Raskausviikot+ivf

Karoliina75

Hei!
Kuinka raskausviikot lasketaan, kun on tehty ivf hoito. Munasolut kerätty ja hedelmöitetty? Onko se samalla tavalla kun normi raskaudessa, eli viimesimmät kuukautiset?
KIITOS jos viitsit vastata.

7

3976

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa kysyä siltä

lääkäriltä, joka teki hommat.

• IVF itsekin

Eli siitä lasketaan kun kuukautisesi alkoivat, silloin alkaa eka viikko (vaikkei raskaana vielä olekaan). Jos vaikka kuukautiset alkoi 1.11. ja hedelmöitys olisi vaikkapa 15.11. niin joulukuun alussa sulla on jo viides raskausviikko.

Laskettua aikaa ei myöskään saa mennä IVF-raskaudessa muuttelemaan sikiön koon perusteella, koska hedelmöityspäivä on tarkka, niin arpomiselle ei jää varaa.

• myös hedlemöityshoidolla

Siis periaatteessa juu kyllä lasketaan normaalisti edeltävistä menkoista...jollei menkat ole olleet epäsäännöölliset yms joten tuossa tapauksessa kun hedelmöityspäivä tiedetään tarkasti, lasketaan siitä.

Onnea jos tämä viesti tartkoitti sitä että teitä onnisti=)

• IFV itsekin

Joo eli jos on tosiaan esim. hormoneilla siirretty punktio- ja hedelmöitysajankohtaa, niin ei sillon voi kyllä laskea edellisistä menkoista, kun ne on alkanu milloon sattuu. Kandee kyllä laskea hed.päivästä ja sillonhan sitten alkaa jo periaatteessa kolmas viikko. Viidennen viikon alussa teet testin. Netissä on laskureita, jonne voi syöttää hedelmöityspäivän, niin se laskee sulle viikot ja lasketun ajan. Esim:

http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

• ---

Raskaus lasketaan alkavaksi 14 päivää ennen punktiota tai 16 päivää ennen pakastealkionsiirtoa (edellyttäen että alkiot on 2 päivää vanhoja).

• alkup.

Kiitos kaikille jotka vastasitte!

• ............
        alkup. kirjoitti:

Kiitos kaikille jotka vastasitte!

Mutta mulla ainakin siitä huolimatta siirtyi la eka ultran yhteydessä. Punktiopäivästä laskien la olisi 16.6.2008 mutta lääkäripä katsoi kiekosta että 20.6.2008. Ultrapäivänä olisi pitänyt olla rv 7 3 mutta sikiön koko vastasi 6 6 joka täsmäsi lääkärin määrittelemään la:an.

Monelta taholta olen kuullut että laskettua aikaa ei siirrellä kun hedelmöittymisajankohta on tarkkaan selvillä, mutta minulla kävi toisin. Lääkäri oli sama joka teki myös hoidot joten tietämättömyydestä ei ainakaan tässä ollut kysymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe