Olet työnantaja

Yrittäjä Hämeestä

joten olet näistä palkka asioista perillä.
Eli olen suunnitellut ensivuoden alkupuolella palkata työtekijän kun hommaa näyttä piisaavan. Kiinnostaisi pari juttua ,että mitäs se palkka kokonisuudessaan firmlle maksaa jos työstä maksaa vaikka 10€ tunti? joku kerran sanoi et laske tuntihinta 1.65:llä onko se noin paljon?

Homma olis siistiä ja kevyttä kokoonpano työtä johon annan opastuksen. Ammattikoulutusta tähän työhön ei tarvita. Tarkka,ahkera,jne(mahtaako löytyä!)
Mitä tällaisesta työstä pitää maksaa että siihen saa tekijän. Luulisin sen olevan 10€ kieppeillä

Asiallisia asiasta tietäviä kommentteja kiitos

8

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työntekijän kustnnuksista...

      A )
      Jos maksan työntekijälle vuoden aikana palkkaa x euroa, niin paljonko pitää maksaa muita maksuja?
      Maksaa pitää TEL-maksu ( 17.1 ), sotu- ( jos ei syörjäseudulla niin 2.958% ), työttömyys-, ryhmähenki- ja tapaturmavakuutukset ( n. 2% jos ei kovin vaarallista hommaa ). Eli yhteensä noin 22% lisää. Lisäksi hieman perusmaksuja työterveydenhuollosta pakko maksaa.

      B)
      Jos työtunnin palkkakulu on X euroa, niin paljonko täytyy maksaa / työntekijän tekemä tehokas työtunti. Tähän otetaan huomioon sairauslomat, vuosilomat, koulutus ym. muut kulut. Tällöin kustannus on helposti tuon 65% tuntipalkan yli.

    • on oikea

      ja sillä et sitten ole kusessa.

      sotut vakuutukset lomat jne. kaikki pitää huomioida.

      joten itse olen laskenut aina 1,85 ja hyvin on mennyt...tosin nyt olen siirtynyt käyttämään tmi kavereita niin ei tartte itse hoidella sivumaksuja...helpompaa ja varmempaa kun voi sanoa että tämän keikan jälkeen ei ole hommia ja soittelen kun tulee.

      • ddsfdsfsd

        ja oikea, riippuu toimialasta. Esim. rakennusalalla ehkä mainitsemasi.


      • asökfjlkasfjösakfjöskfjsöak...
        ddsfdsfsd kirjoitti:

        ja oikea, riippuu toimialasta. Esim. rakennusalalla ehkä mainitsemasi.

        eikä se siitä alaa vaihtamalla muutu....rakennusalalla olen ja ihan sama menisinkö muulle alalle niin samaa kaavaa käyttäisin....voithan laskea vaikka 1,2 tai 0,8 ihan miten haluat mutta vituralleen menee ja komeasti.


      • ddsfdsfsd
        asökfjlkasfjösakfjöskfjsöak... kirjoitti:

        eikä se siitä alaa vaihtamalla muutu....rakennusalalla olen ja ihan sama menisinkö muulle alalle niin samaa kaavaa käyttäisin....voithan laskea vaikka 1,2 tai 0,8 ihan miten haluat mutta vituralleen menee ja komeasti.

        Alallani on muun muassa pieni tapaturmavakuutus ja vähemmän "selkävaivaisia" hunsvotteja, joten toteutuneet kertoimet ovat olleet pienempiä, mutta mitäs näistä kun kaikkitietävä on julistanut oikean vastauksen.


    • moponen_

      Se 1,65 on varmasti minimi, koska työllistämisen tarkoitus yrityksen kannalta on että se tuottaa tulosta taloudellisesti.

      • rakennusalalla saa kyl kertoa lähemmäs kahdella..
        ja silloin on työntekijä vasta maksanut omat kulunsa eikä mitään tuottoa vielä työnantajalle..
        raksalla kun on kalleimpiin kuuluvat tapaturmavakuutukset..


    • 10€=20€

      Jos työntekijäsi ei sairastele tms. voit kertoa 1,6-1.85e. Mutta jos/kun sairatuu, kerro kahdella.

      Niin se vain menee. Ja tarkista hinnoittelusi (=kate) !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe