heippa!
jakakaahan kokemuksianne taistelukala uroksista, mikä on vikana kun urokset kuolee, akvaarioissamme on elänyt tyttötaistelukaloja, vasta kaksi ja nekin paljon pidempään kuin pojat, eli vedessä ei kait oo vikaa, onko täälläpäin (lappeenrannassa) huonot urostaistelukalat, vai onko niiden elossasäilymiseen jokin niksi. meillä oin ollut vissiin vuoden sisällä 8 urosta jotka aina kuolevat mikä mihinkin...
taistelukalaurokset
9
632
Vastaukset 9
- juuso
taistikses siis taistiksies kuolemaan voi olla montaki syytä mut ensimmäisenä epäilen että ne on kuollu vanhuutta taistelukala on jo 2-3vuotiaana ikä loppu ja se on hyvä jos ne elää ees vähä yli vuoden (1) et taistikses on voinnee kuolla tai ainakin osa vanhuuteen eli tollanen 2-3vuotias taistis vastais ihmisen iässä jotain abaut 70-90 vuotta ja taas vuoden ikänew olis ehkä sellane 50-70vuotta et sillee...
- <minun moka> >juuson moka<
...et kai pidä enempää kuin yhtä urosta kerralla??? sillä uroot tappavat toisensa jos niitä on akvaariossa useempia... ja sori mä katoin et sul on ollu viiden vuoden sisällä 8urosta vaikka se oli vuodensisällä...
- christa
en todellakaan pidä kuin yhen ureoon, ja se on kummaa siis tää että tyttötaistelukalat, kasvaa ja lihoo ja voi hyvin ja kun uros tulee meille, se voi hyvin mutta pari kuukauden päästä se on rato, emme ole pitäneet edes tyttöjä ja poikia samassa altaassa ja kukaan ei ole näykkinyt eviä, mutta joillain uroksilla ovat evät menneet nippuun ja hävinneet. joillain ne on ollut loppuun asti, luin jostain että taistelut saattavat elää pitkäänkin ja uroksemme ovat oleet kuka pienempiä ja kuka isompia
- Johanna
christa kirjoitti:
en todellakaan pidä kuin yhen ureoon, ja se on kummaa siis tää että tyttötaistelukalat, kasvaa ja lihoo ja voi hyvin ja kun uros tulee meille, se voi hyvin mutta pari kuukauden päästä se on rato, emme ole pitäneet edes tyttöjä ja poikia samassa altaassa ja kukaan ei ole näykkinyt eviä, mutta joillain uroksilla ovat evät menneet nippuun ja hävinneet. joillain ne on ollut loppuun asti, luin jostain että taistelut saattavat elää pitkäänkin ja uroksemme ovat oleet kuka pienempiä ja kuka isompia
Itse olen huomannut, että taistelukalani ovat olleet todella herkkiä saamaan eväruton. Evät on menneet ensin "rullalle" ja syöpyneet pois. Tähän on auttanut joko eläinkaupasta saatava lääke tai sitten pieni määrä suolaa liotettuna karanteeni akvaarion veteen.
Muuten ovat helppoja ja mukavia kaloja. Tulevat heti siliteltäviksi kun laitan käden veteen.
- Tintsu
Mullei oo kyseisiä kaloja ollut, mutta tuli mieleen pari asiaa. Saako hitaana kalana syötyä tarpeeksi vai viekö vilkkaammat = helpommin-uivat kalat ruuat nenän edestä? Kuinka iso akvaario ja mitä muita kaloja? Taistisuros viihtyy kai pienessä paremmin kuin isossa. Onko siellä evännyppijöitä?
- christa
kyllähän ne sai syötyä ihan ahneesti ja kolmesti päivässä, eikä kukaan niitä hätyytellyt, lähinnä ne olivat joskus uteliaita
- Tintsu
christa kirjoitti:
kyllähän ne sai syötyä ihan ahneesti ja kolmesti päivässä, eikä kukaan niitä hätyytellyt, lähinnä ne olivat joskus uteliaita
Agressiivisten kalalajien urokset on herkempiä kuin naaraat, sen olen huomannut omilla kirjoahvenilla. Pätee varmaan taistiksiinkin. Arvauksen puolellehan tämä menee, kokeile syöttää vain kerran päivässä (joskus 2 tai ei ollenkaan) ja pidä huoli veden puhtaudesta.
- taistelija
ei kahta urosta voi pitää samassa akvaariossa!!!!nehän tappaa toisensa.taistelukala on nimensä veroinen.urokset tietenkin tappelee keskenään!mulla on 2 taistelukalaa uros ja naaras.no en ihmettele että niitä on hävinnyt...
- CHRISTA
EIHÄN MULLA OO KAHTA UROSTA SAMASSA ALTAASSA KOSKAAN OLLUTKAAN, OLEN LUKENUT NIISTÄ KAIKEN TIEDON JA SIKSI OLEN YMMÄLLÄNI, TÄLLÄ HETKELLÄ EI OLE KUIN KOLME NAARASTAISTELUKALAA, KAKSI ISOMPAA JA YKSI PIENEMPI, UROSTA EN OLE VIELÄ HANKKINUT KUN EN OLE VIELÄ LÖYTÄNYT SOPIVAA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä3161472Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma311199Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html463971- 62936
- 73932
- 48691
Mies, olenko ymmärtänyt oikein?
Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen74673Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena
Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M99662Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl465632- 38612