Venemaailma Turussa

oskari111

Uskaltaako ostaa vene antamalla etumaksua sisään?

30

4300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut kauppamies

      Ei kannata maksaa millään etumaksulla yleensä mitään koskaan.

      Tällainen etumaksupainotteinen maksutapa oli hyvin yleinen aikoinaan rakennusalalla ja sitten yrittäjä teki konkan ja rahat sekä asunto jäi saamatta, sama vaara on veneessäkin.

      Ainoastaan jos saat varmistetun ja oikean pankkitakauksen maksullesi niin silloin voisi ehkä harkita etumaksua.

      Etumaksun pyytäminen jo osoittaa veneen myyjän talous tilannette joka ei ilmeisesti ole kovin hyvä.

      • timo11

        sellaisesta veneestä, mikä esim. tilataan ulkomailta.
        Kannattaa katsoa keneltä ostaa.. pankkitakuut
        on aika hankalia, jos vaadit sitä, saat maksaa sen kulut ELI KATSO KENELTÄ OSTAT


      • on heikko
        timo11 kirjoitti:

        sellaisesta veneestä, mikä esim. tilataan ulkomailta.
        Kannattaa katsoa keneltä ostaa.. pankkitakuut
        on aika hankalia, jos vaadit sitä, saat maksaa sen kulut ELI KATSO KENELTÄ OSTAT

        ko. firmalla.. kannattaa välttää???..katso tulokset
        tappiota alusta asti


      • jos ei käsirahaa vaadi uuden

        veneen tilaajalta. Ja sellaisella kauppiaalla on taatusti hetkenpäästä talous kuralla, sen verran paljon pyörii erilaista sukankuluttajaa veneostoksilla. Mikäli ostaja ei halua käsirahaa maksaa, jää ilman venettä tai on otettava varastovene jos sellainen on. Ihan simmpeli juttu. Eikä liity kauppiaan talouteen tai tulokseen mitenkään.


      • vene ja autokaupalla ?
        jos ei käsirahaa vaadi uuden kirjoitti:

        veneen tilaajalta. Ja sellaisella kauppiaalla on taatusti hetkenpäästä talous kuralla, sen verran paljon pyörii erilaista sukankuluttajaa veneostoksilla. Mikäli ostaja ei halua käsirahaa maksaa, jää ilman venettä tai on otettava varastovene jos sellainen on. Ihan simmpeli juttu. Eikä liity kauppiaan talouteen tai tulokseen mitenkään.

        En ole koskaan maksanut käsirahaa uutta autoa tilatessani, tosin olen allekirjoituksellani sitoutunut auton aikanaan maksamaan.Miksi veneen ostossa ei voisi samoin toimia ?


      • pieni ero
        vene ja autokaupalla ? kirjoitti:

        En ole koskaan maksanut käsirahaa uutta autoa tilatessani, tosin olen allekirjoituksellani sitoutunut auton aikanaan maksamaan.Miksi veneen ostossa ei voisi samoin toimia ?

        Autot ovat kovin standarditavaraa, joita maahantuojalla on aina varastossakin ja myyntivolyymit kymmen- tai satakertaisia. Eipä siis mikään iso juttu, jos sitten jätätkin sen auton ostamatta, myydään seuraavalle. Ei oikein päde sama veneisiin, ellei kyse ole Buster-kertaluokasta.


      • paatit
        pieni ero kirjoitti:

        Autot ovat kovin standarditavaraa, joita maahantuojalla on aina varastossakin ja myyntivolyymit kymmen- tai satakertaisia. Eipä siis mikään iso juttu, jos sitten jätätkin sen auton ostamatta, myydään seuraavalle. Ei oikein päde sama veneisiin, ellei kyse ole Buster-kertaluokasta.

        ovat aivan samanlaista "standardi"kamaa kuin autotkin.


      • ja jatkaa sillä vanhalla
        paatit kirjoitti:

        ovat aivan samanlaista "standardi"kamaa kuin autotkin.

        autolla ajelua.


      • asioita
        ja jatkaa sillä vanhalla kirjoitti:

        autolla ajelua.

        noi käsirahat tänä päivänä.Sopimuksen allekirjoituksella tänä päivänä asiat hoidetaan ja tuote maksetaan kun se saadaan.


      • Meillä jopa pienet käsirahat
        asioita kirjoitti:

        noi käsirahat tänä päivänä.Sopimuksen allekirjoituksella tänä päivänä asiat hoidetaan ja tuote maksetaan kun se saadaan.

        verrattuna yleensä Eurooppaan. Siellä voit joutua meksamaan koko tuotteen etukäteen. Itse en suostuisi ilman käsirahaa asiakkaalle tilaamaan yhtään arvokkaampaa tai ns. standarditavarasta poikkeavaa tuotetta.


      • veneenostajina. Jos ei ole
        Meillä jopa pienet käsirahat kirjoitti:

        verrattuna yleensä Eurooppaan. Siellä voit joutua meksamaan koko tuotteen etukäteen. Itse en suostuisi ilman käsirahaa asiakkaalle tilaamaan yhtään arvokkaampaa tai ns. standarditavarasta poikkeavaa tuotetta.

        kykyä maksaa edes käsirahaa, mitenkäs sen rahan saisi jälkikäteen. Varastotavara erikseen, mutta tilattavissa tuotteissa käsiraha on maksettava.


      • .7.7.7
        veneenostajina. Jos ei ole kirjoitti:

        kykyä maksaa edes käsirahaa, mitenkäs sen rahan saisi jälkikäteen. Varastotavara erikseen, mutta tilattavissa tuotteissa käsiraha on maksettava.

        Se käsiraha mikään ongelma pitäisi olla,sillä vähänkin suuremmalle etumaksulle pitää saada pankkitakaus,sillä se maksu turvataan.


      • 121212
        vene ja autokaupalla ? kirjoitti:

        En ole koskaan maksanut käsirahaa uutta autoa tilatessani, tosin olen allekirjoituksellani sitoutunut auton aikanaan maksamaan.Miksi veneen ostossa ei voisi samoin toimia ?

        Veneet tehdään "räätälöityinä" asiakkaille. Iso mittatilaustyönä tehty vene maksaa paljon.
        Sitoumukset ei paljoa auta jos asiakas tekee oharit. Käsiraha auttaa kummasti.
        Kansainväliset kaupat lakituvissa ovat hankalia ja kalliita, eikä kovinkaan hyvää
        mainosta veistämöille vaikka kuinka olisivat oikeassa.
        Nyt kyseessä on isot ja kalliit veneet, ei mitkään normipurkit, joita
        löytyy veneliikkeiden takapihalta lumen alta


    • JMMK

      Moi, mistä liikkeestä saa veneen ilman etumaksua? Jos uusi vene tilataan, kaikki liikkeet vaativat käsirahan. Jos siihen ei ole varaa, ei ole varaa koko veneeseen. Käsirahalla liikkeet haluavat varmistaa että olet todella ostamassa venettä.

      Venemaailma on ihan luotettava liike, onhan sillä lukuisten merkkien edustus.

      • ole ikinä

        varmaa.. kuulin että eivät saaneet myytyä tilaamiaan veneitä ja tehtaat joutuivat ottamaan ne takaisin..
        totta vai ei?


    • sinä

      antaa pankkitakuun koko summalle, etkä häviä mitään, jos tuote ei ole kelvollinen. Pieniä ne kulut ovat, jos tuotetta haluat.

    • pelottaa

      annoin sinne 10.000 euroa etumaksua ja nyt katsoin
      firman tulokset...

      • venemaailmaan

        vaan muualle


      • Pankkimies

        Venemaailman historia on lyhyt ja jokainen uusi yritys tekee tappioita alussa. nyt firma on kasvanut ja tekee jo tulosta. Muuten se ei sasi selliaset edustukset kuten Bella, Flipper, Aquador, AMT, Silver Honda yms.
        Kun ostaa veneen joka toimitetaan myöhemmin, eli keväällä 2008 niin silloin joutuu aina maksaa käsirahaa!


      • saa jokainen joka tilaa
        Pankkimies kirjoitti:

        Venemaailman historia on lyhyt ja jokainen uusi yritys tekee tappioita alussa. nyt firma on kasvanut ja tekee jo tulosta. Muuten se ei sasi selliaset edustukset kuten Bella, Flipper, Aquador, AMT, Silver Honda yms.
        Kun ostaa veneen joka toimitetaan myöhemmin, eli keväällä 2008 niin silloin joutuu aina maksaa käsirahaa!

        vaan noita riittävästi seuraavalle vuodelle varastoon .... se huono puoli asiassa on että se tehdään yleensä velkarahalla, eikä yleensä kestä montaa vuotta rahoituspohja noiden veneiden kaupalla. Liikaa ensinnäkin korjattavaa ja tehtaan kanssa saa tapella pitkään takuuista, siis korvaavat jos korvaavat vasta pitkän ajan päästä kustannukset jotka on myyjän ollut pakko sijoittaa korjauksiin.


      • tappiota
        Pankkimies kirjoitti:

        Venemaailman historia on lyhyt ja jokainen uusi yritys tekee tappioita alussa. nyt firma on kasvanut ja tekee jo tulosta. Muuten se ei sasi selliaset edustukset kuten Bella, Flipper, Aquador, AMT, Silver Honda yms.
        Kun ostaa veneen joka toimitetaan myöhemmin, eli keväällä 2008 niin silloin joutuu aina maksaa käsirahaa!

        miksi tekisi?
        Selvitä omistajat ja niiden tulokset. Turussa ei paljon voittajia ole.


      • jos pelloja ja vastaavia
        Pankkimies kirjoitti:

        Venemaailman historia on lyhyt ja jokainen uusi yritys tekee tappioita alussa. nyt firma on kasvanut ja tekee jo tulosta. Muuten se ei sasi selliaset edustukset kuten Bella, Flipper, Aquador, AMT, Silver Honda yms.
        Kun ostaa veneen joka toimitetaan myöhemmin, eli keväällä 2008 niin silloin joutuu aina maksaa käsirahaa!

        Kyllä on surkeat merkit myynissä - pelloja ja akvadooreja ym.


      • Venemaailmasta
        jos pelloja ja vastaavia kirjoitti:

        Kyllä on surkeat merkit myynissä - pelloja ja akvadooreja ym.

        No enpäs nyt tiedä sukeista merkeistä? Aquadori, Bella, Flipperi, AMT, Sea Star, Terhi, Buster , Bavaria, Honda, Mercury.... Minusta se näyttää olevan kohta Suomen suurin veneliike? Helsinkiinkin ovat avanneet uuden liikkeen.. Ja todellakin kannattaisi selvittää omistajat ja rahoittajat, vaikka tulos ei olisikaan itse Venemaailmalla kovin kummoinen..


      • Pytingin tulos
        Venemaailmasta kirjoitti:

        No enpäs nyt tiedä sukeista merkeistä? Aquadori, Bella, Flipperi, AMT, Sea Star, Terhi, Buster , Bavaria, Honda, Mercury.... Minusta se näyttää olevan kohta Suomen suurin veneliike? Helsinkiinkin ovat avanneet uuden liikkeen.. Ja todellakin kannattaisi selvittää omistajat ja rahoittajat, vaikka tulos ei olisikaan itse Venemaailmalla kovin kummoinen..

        heikon tuloksen ja tuotteet ? Rahoittajien olisi syytä tarkastella noita asioita ja kyllä se firman tulos on se joka asioista kertoo. Omistajat ja rahoittajat tulevat ja menevät.


      • Venemaailmasta kirjoitti:

        No enpäs nyt tiedä sukeista merkeistä? Aquadori, Bella, Flipperi, AMT, Sea Star, Terhi, Buster , Bavaria, Honda, Mercury.... Minusta se näyttää olevan kohta Suomen suurin veneliike? Helsinkiinkin ovat avanneet uuden liikkeen.. Ja todellakin kannattaisi selvittää omistajat ja rahoittajat, vaikka tulos ei olisikaan itse Venemaailmalla kovin kummoinen..

        hemmo ole jo tehnyt päätöksensä, on sentään 3v vanha kyssäri.


      • Veneliikkeistä
        Pytingin tulos kirjoitti:

        heikon tuloksen ja tuotteet ? Rahoittajien olisi syytä tarkastella noita asioita ja kyllä se firman tulos on se joka asioista kertoo. Omistajat ja rahoittajat tulevat ja menevät.

        Odotetaan ja katsotaan tämän vuoden tulos.. Varmasti menee plussalle. Venemaailma on kuulema saanut isojakin veneitä nyt myytyä hyvin, ja jos olette seuranneet yhtään firmaa huomaatte kuinka vaihtopalikatkin ovat hyvää tahtia muuttuneet.. Juu todellakin oli paskat 2 viime vuotta kaikilla veneliikkeillä. Ja kannattaa todellakin selvittää omistaja/rahoittaja ja millä tavoin liikkeet toimii.. Ja melkeen kaikki Suomalaiset merkit heillä on jo.. Ja yksi oma maahantuonti.. Aika värikäs paletti minusta!


      • Markkinointia ;)
        Veneliikkeistä kirjoitti:

        Odotetaan ja katsotaan tämän vuoden tulos.. Varmasti menee plussalle. Venemaailma on kuulema saanut isojakin veneitä nyt myytyä hyvin, ja jos olette seuranneet yhtään firmaa huomaatte kuinka vaihtopalikatkin ovat hyvää tahtia muuttuneet.. Juu todellakin oli paskat 2 viime vuotta kaikilla veneliikkeillä. Ja kannattaa todellakin selvittää omistaja/rahoittaja ja millä tavoin liikkeet toimii.. Ja melkeen kaikki Suomalaiset merkit heillä on jo.. Ja yksi oma maahantuonti.. Aika värikäs paletti minusta!

        Ei kai kukaan myyjä muuten tule noin "hepposella kuplalla" markkinoimaan pytinkiään. No toivottavasti olette löytäneet uutta rahaa ja taas näyttäisi papereissa kivalta.
        Omistajall ja/tai rahoittajilla ei ole muuten paskankaan merkitystä, jos eivät lisää rahaa pytinkiin - ja sitähän eivät ulkopuoliset tiedä kuin jälkikäteen ;)


      • Raukkikselle
        Markkinointia ;) kirjoitti:

        Ei kai kukaan myyjä muuten tule noin "hepposella kuplalla" markkinoimaan pytinkiään. No toivottavasti olette löytäneet uutta rahaa ja taas näyttäisi papereissa kivalta.
        Omistajall ja/tai rahoittajilla ei ole muuten paskankaan merkitystä, jos eivät lisää rahaa pytinkiin - ja sitähän eivät ulkopuoliset tiedä kuin jälkikäteen ;)

        No tää hemmo ei ainakaan tierä asioista mitää! Kovaa on uhoominen.. Menis kokelee itte tota alaa, voittajia ovat ne jotka myyvät.


      • Etelä-Saimaa
        Veneliikkeistä kirjoitti:

        Odotetaan ja katsotaan tämän vuoden tulos.. Varmasti menee plussalle. Venemaailma on kuulema saanut isojakin veneitä nyt myytyä hyvin, ja jos olette seuranneet yhtään firmaa huomaatte kuinka vaihtopalikatkin ovat hyvää tahtia muuttuneet.. Juu todellakin oli paskat 2 viime vuotta kaikilla veneliikkeillä. Ja kannattaa todellakin selvittää omistaja/rahoittaja ja millä tavoin liikkeet toimii.. Ja melkeen kaikki Suomalaiset merkit heillä on jo.. Ja yksi oma maahantuonti.. Aika värikäs paletti minusta!

        Venemaailmassa on oltava varovainen. Uudet vastaperustetut veneliikkeet ovat todella omistaja-/rahoittaja-tasolla selvittämisen arvoisia ennen kauppaa tai osakkaksi ryhtymistä.


    • vene sieltä ostettu

      Huijari firma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe