humalainen mummo

ja poika 1v 8kk

mitä minun pitäisi tehdä, kun haen poikani hoidosta mummolasta (minun äidiltä), ja mummo on humalassa! (siis mummo on selvä kun vien pojan sinne, ja humaltuu sillä aikaa...)

tänään se TAAS tapahtui.. oma rakas äiti ei ole enään se ihminen, johon olen aina luottanut ja tuntenut...

olen raskaana 30 viikolla, ja poikaystävä remontoi meille tulevaa asuntoa, ja luonnollisesti annan mummolle hoitoon pojan, kun itse en aina jaksa..

tilanne on se, että äitini on vasta ruvennut lotraamaan viinalla. isäni käy aa-kerhossa, ja on ollut raitis jo 3 vuotta! joten miksi ihmeessä äitini on nyt innostunut juopottelemaan!!

juominen ei todellakaan minua muuten haittaisi, mutta olen tehnyt selväksi, että poikaani ei humalassa hoideta! johan järkikin sen sanoo....

27

3405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anniina

      Minkä ikäinen mummosi on? Vaik ei sillä tietysti merkitystä, jos on humalassa, niin on humalassa...voi olla nuorikin..
      Lapsia ei humalassa saa hoitaa. Sen pahempi, mitä pienempi lapsi kyseessä.
      Sun pitää tehdä se selväksi...äidillesi.HUMALA on sairaus, tekijä ei sitä itse välttämättä tiedä.Miettikää mihin viette lapsen hoitoon, vaikka se olisi raskasta.
      Ei,jos epäilee jotain???Älä vie hoitoon..
      JOS MUMMO RAKASTAA LAPSEN LASTAAN,SE HOITAA SITÄ ilman alkoholia. Sitten mummo on todella itse avun tarpeessa.
      Voimia sinulle kovasti.Minkä ikäinen olet? Vaik ei silläkään merkitystä.

      • alkup...

        minä olen 24v, ja mummo on 44v...

        tänään juteltiin aamulla puhelimessa, ja mummo oli niin kun mitään ei olisi edes tapahtunut.

        tämä oli siis toinen kerta, kun näin tapahtuu. ja kyllä myönnän että minussahan se vika on, kun vien lapseni sinne...

        vieläkin olen kovin sekaisin tästä kaikesta, kun mummo on yhtäkkiä muuttunut.

        juominen alkoi sen jälkeen kun isäni lopetti juomisen (n.1v sitten) ja me ollaan koko perhe kärsitty isän juopottelusta koko lapsuus!
        tuntuu siltä että äitini olisi niin lapsellinen, että yrittäisi kostaa jotain (puheet viittaavat siihen)...

        ei kovin selkeää tekstiä....


      • Anonyymi
        alkup... kirjoitti:

        minä olen 24v, ja mummo on 44v...

        tänään juteltiin aamulla puhelimessa, ja mummo oli niin kun mitään ei olisi edes tapahtunut.

        tämä oli siis toinen kerta, kun näin tapahtuu. ja kyllä myönnän että minussahan se vika on, kun vien lapseni sinne...

        vieläkin olen kovin sekaisin tästä kaikesta, kun mummo on yhtäkkiä muuttunut.

        juominen alkoi sen jälkeen kun isäni lopetti juomisen (n.1v sitten) ja me ollaan koko perhe kärsitty isän juopottelusta koko lapsuus!
        tuntuu siltä että äitini olisi niin lapsellinen, että yrittäisi kostaa jotain (puheet viittaavat siihen)...

        ei kovin selkeää tekstiä....

        Ei muuta kun hoitoon hänen pitäisi hakeutua. Usein on vaan niin etteivät itse näe asiaa samalla tavalla kun sivullinen sen näkee.
        Pienellä lapsella on oltava selvinpäin oleva aikuinen hoitaja.
        Oletko puhunut isäsi kanssa mitä asialle voisi tehdä ?
        Ja tuo ettei hän ole moksiskaan , kun huomautat asiasta on juuri sitä kieltäytyvää käytöstä jota kaikki riippuvaiset käyttävät.
        Joten älä vie lastasi sinne, vaan yritä laittaa oman päiväsi rutiinit niin että saat tarvitsevan levon , ja pidätte itse huolen lapsesta ja siitä tulevasta myös.


    • geeb

      mieti jos se päissään toikkaroidessaan pudottaa lapsesi rapusta!
      Älä vie sinne enää. Koeta vain sinnitellä. Eikö sulla ole muita tuttuja hoitamaan.
      Entäs sitten kun se toinen tulee...

      • ja kerro heille tilanteesi

        Ei ole mitään hävettävää.Tällainen juttu kuuluu jo lastensuojelun piiriin.


      • ghfdsa
        ja kerro heille tilanteesi kirjoitti:

        Ei ole mitään hävettävää.Tällainen juttu kuuluu jo lastensuojelun piiriin.

        Vanhemmat ovat vastuussa lapsestaan. Heiltä edellytetään harkintakykyä kenelle lapsensa luovuttavat hoitoon. Jos lapselle sattuu jotain vahinkoa ja hoitaja on humalassa, niin päävastuu on vanhemmilla, koska ovat antaneet lapsen hoitoon alkoholistille. Mummohan on ollut toistuvasti humalassa.


      • mene
        ja kerro heille tilanteesi kirjoitti:

        Ei ole mitään hävettävää.Tällainen juttu kuuluu jo lastensuojelun piiriin.

        "Mene heti aren tullen sossuun
        ja kerro heille tilanteesi
        10.11.2007 klo 15.13

        Ei ole mitään hävettävää.Tällainen juttu kuuluu jo lastensuojelun piiriin."

        ^
        Nyt tipahdin. Miksi aloittajan pitäisi mennä kertomaan lastensuojeluun, että äitinsä juo. Kun isoäiti ei ole lapsen huoltaja, niin mitä ihmettä sosku voisi tehdä. Paitsi ihmetellä äitiä, joka antaa lapsensa hoitoon humalaiselle.


      • kuinkas muuten
        mene kirjoitti:

        "Mene heti aren tullen sossuun
        ja kerro heille tilanteesi
        10.11.2007 klo 15.13

        Ei ole mitään hävettävää.Tällainen juttu kuuluu jo lastensuojelun piiriin."

        ^
        Nyt tipahdin. Miksi aloittajan pitäisi mennä kertomaan lastensuojeluun, että äitinsä juo. Kun isoäiti ei ole lapsen huoltaja, niin mitä ihmettä sosku voisi tehdä. Paitsi ihmetellä äitiä, joka antaa lapsensa hoitoon humalaiselle.

        Jos äiti ei jaksa hoitaa raskaudesta johtuen,tulee hommata uusi hoitaja
        jossa lapsi on turvassa.
        Kuka tahansa voi ilmoittaa tälläisista asioista
        sossuun,jos näkee tai havaitsee jotakin vaaraa
        lapselle.


      • ghfdsa
        kuinkas muuten kirjoitti:

        Jos äiti ei jaksa hoitaa raskaudesta johtuen,tulee hommata uusi hoitaja
        jossa lapsi on turvassa.
        Kuka tahansa voi ilmoittaa tälläisista asioista
        sossuun,jos näkee tai havaitsee jotakin vaaraa
        lapselle.

        Tässä taas tyypillinen viesti ihmiseltä, joka on tottunut siihen, että kyllä sossu hoitaa ja järjestää lapselle sijoituspaikan, olipa ongelma sitten millainen hyvänsä. Normaalikansalaisille sossu ei hoida kyllä yhtään mitään. Eikä tässä alkuperäisen tapauksessa ollut kai kysymys muusta kuin tilapäisestä hoitoavusta.

        Aloittajalle sen verran, että kyllä sitä pitää vaan jaksaa eikä viedä mummulle, joka ei jaksa olla selvänä. Yhden lapsen kanssa ei liene ylivoimaista pärjätä, vaikka olisi raskaanakin.
        En tosin tiedä, onko taustalla syvempiäkin ongelmia. Kirjoitustyylistäsi päätellen ei ainakaan siltä vaikuttanut.


      • Anonyymi

        Joskus lukenut jostain että mummo nukkui humalassa vaikka oli lapsenvahti, japikkuinen oli vetänyt kiehuvaa vettä päällensä .


    • huomalaiselle

      Humalaiselle ei lasta anneta. Piste.

      Jos mummolla on tapana kietasta kännit sillä välillä, kun lapsi on siellä hoidossa, niin ei lasta sinne silloinkaan viedä.

      Ei tietenkään.

      Jaksaa jaksaa painaa painaa. Nyt on vaan niin, että hoidat itse muksun, alkoholistille sitä et vie!

      • mummo 56

        Olen ehdottomasti samaa mieltä. Jos kerta jo etukäteen teitää, että mummo juo. Niin silloin on vain koitettava jaksaa itse, tai hakea apua muualta.


    • ei käytä

      alkoholia kerralla niin paljon, että humaltuu. Jo esiintyy humalahakuista juomista, niin silloin aina on kysymys ongelmasta. Älä ihmeessä vie lastasi juopolle hoitoon.

      Pienen lapsen hoito on mummoikäiselle muutenkin raskasta, jos vielä mummo juopottelee, niin ei lapsenlapsen hoidosta tule mitään.

      • samaa mieltä

        En nyt sanoisi noinkaan. Käytän itse alkoholia humalahakuisesti pari kertaa vuodessa (muuten en lainkaan), tosin juon kerralla vain nelisen olutta, koska tulen helposti humalaan. Sinun mukaasi minulla on siis ongelma, mielenkiintoista.

        Varsinaisesta aiheesta eli humalaisen isoäidin kykenevyydestä hoitamaan lapsenlasta olen sen sijaan olen samaa mieltä. Tosin 44-vuotias ei ole isoäidiksi erityisen vanha, voihan siinä iässä olla vielä itselläkin pieniä lapsia.


      • Suhtautumisesi
        samaa mieltä kirjoitti:

        En nyt sanoisi noinkaan. Käytän itse alkoholia humalahakuisesti pari kertaa vuodessa (muuten en lainkaan), tosin juon kerralla vain nelisen olutta, koska tulen helposti humalaan. Sinun mukaasi minulla on siis ongelma, mielenkiintoista.

        Varsinaisesta aiheesta eli humalaisen isoäidin kykenevyydestä hoitamaan lapsenlasta olen sen sijaan olen samaa mieltä. Tosin 44-vuotias ei ole isoäidiksi erityisen vanha, voihan siinä iässä olla vielä itselläkin pieniä lapsia.

        humaltumiseesi on tuo ongelma. Humaltuminen on huonoa käytöstä ja muualla maailmassa se on ennen kuulumatonta. Vanhoissa viinimaissa mokaa todella pahasti, jos juo niin paljon, että tulee humalaan. Tuo neljä olutta on mielestäni todella paljon yhden illan aikana. Monilla suomalaisilla on korjattavaa alkoholinkäytössään ja varsinkin suhtautumisessaan siihen.

        44-vuotias ei ole vielä tarkoittamassani mummoiässä, vaikka joillakin naisilla on jo lapsenlapsia sen ikäisenä.


      • 44 vuotiaana
        samaa mieltä kirjoitti:

        En nyt sanoisi noinkaan. Käytän itse alkoholia humalahakuisesti pari kertaa vuodessa (muuten en lainkaan), tosin juon kerralla vain nelisen olutta, koska tulen helposti humalaan. Sinun mukaasi minulla on siis ongelma, mielenkiintoista.

        Varsinaisesta aiheesta eli humalaisen isoäidin kykenevyydestä hoitamaan lapsenlasta olen sen sijaan olen samaa mieltä. Tosin 44-vuotias ei ole isoäidiksi erityisen vanha, voihan siinä iässä olla vielä itselläkin pieniä lapsia.

        Ja nyt 62 v hoidan vielä lapsenlapsiani


    • sinulle,,,

      Kysyt, mitä sinun pitäisi tehdä.
      Vastaukseni on: älä koskaan jätä pientä lastasi mummolaan missä on alkoholiongelma !
      Vastuu lapsestasi on sinulla ja jos ymmärrät sen, et anna lasta hoitoon äidillesi.

      • äitiäsi

        menemään hoitoon. Tää nyt on äidillesi uusi tilanne. Siis ei ole ennen hoitanut lapsia päissään tai muuta. Ohjaa vaan häntä olemaan selvinpäin, kun lapsi tulee. Ja nyt ei taida olla hyvä viedä, jos ei ukki hoida.


      • Niinkö helppoa se on?
        äitiäsi kirjoitti:

        menemään hoitoon. Tää nyt on äidillesi uusi tilanne. Siis ei ole ennen hoitanut lapsia päissään tai muuta. Ohjaa vaan häntä olemaan selvinpäin, kun lapsi tulee. Ja nyt ei taida olla hyvä viedä, jos ei ukki hoida.

        Jos ei tarvita muuta kuin pyytää alkoholistia menemään hoitoon, niin miksi meillä on niin paljon juoppoja tässä maassa?

        Miten välinpitämättömiä me oikein olemme, kun emme edes pyydä omaa äitiämme menemään hoitoon, ja siten sitten pääsisimme koko ongelmasta eroon.
        Ennen hoitoja sitten vain ohjaamaan juoppoa olemaan selvinpäin.

        Oli tosi hyvä neuvo. Varmasti nyt jokainen alkoholistin omainen tuntee piston sydämessään ja kiiruhtaa juopponsa luokse ehdottmaan hoitoon menoa.

        Hurraa.


      • muuan tytär
        äitiäsi kirjoitti:

        menemään hoitoon. Tää nyt on äidillesi uusi tilanne. Siis ei ole ennen hoitanut lapsia päissään tai muuta. Ohjaa vaan häntä olemaan selvinpäin, kun lapsi tulee. Ja nyt ei taida olla hyvä viedä, jos ei ukki hoida.

        ..ja mummohan kysyy oitis, että ,mihnkäs osoitteeseen menen, missä se AA- kerho on ???
        Kasva aikuiseksi...


    • Aina ja aina

      Te olette vastuussa lapsesta 18 ikävuoteen saakka. Te joudutte käpälälautaan, jos olette antaneet lapsen hoitoon juomiseen taipuvalle ihmiselle, ja sitten sattuu jotain ikävää.

      Vahinkoja sattuu koska vain, mutta tarkoituksella ei saa jättää lasta paikkaan, jossa lapsi voidaan laiminlyödä juopottelun vuoksi.
      Todennäköisyys onnettomuuksiin on suuri.

      • Anonyymi

        Tää on nykyaikaa mummot ja ukit isät ja äidit vetää viinaa ja huumeita. Se on ihan normaalia. Siinä ne lapsetkin oppii miten pää vedetään täyteen


    • Tutkiskele itseäsi

      Vähän sun omat hommat näyttää hämäriltä, kun kyyläät mummon juomista.

      Mitäpä, jos koettaisit aikuistua ja hoidella ite sen lapsesi? Mitenkä meinaat kahden kanssa jaksaa?

      Missäs lapsen isä on? Miksi sulla ei ole miestä? Joku poikakaveri vain, vaikka olet taas paksuna. Pitäisiköhän sinun koettaa järjestellä omia asioitasi ja alkaa ottaa vastuuta tekemisistäsi?

      Älä sinä sekaannu vanhempiesi väleihin. Kenenkään juominen ei johdu toisen juomisesta tai juomattomuudesta. Mitäpä, jos äitikin haluaa nyt vähän irrotella? Jos isäsi on ollut holtiton juoppo, on varmaankin äitisi sitten huolehtinut kaikesta.

      Olitko laskenut, että äitisi hoitaisi pentusi ja pääsisit itse laiskottelemalla?

      Ilmoittele vaan sossuun ja lastensuojeluun, että et jaksa lapsiasi hoitaa. Eiköhän siinä aleta sinun kuvioita tutkimaan, otetaan lapset huostaan, tuleva jo suoraan synnäriltä.

      Jos et usko, lue vaikka biovanhemmat-keskusteluja.

      • oli täysin

        asiaton.


      • asiaakin
        oli täysin kirjoitti:

        asiaton.

        Että ei täysin asiaton.

        Vai kolahtiko?


    • Anonyymi

      Muista kossupullolla äitiäsi kun hän talkoomielessä hoitaa poikaasi.

      Esimerkiksi yksi pullo/ kaksi hoitokertaa , vaikuttaisi kohtuulliselta palkkioita.

    • Anonyymi

      Tuollainen mummo hoitoon ja pian jos ei itse älyä mennä anna juoda. Kyllä se hauta tulee nopeemmin vastaan. Syöpä ainakin korjaa pois. Vanha nainen ei kauaa kestä kun sisuskalut on pilalla. On asioita joihin ei itse voi vaikuttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe