Musteet

Tulostimen käyttäjä

Ovatko tulostimien musteiden hinnat ihan kohdallaan, jos 15 eurolla saa mustetta alle 100 sivun tulostamiseen (Canon Pixman Black-värikasetti)?

Postimyynnistä voi ostaa 5 eurolla ( postituskulut), mutta niiden kuljetus perille kestää tavallista pidempään. Vaikka ne mahtuisivat postiluukusta sisään, niitä ei siltikään tuoda perille asti.

Joku vetää välistä jotakin aika tuntuvalla tavalla. Miksi eivät täytä säiliöitä halvemmilla aineilla, moni käyttäisi mielellään niitä arkikäytössä.

6

666

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyään laserit on niin halpoja, että vähän enempää tulostavan kannattaa hankkia sellainen. Laserien halpuus on pakottanut pudottamaan mustesuihkutulostimien hinnat älyttömän alas, jolloin kate pitää ottaa musteilla.

Ennen tilanne oli toisin. Maksoin ensimmäisestä mustasuihkustani euroiksi muutettuna n. 850 euroa. Mustekasetti maksoi silloin n. 17 euroa ja riitti n. 300 arkkiin. Hieman myöhemmin tuli 40 millilitran tuplakokoinen kasetti (nykyään HP:lla mustetta on 5 ml). Se maksoi vajaa 30 euroa.

Useissa printtereissä on economy-moodi, jolla voi säästää mustetta, jos laatu ei ole tärkeää.

• mustepatruuna

Sekoita
        40% isopropyylialkoholia
        60% metallileimasinmustetta

ja lykkää lääkeruiskulla patruunaan

• mustepatruuna kirjoitti:

Sekoita
        40% isopropyylialkoholia
        60% metallileimasinmustetta

ja lykkää lääkeruiskulla patruunaan

Kannattaa jättää tuollaiset kokeilut omiin arvoihinsa. Musteen koostumus saattaa vaihdella saman valmistajankin eri patruunoissa. Tuolla tavalla mustetta on kyllä kaikkialla muualla kuin itse paperilla.

• PekkoOriginal

...on liike nimeltä Musteasema.

Täyttö käy nopeasti ja ei ole hinnan kiroissa. Postikuluja ei tule kun on kävelymatkan päässä.

Ehkä sinunkin lähelläsi on ko. ketjun liike?

• paikkakunnalla

on musteasema ja oman tulostimen mustan patruunan täyttö maksaa 5 e( kaupasta ostettu 10e)väripatruunan täyttö 8e ( uusi yli 20e)
        Olen nähnyt myynnissä pakkauksia, joilla saa itse täyttää mustepatruunan, mutta en ole uskaltanut ostaa.Pakkauksessa oli useita mustepulloja, ruisku ym välineet ja hinta oli n 10e...Ohjeissa lueteltiin kaikki tunnetuimmat merkit jot käy niihin...

• PekkoOriginal
        paikkakunnalla kirjoitti:

on musteasema ja oman tulostimen mustan patruunan täyttö maksaa 5 e( kaupasta ostettu 10e)väripatruunan täyttö 8e ( uusi yli 20e)
        Olen nähnyt myynnissä pakkauksia, joilla saa itse täyttää mustepatruunan, mutta en ole uskaltanut ostaa.Pakkauksessa oli useita mustepulloja, ruisku ym välineet ja hinta oli n 10e...Ohjeissa lueteltiin kaikki tunnetuimmat merkit jot käy niihin...

Käytän nykyisin vain Musteasemaa kun tulostin alkaa herjata musteen vähyydestä.
        Ei ole mitään mieltä ostaa kalliita alkuperäisiä mustekasetteja.
        Tuo itse täyttäminen on sen tyyppistä näpertelyä jota miun hermot ei kestä joten on jäänyt kokeilematta. Varmaan ihan hyvä homma jos on aikaa ja harrastuneisuutta....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe