Markkinataloudessa on kaikki laman merkit, hyvältä näyttää näin asuntosijoittajan näkövinkkelistä. Sitten isketään kiinni, kämppiä on halvalla , voi ostaa nipussa. Siinä sitä tehdään taas kunnon tili muutamassa vuodessa! Het kun korot lähtee nousuun eka maksuvaikeustapaukset tulevat markkinoille, sudet iskevät kimppuun. Minkälaiset visiot teillä?
Asuntosijoitus, kohta ale alkaa?
3
972
Vastaukset
- Blösö
Tuskin korot Nousee 90luvun alun tasolle
vaikka jonkinlainen notkahdus on tulossa
otetaan vaan iisisti eikä hosuta mammonan
kanssa Seikka on saletti kenkä heiluu lafkoissa
ne studaa mutta otetaan me vaan iisiisti eix je
Pankit palvelee meitä nykyään aina voi käydä
ruuvaamassa laina aikoja ym kyllä se siitä
nyt kannattaa ostaa vaan isompia luukkkuja tehdä bulimpia sijoituksia nimimerkki tyhjästä alkanutja velkaa saanut - A. Ahne
Ensimmäiset työttömyyden takia asunnonmyyntiin joutuneet ovat jo kaupittelemassa kämppiään. Kaikki ei enää käy kaupaksi pyyntihinnan tuntumassa. Huonolla paikalla sijaitsevista joutuu luopumaan halvemmalla kuin vuosi, pari sitten.
Sijoittajan kannalta on ikävää, että pakkomyyntitarve koskee vain häviävän pientä osaa Suomen kasvukeskusten asunnoista. Lisäksi korkojen nousuun ei ole muutamaan vuoteen reaalitaloudellisia paineita, vaan ne ovat vieläkin menossa alaspäin.
Joudut Hyeena odottamaan muutaman vuoden ennen kuin asuntoja saa Suomen kasvukeskuksista alehintaan, jos saa. Eipä taida meidän elinaikaamme enää osua Neuvostoliiton hajoamisen kaltaista mullistusta, jota seuranneissa jyrkissä lasku- ja noususuhdanteissa jaettiin Suomessa varallisuutta uudelleen. Ja jos ei tule kunnon romahdusta, niin ei tule jyrkkää nousuakaan. Koska aineksia jyrkkään taantumaan ei ole, on asuntopuolen kaksinumeroisten tuottoprosenttienkin aika Suomessa pitkäksi aikaa ohi.
Vinkkinä voin kertoa, että hyvän tuoton asuntosijoitukselle saa nyt Tallinnasta. Siellä uudet kämpät maksavat alle puolet Helsingin hinnasta. Korkotaso ja korkoliikkeet ovat kuitenkin samat kuin meillä (ja koko Euroopassa.)
Suuri oli ennen ero Helsingin ja Tukholmankin asuntohinnoissa, vaan ei ole enää. Samaan tapaan EU-Viron pääkaupungin Tallinnan asuntohinnat kipuavat Helsingin tuntumaan seuraavan 20-30 vuoden aikana.
Virossa ei työtä tekevä kansanosa elätä laiskureita puolella tienaamastaan palkasta, vaan saa käyttää omista rahoistaan lähes 80% itse. Kun vielä Viron kustannustaso on päävientimaita Suomea ja Ruotsia alhaisempi, Virolla on tilaa kasvaa kunnes rikkaampien pullamössönaapurien etumatka on saatu kiinni ja menty vähän ohikin.
On melkoinen onnenpotku meille tämän päivän suomalaisille sijoittajille, että tällainen kohtalaisen vakiintunut vaurastumisautomaatti on toiminnassa ihan vieressämme.- 123
>Lisäksi korkojen nousuun ei ole muutamaan vuoteen reaalitaloudellisia paineita, vaan ne ovat vieläkin menossa alaspäin.
Pariin vuoteen korkotaso ei nouse merkittävästi.
>Eipä taida meidän elinaikaamme enää osua Neuvostoliiton hajoamisen kaltaista mullistusta, jota seuranneissa jyrkissä lasku- ja noususuhdanteissa jaettiin Suomessa varallisuutta uudelleen. Ja jos ei tule kunnon romahdusta, niin ei tule jyrkkää nousuakaan. Koska aineksia jyrkkään taantumaan ei ole, on asuntopuolen kaksinumeroisten tuottoprosenttienkin aika Suomessa pitkäksi aikaa ohi.
Kyllä täällä on niin pitkät perinteet sähläämisestä, että omaisuutta jaetaan taas uudelleen urakalla vähän alle 10 vuoden kuluttua.
>Vinkkinä voin kertoa, että hyvän tuoton asuntosijoitukselle saa nyt Tallinnasta. Siellä uudet kämpät maksavat alle puolet Helsingin hinnasta. Korkotaso ja korkoliikkeet ovat kuitenkin samat kuin meillä (ja koko Euroopassa.)
Kun valtion ja kansantalous on kuralla niin huolitaanko niitä EMUun?
>Suuri oli ennen ero Helsingin ja Tukholmankin asuntohinnoissa, vaan ei ole enää. Samaan tapaan EU-Viron pääkaupungin Tallinnan asuntohinnat kipuavat Helsingin tuntumaan seuraavan 20-30 vuoden aikana.
Ennen Helsingin asunnot maksoivat enemmän kuin Tukholman.
>Virossa ei työtä tekevä kansanosa elätä laiskureita puolella tienaamastaan palkasta, vaan saa käyttää omista rahoistaan lähes 80% itse. Kun vielä Viron kustannustaso on päävientimaita Suomea ja Ruotsia alhaisempi, Virolla on tilaa kasvaa kunnes rikkaampien pullamössönaapurien etumatka on saatu kiinni ja menty vähän ohikin.
Useita virolaisia oman maan tilanne hävettää.
Siellä on nyt valehtelijat vallassa ja ne vaan pahentaa budjettivajetta ensi vuonna. Saas nähdä kenestä ne tekee maksumiehen. Pankeillahan siellä oli jo yksi konkurssikierros viime vuosituhannen puolella ja uusi on kulman takana.
Virossa on myös kaikki-tänne-heti-mentaliteetti päällä. Ne tavallaan uskovat Neuvostoliiton vielä palaavan, mikä haittaa kansantalouden kehitystä. Pitkäaikaisia investointeja tekevät vain ulkomaalaiset. Jotkut tosin ovat alkaneet epäilemään, että Viro olisi kohta puolin oikeusvaltiokin.
>On melkoinen onnenpotku meille tämän päivän suomalaisille sijoittajille, että tällainen kohtalaisen vakiintunut vaurastumisautomaatti on toiminnassa ihan vieressämme.
Vakiintunut? Kyllä siellä voittoja tehdään, mutta ei sun siihen maahan kannata rakastua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569