

ollut onneksi kyse minusta vaan n&h:n uskovasta, alkoholisoituneesta miehestä.
        Minä ainakin uskon siihen että hän on uskonsa kanssa tosissaan kun n&h kerta niin itse sanoo.
        Pointti oli vain se että ei kaikki ongelmat todellakaan ratkea rukoilemalla, jos et tuota tiedä tai hyväksy, olet mielestäni melkoisen typerä.

Tunnen puolen kymmentä alkoholisoitunutta, parannuksen tehnyttä uskovaa, jotka ovat saaneet helpotusta tautiinsa uskosta mutta siltikin viina välillä vie..

>Pointti oli vain se että ei kaikki ongelmat todellakaan ratkea rukoilemalla, jos et tuota tiedä tai hyväksy, olet mielestäni melkoisen typerä.<

Tämä mitä sanot ei ole mahdollista, sillä on kirjoitettu, "SANA EI TYHJÄNÄ PALAJA, vaan tekee tehtävänsä joka sille on annettu."

Jos puhut uskoa mille tahansa tarpeellesi, niin se tulee mitä puhut. Mikään maailmassa ei voi sitä estää.

Valitse joku yliluonnollinen tarve mitä haluat ja kokeile viikon ajan, niin huomaat että kaikki on sinulle mahdollista, jos olet uskossa. Jeesus asuu meissä täydellisenä Jumalana, ja Hänelle mikään ei ole mahdotonta.

• .......... kirjoitti:

>Pointti oli vain se että ei kaikki ongelmat todellakaan ratkea rukoilemalla, jos et tuota tiedä tai hyväksy, olet mielestäni melkoisen typerä.<

Tämä mitä sanot ei ole mahdollista, sillä on kirjoitettu, "SANA EI TYHJÄNÄ PALAJA, vaan tekee tehtävänsä joka sille on annettu."

Jos puhut uskoa mille tahansa tarpeellesi, niin se tulee mitä puhut. Mikään maailmassa ei voi sitä estää.

Valitse joku yliluonnollinen tarve mitä haluat ja kokeile viikon ajan, niin huomaat että kaikki on sinulle mahdollista, jos olet uskossa. Jeesus asuu meissä täydellisenä Jumalana, ja Hänelle mikään ei ole mahdotonta.

"Valitse joku yliluonnollinen tarve mitä haluat ja kokeile viikon ajan, niin huomaat että kaikki on sinulle mahdollista, jos olet uskossa."

Herra armahtakoon tämän mittanuoran edessä!
        Minun uskoni Kristukseen ei tässä riitä, vaikka kuinka raamattuani lukisin.
        Piru kyllä voisi mielellään vastata tässä, tai ainakin nauraa heikolle uskolleni!

Sen mitä tarvitsen, sitä uskallan pyytää taivaan Isältä ja Hän lupaa täyttää tarpeeni. Mutta ei lupaa järjettömiä.

Eihän Joulupukkikaan ihan kaikkea mielikuvituksellista tuo, vaikka kuinka kiltti olisin

• ............
        holav kirjoitti:

"Valitse joku yliluonnollinen tarve mitä haluat ja kokeile viikon ajan, niin huomaat että kaikki on sinulle mahdollista, jos olet uskossa."

Herra armahtakoon tämän mittanuoran edessä!
        Minun uskoni Kristukseen ei tässä riitä, vaikka kuinka raamattuani lukisin.
        Piru kyllä voisi mielellään vastata tässä, tai ainakin nauraa heikolle uskolleni!

Sen mitä tarvitsen, sitä uskallan pyytää taivaan Isältä ja Hän lupaa täyttää tarpeeni. Mutta ei lupaa järjettömiä.

Eihän Joulupukkikaan ihan kaikkea mielikuvituksellista tuo, vaikka kuinka kiltti olisin

Mikä on järjetöntä? Sellainen mikä on Jumalan sanaa vastaan.

Kerron esimerkin ja sano onko se sinusta järjetöntä.

Intialainen saarnamies kertoi pojasta jota oli pilkattu lyhytkasvuisuuden tähden koko elämänsä.
        Poika oli 17 vuotias ja vain 153 cm pitkä, ja he rukoilivat tämän pojan puolesta, ja antoivat ohjeeksi että se alkaisi puhumaan uskoa sille pituuskasvulle.

Tämä poika teki niin ja kasvoi ensimmäisen viikon aikana 5 cm. Hän jatkoi kunnes kolmen kuukauden kuluttua pituutta oli tullut 30 cm lisää. Eli hän kasvoi 183 cm pitkäksi.

Oliko tämä esimerkki sinusta järjetön?

• siis rakasta toisianne. Miehesi on psyykkisesti epävakaa ja persoonallisuushäiriöinen. Sinä täytät myös läheisriippuvuuden kaikki tunnnusmerkit. En todella usko, että aivan todella kaipaatkaan neuvoja toisilta. Uskon, että tiedät, mitä terveeseeen ja tasapuoliseen ihmissuhteeseen kuuluu. Olette löytäneet toisenne, koska ette kumpikaan kykene tasapuoliseen ja rakastavaan ihmissuhteeseen. Miehesi oireet vaan ovat toisenlaiset kuin omasi. Patologinen mustasukkaisuus on luonnehäiriö. Paranoidisuus hoitamattomana yleensä vaan pahenee ja leviää, kuten hämähäkinverkko. Käyttekö seurakunnassa, ja elättekö minkäänlaisessa uskovien yhteydessä? Mitä uskoontulo on kohdallanne saanut aikaan. Kerrot, että tilanteenne on huimasti parantunut? Alkoholi on kertomasi mukaan edelleen "herra" talossa. Ajattelen, että uskoontulon myötä tämä herruus vaihtaa yleensä omistajaa. Rakkaus ei tee kenellekään pahaa. Katso itseäsi peilistä ja mieti, minkä arvoisena pidät itseäsi. Ihminen ei omista toista, ei edes lapsiaan. Mikäli et ryhdistäydy, niin käyttäytymiselläsi annat vain lisää väkivallan polttoainetta miehellesi. Toisin sanoen, vaikutat, että asiat pysyvä nykyisellään. Hae apua ja muuta pois miehen luota. Toivon, ettei teillä ole alaikäisiä lapsia. He kuuluisivat lastensuojelun piiriin siinä tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5143
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      539
      2615
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2332
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2210
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      1967
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1535
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      125
      1229
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      946
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      889
    Aihe