Raskausarvet nuorena

Yogosan

Terve taas. Eräs läheinen sanoi, että jos laihduttaisin paljon, niin raskausarvet häviäisivät tai ainakin vaalenesivat. Jotain ihon kimmoisuudesta. Yrittikö hän vain lohduttaa vai kertoiko ihan faktoja?

Minulla on kuitenkin ollut raskausarvet jo n. 13-vuotiaasta asti. Niin ja olen nyt se 18v ja raskausarvet peittää koko keskivartalon ja käsivarret.

Ja huolestuttaa sekin, että jos saan voimaa laihdutukseen (luoja kiitos jos onnistuu) niin mahat alkaa roikkumaan polvissa asti. Sitten vaan säästämään rahaa skalpeelin alle menemiseen. *naur* Paitsi ehkä sitä pystyy elämään "teurastuslihojen" kanssa.

14

4072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalontoveri

Itelläni sama ongelma raskausarpien kanssa (olen miespuolinen 20v.) etenkin käsissä inhottavat kun ovat esillä aina t-paitaa pitäessäni. Olen laihduttanut tähän mennessä noin 43 kiloa, eikä minulla tai käsitykseni mukaan ainakaan ole hävinneet minnekkään. Arvet ovat olleet jo useampia vuosia ja ehkä ajan myötä vähän vaalenevat. Siltä osin harmittaa kun en tajunnut lopettaa lihomista aikaisemmin.

• miupiu

olen 22-vuotias tyttö ja laihduttanut 85kg:sta 47kg:hen.. ja valitettavasti raskausarvet ei ole hävinnyt minnekkään.. niitä on vyötäröllä sekä muutama vaalea käsivarsissa. häpeän niin paljon niitä ja vartaloani niiden takia. eikä asiaa helpota yhtään se että mies jota tapailin kesällä kysyi mitä kädessäni on (viitaten käsivarsien arpiin) se tuntui niin pahalta että teki mieli itkeä. en voi kuvitellakkaan olevani alasti valoisassa kenenkään seurassa.. olen kuullut paljonkommemttia että olen söpö ja nätti, hui.. kun tietäisivät vaan mitä vaatteiden alla on. enkä usko että ne koskaan mihinkään vaalenee...

• male1984........

Nyt on kyllä ongelma korvien välissä :)

Mokomat arvet eivät ketään vähäänkään järkevää miestä häiritse yhtään.

"Olen kuullut paljonkommemttia että olen söpö ja nätti, hui.. kun tietäisivät vaan mitä vaatteiden alla on."

Jos he ovat sinua söpöksi sanoneet, niin luulenpa että he tosiaan haluaisivat tietää mitä siellä vaatteiden alla on ;)

• miupiu
        male1984........ kirjoitti:

Nyt on kyllä ongelma korvien välissä :)

Mokomat arvet eivät ketään vähäänkään järkevää miestä häiritse yhtään.

"Olen kuullut paljonkommemttia että olen söpö ja nätti, hui.. kun tietäisivät vaan mitä vaatteiden alla on."

Jos he ovat sinua söpöksi sanoneet, niin luulenpa että he tosiaan haluaisivat tietää mitä siellä vaatteiden alla on ;)

kiitos:) toi kyl piristi pikkusen.. ehkä täs elämäs tosiaa on vakavempiakin juttuja kun tollaset kauneusvirheet..

• neuvoja raskausarpiin

ruskettavat voiteet auttavat niihin koska ne värjäävät ihoa vähän samalla tavalla kuin sävyttävät shampoot värjäävät hiuksia. muuten niille ei voi oikein mitään ne vaalenevat hopeasiksi ajan kanssa mutta silti ne näkyvät. kannattaa syödä D-vitamiinia ja juoda paljon vettä niin ei ainakaan tulisi lisää niitä. iselläni juuri näistä kahdesta syystä tuli nuorena paljon raskausarpia. ei ne niinkään hävetä tosin kaikki ovat jaloissa ja niitä on paljon. kannattaa vain hyväksyä että ne on siellä.

• evajani

Riippuu nyt vähän siitä paljonko sitä ylipainoa on mutta jos laihdutat ja jumppaat ja käyt kuntosalilla niin ei se maha(nahka) sitten polvissa roiku. Mutta miten sulla käsivarsiin on rskausarpia tullu?

• Tiinu***

Paljonko jumppaaminen nahkaan vaikuttaa? Luullakseni lihakset kiinteytyvät jumpalla mutta nahka palautuu vain ajan kanssa. Arvet eivät häviä koskaan ja kyllä niitä tulee käsivarsiin ihan samalla tavalla kuin muuallekin.

• no raskaus

arvet kyllä vaalenee, ja ihonkin pitäisi palautua, tosin ei ikinä ennalleen.Tee nyt jotain kun olet vielä nuori, jokainen vuosi lihavana heikentää ihosi palautumiskykyä.

• dsaasdsad

kyl uskosin että nuorena jos nyt laihuttasit nii iho ei jäisi roikkuu, toisin ku ehkä vanhana

• minds

hae apteekista voidetta joss aon a-vutamiinia. ei poista r-arpia mutta tekee niistä haaleampia.

• mulla ollu arvet jo

36 vuotta (aidosta raskaudesta) vatsa täynnä ja velttona roikkuu nahka. Arvet kun ovat venyttäneet nahkaa, ei se minnee katoa. Pitää vain hyväksyä ja oppia elämään sen kanssa tai mennä leikkauttamaan ja siitä tulee uusi iso kipeä arpi. Minä vien hautaan omat arpeni, jos miehelle en kelpaa ihmisenä, niin sit en.
        nimim. sisäinen kauneus tärkein.

• kokemustaon.com

Tere , ittelläniki on kokemusta raskausarvista nuorena.Minulle kävi niin epäonnisesti että onnistuin ensiksi 15-vuotiaana laihduttamaan 10kg, mutta sitten palasin vanhoille ruoka-tavoilleni ja lihoin 20kg puolessa vuodessa tätähän ei ihoni kestänyt enää ollenkaan ja sain raskausarpia käsivarsiin, mahaan, kylkiin ja vielä nivusiin - erittäin mukavaa, varsinkin kun sattuu olemaan vielä mies, jolla sattui aikasemmin olemaan vielä vaikea akne. Nooh, oon miettiny kanssa uudelleen laihduttamista ja sen seurauksia ja ite tullu sellaseen tulokseen että se nahan roikkuminen voisi olla tavallaan myös hyvä juttu, koska sen nahkan kiristämisen voisi suorittaa juuri näistä "strategisista" kohdista. pääsisi eroon ainakin osasta raskausarvista, jotenka sitä voisi ainakin keskustella plastiikkakirurgin kanssa, jos päättää mennä veitsen alle(niin kuin minä olen tässä miettinyt).

• 14-v tyttö

14 v tyttö, jolla niitä tuli ekan kerran 13 v:nä rintoihin. No se nyt ei ollu vielä nini vakavaa, kun oli tarpeeks peittävä paita, ettei ihan kyllä millään topilla silti voinu olla, tai olisivat näkyneet. No niitä alko talvella tulemaan lis'ää, lissää ihan hirveesti, ensin pari mahan toiselle puolelle o.o. Sitten käsiin ja toiseen käteen tosi paljon ja niit on nyt sitten niin paljon, et ensin sen huomas kiaverin porukat. (Oli noloa) Sitten äiti kesällä ja veli ja kyl ne kaikki näkee nyt, kun on t-paita. No oon lihhonu puolessatoista vuodessa kyl 20 kg ja pituuttaa tullu vaan pari sentii, et ei ihme, mut pahinta viel on se, kun lihoon ihan koko ajan. En tajuu, aina kuukaudes tyyliin 1 kg tullu jostain lisää, vaik yrtiän syödä terveellisesti ja kävelenkin bussipysäkille 1.2 km ja taks saman matkan, kun meen kouluun. Ei auta, nyt kesällä yritän tosissaan laihduttaa, mut kun huonosti syöminen ei oikeen onnistu, kun se nälkä ei lähe tottumallakaan enää pois sitten. Ja sit on pakko syödä kunnol ja lihoon koko ajan. Oainoindeksin mukaan oon ylipainonenkin jo. Tätä ei kehtais kellekään sanoo kyl, mut mitat on 170 cm/74kg. No nyt vaan oon lähinnä yrittäny syödä aamupalan, ruoan ja iltapalan, enkä yhtään enempää ja teen vatsalihaksii. Tulipas pitkä selostus...

• rueykror

ensinnäkin nuoren kasvavan lapsen tulis syödä 5-6 kertaa päiväs. ja se että oot pitkään syömättä ja sit syöt senkin edestä ei auta mitään. sun pitää laatia sellanen suunnitelma. ottaa selvää mikä on sellasta safkaa mikä ei lihota.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      109
      7068
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      494
      5221
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      145
      3211
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      215
      2611
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      35
      2297
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1262
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1222
    8. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1159
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1123
    10. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      67
      1106
    Aihe