HALLITUS PITÄÄ

VAIHTUA JA HETI

Vaadin uudelleen suomeen punamulta hallitusta valtaan! (vaikkakaan en ole lainkaan sen politiikan kannalla!!!)

Miksikö, tässä oma kokemukseni ja käytännön esimerkki:

Asun ulkomailla, olen asunut jo lähes 20 vuotta.
Ansioituloni täällä suomeen verrattuna ovat noin 3 kertaiset ja verotus huomattavasti huokeampi
eli rahaa säästämiseen (tai investoimiseen) jää huomattavasti.

Niinä vuosina kun suomessa oli vielä punamulta hallitus:
- palkkakehitys oli minimaalista
- ei lakkoiltu
- yritykset eivät investoineet
- työpaikkoja vähennettiin esim. konkurssien kautta
- työttömyys kasvoi
- eläminen oli kallista ja ihmisillä oli vähän rahaa käyttöön
- eläminen meni vaikeammaksi ja vaikeammaksi, leikattiin eläkkeitä, tuli uusia veroja,
- hinnat nousivat

jne.jne.

Kaikki tämä johti siihen että ihmiset eivät laittaneet rahaa kiertämään, eivät luottaneet tulevaisuuteen, pelkäsivät ja tämä taas vaikutti siihen että kun raha ei markkinoilla liikkunut niin kaupankäyntikin tyrehtyi ja näin taas hinnat tulivat hieman alaspäin tai eivät ainakaan nousseet.

Nämä kyseiset vuodet ovat olleet minulle ulkosuomalaisille investointien kannalta suomeen "kulta aikoja". Olen hankkinut suomesta eläkepäiviä ajatelleen useita yksiöitä ja laittanut niitä vuokralle. Olisin halunnut tehdä näitä investointeja suomeen vielä enemmänkin mutta sitten tuli

oikeistolainen hallitus:
- työpaikat lisääntyivät
- yrityksillä menee hyvin ja myös työntekijöillä
- rahaa liikkuu markkinoilla
- ihmisten mieliala on positiivinen
- hinnat nousevat

tämä kaikki taas johtaa siihen että viime vuosina on rakennettu ihan mahottomasti ja hinnat ovat lähteneet räjähdysmäiseen nousuun.
Sen huomaan jopa minäkin kun vertaan tällähetkellä ostamiani yksiöitä neliöhinnaltaan niihin joita ostelin silloin punamulta hallituksen aikoihin.

Suomessa asuvat suomalaiset, äänestäkää taas punamulta hallitus seuraavaksi, se on parempi teille ja myös minulle ulkosuomalaiselle!

Kiitos ja hyvää joulua!

3

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T Urpo

      Rakkaan SuhGennadin kirjoitus olikin faktatasoltaan
      samaa luokkaa kuin Joulupukin olemassa olon
      faktisuus.

      • vaiko näin

        ej hjymmärrä dädä????


    • teemmä! Ennusmerkit näyttävät kovinkin hyviltä :)!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe