Mulla ois sellanen käsitys että ei voisi antaa, mutta voiko? Entä tomaattia? Kurkku ei ilmeisesti kelpaa niille, ainakin olen kuullut.. Noita kasviksia löytyisi kaapista, pitäisi jollain saada partikset irti miekkakasveista! Ne saa jo kasvisruokatabletteja, mutta ei näytä auttavan.
Kiinankaalta partiksille?
6
586
Vastaukset
- MaDe
Kyllä kiinankaalta voi antaa partiksille. Myös tomaatin, kurkun, salaatin ja jopa omenan olen huomannut kelpaavan niille.
Muistathan että kaikki kasvikset tulee keittää ennen akvaarioon laittamista.
Itse en ruoki partiksiani millään tableteilla vaan pelkillä vihanneksilla.- fisu
ja tutkimaan useimmat kaalit menevät jollekkin (eli meillä partiksia, tummaleväpleko (se aito täpläplekona ostettu), leväbarbeja, barbeja, psusukala, oli rihmakaloja, tiikeri- ja kääpiönuoliaisia, mustaaavetetrat, platyt) esim. parsa ja kukka, kiinankaali, kaikki salaatit, peruna, porkkana, kurkku, kesäkurpitsa, eli useimmat, jotka annetaan soseina vauvoillekin, kun aloittavat kiinteän syömisen. Hedelmistä omena, banaani ainakin kokeiltavaia. Kaikki ei syö kaikkia vaan ova ns. erikoistuneita. Tummalevä Kesäkurpitsafani, keltarihmat tykkäsi banaanista, partiksten lemppari salaatti ja parsa, syövät jo melkein kaikkea ristiin. Pientä totuttelua ja paljon kärsivallisyyttä. Entä muiden kokemukset?
- pietu
...että kasvikset kiehautetaa tai mikrotetaan? Itse en ole sitä ikinä tehnyt ja hyvin kelpaavat pestynäkin. Aloitan kyllä puuhan heti hyvät perustelut saatuani? Keittäminenhän verottaa vitamiinejä yms, pehmentää myös, mut jollei kovuus ole ongelma niin miksi moinen. Ja pohjaanhan herkut saa muutenkin, painojen avulla.
- MaDe
pietu kirjoitti:
...että kasvikset kiehautetaa tai mikrotetaan? Itse en ole sitä ikinä tehnyt ja hyvin kelpaavat pestynäkin. Aloitan kyllä puuhan heti hyvät perustelut saatuani? Keittäminenhän verottaa vitamiinejä yms, pehmentää myös, mut jollei kovuus ole ongelma niin miksi moinen. Ja pohjaanhan herkut saa muutenkin, painojen avulla.
kun ruoka on pehmeää ja se myös uppoaa pohjalle ilman mukinoita.
- Surffari
Akvaariossani on 2 plekoa. Vanhempi pleko jyystää pudottamiani kurkunpalasia innolla, uudempi tulokas ei ymmärrä sen päälle mitään! Joko ei tykkää tai toinen omii kaiken...tappelua eväästä kun on näkynyt, vaikka ruokin niitä akvaarion eri puolilta.
Olen pehmittänyt palasia mikrossa muutaman sekunnin ajan .Alussa minäkin kiinnitin kurkkua pohjaan painoilla, mutta näyttää pleko ottavan niitä pinnastakin mukaan pohjalle.
Kurkun olen ensin kuorinut, en tiedä onko sillä mitään merkitystä...- kolmas pyörä
kukkakaalia. Sitä kun lämmittelee, keittelee ja pehmittää mikrossa pikku kupissa ja vedessä minuutin, niin syntynyt pehmeä "höhhö" kelpaa partiksille ja leviksille oikeen herkkupalana...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain19411384Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-11810824Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2356220Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.1855024Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1313496- 1723475
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin402323Mitä voisit miehenä tehdä?
Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä3001872Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov81731Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi161634