Millaisia ominaisuuksia...

LångvikinMotörhed

...se edellyttää, että opii ajamaan hyvin?

Tiedän itse vähäisten kolmen vuoden ja 40 tkm:n kokemuksella ainakin sen,että oppimista riittää koko ajan eikä siihen kannata tuudittautua, että muka osais kaiken...

kuis teillä? luuletteko jo osaavanne ja hallitsevanne mopon käsittelyn vai onko niin, että aina tulee se tunne, että ei saa herpaantua hetkeksikän?

mitä tilanteita tulee mieleen?

itselleni ainakin se, joka on tapahtunut valitettavan usein, että auto ei kertakaikiaan "näe" prätkää ja kiilaa suoraan sivulta päälle

ja toinen, että taaskaan metallikotilo-olio ei "näe", ja tulee suoraan sivultieltä/kadulta kolmion takaa kylkeen..

noihin on ainakin aina varauduttava

mihis muuhun?

näin talviunilla on hyvä kerrata olennaisia ajamisen vaaratekijöitä,
lukemani perusteella hyvin monet onnettomuuksissa menehtyneet kuskit olivat itseasiassa kokeneita tekijöitä!

30

2064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikenteessä on

tämä:Kuvittele olevasi toisille täysin
      näkymätön.
      Tuolla ohjeella voi hyvällä tuurilla nähdä jopa
      eläkepäivät.

• LångvikinMotörhed

isä evästi aikoinaan kun jääradalla opetti mnua -12-vuotiasta- ajamaan autoa;
        että ei riitä, vaikka kuinka hyvin ajaa
        täytyy varautua, että liikenteessä voi milloin tahansa tulla tilanne, että joku toinen tekeekin jotain yllättävää

ja että ohittamaan ei ruveta jos on risteys jossa edessäajava käääntyy oikealle
        sen edessäajavan, kääntyvän, takana voikin olla kuljetin, jonka ajaja tunkee väylälle oikealta ...ja -suoraan eteen...

• opetella

vastaohjaus. Sillä pärjää.

• sen otsawajauksen :=)
        siin on sit kaikki :=))))
        toi oli hywä :=)

• HÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

minkä ihmeen takia??? se tulee luonnostaan kaikilta, ei sitä opetella!!!

• LångvikinMotörhed
        A.DONIS kirjoitti:

sen otsawajauksen :=)
        siin on sit kaikki :=))))
        toi oli hywä :=)

aikuisen miehen pelleillä

jos minä vilpitömällä mielellä kysyn ihan aiheellista asiaa,
        eikö siihen voi vastata asiallisesti
        ja jos ei oo mitään sanottavaa
        niin jättää vain väliin

sinäkin olet varmaan nähnyt kaikenlaista
        kerro nyt joku esimerkki, noviisille ; )

• LångvikinMotörhed kirjoitti:

aikuisen miehen pelleillä

jos minä vilpitömällä mielellä kysyn ihan aiheellista asiaa,
        eikö siihen voi vastata asiallisesti
        ja jos ei oo mitään sanottavaa
        niin jättää vain väliin

sinäkin olet varmaan nähnyt kaikenlaista
        kerro nyt joku esimerkki, noviisille ; )

wastasin mielestäni asiallisesti huumorilla höystettynä ?

se hiekka tjn :=)

• LångvikinMotörhed
        A.DONIS kirjoitti:

wastasin mielestäni asiallisesti huumorilla höystettynä ?

se hiekka tjn :=)

mitä tuo tjn :=) tarkoittaa?

• vahingosta viisastunut

että ennakoiva ajotyyli pelastaa monelta harmilta.
      Toiseksi; älä koskaan luota siihen, että liikenteen pelisääntöjä noudatetaan.

• välimaaston intiaani

; mutta kysyjähän halusi toisia näkökulmia ja kokemusten tuomaa tietoa siihen mitä pitää huomioida etukäteen kun haluaa ajaa turvallisesti.
        Olen joutunut tilanteeseen, jossa vain yläkerran isäntä pystyi puuttumaan tapahtumien kulkuun.
        Kerron huomenna.

• sivusta seuraava tarkkailija
        välimaaston intiaani kirjoitti:

; mutta kysyjähän halusi toisia näkökulmia ja kokemusten tuomaa tietoa siihen mitä pitää huomioida etukäteen kun haluaa ajaa turvallisesti.
        Olen joutunut tilanteeseen, jossa vain yläkerran isäntä pystyi puuttumaan tapahtumien kulkuun.
        Kerron huomenna.

viisi päivää sitten!?!

• LångvikinMotörhed
        sivusta seuraava tarkkailija kirjoitti:

viisi päivää sitten!?!

eikö löydy aihetta itse otsikosta kun aina menee sivuraiteille : )

luulis, että jokaisella motoristilla olisi mielipiteitä ja näkökulmia itse aloitusotsikkoon
        va eikö täällä kirjoittelekkaan oikeat motoristit???

ok,
        minä kerron yhden tapauksen , omakohtaisen;

ajettiin Göteborgissa semmoista pitkää tunnelia jossa oli kaksi kaistaa molempiin suuntiin
        ohituskaistan vasemmalla puolella betoniseinä
        meikä ajaa sitä liikenteen nopeudella kun ryömintäkaistalta vänkää pakettiauto kylkeen eikä huomaa meikäläistä

edessä autojono takana autojono
        pimeä tunneli täynnä silmiin leiskuvia ajvaloja

en voinut kiihdyttää en jarruttaa, ainoastaan ajaa niin lähelle betonia kuin uskalsin

vihdoin viimein ukko ratin takana huomaa tilanteen ja hidastaa antaen kaistan takaisin

ei se kestänyt kuin muutamia sekunteja mutta kyllä ne sekunnit venyivät kuin salvador dalin kellot

mitä tollasessa tilanteessa olisi voinut tehdä???   

• mennä...
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

eikö löydy aihetta itse otsikosta kun aina menee sivuraiteille : )

luulis, että jokaisella motoristilla olisi mielipiteitä ja näkökulmia itse aloitusotsikkoon
        va eikö täällä kirjoittelekkaan oikeat motoristit???

ok,
        minä kerron yhden tapauksen , omakohtaisen;

ajettiin Göteborgissa semmoista pitkää tunnelia jossa oli kaksi kaistaa molempiin suuntiin
        ohituskaistan vasemmalla puolella betoniseinä
        meikä ajaa sitä liikenteen nopeudella kun ryömintäkaistalta vänkää pakettiauto kylkeen eikä huomaa meikäläistä

edessä autojono takana autojono
        pimeä tunneli täynnä silmiin leiskuvia ajvaloja

en voinut kiihdyttää en jarruttaa, ainoastaan ajaa niin lähelle betonia kuin uskalsin

vihdoin viimein ukko ratin takana huomaa tilanteen ja hidastaa antaen kaistan takaisin

ei se kestänyt kuin muutamia sekunteja mutta kyllä ne sekunnit venyivät kuin salvador dalin kellot

mitä tollasessa tilanteessa olisi voinut tehdä???   

moottoripyörällä liikenteen sekaan.

• ajamaan täydellisesti waikka olisi kilometrejä kuinka takana :=)

hiekka aswaltilla on se mikä wie mopon alta mutkissa :=)
      ja woit wain kuwitellaa ilmeeni kun jäin pystyssä liukumaan tielle ja mopo läx alta :=)
      eikä se mitään mut rupes naurattaa kun silloinen emäntä otti woltit ja ihmetteli et mitä tapahtu tjn

• Puro-Kinkeri

veen weenä? sitä on ärsyttävää lukea

terveisin
        gielibuoli bodilaz

• Puro-Kinkeri kirjoitti:

veen weenä? sitä on ärsyttävää lukea

terveisin
        gielibuoli bodilaz

oliko se ainut mikä ärsyttää ?
        olisko tuo niitä netistä saatuja ominaisuuksia :=)
        mää oöemäs yksilö :=)
        en lauma eläin tjn

• Puro-Kinkeri
        A.DONIS kirjoitti:

en lauma eläin tjn

oli

• mikä..
        A.DONIS kirjoitti:

en lauma eläin tjn

teini.. wai oox eri mieltä?

• Puro-Kinkeri
        mikä.. kirjoitti:

teini.. wai oox eri mieltä?

sanoisin

• kukaan ketä

olis lähdössä mp:llä Huippuvuorille ? Olen suunnitellut sinne reissua toss parin vuoden sisällä ?

• mertamyöten

Eiköhän sinne kande mennä venheellä tai lentokoneella?

• LångvikinMotörhed
        mertamyöten kirjoitti:

mekin kävimme Jäämerellä mopojen kanssa toissakesänä ja hyvin sujui.
        Ekaks Suomen läpi Kirkenesiin ja sieltä LAIVAAN (Hurtiggrutten) joka vei Lofoteille jne.

• viisastele,
        mertamyöten kirjoitti:

tiedät ihan hyvin mitä tarkoitin. Tromssasta pääsee mopon kans laivalla kivuttomasti perille Longyearbyeniin ja sieltähän se ajelu vasta alkaa.

• LångvikinMotörhed
        viisastele, kirjoitti:

tiedät ihan hyvin mitä tarkoitin. Tromssasta pääsee mopon kans laivalla kivuttomasti perille Longyearbyeniin ja sieltähän se ajelu vasta alkaa.

on erityistä?
        Kerro miksi haluat sinne?

• hieman !

on erityistä?
        Kerro miksi haluat sinne?

Uskomattomat maisemat ja tavanomaisesta poikkeavat olosuhteet ja kaiken huippuna n. 20000 jääkarhua.

• LångvikinMotörhed
        hieman ! kirjoitti:

Uskomattomat maisemat ja tavanomaisesta poikkeavat olosuhteet ja kaiken huippuna n. 20000 jääkarhua.

yritin tsekata Google Earthista vähän miltä siellä näyttää mutta sateelliittikuvat ovat Huippuvuorilta tosi kehnot

20 t jääkarhua !? Pääseekö niitä pärrällä karkuun?

• taida päästä.

yritin tsekata Google Earthista vähän miltä siellä näyttää mutta sateelliittikuvat ovat Huippuvuorilta tosi kehnot

20 t jääkarhua !? Pääseekö niitä pärrällä karkuun?

Siellä voi melkein jokaisesta kaupasta ostaa tai vuokrata aseen, ilman sen kummempia lupia tai hakemuksia, karhujen varalta. Niitä ei kuitenkaan saa ampua kuin äärimmäisessä hädässä itsepuolustukseksi.Onhan se hieman jotain muuta kuin kotomaassamme ja yleensä siellä missä motoristit liikkuvat. Tulee olemaan mahtava kokemus !

• LångvikinMotörhed
        taida päästä. kirjoitti:

Siellä voi melkein jokaisesta kaupasta ostaa tai vuokrata aseen, ilman sen kummempia lupia tai hakemuksia, karhujen varalta. Niitä ei kuitenkaan saa ampua kuin äärimmäisessä hädässä itsepuolustukseksi.Onhan se hieman jotain muuta kuin kotomaassamme ja yleensä siellä missä motoristit liikkuvat. Tulee olemaan mahtava kokemus !

kuullostaa villin lännen meiningiltä?!
        kuinka kylmää siellon kesällä?
        ...kerran mentiin Lapissa nolla-asteessa ja Sevettijärvellä piti kolttatytön hakea baarin keittiöstä vesisaavi , jossa sain liotella varpaani lämpimiksi etteivät paleltuneet täysin.
        Topi Tampereelta nuokkui puolihumalassa siinä takana kun minä, ja Gubben, Topin lisäkis ainoat asiakkaat yritimme sulaa jotta voisimme jatkaa matkaa...
        Tyttö osasi vain omaa kieltään, Topi örähteli mitä örähteli silloin tällöin kun oli heräämäisillään.
        Herttainen tunnelma ; )) MUTTA sitä kylmää en kyllä siedä.

Muuten vois kyllä alkaaa kiinnostaa tuon ens kesän Route 66:n jälkeen !

• se varmasti

kuullostaa villin lännen meiningiltä?!
        kuinka kylmää siellon kesällä?
        ...kerran mentiin Lapissa nolla-asteessa ja Sevettijärvellä piti kolttatytön hakea baarin keittiöstä vesisaavi , jossa sain liotella varpaani lämpimiksi etteivät paleltuneet täysin.
        Topi Tampereelta nuokkui puolihumalassa siinä takana kun minä, ja Gubben, Topin lisäkis ainoat asiakkaat yritimme sulaa jotta voisimme jatkaa matkaa...
        Tyttö osasi vain omaa kieltään, Topi örähteli mitä örähteli silloin tällöin kun oli heräämäisillään.
        Herttainen tunnelma ; )) MUTTA sitä kylmää en kyllä siedä.

Muuten vois kyllä alkaaa kiinnostaa tuon ens kesän Route 66:n jälkeen !

on melkoinen "Wild North". Kesän keskilämpötila on plussan puolella viitisen astetta mutta kyllä siellä usein on kesälläkin lämpötila nollan alapuolella. Siellä ei muuten aurinko laske kesällä neljään kuukauteen ollenkaan. Normaalilla matkapyörällähän sinne ei ole mitään asiaa vaan siellä on oltava off-road pyörä.

• LångvikinMotörhed
        se varmasti kirjoitti:

on melkoinen "Wild North". Kesän keskilämpötila on plussan puolella viitisen astetta mutta kyllä siellä usein on kesälläkin lämpötila nollan alapuolella. Siellä ei muuten aurinko laske kesällä neljään kuukauteen ollenkaan. Normaalilla matkapyörällähän sinne ei ole mitään asiaa vaan siellä on oltava off-road pyörä.

miesten touhulta,

no, meikän on parasta pysytellä teillä jotka sujuu customilla

mutta hyvää matkaa sinule, toivottavasti löydät matkaseuraa : )

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe