Hyvä pellettipoltin?

Kysyn...

Niin, mikä on tällä hetkellä toimintavarma ja vähän huoltoa/työtä vaativa pellettipoltin?

Soitin muutamalle myyjälle ja kehuivat omaa tuotettaan, tottakai. Vaan miksi he sanovat järkiänsä, että se on helppo itse asentaa paikalleen? En minä ainakaan mikään polttimen asennustaitoinen ole. Tietenkin asiat oppii, mutta jotenkin ylimielisesti sain vastauksia pellettipolttimen asennukseen ym. kolmelta eri valmistajalta/myyjältä. Eräskin kauppasi vain poltinta, mutta ei ollutkaan sitten ruuvin päähän minkäänlaista siiloa pannuhuoneeseen asennettavaksi. Kehotti tekemään itse sellaisen?

Keltään en saanut neuvoa siitä mitä muuta tarvitsen. Onneksi yksi tuttu mies soitti ja antoi jotakin neuvoja, kun hän itse polttaa haketta.
Pidetäänkö joitakin asioita itsestäänselvyytenä?

8

2166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osoitteesta

pellettikeskustelu.net

• Pellettilämmittäjä
      • Hamara

On mullakin ja on toiminut kohta 4v loistavasti.

• Kysyn..

Huh hellettä, sano jänö pakkasella!
      Keskustelu pellettipolttimista oli lennokasta, ja osin minun hilseeni ylitse pyyhkivääkin!
      Oli siellä toki eräskin lämmittäjä, jolla oli samanlainen lämmityskattila kuin minullakin ja siinä sitten pellettipoltin. Keskustelu vain oli, niin...

Onko pelletillä lämmittäminen tosiaankin noin monimutkaisten juttujen takana?
      Miksi pitää koko ajan "asua" pannuhuoneessa säätöjä tai reikiä seiniin tekemässä?

Minä käsitin, että pellettilämmitys on periaatteessa yksinkertainen juttu. Onko laitteet sittenkin vielä niin epävarmoja, että pitää olla koko ajan säätämässä jostakin päin poltinta ilman tai savukaasujen ym suhteen?

Vai tekevätkö jotkus asiaan vihkiytyneet tästä oikein oman tieteenlajinsa?
      Huh-huh.. :)

• käyttäjä

Pellettipoltin ei ainakaan minulla vaadi mitään säätöjä.Huolto rajoittuu muutaman viikon (n 6 vk) välein tuhkanpoistoon.Ja vetäisen harjalla tulipinnat.Aikaa kuluu3 minuutin kahtapuolta.Täällä on varmaan enemmistönä kirjoittajat joilla ei ole käyttökokemusta pellettipolttimista.Poltin on varmatoiminen ja vähän huoltotöitä vaativa.Ja käyttökustannuksiltaan kilpailukykyinen.

• kokemus kolmesta

Minulla on kokemusta kolmesta merkistä.Nyt on käytössä kaksikin poltinta Iwabo merkkisiä.Edellisestä paloi polttimen syöttöruuvista moottori kun ruuvi jumiutui pelletissä olleiden hiomapaperin hiekkakivien takia.Toinen poltin nokesi kattilaa kun siinä paloi kitutuli silloin kun ei lämpöä tarvittu.Nykyiseen olen tyytyväinen,ollut jo 3 vuotta nykyinen poltin.

• häiriöttä

Biomatic 20 taitaa olla Aritermin nykyisin poltin kattila yhdistelmä. Nyt tyhjätty 5 kertaa tuhkat kukkapenkkiin. Välillä unohtuu viikoiksi. Pitäisi kuitenkin muistaa käydä pannuhuoneessa kerta viikossa katsomassa että OK. Tekee myös lämpimän veden 5 hlön perheelle lämmönvaihtimella saman tien ei varaajaa ei turhaa veden lämmitystä.

• entinen puulämmittäjä

Oudolta kuulostaa tuo kertomuksesi,meillä kävi Greenenergy:n kaveri kotona ja tilasimme sieltä koko kattila-poltin systeemin viikkosiilolla asennuksineen. Ollaan nyt lämmitelty kesästä asti ja ei ainakaan vielä moittimista. Katso heidän nettisivuilta lisää www.greenenergy.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5440
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2770
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2551
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2409
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1914
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      234
      1606
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      56
      1231
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1133
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1115
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90