Upea Linda Lampenius

Brava!

Luin äskettäin Lindan elämänkerran ja käsitykseni hänestä muuttui täysin. Kauniin mutta "itseriittoisena" pidetyn viulistimme sisältä löytyy empaattinen, asioita syvällisesti pohtiva älykkö.

Linda on kokenut kovia elämässään eikä hän peittele asioita. Monien vastoinkäymisten lisäksi hän on niittänyt menestystä ja tuonut Suomea tunnetuksi myönteisellä (kin) tavalla (en siis viittaa hänen Playboy-lehti kuviinsa, jotka nekin ovat upeita).

Kaikkea hyvää Lindalle toivoen. Laitan tähän kuvan, jonka löysin tämän päivän iltiksestä. Kuva lienee vuosien takaa, vai voisiko "jo" 37-vuotias Linda näyttää vielä parikymppiseltä teinitytöltä?

BRAVA!

http://kuvat2.iltasanomat.fi/iltasanomat/iDoc/1453940-400_linda.jpg

44

3202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen!

Itse en ole koskaan ajatellut Lindasta mitään negatiivista, kun en häntä tunne, mutta elämänkerran lukettuani olin paitsi hämmentynyt, miten virheellisen kuvan suomalaismedia on monen silmissä hänestä luonut, mutta hyvin iloinen, että Linda vaikuttaa kaikista koettelemuksistaan huolimatta onnelliselta ihmiseltä. Hän on todella saanut kokea ja nähdä maailmaa enemmän kuin sata "tavista" yhteensä! Ihailtava nainen!

Tuo kuva, jonka laitoit, on parin vuoden takaa.. Tämä kuva on tältä syksyltä:
      http://kuvat.iltalehti.fi/viihde/lindalampJI2809_vi.jpg

• ap.

Vaikka Lindaa on pidetty suurisuisena wanna-be-tyyppinä niin hän on tuonut aina esille myös ne mokauksensa mitä on tehnyt. Kuinka moni uskaltaa julkisuudessa kertoa niitä! Moni leuhkii saavutuksillaan mutta peittää pimeän puolensa. Linda toi esille anorexiansa, burn-outin ym. Oikeusjuttu, johon hän joutui mielestäni syyttömänä, johtui siitä, että hän rehellisesti ja avoimesti kertoi näkemästään ja kokemastaan. Ja sai todella maksaa siitä kovan hinnan, kohtuuttoman kovan. Hän on todellinen selviytyjä!

Yksi asia mitä jäin Lindan kirjasta kaipaamaan; hän ei kerro mitään viulunsoiton teknisestä puolesta ja harjoittelusta. Itse soitan viulua - siis ihan itsekseni, osaan alkeet - ja olisin ollut kiinnostunut kuulemaan soittopuolesta enemmän. Mutta oletettavasti myös kirjan kustantajalla on ollut sormensa pelissä mitä kirjaan kirjoitetaan. Uskon, että Linda olisi halunnut painottaa ammatillista uraansa viulistina enemmän kuin miesjuttujaan, mutta romansseillahan lehtiä ja kirjoja myydään... niin se menee.

• Ehkä seuraavassa kirjassa :)
        ap. kirjoitti:

Vaikka Lindaa on pidetty suurisuisena wanna-be-tyyppinä niin hän on tuonut aina esille myös ne mokauksensa mitä on tehnyt. Kuinka moni uskaltaa julkisuudessa kertoa niitä! Moni leuhkii saavutuksillaan mutta peittää pimeän puolensa. Linda toi esille anorexiansa, burn-outin ym. Oikeusjuttu, johon hän joutui mielestäni syyttömänä, johtui siitä, että hän rehellisesti ja avoimesti kertoi näkemästään ja kokemastaan. Ja sai todella maksaa siitä kovan hinnan, kohtuuttoman kovan. Hän on todellinen selviytyjä!

Yksi asia mitä jäin Lindan kirjasta kaipaamaan; hän ei kerro mitään viulunsoiton teknisestä puolesta ja harjoittelusta. Itse soitan viulua - siis ihan itsekseni, osaan alkeet - ja olisin ollut kiinnostunut kuulemaan soittopuolesta enemmän. Mutta oletettavasti myös kirjan kustantajalla on ollut sormensa pelissä mitä kirjaan kirjoitetaan. Uskon, että Linda olisi halunnut painottaa ammatillista uraansa viulistina enemmän kuin miesjuttujaan, mutta romansseillahan lehtiä ja kirjoja myydään... niin se menee.

Kirja käsittelee yleisesti ottaen hyvin hänen elämänsä.. Kerrotaan perhestaustasta, lapsuduesta, viulunsoitosta, julkisuuden alkamisesta, yksityiselämän tapahtumista, urasta, esiintymisistä, oikeustaisteluista, syömishäiriöistä jne.

Totta kai kirja oli osaltaan myös yksi monista Linda-tuotteista, mutta sehän julkaistiinkin Lindan ollessa 33-vuotias :D

Mutta Lindan avoimuus kaikessa - urassa ja yksityiselämässä - on ihailtavaa, koska elämäähän se kaikki vain on, ja monille varmasti innoittavaa, tukevaa, lohduttavaa :)

• julkkiksethan suorastaan
        ap. kirjoitti:

kilpailevat sillä kenellä on ollut pahin burnout, kuka on käynyt lähimpänä kuoleman portteja tai kenellä on ollut kovin elämä. Siinä ei ole mitään sankarillista, nehän itse soittelevat lehtiin kun menee huonosti. Siinä suhteessa Linda ei poikkea mitenkään.
        Viulunsoiton teknisestä puolesta sen verran että pue liian pienet nahkahousut jalkaan,ota leveä kyykkyasento haarat yleisöön päin horosti, viulu kuraan ja muikista huulet pitkiksi eteenpäin ja vakuuttele olevasi ihan oikeasti lahjakas klassinen viulisti.
        Just tuollaset keskenkasvuset henkisesti jälkeenjääneethän niitä kirjoja ostelee,itselleni ei tulisi mieleenkään.

• siinä että
        Ehkä seuraavassa kirjassa :) kirjoitti:

Kirja käsittelee yleisesti ottaen hyvin hänen elämänsä.. Kerrotaan perhestaustasta, lapsuduesta, viulunsoitosta, julkisuuden alkamisesta, yksityiselämän tapahtumista, urasta, esiintymisistä, oikeustaisteluista, syömishäiriöistä jne.

Totta kai kirja oli osaltaan myös yksi monista Linda-tuotteista, mutta sehän julkaistiinkin Lindan ollessa 33-vuotias :D

Mutta Lindan avoimuus kaikessa - urassa ja yksityiselämässä - on ihailtavaa, koska elämäähän se kaikki vain on, ja monille varmasti innoittavaa, tukevaa, lohduttavaa :)

toitottaa oksentaneensa ruuat ulos ollakseen laiha.Iljettävä anorektikkohan hän vain on eikä muuta.

• ei voi muuta sanoa
        julkkiksethan suorastaan kirjoitti:

kilpailevat sillä kenellä on ollut pahin burnout, kuka on käynyt lähimpänä kuoleman portteja tai kenellä on ollut kovin elämä. Siinä ei ole mitään sankarillista, nehän itse soittelevat lehtiin kun menee huonosti. Siinä suhteessa Linda ei poikkea mitenkään.
        Viulunsoiton teknisestä puolesta sen verran että pue liian pienet nahkahousut jalkaan,ota leveä kyykkyasento haarat yleisöön päin horosti, viulu kuraan ja muikista huulet pitkiksi eteenpäin ja vakuuttele olevasi ihan oikeasti lahjakas klassinen viulisti.
        Just tuollaset keskenkasvuset henkisesti jälkeenjääneethän niitä kirjoja ostelee,itselleni ei tulisi mieleenkään.

No mutta ihmiset voivat pahoin.. harmi etteivät osaa kaikki hakea apua :(

• Anonyymi
        ap. kirjoitti:

Kuka viitsii edes lukea kirjan lindasta taitaa olla mainostemppu

• Anonyymi
        ei voi muuta sanoa kirjoitti:

Ei avun hakeminen ole osaamisesta kiinni
        Esim meidän kunnassa on mahdotonta päästä lääkäriin.

• Anonyymi
        ap. kirjoitti:

Elämänkertahan se oli,ei musiikkikirja.

• Anonyymi
        julkkiksethan suorastaan kirjoitti:

Mielestäni Linda on aina ollut kasvoiltaan ruma, kropasta en sano mitään, kun en muista kuin tuon kyykkyasennon...en vain tiedä miten se liittyy viulunsoittoon.
        Noita omaperäisiä sanoja käyttäen, lämpykännäköinen blondi.
        Jotain samaa epämiellyttävää naamassa kuin Marita Taavitsaisella, jotain vinoutta, lättämäistä vai mitä lie.

• Anonyymi
        ei voi muuta sanoa kirjoitti:

Miksi voivat pahoin? Liian suuret odotukset ja kuvitelmat, eivät kestä pettymyksiä??
        En ymmärrä tuota pahoinvointia, kun se on melkein muotiasiaksi mennyt sekin.
        Joka pikkujutusta inistään ja yritetään näyttää muulta kuin on. Kehittäisivät järkeään hiukan ulkoisen olemuksen sijaan.
        Nyt jokainen iästä riippumatta yrittää puolialasti tuoda itseään esiin, ei luulisi saunakansaan vaikuttavan mitään. (esim. tämä Karita Mattila, vai mikä se oli)

• Anonyymi
        siinä että kirjoitti:

toitottaa oksentaneensa ruuat ulos ollakseen laiha.Iljettävä anorektikkohan hän vain on eikä muuta.

Lindahan on ainut , kun tuli Hugh hefnerin talosta impenä ulos, ainakin Lindan mukaan, muita vaan huumattiin ja käytettiin seksiorjina.

• kuvatus...apua

Ihan pelästyi, kun tuo lepakko läjähti ruutuun.

• Kuvatus?

Laitapa viereen oma kasvokuvasi ja palataan asiaan uudelleen...

• .Sinappi.
    • Madman-of-Hystery

ja minulta lipsahtaa ihan mitä sattuu etenkin ton tekniikkapuolen kanssa.

Mä aina luulen, et mä oon kiva, mutta en mä sitten ihan taida ollakaan :(

• ..........................

"Kuva lienee vuosien takaa, vai voisiko "jo" 37-vuotias Linda näyttää vielä parikymppiseltä teinitytöltä?"

Minkä ikäinen itse olet??? 12-16v ja parikymppinenkin jo tuntuu sinusta vanhalta? Kyllä linkittämäsi kuvan nainen on just 37v näköinen ja luulisi vanhemmaksikin.

Totta puhuen tuo kamala irvistys mikä hänen kasvoillaan kuvassa on niin huh hirvitys sentään.

• ap.

Luulin, että tänne saa kirjoitella myös positiivisia asioita julkkiksista. Monilta kun tuppaa unohtumaan, että he ovat myös ihmisiä siinä missä me taviksetkin.

Olen 13v (kysyit ikääni). En kirjoittanut, että parikymppinen tuntuu minusta vanhalta. Käytin lainausmerkeissä ilmaisua "jo" 37-vuotias, koska mielestäni myöskään 37-vuotias ei ole vanha (omat vanhempani ovat 35-vuotiaita). Pikkuisen tarkkuutta sinulta lukemiseen ja etenkin toisten tekstien tulkitsemiseen.

• ei ole vielä
        ap. kirjoitti:

Luulin, että tänne saa kirjoitella myös positiivisia asioita julkkiksista. Monilta kun tuppaa unohtumaan, että he ovat myös ihmisiä siinä missä me taviksetkin.

Olen 13v (kysyit ikääni). En kirjoittanut, että parikymppinen tuntuu minusta vanhalta. Käytin lainausmerkeissä ilmaisua "jo" 37-vuotias, koska mielestäni myöskään 37-vuotias ei ole vanha (omat vanhempani ovat 35-vuotiaita). Pikkuisen tarkkuutta sinulta lukemiseen ja etenkin toisten tekstien tulkitsemiseen.

mitään käsitystä miltä ihminen näyttää missäkin iässä,jos eteesi tuotaisiin eri ikäisiä ihmisiä et osaisi arvioida kuka on minkäkin ikäinen.
        Sinulla ei myöskään ole mitään kokemusta elämästä että voisit tänne mitään mistään kirjoittaa,itse asiassa sinulla ei ole edes oikeutta omiin mielipiteisiin,tuossa iässä vanhempasi ajattelevat puolestasi,ja niin he tulevat tekemään elämäsi loppuun asti.Sen verran älyttömältä kuullostavat juttusi.

• asdklslkdas
        ei ole vielä kirjoitti:

mitään käsitystä miltä ihminen näyttää missäkin iässä,jos eteesi tuotaisiin eri ikäisiä ihmisiä et osaisi arvioida kuka on minkäkin ikäinen.
        Sinulla ei myöskään ole mitään kokemusta elämästä että voisit tänne mitään mistään kirjoittaa,itse asiassa sinulla ei ole edes oikeutta omiin mielipiteisiin,tuossa iässä vanhempasi ajattelevat puolestasi,ja niin he tulevat tekemään elämäsi loppuun asti.Sen verran älyttömältä kuullostavat juttusi.

Sinä arvostelet 13-vuotiaan kirjoituksia ja mielipiteitä. Kuinka vanha itse olet? Tuon 13-vuotiaan kirjoitukset ovat parempaa suomea kuin sinun ontuva kielioppisi. Nyt tiedetään missä koulukiusaajat sikiävät. Toivottavasti sinulle ei myönnetä aseenkantolupaa. Hakeudu hoitoon ajoissa ja tsekkaa kielioppisi ennen kuin alat arvostelemaan muiden kirjoituksia. Sama kusiaivo olet, joka on kirjoittanut muutkin Lindaa herjaavat viestit netissä, joten lopetahan ajoissa; saatat muuten istua käräjillä.

• joka sanoo suorat
        asdklslkdas kirjoitti:

Sinä arvostelet 13-vuotiaan kirjoituksia ja mielipiteitä. Kuinka vanha itse olet? Tuon 13-vuotiaan kirjoitukset ovat parempaa suomea kuin sinun ontuva kielioppisi. Nyt tiedetään missä koulukiusaajat sikiävät. Toivottavasti sinulle ei myönnetä aseenkantolupaa. Hakeudu hoitoon ajoissa ja tsekkaa kielioppisi ennen kuin alat arvostelemaan muiden kirjoituksia. Sama kusiaivo olet, joka on kirjoittanut muutkin Lindaa herjaavat viestit netissä, joten lopetahan ajoissa; saatat muuten istua käräjillä.

sanat siitä turhanpäiväisestä vinguttajasta.
        Sinä et siedä eriäviä mielipiteitä, sehän vasta vaarallista onkin, huudat ja parut täällä kuin viimeistä päivää, kun joku on eri mieltä kanssasi.
        Jos et oikeasti tiedä mitä tarkoittaa herjaus, niin ota selvää ennenkuin täällä julistat tuomioita viattomille ihmisille.Taidat itse olla yksi vastuuseen joutuneista, kun asia sinua noin kovasti kiinnostaa.
        Kolmetoistavuotiaat voivat mennä takaisin hiekkalaatikoille ja kasvaa aikuisiksi.Ei heillä ole mitään järjellistä sanottavaa.Eikä kyllä ole sinullakaan.

• Bravaoooooooooooooooooooooo!
        joka sanoo suorat kirjoitti:

sanat siitä turhanpäiväisestä vinguttajasta.
        Sinä et siedä eriäviä mielipiteitä, sehän vasta vaarallista onkin, huudat ja parut täällä kuin viimeistä päivää, kun joku on eri mieltä kanssasi.
        Jos et oikeasti tiedä mitä tarkoittaa herjaus, niin ota selvää ennenkuin täällä julistat tuomioita viattomille ihmisille.Taidat itse olla yksi vastuuseen joutuneista, kun asia sinua noin kovasti kiinnostaa.
        Kolmetoistavuotiaat voivat mennä takaisin hiekkalaatikoille ja kasvaa aikuisiksi.Ei heillä ole mitään järjellistä sanottavaa.Eikä kyllä ole sinullakaan.

Toisaalta onhan se parempi sinulle, että täällä on keskustelupalsta, johon voit tuskaasi huutaa kuin että tekisit jotain "vakavampaa". Siinä mielessä nämä kanavat ovat hyviä paikkoja päästellä "ilmaa renkaista". Jos Linda on turhanpäiväinen "vinguttaja" mielestäsi niin mitähän mahdollisesti sinä olet saanut elämässäsi aikaiseksi. Ainakaan et ulkonäöllisesti yllä Lindan tasolle. Jos osaat korkata kaljapullon ja katsella BB:tä läskimahaisena sängyllä maaten ja arvostella toisia, jotka yrittävät parhaansa selviytyä tässä maailmassa, niin enpä noteeraa sinua kovinkaan korkealle kehittyneeksi yksilöksi. Et ole saanut aikaan mitään hyvää maailmassa ja sehän sinua nyt pännii, että joku kaunis ja lahjakas on suurten elämänmyllerrysten jälkeen saanut itsensä ylös selviytyjänä ja on jopa onnellinen tänä päivänä. Onko se sinun onnestasi pois? Retorinen kysymys, e tarvitse vastata.

• että 13-vuotias
        ei ole vielä kirjoitti:

pystyy provosoimaan sinua ja muutamia muita kirjoittajia? Onpa teinillä taitoa kun kykenee moiseen.

Asiaan. En itsekään pidä Lampeniuksen julkisesta imagosta, mutta muusikkona hän on ehdotonta huippua. Olen ollut läsnä muutamassa konsertissa, jossa hän on esiintynyt joko solistina tai aikoinaan Sibelius Akatemian nuoriso-orkesterissa ensiviulistina. Kyllä hän on oman soittimensa taituri, siitä ei päästä mihinkään. Lindan soittaja-imago on ikävällä tavalla kadonnut Playboy-bimboilujen sekaan.

• Heaven on Earth
        että 13-vuotias kirjoitti:

pystyy provosoimaan sinua ja muutamia muita kirjoittajia? Onpa teinillä taitoa kun kykenee moiseen.

Asiaan. En itsekään pidä Lampeniuksen julkisesta imagosta, mutta muusikkona hän on ehdotonta huippua. Olen ollut läsnä muutamassa konsertissa, jossa hän on esiintynyt joko solistina tai aikoinaan Sibelius Akatemian nuoriso-orkesterissa ensiviulistina. Kyllä hän on oman soittimensa taituri, siitä ei päästä mihinkään. Lindan soittaja-imago on ikävällä tavalla kadonnut Playboy-bimboilujen sekaan.

En tiedä, johtuuko se omasta hyväntahtoisuudestani ja tyytyväisyydestäni omaan elämääni vai mistä, mutta minulle Lindan imago on aina ollut myönteinen.

Ensiksikin jätän kaikki - oli kyse kenestä tahansa - turhanpäiväiset tabloid- ja juorujutut omaan arvoonsa, enkä niiden mukaan luo mielikuvaa ihmisistä.. Tottahan toki Lindastakin on ollut esimerkiksi Seiskassa ja iltapäivälehdissä hyviäkin juttuja, joissa on kerrottu asiaa, ei vain höpönlöpöä. Toiseksi pystyn helposti ymmärtämään Lindan inhimillisyyden ja hyväksymään sen. Näen myös pintaa syvemmälle. Ja vaikken kaikkea Lindan tekemisiä pitäisi hyvinä, niin ei se tee hänestä ihmisenä epämukavaa tai muuta sellaista.

Loppuen lopuksi jäljelle jää: Kiistatta lahjakas, taitava ja menestynyt viulisti (klassinen, pop, folk, celtic).. Hauska, iloinen, puhelias, avoin persoonallisuus.. Ei puhu pahaa muista, ei ole rattijuopumuksia, ei huumeidenkäyttöä, ei ryyppäämisiä.. Ei useat poikaystävät tms vaikuta enää mitään. Ne kuitenkaan eivät selvästikään ole Lindan oman elämän sisältö, vaikka niillä lehtiä ja monen lukijan mieltä täytetäänkin.

• faassaf
        Heaven on Earth kirjoitti:

En tiedä, johtuuko se omasta hyväntahtoisuudestani ja tyytyväisyydestäni omaan elämääni vai mistä, mutta minulle Lindan imago on aina ollut myönteinen.

Ensiksikin jätän kaikki - oli kyse kenestä tahansa - turhanpäiväiset tabloid- ja juorujutut omaan arvoonsa, enkä niiden mukaan luo mielikuvaa ihmisistä.. Tottahan toki Lindastakin on ollut esimerkiksi Seiskassa ja iltapäivälehdissä hyviäkin juttuja, joissa on kerrottu asiaa, ei vain höpönlöpöä. Toiseksi pystyn helposti ymmärtämään Lindan inhimillisyyden ja hyväksymään sen. Näen myös pintaa syvemmälle. Ja vaikken kaikkea Lindan tekemisiä pitäisi hyvinä, niin ei se tee hänestä ihmisenä epämukavaa tai muuta sellaista.

Loppuen lopuksi jäljelle jää: Kiistatta lahjakas, taitava ja menestynyt viulisti (klassinen, pop, folk, celtic).. Hauska, iloinen, puhelias, avoin persoonallisuus.. Ei puhu pahaa muista, ei ole rattijuopumuksia, ei huumeidenkäyttöä, ei ryyppäämisiä.. Ei useat poikaystävät tms vaikuta enää mitään. Ne kuitenkaan eivät selvästikään ole Lindan oman elämän sisältö, vaikka niillä lehtiä ja monen lukijan mieltä täytetäänkin.

... ei edes ole tietoinen - kuten eräällä toisella keskustelupalstalla tuli ilmi - että Linda osaa OIKEASTI soittaa viulua. Jotkut, etenkin nuoremmat polven väki, ovat kuvitelleet, että Linda on pelkkä blondi-bimbo, joka esiintyy viulistina ja kaikki tulee play-backina. Kai se auttaisi muusikko-uran luomisessa, jos olisi vähän rumempi tai ei näkisi mitään vaivaa ulkonäkönsä eteen. Toisaalta kaunis ulkomuoto on monille muusikoille luonut myös lisäpotkua, mutta kyse onkin silloin laulajista eikä muusikoista.

Hyvä kirjoitus sinulta!

• mademoiselle elle

Minkä takia Lindalla ei ole kulmakarvoja, tai ovat värittömät? näyttää todella oudolle nykyään. Värjäis nyt niitä edes vähäsen niin olisi edes siedettävän näköinen.

• miten niin

Naiset nyppivät kulmakarvansa pois ja vaalentavat tukkansa pelkästään muodin takia,ja eihän kulmakarvoja voi värjätä jos ne on nypitty pois.

• Jorrrrma Herrrrrvannasta

näköinen. Nähty on.

• Herralle Hervannasta

Hervannan joppe ei ymmärrä kulttuurista yhtikäs mitään kun Lindassakaan ei kiinnosta mikään muu kuin se minkälainen tuhero Lindalla on.

• huomaatteko?

Viestiketjun neljä ensimmäistä viestiä ovat saman ihmisen kirjoittamia. Sama asiantuntemus! Sama positiivinen asenne! Sama huutomerkin käyttö!

Lindan agentti on ennenkin ahkeroinut näillä sivuilla. Kirjoittamiin!

• Ellit-palsta

on tukehtumaisillaan tämän höyrypään kehuja ja retusoituja kuvia. Yäks, tuollainen ei kyllä Suomessa myy.
        Linta on kaameen näkönen, sorry, vaikka soittaisi enkelten lailla.

• kaikki syömishäiriöt

on muotijuttuja mitkä tahallaan otetaan itselle että ollaan niin angstisia ja kovia kokeneita että!
      Mitään hän ei ole saavuttanut elämässään,paitsi alati vaihtuvia poikaystäviä, ehkä nekin suhteet on päättyneet kun miehet on tajunneet ettei tuollaisen tuuliviirin kanssa voi panostaa tulevaisuuteen.
      Missäköhän se syvällisyys on, siinäkö että pohtii sitä miten on tullut yrjöttyä ruuat ulos mennävuosina.
      Linda on,ja tulee aina olemaan menneen talven tyrkkyjä,sopisi hyvin siihen "tanssiryhmään" missä on jo yliblondattuja auringossa korventuneita horonnäköisiä tyrkkyjä.

• siksi en muuta ala sanomaan...

kuin hyvää loppuvuotta! toivottavasti olo paranee :)

• wellukkk

Seiska lehden kuvissa oli kerran joissain sinisissä Björn Borg malliston shortseissa,kyykky asennossa,shortsien raja noussut niin ylös,että tavara puoleksi paljaana,muistaako kukaan sitä shortsi kuvaa,ei löydy netistä sitä kuvaa,oli heti seiska lehden kannessa se härski kuva.

• de_facto

Kyseinen kirjallisuuden laji on oikeasti elämäkerta, ei elämänkerta!

• Jukeddr

Tissit,Vittu ja Viulu siinäpä vasta yhdistelmä,pelkkä viulu ei riitä alkuunkaan

• Anonyymi

No ei kylläkään upea, ennemmin lässy...ryvettynyt, rypi aikoinaan tieten tahtoen...-kin... kun näet upean ihmisen, niin huomaat että hänessä on ryhtiä kantaa itsensä niin ettei tarvitse tehdä ns "temppuja" menestyäkseen...linda ei kuulu tähän menestys-sakkiin...ryvettyi peter nygårdin kanssa sekoiluun... muutenkin lähes ryhditön...

• Anonyymi

Mutta miten viitsii mediassa jstkuvasti kertoa ilotalossa olostaan. Eikö jo lapsia koulussa kiusata jotkut asias on hyvä pitää medialta piilossa. Nolo kertoa henkoht asioita

• Anonyymi

Limpukka on ihana nainen.

• Anonyymi

Kirja on tietysti totta
      Hahhaaaaa.

• Anonyymi

Mutta miten viitsii vuosi vuoden jälkeen puhua hefnerin kanssa vietettyjä vuosia. Välillä haukkuu välillä kehuu. Lopeta jo. Itse menit vapaehtoisesti hefnerin taloon älä valita vali vali nolaat itsesi ja mitä lapsesi joutuu kärsimään.

• Anonyymi00042

Ihmettelen vaan tätä elämänkerta kirjoittelua, eihän hän ole ikäloppu. Ulkonäöstä en kommentoi mitään,. Muskets sen verdant, että, kuka kuuntelee tätä enää kisojen jälkeen? Kokeile kuunnella, laita silmät kiinni, ettet näe videota. No, enää ei Euroviisuja käännetä suomeksi Kaikki yhtäsamaa.

• Anonyymi00043
      UUSI

Hoikat naiset on kauniita, mutta LL on liian laiha.

• Anonyymi00044
      UUSI

Ei siinä mitään, jokainen maksaa omasta pussistaan botoxit. Onko Linda erehtynyt poskitäytteisiin vai miksi punoittavat ja paistavat jo kauas. Noin yleisestikin ottaen etenkin kasvojen alueen täytteet ja kiristykset tekevät ilmeet väkinäisen ja luonnottoman näköiset. Ei ole Lindaan kohdistettu.
      Muuten esityksesttä puheenollen. Viulu pitäisi olla pääasia mutta vesirajaa tahtoo puolihuolimaamattomasti tuoda esiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      132
      3043
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      72
      2092
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      136
      1793
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      22
      1672
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      119
      1646
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1335
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1109
    8. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1035
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      47
      995
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      917
    Aihe