VÄÄRÄ VAI OIKEA DIAGNOOSI

työterveyslaitos

Minun e-lääkärinlausunnossa lukee
seuraavanlaisesti:

Diagnoosi:J45.0 Asthma bronchciale professionale.
9/95 työterveyshuollossa home-RAST on ollut
negatiivinen.

10/95 >IgG! -luokan homepölyvasta-aineet
(paneeli 6): Aspergillus fumigatus ,
Cephalosporium curtipes ja Phialophora
bubakii , muut -.

ja sitten mm. Prick-testit: perussarjassa
reaktiot koivulle, lepälle, >KOSTEUSVAURIOHOMEET ja varastopunkit NEGATIIVINEN.

Tuosta tuli ammattitauti ja työpaikasta
ns. potkut...

nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä en
siis tapaturmaeläkkeellä...

ONKO TUO TEHTY LAKIA NOUDATTAEN.

OSAAKO KUKAAN KOMMENTOIDA MUU KUIN
NISUIISU.

Nyt puhutaan koko ajan että astma on
IgE -välitteinen, ja ne joilla on astma
diagnoosi PELKÄÄVÄT Nisuiisun TOTUUTTA?
pelkäävät, että menettävät eläkkeen
kun on diagnoosi >ASTMA!

Jos tuo astma -diagnoosi on VÄÄRÄ
ON TAPAHTUNUT
>HOITOVIRHE!

eli siitä tulee taas KORVAUS !

ei eläkkeen menetys.

hoitovirhe täytyy aina RAHALLISESTIKIN
KORVATA.

T. Totuus kadoksissa...entä muu;.

34

2940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =)=)=)

ei ainakaan sen perusteella mitä googlettamalla tietoa löytyy. Noin muuten maallikkona on aika vaikea arvioida tilannettasi, no tuskin lääkärikään noilla tiedoilla voisi vastata kysymykseesi. Ei silti, ettei kysymys ole ihan kohtuullinen, nuo tiedot vain ovat sellaisia ettei niiden perusteella voi päätelmiä suuntaan tai toiseen tehdä.

Itsellä on mietinnässä kuitenkin ihan vastaava asia, tosin en mieti sitä noiden korvausten kannalta, vaan ihan vain sen kannalta, että mitä ihmettä minä nyt sitten sairastan? Tuossa viime viikolla keuhkolääkärini kirjoitti papereihini, että astmalääkitys lopetettaisiin. Kun hän sen minulle kertoi, tai paremminkin siitä mainitsi, niin en osannut oikein sanoa mitään. Oli vähän sellainen tunne, että se viimeinen palli potkaistiin alta veke. Koska aika oli loppumassa, minä täysin pölmistynyt, halusin vain päästä tuolta vastaanotolta pois. En osaa vastata, puhua, kommentoida asiaa, mietin mielessäni vain sitä että ulos. No, se siis jäi siihen. Paperia en ole vieläkään pystynyt lukemaan. Siinä on tuon käyntini tietoja ja keuhkolääkärini allekirjoitus, jotta voisin käyttää sitä ... mutta en enää edes tiedä missä tuo paperi on. Ehkä se on kassissani, ehkä ei. Astma on ammattitautini ja nyt minun pitäisi lopettaa astmalääkitys. Se on outoa, koska samaan aikaan on todettu noiden NO arvojen nousevan työpaikallani selkeästi ja laskevan kun ole sairaslomalla. On todettu, että selkeästi sairastun työpaikallani, enkä voi sinne enää koskaan palata. Työterveyslääkäri pitää kiinni siitä, että jonkin tyyppinen eläke on oikea ratkaisu. Eli sitä linjaa mitä edellinen keuhkolääkärinikin, ensin joku eläke ja sen jälkeen sitten kokoaikainen eläke. Minulla on siis selkeästi oireileva sairaus, joka estää työnteon, vaikeuttaa jatkuvasti elämääni erilaisin rajoituksin, oireilen ja sairastelen olen sitten missä vain, mutta selkeästi pahemmin vielä työpaikkani tiloissa, en vain ole ns. turvassa enää missään. Mutta ammattitautiastmaani ei näistä selkeistä löydöksistä ja oireista huolimatta enää keuhkolääkärini mukaan pitäisi lääkityksellä hoitaa. Ja syynä on se, ettei se näytä olevan aiheellista. Eli kysymykseeni, syönkö nyt sitten astmalääkkeitäni turhaan, vastasi keuhkolääkäri, että siltähän tämä nyt näyttää.

Ei siis ihan helppo pala nieltäväksi. No nyt teen sitten etätöitä ja tt-lääkäri haluaa ajaa tuota eläkettä, kertoi että selkeät näytöt sille on. En vain oikein tiedä mitkä ne ovat? Oireiluni ja sairasteluni, tulehdusarvojen nousu... vai se, että ammattitautini lääkitystä ollaan lopettamassa? Eli jos sairastaisin keuhkolääkärini mielestä vaikeastikin oireilevaa astmaa, luulisin hänen pitävän tiukasti kiinni lääkityksestä, ei ehdottelevan sen lopettamista.

Että niin, mitä kukin sairastaa ja miten? Tosi vaikea vastata tai edes yrittää auttaa toista, kun en tiedä edes omaa tilannettani ja minulla on vinot pinot tutkimuksia ja lausuntoja omasta tilanteestani. Silti en uskaltaisi sanoa edes omasta tilanteestani nyt mitään. Enkä kyllä pelkää mitään rahojen menettämistä, en vain tosiaan tiedä missä mennään. Sen vain huomaan, että mietin noiden astmalääkkeiden käytön olevan jonkinlainen turvaverkko. Kun syön astmalääkkeitä, sairastan astmaa ja astma on hoidettavissa oleva sairaus.

http://www.youtube.com/watch?v=e7KFZ2iLHkI

• äimänkäkenä;.

...aijaa...en minäkään rahojen perään kuulluta, mutta toin tuon eläkkeen esiin,
        että ihmiset ymmärtävät, että EI ole heidän vika jos OLISI >VÄÄRÄ diagnoosi.

Niin, itse en osaa Sinulle tietenkään vastata mitään olen kuin "hoomoilanen"
        kysymyksineni etsien vastausta
        >mikä SAIRAUS on?

ENTÄ KUINKA SITÄ HOIDETAAN??? nuo on TÄRKEIMMÄT ASIAT!!!

entä oliko sinulla samanlainen lääkitys kuin minulla tuo kiinnostaisi,
        hoidettiinko samaa sairautta samoilla lääkkeillä eli minulla on
        seuraavanlainen lääkitys:

- Singulair 10 mg x 2 vrk

- Xyzal 5 mg x 2 vrk

- Pulmicort 200 mg 2 x 2-3 vrk

- Bricanyl 0,25 mg 2 x 4-6 vrk

- Lomudal nasal 5,2 2 x 2 vrk

- Flixonase 2 x 1-2 vrk

- Lomudal silmätipat tarv.

- Duact 28 x 2

ja sitten

- Prednisolon 20 mg >Astman paheneman hoidoksi
        >aluksi 1,5 tabl 6 aamuna aterialla sitten
        1 tabletti 2 aamuna, sen jälkeen 1/2 tablettia
        2 aamuna=kortisonitablettikuuri.

TUO KAIKKI VIIMEISTELLÄÄN KIPULÄÄKE PARA-TABS 500 MG 1-2 TABL.
        1-3 KRT VUOROKAUDESSA JA

SIIHEN PÄÄLLE VERMIN RYTMIHÄIRIÖIHIN.

Noita olen syönyt nyt noin 7 vuotta varmaankin...

Oliko sinulla samanlaiset lääkkeet mitkä jätit pois?

ENTÄ MILTÄ NYT TUNTUU ELÄMÄ???

"I Feel Fantastic" music video

• uuuuudestaaaan.;.

sairaus >diagnoosi
        Kirjoittanut: äimänkäkenä;. 10.11.2007 klo 21.38

>mikä SAIRAUS on?

- Xyzal 5 mg x 2 vrk

- Flixonase 2 x 1-2 vrk

- Duact 28 x 2

ja sitten

1-3 KRT VUOROKAUDESSA JA

http://www.youtube.com/watch?v=zidiWe9yq88

• EI SAA LOPETTAA...

Astma on kuule sairaus jota pitää hoitaa
        jatkuvasti, että se pysyy tasapainossa.

TUlehduslääke sitä ei saa jättää pois.

Allergiat

Allergiasairauksilla ymmärretään tavallisesti välittömän yliherkkyyden mekanismilla, IgE-vasta-aineiden välityksellä syntyvää allergista nuhaa, silmätulehdusta ja astmaa. Astmaa sairastaa koko väestöstä noin 5 %, mutta osuus on suurempi nuorissa ikäluokissa (n. 6%) kuin vanhoissa. Pojilla astmaa esiintyy hiukan enemmän kuin tytöillä, mutta iäkkäämmissä ikäryhmissä naiset sairastavat astmaa miehiä enemmän. Astmaoireita on astmaatikkojen lisäksi noin 5 %:lla väestöstä.

Geneettinen atopiataipumus on merkittävä astman riskitekijä, mutta ympäristötekijöillä on astmariskiä lisäävä vaikutus. Myös ravintoon, ympäristön mikrobialtistukseen ja hormonaalisiin tekijöihin liittyvät riskitekijät ovat nykyisin tutkimuksen kohteena astman riskitekijöitä selvitettäessä.

Kaikki astmat eivät ole allergisia astmoja. Pikkulapsilla hengitysteiden ahtautta ja vinkunaa esiintyy virusperäisten keuhkoputkentulehdusten yhteydessä. Osalle heistä kehittyy myöhemmin astma, osa paranee iän karttuessa. Joillakin astmaatikoilla ei voida osoittaa mitään selvää allergiaa, mutta astmaoireet pahenevat erilaisten ympäristötekijöiden, kuten biologisten pölyjen vaikutuksesta. Aikuisen astma voi olla sisäsyntyinen, jolloin syytä ei ole saatu selville, tai soluvälitteiseen viivästyneeseen yliherkkyyteen tai toksiseen reaktioon liittyvä, ulkoisen ärsykkeen aiheuttama astma. Sekä välitön yliherkkyys että soluvälitteinen yliherkkyys tai toksinen reaktio voi olla ammattiastman mekanismina. Homekohteissa astman riski on eri tutkimuksissa ollut 1.3-3-kertainen tavanomaiseen verrattuna. Vain pieni osa todetuista astmatapauksista täyttää ammattiastman diagnostiset kriteerit. Homeen aiheuttama astma on usein vaikeahoitoisempi kuin tavanomainen astma.

Allergista nuhaa on väestössä noin 25-30 %:lla. Allergisen nuhan yleisyys on suurimmillaan kouluiässä ja nuorilla aikuisilla. Yleensä oireilu vaimenee iän myötä. Tavallisimpia allergisen nuhan aiheuttajia ovat heinien ja puiden siitepölyt sekä kotieläinten hilseen ja syljen proteiinit. Varsin usein allergisen nuhan oireisiin liittyy silmäoireita. Hometaloissa altistumiseen ei ole osoitettu liittyvän selvää allergisen nuhan yleistymistä. Kuitenkin nuhapotilaiden oireet voivat altistuksen yhteydessä voimistua ja siitepölynuhaa potevan oireisto voi muuttua ympärivuotiseksi.

Atooppista ihottumaa esiintyy 15-20%:lla väestössä ja iho-oireilu vaimenee yleensä iän mukana. Atoopikot oireilevat kuitenkin erilaisista ulkoisista ärsykkeistä herkemmin kuin muu väestö. Lapsuuden maitorupi, kouluiän taiveihottuma ja aikuisiällä esiintyvä atooppinen ekseema ovat atopiataipumukseen liittyviä ihosairauden muotoja, joiden paheneminen liittyy varhaislapsuudessa yleisimmin ruoka-aineallergioihin. Myöhemmällä iällä atooppisen ihon kutinaa ja atooppista ihottumaa pahentavat monet ulkoiset tekijät kuten pöly sekä ärsyttävät kemikaalit ja kuidut, hikoilu, mutta myös sisäsyntyiset tekijät kuten stressi, hormonaaliset syyt jne. Hometaloissa atooppisen ihottuman oireet voivat pahentua.

Spesifi ihotestein tai IgE-vasta-ainetestein osoitettava I-tyypin homeallergia on altistuneilla varsin harvinainen. Tutkimuksissa on osoitettu 3-5%:lla homekoulujen lapsista positiivinen ihotesti käytettävissä oleville kaupallisille homeuutteille. Homeallergian riski on suurin astmaatikoilla ja astmaoireisilla lapsilla. Jopa kolmanneksella astmaa sairastavista lapsista on homeallergia. Homeallergian yleisyyttä suomalaisessa aikuisväestössä ei ole tutkittu. Ulkomaisten tutkimustulosten mukaan homeallergiaa on 3-20%:lla tutkituista.

Muut hengityselinsairaudet

Homepölykeuhko eli alveoliitti on immunologinen yliherkkyyssairaus, jossa tavallisimmin mikrobipöly tai jokin muu biologinen pöly aiheuttaa soluvälitteisen viivästyneen tulehdusreaktion keuhkorakkuloissa. Sairauteen liittyy puolustussolujen (lymfosyytti-solujen) aiheuttama solulisä keuhkojen huuhtelunesteessä, IgG-vasta-aineiden nousu ja restriktiivinen löydös spirometriassa sekä diffuusiokapasiteetin alenema. Vakavissa tapauksissa keuhkoissa todetaan röntgenkuvassa näkyvää sidekudoslisää (honey comb -muutos). Diagnostiikassa käytetään myös HRCT-tutkimusta ja joskus avointa biopsiaa. Alveoliitti uusiutuu herkästi, jos altistus jatkuu tai uusiutuu. Alveoliitti on väestössä harvinainen. Maanviljelijöistä muutamalla prosentilla on työhön liittyviä alveoliitin oireita. Uusia alveoliittitapauksia todetaan Suomessa vuosittain noin sata tapausta, joista pääosa diagnosoidaan maanviljelyksen ja mekaanisen puunjalostuksen parissa työskentelevillä. Muutamia hometaloaltistukseen liittyviä alveoliittitapauksia todetaan vuosittain. Alveoliittiä ei ole Suomessa tiettävästi todettu lapsilla.

Alveoliitin oireita ovat kuume, kuiva yskä, hengenahdistus ja rasituksessa korostuva hapennälkä, joskus lihaskivut ja kroonisessa muodossa laihtuminen ja yleinen sairaudentunne.

• =)=)=)
        uuuuudestaaaan.;. kirjoitti:

sairaus >diagnoosi
        Kirjoittanut: äimänkäkenä;. 10.11.2007 klo 21.38

>mikä SAIRAUS on?

- Xyzal 5 mg x 2 vrk

- Flixonase 2 x 1-2 vrk

- Duact 28 x 2

ja sitten

1-3 KRT VUOROKAUDESSA JA

http://www.youtube.com/watch?v=zidiWe9yq88

siis syön lääkkeeni vielä normaalisti. En ole jättänyt mitään pois. Odotan vielä seuraavaa keuhkolääkärikertaa, kun olen saanut noiden viimeisten testien lausunnot itselleni, sitten varaan ajan ja vasta sitten asia on joko ajankohtainen tai sitten ei.

Mutta joo, nuo lääkkeet Spiriva, Erdopect, Symbicort, Singulair, Zolt, Panacod, Solomet, kortisonia 32 mg x 3 pv ja siitä laskevin annoksin alas... Panacod ja Solomet siis tarvittaessa. Duact, Nasonex ... tarvittaessa myös. Mulla on ollut aikaste monta poskiontelotulehdusta, joten niihin myös antibiootit...

Näistä lääkkeistä en sitten tiedä mitkä jäisivät pois? Nykyinen keuhkolääkärini kirjoitti Spirivan keuhkolääkkeeksi, mutta pyysin että kirjoittaa sen samalla tavoin astmalääkkeeksi kuin muutkin keuhkolääkärit olivat sen kirjoittaneet... että en sitten tiedä jäisikö loppuviimein Spiriva ja Erdopect... vaiko ei. Tuo limaisuus aiheuttaa ongelmia, joten Erdopectiä olen syönyt jo kohta vuoden verran... ainakin putkeen. Ja kyse oli inhaloitavista lääkkeistä... mitkä tuo keuhkolääkäri olisi lopettamassa. Kyllähän tuo Spirivakin henkeen vedetään.. En tiedä.

En uskonutkaan, että ajattelisit pelkästään korvauksia, pahoittelen jos sait sellaisen käsityksen kirjoituksestani. Ei ollut tarkoitus.

...onko sulla ongelmia kynsien kanssa? Mulla ne kupertuvat ja ehkä siitä syystä tai sitten ei, kynsiin tulee jo ennen kuin ne kasvavat ohi ihon halkeamia. Joten kynnet pitäisi leikata nyt ihan nysiksi ja siitä en pidä yhtään. Veriarvot ovat kohdallaan, eikä pitäisi nyt olla ongelmia noin muutoinkaan vitamiinien puolesta. Painoa on tosin aika paljon vähemmän tänään kuin ihan alkumetreillä ja se vielä tässä laskeekin. Nyt ostin 27 tuumaset farkut, joten ei niin pahatilanne tuon painon kohdalla. Ei siis rasita keuhkoja, uskoisin... Silti rasitus on vielä pahasta, portaat jne. Siinähän ne mun jutut, keuhkoalueen kipua, nivelkipuja, päänsärkyä ja pahoinvointia... Muutoin OK, eikä tilanne ole niin paha kuin joskus. Nyt ihan kestettävissä oleva, himmaa kun tarvitsee ja miettii vähän etukäteen kestääkö lisää kipua ja sen perusteella sitten käy missä käy.

Kaikkeen tottuu, sano sika kun päätä leikattiin.

http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM

• =)=)=)
        EI SAA LOPETTAA... kirjoitti:

Astma on kuule sairaus jota pitää hoitaa
        jatkuvasti, että se pysyy tasapainossa.

TUlehduslääke sitä ei saa jättää pois.

Allergiat

Allergiasairauksilla ymmärretään tavallisesti välittömän yliherkkyyden mekanismilla, IgE-vasta-aineiden välityksellä syntyvää allergista nuhaa, silmätulehdusta ja astmaa. Astmaa sairastaa koko väestöstä noin 5 %, mutta osuus on suurempi nuorissa ikäluokissa (n. 6%) kuin vanhoissa. Pojilla astmaa esiintyy hiukan enemmän kuin tytöillä, mutta iäkkäämmissä ikäryhmissä naiset sairastavat astmaa miehiä enemmän. Astmaoireita on astmaatikkojen lisäksi noin 5 %:lla väestöstä.

Geneettinen atopiataipumus on merkittävä astman riskitekijä, mutta ympäristötekijöillä on astmariskiä lisäävä vaikutus. Myös ravintoon, ympäristön mikrobialtistukseen ja hormonaalisiin tekijöihin liittyvät riskitekijät ovat nykyisin tutkimuksen kohteena astman riskitekijöitä selvitettäessä.

Kaikki astmat eivät ole allergisia astmoja. Pikkulapsilla hengitysteiden ahtautta ja vinkunaa esiintyy virusperäisten keuhkoputkentulehdusten yhteydessä. Osalle heistä kehittyy myöhemmin astma, osa paranee iän karttuessa. Joillakin astmaatikoilla ei voida osoittaa mitään selvää allergiaa, mutta astmaoireet pahenevat erilaisten ympäristötekijöiden, kuten biologisten pölyjen vaikutuksesta. Aikuisen astma voi olla sisäsyntyinen, jolloin syytä ei ole saatu selville, tai soluvälitteiseen viivästyneeseen yliherkkyyteen tai toksiseen reaktioon liittyvä, ulkoisen ärsykkeen aiheuttama astma. Sekä välitön yliherkkyys että soluvälitteinen yliherkkyys tai toksinen reaktio voi olla ammattiastman mekanismina. Homekohteissa astman riski on eri tutkimuksissa ollut 1.3-3-kertainen tavanomaiseen verrattuna. Vain pieni osa todetuista astmatapauksista täyttää ammattiastman diagnostiset kriteerit. Homeen aiheuttama astma on usein vaikeahoitoisempi kuin tavanomainen astma.

Allergista nuhaa on väestössä noin 25-30 %:lla. Allergisen nuhan yleisyys on suurimmillaan kouluiässä ja nuorilla aikuisilla. Yleensä oireilu vaimenee iän myötä. Tavallisimpia allergisen nuhan aiheuttajia ovat heinien ja puiden siitepölyt sekä kotieläinten hilseen ja syljen proteiinit. Varsin usein allergisen nuhan oireisiin liittyy silmäoireita. Hometaloissa altistumiseen ei ole osoitettu liittyvän selvää allergisen nuhan yleistymistä. Kuitenkin nuhapotilaiden oireet voivat altistuksen yhteydessä voimistua ja siitepölynuhaa potevan oireisto voi muuttua ympärivuotiseksi.

Atooppista ihottumaa esiintyy 15-20%:lla väestössä ja iho-oireilu vaimenee yleensä iän mukana. Atoopikot oireilevat kuitenkin erilaisista ulkoisista ärsykkeistä herkemmin kuin muu väestö. Lapsuuden maitorupi, kouluiän taiveihottuma ja aikuisiällä esiintyvä atooppinen ekseema ovat atopiataipumukseen liittyviä ihosairauden muotoja, joiden paheneminen liittyy varhaislapsuudessa yleisimmin ruoka-aineallergioihin. Myöhemmällä iällä atooppisen ihon kutinaa ja atooppista ihottumaa pahentavat monet ulkoiset tekijät kuten pöly sekä ärsyttävät kemikaalit ja kuidut, hikoilu, mutta myös sisäsyntyiset tekijät kuten stressi, hormonaaliset syyt jne. Hometaloissa atooppisen ihottuman oireet voivat pahentua.

Spesifi ihotestein tai IgE-vasta-ainetestein osoitettava I-tyypin homeallergia on altistuneilla varsin harvinainen. Tutkimuksissa on osoitettu 3-5%:lla homekoulujen lapsista positiivinen ihotesti käytettävissä oleville kaupallisille homeuutteille. Homeallergian riski on suurin astmaatikoilla ja astmaoireisilla lapsilla. Jopa kolmanneksella astmaa sairastavista lapsista on homeallergia. Homeallergian yleisyyttä suomalaisessa aikuisväestössä ei ole tutkittu. Ulkomaisten tutkimustulosten mukaan homeallergiaa on 3-20%:lla tutkituista.

Muut hengityselinsairaudet

Homepölykeuhko eli alveoliitti on immunologinen yliherkkyyssairaus, jossa tavallisimmin mikrobipöly tai jokin muu biologinen pöly aiheuttaa soluvälitteisen viivästyneen tulehdusreaktion keuhkorakkuloissa. Sairauteen liittyy puolustussolujen (lymfosyytti-solujen) aiheuttama solulisä keuhkojen huuhtelunesteessä, IgG-vasta-aineiden nousu ja restriktiivinen löydös spirometriassa sekä diffuusiokapasiteetin alenema. Vakavissa tapauksissa keuhkoissa todetaan röntgenkuvassa näkyvää sidekudoslisää (honey comb -muutos). Diagnostiikassa käytetään myös HRCT-tutkimusta ja joskus avointa biopsiaa. Alveoliitti uusiutuu herkästi, jos altistus jatkuu tai uusiutuu. Alveoliitti on väestössä harvinainen. Maanviljelijöistä muutamalla prosentilla on työhön liittyviä alveoliitin oireita. Uusia alveoliittitapauksia todetaan Suomessa vuosittain noin sata tapausta, joista pääosa diagnosoidaan maanviljelyksen ja mekaanisen puunjalostuksen parissa työskentelevillä. Muutamia hometaloaltistukseen liittyviä alveoliittitapauksia todetaan vuosittain. Alveoliittiä ei ole Suomessa tiettävästi todettu lapsilla.

Alveoliitin oireita ovat kuume, kuiva yskä, hengenahdistus ja rasituksessa korostuva hapennälkä, joskus lihaskivut ja kroonisessa muodossa laihtuminen ja yleinen sairaudentunne.

mitä neuvoo, joten luotan kyllä sitten hänen neuvoihinsa, kun pääsen paremmin keskustelemaan asiasta. Turhaa sitä on astmalääkkeitä syödä, jos keuhkolääkärin mielestä ovat tarpeettomia. Turha sitä on keuhkolääkärillä sitten edes käydä, jos itse päättelee asioistaan kuitenkin... Eiköhän se ammattitaito ole sillä ammattilaisella, ei maallikolla - ihan nettitiedoista huolimattakin.

http://www.youtube.com/watch?v=YbJqswLi3uE

• hupsan;.
        =)=)=) kirjoitti:

mitä neuvoo, joten luotan kyllä sitten hänen neuvoihinsa, kun pääsen paremmin keskustelemaan asiasta. Turhaa sitä on astmalääkkeitä syödä, jos keuhkolääkärin mielestä ovat tarpeettomia. Turha sitä on keuhkolääkärillä sitten edes käydä, jos itse päättelee asioistaan kuitenkin... Eiköhän se ammattitaito ole sillä ammattilaisella, ei maallikolla - ihan nettitiedoista huolimattakin.

http://www.youtube.com/watch?v=EnLI5UcNu5s

• ketä >Mitä?:)
        =)=)=) kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=Q40S5Fg34VQ

• liittyy myöskin
        =)=)=) kirjoitti:

siis syön lääkkeeni vielä normaalisti. En ole jättänyt mitään pois. Odotan vielä seuraavaa keuhkolääkärikertaa, kun olen saanut noiden viimeisten testien lausunnot itselleni, sitten varaan ajan ja vasta sitten asia on joko ajankohtainen tai sitten ei.

Mutta joo, nuo lääkkeet Spiriva, Erdopect, Symbicort, Singulair, Zolt, Panacod, Solomet, kortisonia 32 mg x 3 pv ja siitä laskevin annoksin alas... Panacod ja Solomet siis tarvittaessa. Duact, Nasonex ... tarvittaessa myös. Mulla on ollut aikaste monta poskiontelotulehdusta, joten niihin myös antibiootit...

Näistä lääkkeistä en sitten tiedä mitkä jäisivät pois? Nykyinen keuhkolääkärini kirjoitti Spirivan keuhkolääkkeeksi, mutta pyysin että kirjoittaa sen samalla tavoin astmalääkkeeksi kuin muutkin keuhkolääkärit olivat sen kirjoittaneet... että en sitten tiedä jäisikö loppuviimein Spiriva ja Erdopect... vaiko ei. Tuo limaisuus aiheuttaa ongelmia, joten Erdopectiä olen syönyt jo kohta vuoden verran... ainakin putkeen. Ja kyse oli inhaloitavista lääkkeistä... mitkä tuo keuhkolääkäri olisi lopettamassa. Kyllähän tuo Spirivakin henkeen vedetään.. En tiedä.

En uskonutkaan, että ajattelisit pelkästään korvauksia, pahoittelen jos sait sellaisen käsityksen kirjoituksestani. Ei ollut tarkoitus.

...onko sulla ongelmia kynsien kanssa? Mulla ne kupertuvat ja ehkä siitä syystä tai sitten ei, kynsiin tulee jo ennen kuin ne kasvavat ohi ihon halkeamia. Joten kynnet pitäisi leikata nyt ihan nysiksi ja siitä en pidä yhtään. Veriarvot ovat kohdallaan, eikä pitäisi nyt olla ongelmia noin muutoinkaan vitamiinien puolesta. Painoa on tosin aika paljon vähemmän tänään kuin ihan alkumetreillä ja se vielä tässä laskeekin. Nyt ostin 27 tuumaset farkut, joten ei niin pahatilanne tuon painon kohdalla. Ei siis rasita keuhkoja, uskoisin... Silti rasitus on vielä pahasta, portaat jne. Siinähän ne mun jutut, keuhkoalueen kipua, nivelkipuja, päänsärkyä ja pahoinvointia... Muutoin OK, eikä tilanne ole niin paha kuin joskus. Nyt ihan kestettävissä oleva, himmaa kun tarvitsee ja miettii vähän etukäteen kestääkö lisää kipua ja sen perusteella sitten käy missä käy.

Kaikkeen tottuu, sano sika kun päätä leikattiin.

http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM

ns. kellolasikynnet........

• =)=)=)
        liittyy myöskin kirjoitti:

ns. kellolasikynnet........

löysin tosi rumat kellolasikynnet kuvina, eikä mun kynnet sentään niiltä näytä. Voipi olla ihan muuta ongelmaa kyllä. Multa on lähtenyt pari varpaankynttä kiitämään ihan tuosta noin vain. Ei sattunut yhtään, mutta kummasti törröttivät ja kun vähän nyppäsin niin koko kynsi lähti irti. Mitään sientä yms. ei kyllä näy ja näyttää uusi kynsi kasvavan tilalle hiljakseen... Että ei ehkä ihan niin pitkällä vielä olla. Tosin tuli mieleeni, että etu exkeuhkolääkäri halusi katsella käsiäni viimeisellä kerralla tosi pitkään. Ja just kun ne oli rumimmillaan... Ei kyllä kertonut miksi, mutta laittoi sitten kyselyn TTL:n keuhkolääkärille. Vaihdoin tässä vaiheessa keuhkolääkäriä, joten TTL:n keuhkolääkäri ei kysymykseen (jota en tiedä) sitten koskaan vastannut, lähetti vain virallisen kirjeen ettei vastaa kysymykseen, kun tilanne oli muuttunut.... yms.

Kun katselen kynsiäni, niin kaikki ei kuperru tai ehkä ihan lievästi... mutta ei näytä miltään kellolasikynsiltä kyllä. Lienee ihan luonnollinen muutos vain, mulla nyt on paksut sormet ja siksi en käytä edes sormuksia, ikinä. Ja siksi pitkät kynnet on tärkeät, joten kovettajaa ja odottelua... Ja kyllähän ne sitten taas lomalla kasvaa, etelässä, aina paremmin jostakin syystä. En tiedä miksi.

Joten ei hätää, ei ole kellolasikynsiä.

• 4000 potilasta,

eikä kellään ollut kosteusvauriomikrobien aiheuttamaa ASTMAA.
      Lukekaa Ulla Nevalaisen kirjasta "Haista home vakuutusoikeus".

Lukekaa myös mitä kaikkien altistuskokeiden äiti keuhkolääkäri Piipari sanoo kortisonista. On myös säälittävää kuinka hän puhua pälpättää PEF-mittauksista tietäen, että ne eivät kuulu millään lailla kosteusvauriokohteessa sairastuneen tutkimiseen.

Kyllähän asia, niin on, että keuhkorakkuloihinhan se hengitettävä ilma päätyy. Siellä ne itiöt aiheuttavat sairauden, ei keuhkoputkessa. Keuhkoputki on perhanan hyvin suojattu: limakalvo värekarvasysteemi.

• sontaa

"eikä kellään ollut kosteusvauriomikrobien aiheuttamaa ASTMAA."

Minä olen sisäilmapolin entinen potilas ja minulla diagnosoitiin siellä kosteusvauriomikrobien aiheuttama ASTMA! Eikä sitten ole pienintäkään epäilystä, ettei se olisi ASTMA. Astmalääkkeet auttoivat silloin pahimmassa vaiheessa ja auttavat edelleen. Enää en joudu välttämättä jatkuvasti niitä lääkkeitä edes käyttämään - ainoastaan kuureittain ja avaavaa tarvittaessa, jos altistun kosteusvauriohomeille.

Tunnen itseni lisäksi muitakin, jotka ovat saaneet sisäilmapolilta astmadiagnoosiin kosteusvauriomikrobeille altistumisesta eikä kenelläkään ole mitään epäselvää tai epäilyjä, että kyseessä olisi jotain muuta kuin astma.

Miksi valehtelet?

• KokoAjan
        sontaa kirjoitti:

Minä olen sisäilmapolin entinen potilas ja minulla diagnosoitiin siellä kosteusvauriomikrobien aiheuttama ASTMA! Eikä sitten ole pienintäkään epäilystä, ettei se olisi ASTMA. Astmalääkkeet auttoivat silloin pahimmassa vaiheessa ja auttavat edelleen. Enää en joudu välttämättä jatkuvasti niitä lääkkeitä edes käyttämään - ainoastaan kuureittain ja avaavaa tarvittaessa, jos altistun kosteusvauriohomeille.

Tunnen itseni lisäksi muitakin, jotka ovat saaneet sisäilmapolilta astmadiagnoosiin kosteusvauriomikrobeille altistumisesta eikä kenelläkään ole mitään epäselvää tai epäilyjä, että kyseessä olisi jotain muuta kuin astma.

Miksi valehtelet?

Kova tykki etuyläkulmaan, Joni!
        Jonin astma huomattiin jo päiväkodissa. Jos Joni saisi päättää, hän toivottaisi tautinsa hevonkuuseen.

- Ketä nyt kiinnostaa aina vetää jotain lääkettä keuhkoihinsa, Joni tiuskii.

Joni on tavallinen nuori, jolla meno on joskus vauhdikasta. Lääke saattaa unohtua tai hän haluaa sen jossain tilanteessa unohtaa. Kun lääkkeet ovat hukassa ja ottamatta, tulee äidin kanssa riitaa. Äidin mielestä Joni voisi jo alkaa itsekin pitää huolta lääkkeistään.

- Lääke on myöhässä, jos henki vinkuu ja ahdistaa, äiti valistaa.

Pahan kohtauksen jälkeen he sopivat, että jos Joni huolehtii lääkkeen ottamisesta ajallaan, äiti lakkaa vastaavasti hössöttämästä.
        Joni rakastaa futista ja haluaa elää niin kuin muutkin nuoret. Astma ei häviä, vaikka sen yrittäisi unohtaa, mutta mitä paremmin sairautensa hoitaa, sitä vähemmän sen arjessa huomaa. Pallokentällä ja muuallakin.

• astma
        sontaa kirjoitti:

Miksi valehtelet?

Minullakin on astma sisäilmapoliklinikan mukaan. Astmalääkkeet helpottavat oloani, etenkin avaava lääke, kun tulee astmakohtaus. Astmakohtauksessa ilma loppuu, keuhkoja on vaikea saada tyhjäksi ja pystyn puhumaan vain pari sanaa kerrallaan. Avaava lääke helpottaa nopeasti.

Kuten edellinenkin vastaaja, niin tunnen myös muita sisäilmapoliklinikalta astmadiagnoosin saaneita.

Lopeta Nisuiisu valehtelu ja ihmisten pelottelu! Vai oletko homeita vähättelevien asialla? Tuolla lahko-meiningilläsi teet vain vahinkoa homesairaille, meidät kaikki leimataan hörhöiksi.

• Kuka on se todellinen Hörhö?
        astma kirjoitti:

Minullakin on astma sisäilmapoliklinikan mukaan. Astmalääkkeet helpottavat oloani, etenkin avaava lääke, kun tulee astmakohtaus. Astmakohtauksessa ilma loppuu, keuhkoja on vaikea saada tyhjäksi ja pystyn puhumaan vain pari sanaa kerrallaan. Avaava lääke helpottaa nopeasti.

Kuten edellinenkin vastaaja, niin tunnen myös muita sisäilmapoliklinikalta astmadiagnoosin saaneita.

Lopeta Nisuiisu valehtelu ja ihmisten pelottelu! Vai oletko homeita vähättelevien asialla? Tuolla lahko-meiningilläsi teet vain vahinkoa homesairaille, meidät kaikki leimataan hörhöiksi.

Tiedätkö sinä ttl:n A.fumigatus -uutteella
        tehtyjä testejä.

Mitä siitä mahtaa seurata
        jos tva on jo altistunut työpaikallaan
        A.fumigatukselle, ja sitten testataan
        tuolla uutteella.

Haittaako menoa?

Ja >Muistakaamme tuo jos joku sanoo
        >olet mielisairas!kosteusvaurion uhritlle
        > niin TUO

ON >HENKINEN ASEp.sairaalaan
        sinne piilottaa uhrit.

Herää kysymys MIKSI?

Ketä ym. asiat sinun mielestäsi palvelevat?
        ei uhria eli ketä???

• kommentointia
        Kuka on se todellinen Hörhö? kirjoitti:

Tiedätkö sinä ttl:n A.fumigatus -uutteella
        tehtyjä testejä.

Mitä siitä mahtaa seurata
        jos tva on jo altistunut työpaikallaan
        A.fumigatukselle, ja sitten testataan
        tuolla uutteella.

Haittaako menoa?

Ja >Muistakaamme tuo jos joku sanoo
        >olet mielisairas!kosteusvaurion uhritlle
        > niin TUO

ON >HENKINEN ASEp.sairaalaan
        sinne piilottaa uhrit.

Herää kysymys MIKSI?

Ketä ym. asiat sinun mielestäsi palvelevat?
        ei uhria eli ketä???

Se, että on homesairas, ei tarkoita, että olisi mielenvikainen tai hörhö. MUTTA:

SE EI MYÖSKÄÄN TARKOITA, ETTEIKÖ HOMESAIRAIDENKIN JOUKOSSA OLE MYÖS MIELENVIKAISIA JA HÖRHÖJÄ aivan vastaavasti kuin muidenkin ihmisten joukossa.

Koska homeongelma ja homesairaudet ovat monille vielä tuntemattomia ja käsittämättömiä, altistuneet leimataan edelleenkin helposti hörhöiksi (tosin vuosi vuodelta vähemmän). Siihen ongelmaan ei ole muuta reseptiä kuin jatkuva ja sinnikäs VALISTUS ja ASIALLISEEN TIETOON PERUSTUVA KESKUSTELU.

MITÄ ENEMMÄN KESKUSTELUISSA ON VAINOHARHAISUUTTA, SAIRAALLOISTA KATKERUUTTA, PAKKOMIELTEITÄ, KEKSITTYJÄ TARINOITA, HUUHAATIEDETTÄ YMS., SITÄ ENEMMÄN _KAIKKI_ HOMESAIRAAT SAAVAT HÖRHÖLEIMAA YLLEEN.

• Rauhamaako on
        sontaa kirjoitti:

Miksi valehtelet?

valehdellut valan vannoneena vakuutusoikeuden 28.3.2001 pidetyssä istunnossa? Vai niin!
        Ei hän ole valehdellut, mutta ttl keuhkolääkäri valehteli, kun puhui astmasta kuin jokapäiväisestä leivästä.

Näin Mussalo-Rauhamaa oikeudessa: "... meillä on ollut sisäilmapoliklinikalla tämän runsaan viiden vuoden aikana (1995-2001) noin 4000 potilaskäyntiä. Ja näistä potilaista kokemukseni astman suhteen on se, että heidän astmansa yleensä on hieman epätavallinen siinä mielessä, että heillä astman peruskriteerit aika harvoin täyttyvät".

Sitten Majvik-I:ssä Mussalo Rauhamaa kertoo, että nämä astmat ovat pääasasiassa ulkoilman normaaleille homeille, kuten Cladosporiumille ja Alternarialle, jotka eivät ole ns. kosteusvauriomikrobeja.

Tässä on faktat, joiden kanssa meidän kaikkien tulee nyt elää sovussa. Jos sisäilmapoliklikka ja ttl ovat diagnosoineet astma-diagnooseja, niin ne ovat vääriä. Nämä laitokset on helppo saada vastuuseen näistä diagnooseistaan, jos sairastunut haluaa niin tehdä. Nykyaikana sen pitäisi olla helppo juttu.

Siis kosteusvauriokohde ei ole vielä koskaan aiheuttanut astmaa ensisijaisena sairautena. Pahin ongelma tulee sinne, mihin hengitysilma päätyy eli keuhkorakkuloihin. Pienempiä ongelmia tulee ylähengitysteihin. Keuhkoputkeen syntyy melko varmasti myös tulehdus, mutta se ei ole astma, vaan bronkiitti eli keuhkoputkitulehdus.

Aivan varmasti, jos keuhkoputkeen syntyy tulehdus, niin keuhkorakkuloihin myös. Keuhkorakkuloihin syntyvää tulehdusta kutsutaan nimellä yliherkkyyskeuhkokuume eli allerginen alveoliitti. Alveoliitin diagnosoiminen on melko vaikeata, koska näyte pitäisi ottaa itse tulehduspaikalta eli keuhkorakkuloista. Veren analyysistä ei ole tähän apua. Kaiken lisäksi immuunipuolustusjärjestelmä sammuttaa tämän tulehduksen muutamassa viikossa, jos altistus loppuu. Kuten tiedämme niin se uusiutuu aina edelliskertaa helpommin, jos altistuu uudelleen. Tulehduslääkkeenä käytetystä kortisonista on huomattavasti enemmän haittaa kuin hyötyä, koska kortisoni nimenomaan varioittaa ihmisen normaalia immuunipuolustusjärjestelmää.

On aika huvittavaa, kun ttl:n keuhkolääkäri Ritva Piipari(myös valan vannoneena) sanoo tässä oikeudenkäynnissä näin:

"Hän on tarvinnut toistuvia tehostelääkekuureja, eli suun kautta otettuja kortisonikuureja ja lisäksi sitten tietenkin antibioottikuureja. Mutta, että astman TYYPILLISIÄ pahenemisvaiheita."

Meidän on helppo itse päätellä kumpiko näistä lääkäreistä valehteli oikeudessa.

Piipari puhuu siis astman TYYPILLISISTÄ pahenemisvaiheista. Mussalo-Rauhamaa toteaa, että astman PERUSKRITEERIT täyttyvät aika harvoin.

Kyllä kai nyt PERUSKRITEERIT ovat TYYPILLISIÄ astmalle.

Piipari siis valehteli!

MOT

• kuin Terho,
        kommentointia kirjoitti:

Se, että on homesairas, ei tarkoita, että olisi mielenvikainen tai hörhö. MUTTA:

SE EI MYÖSKÄÄN TARKOITA, ETTEIKÖ HOMESAIRAIDENKIN JOUKOSSA OLE MYÖS MIELENVIKAISIA JA HÖRHÖJÄ aivan vastaavasti kuin muidenkin ihmisten joukossa.

Koska homeongelma ja homesairaudet ovat monille vielä tuntemattomia ja käsittämättömiä, altistuneet leimataan edelleenkin helposti hörhöiksi (tosin vuosi vuodelta vähemmän). Siihen ongelmaan ei ole muuta reseptiä kuin jatkuva ja sinnikäs VALISTUS ja ASIALLISEEN TIETOON PERUSTUVA KESKUSTELU.

MITÄ ENEMMÄN KESKUSTELUISSA ON VAINOHARHAISUUTTA, SAIRAALLOISTA KATKERUUTTA, PAKKOMIELTEITÄ, KEKSITTYJÄ TARINOITA, HUUHAATIEDETTÄ YMS., SITÄ ENEMMÄN _KAIKKI_ HOMESAIRAAT SAAVAT HÖRHÖLEIMAA YLLEEN.

Haahtela ja Mönkäre ovat jo aikoja sitten selvittäneet, mitä pienten itiöiden joutuminen keuhkorakkuloihin aiheuttaa.

Koska he tietävät, että asialle ei voi mitään, heidän neuvosta päätettiin lähteä salailun tielle vuonna 1995. Pahimpia salailijoita ovat HYKSin iho-ja allergiasairaala, työterveyslaitos ja keskus-sairaaloiden keuhkotautien poliklinikat.

• ITSE sanoo
        Rauhamaako on kirjoitti:

valehdellut valan vannoneena vakuutusoikeuden 28.3.2001 pidetyssä istunnossa? Vai niin!
        Ei hän ole valehdellut, mutta ttl keuhkolääkäri valehteli, kun puhui astmasta kuin jokapäiväisestä leivästä.

Näin Mussalo-Rauhamaa oikeudessa: "... meillä on ollut sisäilmapoliklinikalla tämän runsaan viiden vuoden aikana (1995-2001) noin 4000 potilaskäyntiä. Ja näistä potilaista kokemukseni astman suhteen on se, että heidän astmansa yleensä on hieman epätavallinen siinä mielessä, että heillä astman peruskriteerit aika harvoin täyttyvät".

Sitten Majvik-I:ssä Mussalo Rauhamaa kertoo, että nämä astmat ovat pääasasiassa ulkoilman normaaleille homeille, kuten Cladosporiumille ja Alternarialle, jotka eivät ole ns. kosteusvauriomikrobeja.

Tässä on faktat, joiden kanssa meidän kaikkien tulee nyt elää sovussa. Jos sisäilmapoliklikka ja ttl ovat diagnosoineet astma-diagnooseja, niin ne ovat vääriä. Nämä laitokset on helppo saada vastuuseen näistä diagnooseistaan, jos sairastunut haluaa niin tehdä. Nykyaikana sen pitäisi olla helppo juttu.

Siis kosteusvauriokohde ei ole vielä koskaan aiheuttanut astmaa ensisijaisena sairautena. Pahin ongelma tulee sinne, mihin hengitysilma päätyy eli keuhkorakkuloihin. Pienempiä ongelmia tulee ylähengitysteihin. Keuhkoputkeen syntyy melko varmasti myös tulehdus, mutta se ei ole astma, vaan bronkiitti eli keuhkoputkitulehdus.

Aivan varmasti, jos keuhkoputkeen syntyy tulehdus, niin keuhkorakkuloihin myös. Keuhkorakkuloihin syntyvää tulehdusta kutsutaan nimellä yliherkkyyskeuhkokuume eli allerginen alveoliitti. Alveoliitin diagnosoiminen on melko vaikeata, koska näyte pitäisi ottaa itse tulehduspaikalta eli keuhkorakkuloista. Veren analyysistä ei ole tähän apua. Kaiken lisäksi immuunipuolustusjärjestelmä sammuttaa tämän tulehduksen muutamassa viikossa, jos altistus loppuu. Kuten tiedämme niin se uusiutuu aina edelliskertaa helpommin, jos altistuu uudelleen. Tulehduslääkkeenä käytetystä kortisonista on huomattavasti enemmän haittaa kuin hyötyä, koska kortisoni nimenomaan varioittaa ihmisen normaalia immuunipuolustusjärjestelmää.

On aika huvittavaa, kun ttl:n keuhkolääkäri Ritva Piipari(myös valan vannoneena) sanoo tässä oikeudenkäynnissä näin:

"Hän on tarvinnut toistuvia tehostelääkekuureja, eli suun kautta otettuja kortisonikuureja ja lisäksi sitten tietenkin antibioottikuureja. Mutta, että astman TYYPILLISIÄ pahenemisvaiheita."

Piipari puhuu siis astman TYYPILLISISTÄ pahenemisvaiheista. Mussalo-Rauhamaa toteaa, että astman PERUSKRITEERIT täyttyvät aika harvoin.

Piipari siis valehteli!

MOT

näin:

http://www.tsr.fi/files/Uutistori/tiedonsilta/2001_1/12mielipide.htm
        "Sisäilmapoliklinikalle vuosina 1995-1999 tulleista potilaista lähes joka neljäs valitti hengenahdistusoireita ja useat heistä saivat astma- tai astmaepäilydiagnoosin. Kuitenkaan IgE-välitteisestä homeille herkistymisestä ei ole kyse kuin vain aniharvan kohdalla."

Tästä siis on kysymys. Etkö todellakaan vielä ole oppinut sitä, että kosteusvauriomikrobien aiheuttama astma on vain harvaoin IgE-välitteinen I-tyypin allergiamekanismin aiheuttama sairaus.

Kosteusvauriomikrobit aiheuttavat siis astmaa pääosin muilla mekanismeilla (soluvälitteisesti, toksisesti...).

• ylettyy
        kuin Terho, kirjoitti:

Haahtela ja Mönkäre ovat jo aikoja sitten selvittäneet, mitä pienten itiöiden joutuminen keuhkorakkuloihin aiheuttaa.

Koska he tietävät, että asialle ei voi mitään, heidän neuvosta päätettiin lähteä salailun tielle vuonna 1995. Pahimpia salailijoita ovat HYKSin iho-ja allergiasairaala, työterveyslaitos ja keskus-sairaaloiden keuhkotautien poliklinikat.

siis KOKO MAAILMAAN! Aikamoisia veijareita nämä suomalaiset lääkärit, jotka saavat suostuteltua koko maailman tällaiseen salaliitton JA VAIN SINÄ KYKENET SEN PALJASTAMAAN.

• emme psykiatrisesta
        kommentointia kirjoitti:

Kyllähän homesairaita yritetään
        ns. lyödä lyttyyn.

Tämä palsta siinä taitaa lukea homesairaat
        >silloin ei pidä sotkia mielensairautta,

kun ihminen puhuu homesairaudestaan.

EN usko, että kun menet psykiatrillesi
        niin hän kysyy sinulta "kuinka keuhkosi
        vinkuvat?"

eikö niin?

• palstan vihaajat
        emme psykiatrisesta kirjoitti:

Kyllähän homesairaita yritetään
        ns. lyödä lyttyyn.

Tämä palsta siinä taitaa lukea homesairaat
        >silloin ei pidä sotkia mielensairautta,

kun ihminen puhuu homesairaudestaan.

EN usko, että kun menet psykiatrillesi
        niin hän kysyy sinulta "kuinka keuhkosi
        vinkuvat?"

eikö niin?

niitä sairainpia ole? Ei ole kovin ymmärrettävää ilta illan jälkeen istua koneensa ääreen haukkumaan homeista sairastuneita. Ja ihan sama miten sen tekee, niin eihän se nyt tervettä ole. Mutta nähtävästi sopii joidenkin vihanpurkuun hyvin. Mistä se viha kertoo, sitä onkin vaikea ymmärtää kyllä. EI homeistasairastuneet ainakaan vie keneltäkään mitään etuisuuksia, mutta ehkä niitä joilla on oikein vaikeaa onkin mukavinsta käydä monottamassa. Joillekin se varmaan sitten tuo sitä tosi vahvaa hyvää oloa. Terveitähän nämä ilkkujat ja ilveilijät eivät ole. Vaikka yrittävätkin kertoa, että kun vain sanoo toisen mielipiteen niin ... Ja miten se "mielipide" kerrotaankaan.... heh heh, lähietäisyydellä siinä sylki lentäisi... Asiallisuudesta näitä palstan vihaajia ei tosiaankaan voi syyttää!

• Rauhamaan
        ITSE sanoo kirjoitti:

näin:

http://www.tsr.fi/files/Uutistori/tiedonsilta/2001_1/12mielipide.htm
        "Sisäilmapoliklinikalle vuosina 1995-1999 tulleista potilaista lähes joka neljäs valitti hengenahdistusoireita ja useat heistä saivat astma- tai astmaepäilydiagnoosin. Kuitenkaan IgE-välitteisestä homeille herkistymisestä ei ole kyse kuin vain aniharvan kohdalla."

Tästä siis on kysymys. Etkö todellakaan vielä ole oppinut sitä, että kosteusvauriomikrobien aiheuttama astma on vain harvaoin IgE-välitteinen I-tyypin allergiamekanismin aiheuttama sairaus.

Kosteusvauriomikrobit aiheuttavat siis astmaa pääosin muilla mekanismeilla (soluvälitteisesti, toksisesti...).

sanominen:
        "Kosteusvauriomikrobit aiheuttavat siis astmaa pääosin muilla mekanismeilla (soluvälitteisesti, toksisesti...)"

tarkoittaa nimenomaan lymfosytoosia eli keuhkoputken kroonista tulehdusta. Jos se olisi astmaa, niin silloin kyseessä olisi eosinofiilia.

Katso myös tästä, kuinka TTL:n ammattitautitiimin johtaja professori Helena Taskinen laittaa yhteen bronkiitin ja astman. Ei ne ole samoja sairauksia!!!!
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000012917169

Soluvälitteinen mekanismi tarkoittaa nimenomaan IV-tyypin allergiaa. Ja jos IV-tyypin allergia on keuhkoputkessa, niin sen nimi on BRONKIITTI eli keuhkorakkulatulehdus. Jos IV-tyypin allergia on keuhkorakkuloissa, niin silloin kyseessä on allerginen alveoliitti. Ja, jos keuhkoputkessa on I-tyypin allergia, niin kyseessä on ASTMA!!!

Ei pitäisi olla vaikea tajuta näitä asioita !!!

• vihdoinkin!
        Rauhamaan kirjoitti:

sanominen:
        "Kosteusvauriomikrobit aiheuttavat siis astmaa pääosin muilla mekanismeilla (soluvälitteisesti, toksisesti...)"

tarkoittaa nimenomaan lymfosytoosia eli keuhkoputken kroonista tulehdusta. Jos se olisi astmaa, niin silloin kyseessä olisi eosinofiilia.

Katso myös tästä, kuinka TTL:n ammattitautitiimin johtaja professori Helena Taskinen laittaa yhteen bronkiitin ja astman. Ei ne ole samoja sairauksia!!!!
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000012917169

Soluvälitteinen mekanismi tarkoittaa nimenomaan IV-tyypin allergiaa. Ja jos IV-tyypin allergia on keuhkoputkessa, niin sen nimi on BRONKIITTI eli keuhkorakkulatulehdus. Jos IV-tyypin allergia on keuhkorakkuloissa, niin silloin kyseessä on allerginen alveoliitti. Ja, jos keuhkoputkessa on I-tyypin allergia, niin kyseessä on ASTMA!!!

Miksi sinä kirjoittelet noita päättömyyksiä, joissa ei ole mitään logiikka ei mitään paikkansapitävää asiatietoa?

Älä kirjoita taas sepustusta asian vierestä, vaan vastaa miksi?

• hehh
        Rauhamaan kirjoitti:

sanominen:

"Jos se olisi astmaa, niin silloin kyseessä olisi eosinofiilia."

Noin puolella astmapotilaista ei ole eosinofiiliaa - sanovat AMERIKKALAISET tutkijat.

Tämäkin on sinulle on moneen kertaan selvitetty.

• mieltä.
        Rauhamaako on kirjoitti:

Piipari siis valehteli!

MOT

"Meidän on helppo itse päätellä kumpiko näistä lääkäreistä valehteli oikeudessa.

Piipari siis valehteli!"

Hätäinen johtopäätös. Kommentoimatta muuten viestisi sisältöä, astman peruskriteerit tarkoittavat diagnostisia kriteereitä, jotka tosiaan eivät aina selvästi astmaattisesti oireilevilta (muiltakin kuin homereagoivilta) täytykään. Sen sijaan näillä potilailla, joilla diagnostiset kriteerit eivät ole täyttyneet, voi olla selviä, astmalle tyypillisiä pahenemisvaiheita. Usein jos näin on, yritetään sitten näillä pahenemisvaiheiden tyypillisyydellä saada korvattavuus astmalääkkeille, vaikkeivat peruskriteerit olekaan täyttyneet.

Puhe oli siis täysin eri asioista ja väitit hyvin hätäisesti Piiparia valehtelijaksi.

• =)=)=)=)
        mieltä. kirjoitti:

"Meidän on helppo itse päätellä kumpiko näistä lääkäreistä valehteli oikeudessa.

Piipari siis valehteli!"

Hätäinen johtopäätös. Kommentoimatta muuten viestisi sisältöä, astman peruskriteerit tarkoittavat diagnostisia kriteereitä, jotka tosiaan eivät aina selvästi astmaattisesti oireilevilta (muiltakin kuin homereagoivilta) täytykään. Sen sijaan näillä potilailla, joilla diagnostiset kriteerit eivät ole täyttyneet, voi olla selviä, astmalle tyypillisiä pahenemisvaiheita. Usein jos näin on, yritetään sitten näillä pahenemisvaiheiden tyypillisyydellä saada korvattavuus astmalääkkeille, vaikkeivat peruskriteerit olekaan täyttyneet.

Puhe oli siis täysin eri asioista ja väitit hyvin hätäisesti Piiparia valehtelijaksi.

opittavaa, koska oma keuhkolääkärini totesi histamiinitestin jälkeen, että ei ollut odotettu tulos ja kirjoitteli, että inhaloitavat astmalääkkeet lopetettaisiin. Kun niistä ei näytä olevan hyötyä... No sitten löysin tuon alla olevan linkin takaa tekstin, että: Huom: Ammattiastmassa astman perustutkimukset saattavat olla poikkeavat, esim. metakoliinikokeessa/histamiinikokeessa todettava keuhkoputkien hyperreaktiviteetti saattaa puuttua!

http://www.vshp.fi/www/fin/tk/keuhkosairaudet/alueellinen/alueellinen_hoitoohjelma.htm

Eli histamiinialtistuksen perusteella ei voi päätellä juuri mitään ammattitautiastmassa. Kuuluu sarjaan ammattitautiastman ja normiastman poikkeavuuksia. Mutta jotenkin olisin odottanut, että keuhkolääkärini olisi tämän tiennytkin, niin useasti hänen nimensä tuolla TTL:n sivuilla vilahtelee. Ehkä syynä ei sitten ollutkaan histmaniinitesti... täytyneen kysyä. Mutta siis, eipä ole helppoa nämä määrittelyt ammattilaisillekaan. Ei siis ihme, jos sekaisin menee maallikot... inhimillistähän se vain on. Tosin ei ole kovin mieltä ylentävää riidellä näistä asioista, se on täysin turhaa. Voi vain tuoda esille ne eri näkemykset ja siinä se, tuo että väittää jonkun "valehtelevan" ei ole korrektia. Eipä tämä nyt niin selkeää ole, että pitäisi ketään valehtelijaksi väittää.

Nämä nyt vain ovat hyvin sekavia asioita ja niistä pitäisi oppia se, että ammattitautiasioissa ei ihan ekana kannata ketään syyttää mistään, kysellä ja kuulostella etsien sitä lisätietoa. Eiköhän nämä laveat käsitykset ole loppuviimein sairastuneiden eduksi, ei haitaksi. Sitä tietysti ihmettelen miksi niin ylitiukka paikka kun vakuutuspuoli ylipäätään hyväksyy mitään poikkeuksia yhtään mistään? Vakuutuspuolihan toteaa ruumiinkin vielä varsin työkykyiseksi omissa tutkimuksissaan. Ja näissä ammattitautiselvityksissä omenasta saadaan kyllä ihan kevyesti aikaan sininen banaani.

• vakuutusoikeus"
        mieltä. kirjoitti:

Piipari siis valehteli!"

kirjasta, mitä Piipari sai aikaiseksi A. fumigatus altistuskokeellaan, sivu 29.

"Kammioaltistuksen jälkeen oli vointini hirveä. Keuhkoissa tuntui pahalta ja en saanut kunnolla hengitettyä. Joka paikkaa särki ja palelin kuin horkassa. Puhallukset uloshengitykseni mittaamiseksi olivat tuskaisia. Särkylääkettä kului paljon ja yöksi oli pyydettävä unilääkettä."

Piipari ei voi enää joutua tästä vastuuseen, mutta aivan varmasti joku muu.

Kirjan kirjoittajan kohdalla kävi juuri niin kuin Henkka Tuppurainen oli laskelmoinut:

Altistuskoe tuhosi lopullisesti hänen immuunipuolustusjärjestelmän (Th1-lymfosyytti): Tämän jälkeen hänen Th1-systeemi ei enää pystynyt estämään Th2-allergioita eli tässä tapauksessa astmaa. Hänelle syntyi ihan oikea eosinifiilia, juuri niin kuin Kari Reijula selvitti 90-luvun alussa jenkeissä rottakokeillaan: A. fumigatus -uute sai aikaiseksi eosinofiilian, mutta itiöt eivät.

Tämä astma synnytettiin keinotekoisesti! Sillä ei ole mitään tekemistä kosteusvaurion aiheuttaman sairauden kanssa.

Minusta tämä on kylmäverinen murha ja näitä on tehty ainakin 2500 vuodesta 1995 lähtien. Se on todella ovela, koska uhri ei kuole koskaan murhapaikalla.

Oliko vielä jotain kommentoitavaa? Tai mitä haluat tietää?

• mutta totta
        vakuutusoikeus" kirjoitti:

"Kammioaltistuksen jälkeen oli vointini hirveä. Keuhkoissa tuntui pahalta ja en saanut kunnolla hengitettyä. Joka paikkaa särki ja palelin kuin horkassa. Puhallukset uloshengitykseni mittaamiseksi olivat tuskaisia. Särkylääkettä kului paljon ja yöksi oli pyydettävä unilääkettä."

Kirjan kirjoittajan kohdalla kävi juuri niin kuin Henkka Tuppurainen oli laskelmoinut:

Altistuskoe tuhosi lopullisesti hänen immuunipuolustusjärjestelmän (Th1-lymfosyytti): Tämän jälkeen hänen Th1-systeemi ei enää pystynyt estämään Th2-allergioita eli tässä tapauksessa astmaa. Hänelle syntyi ihan oikea eosinifiilia, juuri niin kuin Kari Reijula selvitti 90-luvun alussa jenkeissä rottakokeillaan: A. fumigatus -uute sai aikaiseksi eosinofiilian, mutta itiöt eivät.

Tämä astma synnytettiin keinotekoisesti! Sillä ei ole mitään tekemistä kosteusvaurion aiheuttaman sairauden kanssa.

Minusta tämä on kylmäverinen murha ja näitä on tehty ainakin 2500 vuodesta 1995 lähtien. Se on todella ovela, koska uhri ei kuole koskaan murhapaikalla.

Vaikka sinulla olisi IgE-välitteinen allergia(eikä eses tietoa mille??)pysyt kunnossa vain rankalla liikunnalla.Etkä edes tarvittse lääkettä kuin infektioiden aikaan.

Mitä enemmän rasitat itseäsi pitkäkestoisella liikunnalla(jos siis sairastat vain astmaa)sitä paremmin voit.

Liikunta on ehdottomasti paras lääke.

Sivusta seurannut astmapotilasta.

• seuraajana

Sait joltain asiantuntijalta täysin asiallisen vastauksen koskien astman peruskriteereitä, joista sinulla on ollut ikiomia vääriä käsityksiäsi.

Kommentoit sitä täysin eri asioilla ja harhaisilla väitteilläsi, jotka EIVÄT LIITY MITENKÄÄN kyseiseen vastaukseen. Siinä jopa luki " Kommentoimatta muuten viestisi sisältöä, astman peruskriteerit tarkoittavat diagnostisia kriteereitä, jotka....".

Ketä sinä luulet hämääväsi typerillä kommentoinneillasi?

• =)=)=)
        seuraajana kirjoitti:

Sait joltain asiantuntijalta täysin asiallisen vastauksen koskien astman peruskriteereitä, joista sinulla on ollut ikiomia vääriä käsityksiäsi.

Kommentoit sitä täysin eri asioilla ja harhaisilla väitteilläsi, jotka EIVÄT LIITY MITENKÄÄN kyseiseen vastaukseen. Siinä jopa luki " Kommentoimatta muuten viestisi sisältöä, astman peruskriteerit tarkoittavat diagnostisia kriteereitä, jotka....".

Ketä sinä luulet hämääväsi typerillä kommentoinneillasi?

joten kannattaa tarkastella kenen viesteihin vastailee ja mitä niihin kirjoittelee. Minulla ei ole mitään harhoja astman kriteereistä tai siitä miten paljon poikkeuksia niissä voi ihan oikeasti ollakin. Näistä asioista löytyy tietoa googlettamalla miten paljon vain.

Joten näistä astman kriteereistä en ole koskaan väittänyt mitään yksioikoista. Vastasit varmasti jonkun toisen kirjoittamiin viesteihin, aika ikävällä tavalla vielä. Tuo asenne millä vastailee olisi aina hyvä tarkastaa ennen kuin painaa sitä Lähetä viesti kohtaa. Ellei nyt ole hirmuista tarvetta kirjoitellakin aina ikävästi asioista. Onhan ihmisiä jotka ovat luonteeltaan perusnegatiivisia ja ilkeitä kaikkia ja kaikkea kohtaan. Jos siitä ei ollut kyse, niin pahoittelen, sillä siltä viestisi tuolle tarkoittamallesi henkilölle tuntui... taas kerran.

• sinulle tarkoitettu
        =)=)=) kirjoitti:

joten kannattaa tarkastella kenen viesteihin vastailee ja mitä niihin kirjoittelee. Minulla ei ole mitään harhoja astman kriteereistä tai siitä miten paljon poikkeuksia niissä voi ihan oikeasti ollakin. Näistä asioista löytyy tietoa googlettamalla miten paljon vain.

Joten näistä astman kriteereistä en ole koskaan väittänyt mitään yksioikoista. Vastasit varmasti jonkun toisen kirjoittamiin viesteihin, aika ikävällä tavalla vielä. Tuo asenne millä vastailee olisi aina hyvä tarkastaa ennen kuin painaa sitä Lähetä viesti kohtaa. Ellei nyt ole hirmuista tarvetta kirjoitellakin aina ikävästi asioista. Onhan ihmisiä jotka ovat luonteeltaan perusnegatiivisia ja ilkeitä kaikkia ja kaikkea kohtaan. Jos siitä ei ollut kyse, niin pahoittelen, sillä siltä viestisi tuolle tarkoittamallesi henkilölle tuntui... taas kerran.

Jos katsot tarkemmin viestipolkua, niin huomaat, että kommentti ei ollut vastaus sinun viestiisi. Sinun kirjoituksesi oli erittäin asiallinen.

• =)=)=))
        sinulle tarkoitettu kirjoitti:

Jos katsot tarkemmin viestipolkua, niin huomaat, että kommentti ei ollut vastaus sinun viestiisi. Sinun kirjoituksesi oli erittäin asiallinen.

mulla on pinna yllättävän tiukalla. Olen nyt toista "etätöissä". Töitä ei ole vielä määritelty, sopimusta ei ole ja olen vain miettinyt että ei tästä tule yhtään mitään. Sain tuon odottamani virallisen hylkypäätöksen sairaslomaani Valtiokonttorista. Vaikka tiesin mitä siinä lukee, niin tuli tunne, että olisi pakko kiljua ja rikkoa ja ... Sisälläni oli niin paljon vihaa tuota lausuntoa kohtaan, etten sitä voinut edes ymmärtää. En kestänyt edes musiikkia. Oli pakko vain olla ja hengitellä.

Lausunnossa oli käsitelty myös tuo uusi lausunto työpaikkani sisäilmasta, siinähän luki sisäilmaongemista, väen oireilusta ja siitä ettei mitään korjauksia enää tehdä kun muutetaan muutaman vuoden päästä pois (vieläkin pahempiin kosteusvauriorakennuksiin kait... TKK jälkeenssä jättämiin). No tämäkin lausunto oli tulkittu, että sisäilma on täysin altisteetonta! Enhän tuota lausuntoa tai sairaslomaa tarvitse, voivat tunkea rahansa vaikka #%###, mutta silti sen lukeminen oli yhtä helvettiä. Mietin miltä tuntuisi, jos olemiseni, työni ja toimeentuloni riippuisi noin epäoikeudenmukaisesta lausunnosta. Ja sitä miten helvetin moni noita paskalausuntoja saa lukea ja jää täysin ilman turvaa! Olin vihainen siitä epäoikeudenmukaisuudesta mitä nämä lausunnot edustavat. On olemassa ryhmä jolla on täysi oikeus lukutaidottomuuteen, luetun ymmärtämättömyyteen ja täydelliseen sikamaisuuteen.

Oloani ei helpottanut edes se, että minulla ei hätää ole, kaikki OK. Ei tuo lausunto suuntaan tai toiseen minun tilannettani mihinkään muuttaisi. Mutta miten moraalittomia ja sieluttomia ihmisiä maailmassa onkaan. Onneksi minulla on vain tämä ammattitautini, sen kanssa vielä voi elää, noin sieluttomana elämä on varmasti tosi hirveää, no ainakin läheisille se sitä on. Tyhmä kyllä saa olla, moraaliton ja sieluton sitä ei voi ymmärtää.

On hirveää ajatella miten osa joutuu sen "kapean" leipänsä tienaamaan! Säälittävää kerrassaan, mutta jos on tiukkaa niin pakko sitä on jotakin työkseen tehdä. Eipä noilla päätöksillä ole varaa uskoa tuonpuoleiseen elämään!

• Uhrien HäikäiseväMaailma

****ajatella mulle kas kävi
        ihan samallalailla...pyörryin onneton...
        näkönikin meni osaksi...eikä ole
        palautunut;.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe