Ajattelin, jos vihdoin aloittaisin liikunnan harrastamisen...parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan. :D
Onko loppuraskauden aikana mitään ongelmaa uimahallissa uimisessa? Joskus luin, että tulehdusriskin vuoksi ei olisi suositeltavaa, mutta mahtaako se niin olla?
Olen rv 36, raskaus on mennyt hyvin ja paikat on edelleen tiukasti kiinni.
Uiminen loppuraskaudessa
8
4419
Vastaukset
- se on
että uintia ei viimeisen kolmanneksen aikana suositella juurikaan sen tulehdusriskin takia.vaikka kohdunsuu on nyt tiukasti kiinni, niin ethän voi tietää mikä on tilanne esim. viikon päästä.huomioithan muutenkin että liian rankka liikkuminen voi aiheuttaa supisteluja.ite oon joutunu kävelylenkitkin jo lyhentämään.35 5
- tulivuori86
neuvolasta mitä mieltä ovat asiasta. minusta tai jos minä aloittelisin uimista, niin todellakin aloittaisin enkä kyselisi.
tuokin on ihan tapauskohtainen asia, mutta jos paikat todellakin on vielä kiinni niin kyllä kait sitä uimaan voisi mennä. itse vältin viime raskaudessa kloorivedessä uimista, en kyllä muutenkaan käy uimahalleissa uimassa että mieluummin järvessä.
mutta kannattaa kysyä viisaammalta taholta. eipä täälläkään kaikkea tiedetä ja jos tiedetään neuvoa liian tarkasti niin tulee paskaa niskaan. - joulumamiska
Hokasin just että huomennahan on neuvolapäivä, joten kysäisenpä. Valitettavasti neuvolastakin saa välillä niin ympäripyöreitä vastauksia, ettei niistä pahemmin viisastu. Noh, jos tulee ehdoton kielto niin se ainakin on selvä!
Mulla ei oikein ole supistellutkaan (tai sitten tunnista sitä), mutten oo kauheesti liikkunutkaan, jotta tietäisin miten mun kroppa rasituksesta käyttäytyy.
Mutta huomenna toivottavasti olen viisaampi neuvolakäynnin jälkeen! Lisäkommentteja siltikin mieluusti lisää! - sohv
Neuvolassa lääkäri sanoi, että viikolle 25 asti voi uida uimahallissa ja sen jälkeen tulehdusriski kasvaa. Itse olen lopettelemassa uimista, kun olen nyt viikolla 25.
- sohv
Tarkoitin viikolle 35 asti ja olen itse 35:lla. Menee jo ihan viikot sekaisin tässä odottajan huumassa:)
- 34...
Olin juuri eilen uimassa uimahallissa. Olen kyllä käynyt koko raskauden ajan uimahallissa, eikä siihen ole neuvolassa suhtauduttu mitenkään negatiivisesti. On ehkä hieman eriasia aloittaa uiminen loppuraskaudesta kuin että sitä on harrastanut ennenkin. Tulehdusriski on sitten selvästi suurempi jos lilluu kuumassa vedessä, siis porealtaissa. Lisäksi uimahalleissa tulee liikkua varovasti, märät kaakelit ovat usein liukkaita eikä ison mahan kanssa halua todellakaan kaatua.
Mutta tosiaan neuvolassa varmaan osaavat sanoa sinulle tarkemmin. Itselle uiminen on oikeastaan ainut liikunta jota voin harrastaa, joten pidän siitä kiinni niin kauan kuin se tuntuu hyvältä. - RV 34
Heipsan:)
Minä olen käynyt alkuraskaudesta 33 viikkoon asti uimassa ja mitään ongelmia ei ole ollut.Tosin nyt lopetan uinnit kun on vähän supistellut.Enkä malta uida hitaasti.Pitää revitellä liikaa ja kilsa alkaa ainakin mulle olla tässä vaiheessa liikaa ison mahan kanssa.Sitten synnytyksen jälkeen taas:)Jospa sitä keväällä pääsis tai viimeistään syksyllä avantoon. - joulumamiska
Neuvolakäynti takana.
Kuulemma ei sinänsä ole mitään estettä aloittaa tässä vaiheessa uimista, kun nyt ei ole supistellutkaan. Ja sitten kun mulla on pitkä kohdunkaula ja paikat kiinni, ei tulehdusriskiä pitäisi olla. Mutta tosiaan kun en ole raskausaikana uinut kertaakaan, niin itse tein johtopäätöksen, etten nyt uimista aloita, koska haluaisin vaavin pysyvän sisuksissa mahdollisimman pitkään! Neuvolatäti piti sitä ihan hyvänä ideana ja suositteli vaikka tekemään rentoutumisharjoituksia (olenkohan mä hänen mielestään liian hötkyilevä? :D).
Niin ja se myös sanoi, että kovat lämpötilan vaihtelut eivät myöskään ole hyvästä. Ja kun mun yksi tärkeimmistä syistä mennä uimaan, oli saunominen kovissa löylyissä. :DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813117
- 751271
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1621163Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401030Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103961Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.309925- 43829
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124815Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78815- 91783