Mulla on kaksi kääpiörihmistä, uros ja naaras.
Nyt neiti on paisunut kun pullataikina ja näyttäisi olevan odottavassa tilassa =)(ollut jo hetken aikaa)
Uros majailee pintakasvien alla, mutta ei mielestäni ole tehnyt mitään kuplarakennelmaa..( luin jostain että pitäisi tehdä sellainen?)
eli, jos neiti on paksuna niin miten poikaset mahd. syntyy.. jne?!
kuka hoitaa?
Kaikki info otetaan vastaan! =)
Kiitos!
t.Nipsu
Kääpiörihmakalalle poikasia?
2
216
Vastaukset
- rihmakala
Elikkä rihmat alottavat yleensä kutunsa siten että uros rakentaa pinnalle vaahtopesän, jonne naaras kutee siten kun se on siihen valmis.
poikaset kuoriutuvat muutamassa päivässä ja uros hoivailee niitä parhaansa mukaan aina siihen saakka kun ne lähtevät uimaan jolloin ne katoavat kasvien sekaan tai muiden kalojen suihin. samoihin aikoihin uros alkaa jo valmistautua seuraavaan kutuun.
Jos haluaa paljon poikasia niin vanhemmat (ja tietenkin muutkin kalat) kannattaa poistaa heti kun poikaset ovat kuoriutuneet.
poikaset ovat herkkiä lämpötilan vaihteluille. Poikasille kannattaa syöttää mahdollisimman monipuolista ruokaa.- Meiju
Onko sinulla veden pintavirtaus kovin suuri? Se voi olla syy siihen, ettei uros tee pesää. Toinen syy voi olla, että jos sinulla ei ole pintakasveja, minkä suojiin se ei voi tehdä pesäänsä.
Minulla itselläni ei ole kokemusta rihmakaloista, mutta aion hankkia. Kirjoista olen lukenut ja käynyt juttelemassa eri akvaarioliikkeissä. Kävin juuri eilen ostamassa sellaisen kasvin, jonka pitäisi kasvaa pinnalle, että voin sitten myöhemmin rihmakaloja laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797