Onkelmia onkelmia..

Jellona

Jups, meikä täällä taas "kitisemässä" (:

Ongelma 1: Monniset
Hankin tässä uusia monnisia (kaarimonnisia), ja kotona huomasin lähemmässä tarkastelussa, että yhdellä on viiksestä pala pois, ja muutenkin muilla evät hiukan "repaleiset" (ei siis mitenkään pahasti). Dii, eli kasvaako viiksi takaisin ja korjaantuuko evät ajan kuluessa?

Ongelma 2: Neontetrat
akvaariosta löytyy myös neontetroja 10 kpl (lukumäärällä ei nyt sinänsä mitään merkitystä.. :). Niin, useimmilla on peräevän etureunassa valkoinen viiva, ja sitten löytyy selkäevistä mustaa väriä hiukan (huomaa valoa vasten).. Normaalia? Muutekseen, tetrat ovat kinastelleetkin keskenään.. Joku tauti kenties iskenyt/iskemässä..?

Kolmas, ja viimeinen ongelma: Juurakko
Akvaarion kahdesta juurakosta toisessa on pinnassa sellaista valkoharmaata höytyvää, ikään kuin hometta.. Viime vedenvaihdon yhteydessä sitä hinkutin enemmän ja vähemän innoissani irti.. Ohimenevää kenties toivonmukaan..?

Akvaario on siis kooltaan 140-litrainen. Vedenvaihto viikoittain 1/3. Ph n.6,4-6,8 (tetran viisi yhdessä liuskatesti hiukan vaikealukuinen..ph-osion väristä ei pääse selville, että kumpaa se tarkoittaa..) Nitraattia ei pitäis oleman kuolettavaa määrää, kuitenkin sen verran etä on ilmaantunut tupsulevää.. Johon olenkin hankkimassa ensiavuksi leväbarbeja. Jos jotain muuta tietoa kaivataan, ilmoittakaa..

*Syyyyvä kumarrus ja iiiiso kiitos!!*

2

347

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lotta

ongelmaan 1: ehkä kasvaa, ehkä ei, todennäköisesti kasvaa kun on kyseessä vain yksi viiksi, minun yhdellä monnisellani näin on tapahtunut.

• Taika-Jim

Kysymys 2: Kuulostaa terveen neontetran väritykseltä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      1038
    2. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      303
      984
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      895
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      78
      771
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      752
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      736
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      665
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      656
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      641
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      640
    Aihe