Jups, meikä täällä taas "kitisemässä" (:
Ongelma 1: Monniset
Hankin tässä uusia monnisia (kaarimonnisia), ja kotona huomasin lähemmässä tarkastelussa, että yhdellä on viiksestä pala pois, ja muutenkin muilla evät hiukan "repaleiset" (ei siis mitenkään pahasti). Dii, eli kasvaako viiksi takaisin ja korjaantuuko evät ajan kuluessa?
Ongelma 2: Neontetrat
akvaariosta löytyy myös neontetroja 10 kpl (lukumäärällä ei nyt sinänsä mitään merkitystä.. :). Niin, useimmilla on peräevän etureunassa valkoinen viiva, ja sitten löytyy selkäevistä mustaa väriä hiukan (huomaa valoa vasten).. Normaalia? Muutekseen, tetrat ovat kinastelleetkin keskenään.. Joku tauti kenties iskenyt/iskemässä..?
Kolmas, ja viimeinen ongelma: Juurakko
Akvaarion kahdesta juurakosta toisessa on pinnassa sellaista valkoharmaata höytyvää, ikään kuin hometta.. Viime vedenvaihdon yhteydessä sitä hinkutin enemmän ja vähemän innoissani irti.. Ohimenevää kenties toivonmukaan..?
Akvaario on siis kooltaan 140-litrainen. Vedenvaihto viikoittain 1/3. Ph n.6,4-6,8 (tetran viisi yhdessä liuskatesti hiukan vaikealukuinen..ph-osion väristä ei pääse selville, että kumpaa se tarkoittaa..) Nitraattia ei pitäis oleman kuolettavaa määrää, kuitenkin sen verran etä on ilmaantunut tupsulevää.. Johon olenkin hankkimassa ensiavuksi leväbarbeja. Jos jotain muuta tietoa kaivataan, ilmoittakaa..
*Syyyyvä kumarrus ja iiiiso kiitos!!*
Onkelmia onkelmia..
Jellona
2
324
Vastaukset
- lotta
ongelmaan 1: ehkä kasvaa, ehkä ei, todennäköisesti kasvaa kun on kyseessä vain yksi viiksi, minun yhdellä monnisellani näin on tapahtunut.
- Taika-Jim
Kysymys 2: Kuulostaa terveen neontetran väritykseltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1115085
- 644949
- 863990
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753540Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592981- 432741
- 152267
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️441814- 341661
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371588