en hauku DNA:ta mutta en myöskään kehu.
minulle tuli todella outo lasku DNA:lta, minulla pitäisi olla yhden megan nopeus ja siitä syntyvä kuukausi maksu, mutta nyt viime laskussa tulikin 29.90 euron lasku. nyt olen yrittänyt selvittää asiakaspalvelun kautta tätä asiaa, mutta en saa mitään irti DNA:sta, koska kun testaan omaa nopeutta niin se on hieman yli yhden megan, siis sama nopeus mikä on DNA:n kahden megan laajakaistan alin mahdollinen nopeus.
täytyy sitten vaan maksaa kahdesta megasta.
DNA laskutus virhe?
7
1123
Vastaukset
- vainaja
minulla on kuules soneran 1M kaapeli ja nopeus on hieman yli megann ja maksan silti vain yhdestä megasta.
olettaisin että dna:lla on sama käytäntö, mutta mistä sen voi tietää vaikka DNA:lla joutuisikin maksamaan ylimääräistä. - hengensalpaaja
on olemassa maksuvelvollisuus eli asiakas maksaa laskunsa mukisematta, mutta tämä laskun voit jättää maksamatta ilman sen suurempaa mukinaa.
- ulfon
eli en siis maksa laskua, mutta onko Dna siis rikkonut lakia kun lähettää minulle ylisuuren laskun ja voinko tehdä valituksen ja saada korvauksia?
- DNA mies
ulfon kirjoitti:
eli en siis maksa laskua, mutta onko Dna siis rikkonut lakia kun lähettää minulle ylisuuren laskun ja voinko tehdä valituksen ja saada korvauksia?
olemme pahoillamme jos meiltä on tullut ylisuuri lasku, se on ollut valtava väärinkäsitys.
soita nyt vielä kerran meidän asiakaspaleluun ja kerro asia rauhallisesti niin varmana ymmärtävät ja valituksen voit tehdä mutta korvauksia et saa. - oikein sikiää??
Tiedoks vaan että Elisalla (ja muillakin) on sellainen systeemi että esim. 8 Mbps liittymässä voi nopeus olla minimissään 2 Mbps mutta yleensä vähän nopeampi, maksimissaan se voi olla tuo 8 Mbps mutta käytännössähän tohon nopeuteen on vaikea päästä. Eli sulla on ihan oikein tuo laskutus, jos kerran sopimuksissa sanotaan että miniminopeus on se 1 Mbps ja maksimi 2 Mbps.
Eli ei anna aihetta valituksiin. Jos et ole tyytyväinen, voit irtisanoa sopimuksen mutta ota huomioon että dna ei ole rikkonut lakia eikä sopimusta vaan toimii sopimuksessa määritetyn mukaisesti!
Tän siitä saa kun ette lue sopimuksia, ihan aiheetta siis narisette!
Jostain syystä vaan tuntuu että ne kaikkein lukutaidottomat ja idiootimmat asiakkaat on kerääntyny just dnalle mikä on hemmetin huonoo tuuria.
Esimerkkinä eräskin idiootti oli tyttöystävineen hankkinut dnan kännyliittymän, oli sitten monena kuukautena heittäneet dnan laskut suoraan roskiin kai luullen ettei tarvii maksaa. Sitten yllätys yllätys, tulikin karhumalasku ja eivät tajunneet että itse ovat aiheuttaneet tuon karhumalaskun, vaan alkoivat käymäään pyhää sotaansa netin välityksellä dnata vastaan (mikä olikin melkoisen surkuhupaisaa luettavaa että jollakin on niin vähän aivosoluja annettu ettei omia mokiaan huomaa vaan syyttää siitä operaattoria), oman tyhmyytensä paljastivat ja asia tulee säilymään tuoreessa muistissa vielä pitkään vaikka tuostakin tapahtumasta on jo vierähtänyt vuosia.
Eli sanomani: lukekaa sopimukset ja toimitusehdot ym, maksakaa laskut ajoissa. Ei tule ongelmia eikä turhaa narinaa kummaltakaan osapuolelta!
- sortavalan poika
on ollut dna kaapeli nyt jo viisi vuotta ja en ole siihen lainkaan tyytyväinen. aloitan nyt kertomaan huonot puolet:
1. kaapelikaistan piti avautua heti, mutta aukaisu kesti kaksi päivää
2. vikailmoitusten toimeenpano hidasta
3. asiakaspalvelu ei ole nykyaikainen
4. jos asentaja tulee niin menee ilman lupaa sönkkimään tietokonetta
5. lasku tulee aina perässä asiakas käynnistä
6. jos havaitaan valtakunnallallinen tai alueellinen vika niin korjaus on hyvin hidasta
on myös yksi positiivinen asia.
1. kun menee käymään DNA: konttorissa niin tervehtivät sentään asiakasta- ei lainkaan mitä minulla
1. aina on minulla avautunut sovittuna aikana.
2. soitin ja kerroin viasta niin "meillä onkin nyt huoltomies liikenteessä, lähetän sen sinne", ei mennyt montaa tuntia niin vika oli korjattu.
3. asiakaspalvelu on ollut ystävällisintä ja osaavinta mitä olen tavannut. sähköposteihin vastaavat melkein samantien ja puhelut asiakaspalveluun ovat ilmaisia.
4. minun tapauksessani ei tarvinnut, mutta sehän kuuluukin heidän tehtäviinsä. et sinä autoakaan kutsu huoltamaan ja ihmettele kun huoltaja aukaisee konepellin.
5. ei ole ikinä tullut
6. jaa'a, eiköhän noin ole operaattorista riippumatta. itselläni ei moisia vikoja ole tosin ollut kertaakaan.
1. itse kävin viime viikolla liittymän avaamassa äidilleni ja oli todella mukava ja ystävällinen myyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1272392Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from411975Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276521913Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301907- 1021897
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581199- 1171095
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20953- 54900
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110857